Active Directory

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Active Directory

Viesti Kirjoittaja yannara »

Onks täällä AD-harrastajia/ylläpitäjiä? Keskustelun, kysymykset ja vastaukset saa aloittaa! 8)
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Active Directory

Viesti Kirjoittaja huima »

yannara kirjoitti:Onks täällä AD-harrastajia/ylläpitäjiä? Keskustelun, kysymykset ja vastaukset saa aloittaa! 8)
Harrastajia? WTF.

Ei kai kukaan halua AD-administrointia harrastaa?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Active Directory

Viesti Kirjoittaja aasi »

huima kirjoitti:Ei kai kukaan halua AD-administrointia harrastaa?
WTF tosiaan.

Kerran olen joutunut käpistelemään, generoinut testikäyttöä varten perkeleen ison AD-puun. Tosin taisin tehdä senkin LDAP-rajapinnan kautta Perlillä. Tai jollakin. Eikä oo hirveästi kiinnostusta perehtyä enempää.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Active Directory

Viesti Kirjoittaja yannara »

Uskokaa pois, mä teen välillä noita juttuja ihan vapaa-aikanani, ettei osaamiseni jäisi pelkästään työasematasolle. Olen AD-verkon pystyttänyt pari kertaa tyhjästä lähtien, kotona koneet käynnistyvät toimialueelle, ja kaikki oleellisemmat konfiguraatiot periytyvät group policyen kautta. Myös Citrixiä ja VPN:ää värkkäilen tässä, VPN perustuu lähinnä AD-autentikointiin. Viimeksi otin Vistan group policyt käyttöön 2003-ympäristössä.

2 vuotta sitten tätä aloin harjoittelemaan ja tähän ollaan päästy. MSCE kirjat ovat puoliksi luettuina.
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Active Directory

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Tein lopputyöni AD:sta, siihen se harrastus sitten jäikin.
Älä löi! En ole hurrit!
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Active Directory

Viesti Kirjoittaja yannara »

Kimmen kirjoitti:Tein lopputyöni AD:sta, siihen se harrastus sitten jäikin.
Ui, saanko mä lukea sen? Minä vuonna teit?
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Active Directory

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

yannara kirjoitti:
Kimmen kirjoitti:Tein lopputyöni AD:sta, siihen se harrastus sitten jäikin.
Ui, saanko mä lukea sen? Minä vuonna teit?
Se on kirjoitettu ruotsiksi vuonna 2005. En mielelläni anna sitä luettavaksi koska häpeän tuotostani (kirjoitin sen muutamassa viikossa kun oli kiire valmistua). Se on muutenkin kirjoitettu tyyliin "Johdatus AD:hen", joten mitään syvempää tietoa siitä ei löydy.
Älä löi! En ole hurrit!
bedlam

Re: Active Directory

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Mää oon AD! 111!! :perse:
BettyB.

Re: Active Directory

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

^ Ilmeiseti myös HD?
Bliss

Re: Active Directory

Viesti Kirjoittaja Bliss »

bedlam kirjoitti:Mää oon AD! 111!! :perse:
Meit on kaks :P
bedlam

Re: Active Directory

Viesti Kirjoittaja bedlam »

^

High Definition AD!

^^

Tuplana!
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Active Directory

Viesti Kirjoittaja yannara »

Kimmen kirjoitti:Se on kirjoitettu ruotsiksi vuonna 2005. En mielelläni anna sitä luettavaksi koska häpeän tuotostani (kirjoitin sen muutamassa viikossa kun oli kiire valmistua). Se on muutenkin kirjoitettu tyyliin "Johdatus AD:hen", joten mitään syvempää tietoa siitä ei löydy.
Just, no mulla ei ole ruotsin taitoa, joten tasoissa ollaan :lol:

Jooh, MSDN forumit ovat niitä parhaita paikkoja, kun joku ongelma koskee nimenomaan Microsoftin tuotteita. Tässä ihmettelen, että ei taida XP:n ja Vistan remote assistance olla yhteensopiva, "automation server can't create object" - virheilmoitus tuppaa esiin, kun 2003:sta yrittää muodostaa etäavustusta. XP: koneeseen johon on periytynyt samat politiikat, etäyhteys kyllä uppoaa. RDP skulaa kummassakin.
Theodore Taylor

Re: Active Directory

Viesti Kirjoittaja Theodore Taylor »

Mistähän tämä pakkomielle puhua paskaa kaikesta Gatesin tekeleistä kumpuaa? Siis hänen palkoillistensa tekeleistä. Ihan yhtä paljon siinä AD:ssa on hyvää ja pahaa kuin aikanaan oli esimerkiksi Novellin NDS:ssä. Poimitaan niistä ne hyvät, eikä pakkomielteisesti tumputeta pahan tahtiin. Onhan se totta, että avoimeen koodiin perustuvat systeemit antavat enemmän mahdollisuuksia käyttäjälleen, mutta silloin pitää oikeasti osata itse. Isä aurinkoinen jo aikanaan opetti, että nähkää se valoinen puoli! Mistä tulikin mieleeni ikäloppu juttu vuosien takaa. Joku näsäviisas, muka kaiken osaava asiakas, viisasteli puhelimitse siitä, kuinka Front Page on miljoonien käyttäjien mukaan se ainoa oikea sivuntaitto-ohjelma ja hänen mukaansa se on laajimmin levinnyt taitto-ohjelma. Tähän arvoisa kolleegani tokaisi, että niinhän se AIDSkin on laajalle levinnyt, mutta ei se silti mikään hyvä asia ole. Pointti tässä on se, että ennen AIDSia on lähestulkoon aina ollut seksiä. Seksi on AD. Ja se on hyvä asia se!!
Viimeksi muokannut Theodore Taylor, 25.07.2008 20:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bliss

Re: Active Directory

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Theodore Taylor kirjoitti:Seksi on AD. Ja se on hyvä asia se!!
Uhh. Coolia, että joku arvostaa tätäkin ammattia tuolla tavalla :P
Theodore Taylor

Re: Active Directory

Viesti Kirjoittaja Theodore Taylor »

Bliss kirjoitti:Uhh. Coolia, että joku arvostaa tätäkin ammattia tuolla tavalla :P
Jokaisessa ammatissa on seksiä, uniformu tai ei.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Active Directory

Viesti Kirjoittaja yannara »

Mietin sellaista vaan, että kun mulla on yks ylimääräinen serveri, josta tulee RAS, niinteenkö siitä myös CA:n, vai jätänkö sen DC:lle?
1108

Re: Active Directory

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Nörtit...
Vastaa Viestiin