Miniläppärit

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
masa

Re: Miniläppärit

Viesti Kirjoittaja masa »

sivustahuutaja kirjoitti: Firmalla on 300e puhelinraha, loput pitää laittaa itse.
Meillä sama summa, mutta itse ei saa laittaa loppuja, koska työsuhteen päättymisessa olisi kuulemma muka hirveän vaikeata miettiä miten tuon puhelimen omistussuhteen kanssa kävisi. :nuts:

No. Enskuussa vaihtuu pomo. Täytyy sitten katsoa uudelleen, josko onnistaisi.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21325
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miniläppärit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

masa kirjoitti:Meillä sama summa, mutta itse ei saa laittaa loppuja, koska työsuhteen päättymisessa olisi kuulemma muka hirveän vaikeata miettiä miten tuon puhelimen omistussuhteen kanssa kävisi.
Tuo kai on ongelma isommissa firmoissa. Meillä jonkun ruvelle rääkätyn kännykän arvo ei ole kirjanpidollinen ongelma, joten kännyn saa pitää. Ei noita työsuhteita niin tiheästi katkeile.

Tommonen tiukka 300e katto karsii aika tehokkaasti kommarit, jotka kuitenkin on monen reissumiehen valinta.
bedlam

Re: Miniläppärit

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Seuraavassa Mikrobitissä nää uudet miniläppärit testissä.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Miniläppärit

Viesti Kirjoittaja Leevi »

masa kirjoitti: Löytyykö hyviä perusteluja, miksi juuri E71:nen on tarpeellinen? :D
E71 pystyy jopa siedettävästi kirjoittamaan. Ei näppis huippu ole, mutta ei vaan nappaa T9 ...
Bhven

Re: Miniläppärit

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Vastaa ja voita minilappari.

http://www.tiede.fi/kilpailu/
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21325
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miniläppärit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Leevi kirjoitti:E71 pystyy jopa siedettävästi kirjoittamaan. Ei näppis huippu ole, mutta ei vaan nappaa T9 ...
Sanoisin, että E71 näppis on jopa paras mahdollinen mitä normaaliin kännykkään voi koskaan saada. Läppärillä tietysti kirjoittelee paremmin ja millä tahansa pöydällä pidettävällä, mutten keksi mitään kädessä pidettävää, joka olisi parempi. Väitän, että kädessä E71 on parempi kirjoittamiseen kuin commari.
Tix

Re: Miniläppärit

Viesti Kirjoittaja Tix »

sivustahuutaja kirjoitti:Väitän, että kädessä E71 on parempi kirjoittamiseen kuin commari.
Samaa mieltä näppiksestä. Kommarin keskeisin etu on näytön koko. Auttaa sekä tekstin lukemisessa että tuottamisessa. Harkitsen vakavasti E90 vaihtamista E71:een. Minulla oli edellisenä puhelimena E61i joka hakkasi pikkukommarin quusnolla.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Miniläppärit

Viesti Kirjoittaja Leevi »

sivustahuutaja kirjoitti: Sanoisin, että E71 näppis on jopa paras mahdollinen mitä normaaliin kännykkään voi koskaan saada. Läppärillä tietysti kirjoittelee paremmin ja millä tahansa pöydällä pidettävällä, mutten keksi mitään kädessä pidettävää, joka olisi parempi. Väitän, että kädessä E71 on parempi kirjoittamiseen kuin commari.
No voinen olla samaa mieltä, koska tällaisen vastauksen viitsii kursia kasaan suht kivuttomasti. Toki kommarin näyttö on kiva, ei sille mitään voi, mutta kalikka onkin sitten verrattaen halko. Molemmissa kun on tekniikkapuolella aika samat kilkkeet. Ero tulee juurikin tuolla UI puolella. E61i on ihan taskulaskin tai ainakin useimpien eka kommentti. :D
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Miniläppärit

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Palataan varsinaiseen asiaan.

Kokeilin vihdoinkin eilen DigiExpossa Amilo (Fujitsu/Siemens?) miniläppäriä (1Gt RAM, WinXP, 60Gt kiintolevy, 399€), ja vaikutti niin näppärältä laitteelta että saatan hyvinkin ostaa. Joko itselleni tai ehkä jopa joululahjaksi eräälle.

Mielenkiintoista oli että esittelijä alkoi siinä samalla ehdottaa hieman suurempaa Amilon läppäriä, joten kiinnostuneena aloin tarkistella sitäkin kun sekin vaikutti näppärän pieneltä. Satuin kuitenkin kysymään hintaa, ja se olisikin ollut sitten ilmeisesti joku 2000 euron paukku.

Niin siis haloo? Jos tarkastelin innostuneena 400€ miniläppäriä JA mainitsin myös että minulla on jo täysverinen työläppäri, luuliko hän oikeasti minun etsiskelevän 2000€ pientä "täysveristä" läppäriä? Olisi nyt edes ohjannut niiden >600€ halpisläppärien luokse, jotka tosin valitettavasti olivatkin sitten kooltaan isoja mustia raamattuja eli edelleen ulkona siitä mitä olin etsimässä (pientä ja halpaa kakkos- tai kolmoskoneeksi).
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Miniläppärit

Viesti Kirjoittaja exsu »

Nostelen tätä vanhaa ketjua. Kokemuksia tai suosituksia? Pitäisi ostaa äidille joku minikone laskunmaksuun, sähköpostiin ja skypettämiseen. Tarkoituksena on raahata konetta käsilaukussa sairaalan ja kodin välillä päivittäin, siksi minikokoinen. Normikone löytyy muihin tarpeisiin valmiiksi.

Vaatimuksina joku järkevä akunkesto, wlan, helppokäyttöisyys, keveys ja toimivuus. Hinta mielellään alle 500 euroa.

Tällä hetkellä harkinnassa on Nokian booklet (jos löytyy käytettynä järkevän hintaisena), Samsung N350 10.1.Tai sitten joku perusteella "söpö" valittu kuten Sonyn pinkki VAIO tai Acer Aspire One Happy, Lime Green/10.1.

Mutta jos löytyy käyttäjäkokemuksia noista tai jotain muusta niin vinkkailkaa. Tai jos on myynnissä käytettyä niin siitäkin voi vinkata. :wink:
Manaaja

Re: Miniläppärit

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Käytetyn Nokian bookletin hankkimista on kovin vaikea ymmärtää. Miksi ihmeessä? Ylipäätänsä käytetyn/takuurampautetun tietotekniikan ostaminen on tän päivän hinnoilla jotenkin vähän pösilöiden hommaa mun mielestä. Muuten taitaa olla lähinnä mielipidekysymys minkä noista valitsisi. Sisäänrakennettu 3G voi tietysti olla ominaisuus mitä tarvitsee, jos "mokkulayhteys" on käytettävissä. Mutta 3G:tä kai löytyy nykyisellään monista muistakin miniläppäreistä kuin noksulta.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Miniläppärit

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Käytettyjä saa pitkällä takuulla 150 euroa uutta halvemmalla, ihan hyvältä se mun mielestä kuulostaa. Noita on vissiin jaeltu jonkin verran jonain yrityslahjoina ja muina kytkyinä, joten eivät välttämättä ole olleet edes hirveästi käytössä.

Ja kuten sanoin, ehdotuksia paremmista vaihtoehdoista otetaan vastaan.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Miniläppärit

Viesti Kirjoittaja Leevi »

exsu kirjoitti:Nostelen tätä vanhaa ketjua. Kokemuksia tai suosituksia? Pitäisi ostaa äidille joku minikone laskunmaksuun, sähköpostiin ja skypettämiseen. Tarkoituksena on raahata konetta käsilaukussa sairaalan ja kodin välillä päivittäin, siksi minikokoinen. Normikone löytyy muihin tarpeisiin valmiiksi.

Vaatimuksina joku järkevä akunkesto, wlan, helppokäyttöisyys, keveys ja toimivuus. Hinta mielellään alle 500 euroa.

Tällä hetkellä harkinnassa on Nokian booklet (jos löytyy käytettynä järkevän hintaisena), Samsung N350 10.1.Tai sitten joku perusteella "söpö" valittu kuten Sonyn pinkki VAIO tai Acer Aspire One Happy, Lime Green/10.1.

Mutta jos löytyy käyttäjäkokemuksia noista tai jotain muusta niin vinkkailkaa. Tai jos on myynnissä käytettyä niin siitäkin voi vinkata. :wink:
Löytyy Samsung N210 ja Acer Aspire One A150 (nykyään kai noita aspire one härveleitä on aika montaa mallia?). Vaikuttaa tuo Samsung toimivammalta. Acerissa sellaista havaittu, että jos pitkään käyttää ja pitää päällä, niin lämpenee ilmeisesti liikaa ja bios? sekoilee. Netistä löysin päivityksen ja ohjeen miten uusi ladataan ja sillä on tullut kuntoon (vaikka uutta päivitystä biosista ei ole tullut pitkään aikaan eli olen tuupannut sen saman mikä ennenkin on ollut). Perin kummallista joo ja ei ehkä vedenpitävä teoria, mutta noin on toiminut käytäntö. Zimsungin kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa, vielä.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Miniläppärit

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ En mä tiedä haluanko kilpailua mun apajille! :D

Huuto.netissä oli ainakin muutama yksilö pitkällä takuulla.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Miniläppärit

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tilasin Samsungin N350:n kun kyllästyin sen huutiksen kyttäämiseen. Eilen illalla näpytin tilauksen ja tänään aamulla tuli ilmoitus että on lähtenyt liikkeelle. Toivottavasti tulee ajoissa, että ehdin vähän leikkimään tällä ennen kun luovutan eteenpäin.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Miniläppärit

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mun pitäis varmaan kans. Tosin en tykkää käyttää niitä, mutta ehkä en tuomitse koko rotua käyttämieni yksilöiden perusteella, joita tosin on useita. Mäkpökkiä en rehellisesti pysty raahaamaan mukana ilman parin päivän hartiasärkyä, varmaan joku rakennevika tuolla jossain. Jos mäkillä ois violetti miniomppuläppäri, se ois ihku :h:
Prepare for the worstest.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23464
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Miniläppärit

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos vaikka lotossa voittaisi niin voisi Xoomia harkita.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin