Inhokkiautosi

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut

Vastenmielisin automerkki on...

Alfa Romeo
1
4%
Audi
0
Ei ääniä
BMW
4
17%
Cadillac
0
Ei ääniä
Chevrolet
0
Ei ääniä
Chrysler
0
Ei ääniä
Citroën
2
9%
Dodge
0
Ei ääniä
Ferrari
0
Ei ääniä
Fiat
0
Ei ääniä
Ford
0
Ei ääniä
Honda
1
4%
Hyundai
1
4%
Jaguar
0
Ei ääniä
Jeep
0
Ei ääniä
Kia
1
4%
Lada
3
13%
Land Rover / Range Rover
0
Ei ääniä
Lexus
0
Ei ääniä
Mini
0
Ei ääniä
Maserati
0
Ei ääniä
Mazda
0
Ei ääniä
Mercedes-Benz
0
Ei ääniä
Mitsubishi
0
Ei ääniä
Nissan
2
9%
Opel
1
4%
Peugeot
2
9%
Porsche
0
Ei ääniä
Renault
0
Ei ääniä
Saab
0
Ei ääniä
Seat
0
Ei ääniä
Skoda
3
13%
Smart
0
Ei ääniä
Subaru
0
Ei ääniä
Suzuki
0
Ei ääniä
Toyota
1
4%
Volkswagen
0
Ei ääniä
Volvo
1
4%
 
Ääniä yhteensä: 23

aimohaiku

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Herra Manala kirjoitti: En mäkään ymmärrä mikä niissä niin vituttaa. Tosin en myöskään ymmärrä mitä niin pirun hienoa niissä on. Mulle ne edustaa perusperheautoja jotka sentään vetää oikeasta päästä, mutta eivät tarjoa mitään kovin erikoisia fiiliksiä. Ihan neutraali suhtautuminen siis.
Juuri tuon perheautomaisuuden vuoksi ihmettelenkin sen aikaan saamat voimakkaat tunteet hämmästyttävät. Itse olen aikoinani ajellut paljonkin juuri tuollaisilla E36 -sarjan nelisylinterisillä Bimmereillä. Viimeisin Bemari -kokemus on ykkössarjan 116i, joka mopoudestaan huolimatta oli varsin miellyttävä auto. Myös uusi 1-sarjan coupe on nätti. Tosin jos se raha pitäisi omasta pussista autoon sijoittaa, tuskin kumpaakaan niistä ostaisin. Edellisen korimallin (E46) kolmisatasen voisin ostaakin.
BettyB.

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Olipas vaikeaa kun oli niin paljon ällöjä listalla. Vastasin kuitenkin Ladan, sillä en ajaisi metriäkään, kun ehkä jossain soramontussa kolmessa promillessa.
masa

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja masa »

V70 volvo. Ei autossa sinällään mitään vikaa ole, mutta niissä tuntuu pääsääntöisesti aina olevan kuskina idiootti, joka pitäisi laittaa kahdeksi vuodeksi autokouluun kertaamaan sääntöjä.
BettyB.

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

^ Hei mun faija on aika vanha jo, anna antenni!
NegaDuck

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Nissanillekin päjähtänyt pari ääntä. Ihmettelen hieman miksi Nissan Note on niin suosittu. Meinaan, verrattuna Renault Modukseen, joka on käytännössä saman markkinaraon auto paremmin toteutettuna (pirteä moottori, erinomainen äänieristys). Ja halvempikin.

*lunttaa netistä*

Jaaha, Modus ei oo enää edes saatavana, muuttunut Grand Modukseksi. Enivei, eipä näytä Renoota täällä varsinaisesti vihattavankaan.
Herra Manala

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NegaDuck kirjoitti:Nissanillekin päjähtänyt pari ääntä. Ihmettelen hieman miksi Nissan Note on niin suosittu. Meinaan, verrattuna Renault Modukseen, joka on käytännössä saman markkinaraon auto paremmin toteutettuna (pirteä moottori, erinomainen äänieristys). Ja halvempikin.
Modus on yksinkertaisesti niin järkyttävän susiruma auto, ettei kukaan vähääkään esteettisyyttä autoltaan pyytävä voi sellaista valita omakseen. Ja miten siinä nyt muka niin erityisen pirteä moottori on Noteen verrattuna? Notea saa käytännössä samoilla 1,4 ja 1,6 litraisilla moottoreilla. Äänieristykset ovat myös samanlaiset. Lisäksi Modusta ei ymmärtääkseni saanut ainakaan alkuun dieselinä lainkaan, Noteen taas saa kahta eri. Moduksen sisusta on yhdistelmä ankeita materiaaleja, huonoa ergonomiaa ja kelvottomia digipalkkimittareita, jotka antavat lähinnä vain suuntaa antavia tietoja eivätkä näy kunnolla auringonpaisteella. Kaikki em. asiat toteutettu Notessa paremmin. Note on myös oman kokemukseni perusteella yksinkertaisesti parempi ajaa.

Jos nuo eivät riitä syyksi kävellä datsunkauppaan rellukaupan sijaan, niin viimeistään tämä näky tuosta harittavasta sammakosta riittää:

Kuva

Voiko mikään autonperä oikeasti olla rumempi?
NegaDuck

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Herra Manala kirjoitti:Modus on yksinkertaisesti niin järkyttävän susiruma auto
Unohdit sanoa "minun mielestäni" ja toitotit subjektiivista asiaa objektiivisena totuutena. Omasta mielestäni alkuperäinenkin Renault Modus oli tosi hauskan näköinen auto. Ja henkkoht pidän digipalkkimittareista, numerot ovat kivempia kuin neula.
NegaDuck

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

BMW saanut jo neljä ääntä. Miksi? Sehän on MIEHEN auto.

Kuva
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Täytyy sanoa että tuo "harittava sammakko"-kuvaus oli aika hauska ja tuohon kuvaankin sopiva.

Voisin mä kai kuitenkin kyseistä Rellua ajaakin, pääasia että toimii hyvin. En ole tainnut koskaan Rellua kokeillakaan, ties millaiset hallintalaitteet siinä taas on.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Herra Manala

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NegaDuck kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Modus on yksinkertaisesti niin järkyttävän susiruma auto
Unohdit sanoa "minun mielestäni" ja toitotit subjektiivista asiaa objektiivisena totuutena.
Joo, rikos on kaikessa subjektiivisuudessaan suurin piirtein yhtä rankka kuin sanoa Roseanne Barria epäseksikkääksi ilman lisäystä "minun mielestäni". Toisin sanoen varmasti löytyy sekin poikkeus, joka sitäkin pitää seksikkäänä, mutta ei se silti siitä yleisesti ottaen seksikästä tee. Ja ihan sama pätee Modukseen. Se nyt vain on ihan helvetin rumaperseinen auto 99,5% mielestä, ihan sama puhutaanko subjektiivisesti vai objektiivisesti.
Herra Manala

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Niinjoo, moduksen kojetaulu:

Kuva

Tilipitappi duplomaa. Olenko muuten koskaan sanonut, että vihaan noita keskelle sijoitettuja mittareita? Kyllä mittareiden pitää olla katselinjassa ajolinjan suhteen ilman että tarvitsee jatkuvasti vilkuilla alas+sivulle tietääkseen nopeutensa ymv. Nehän perustelee noita että katse muka tarkentuisi nopeammin kun mittarit ovat "kauempana" kuin ratin takana, mutta kyllä se käytännössä on ihan hevonpaskaa. Ainoa syy tunkea niitä keskelle kojetaulua on se, että auton valmistuskustannukset halpenevat kun samat kojetaulut käyvät sekä oikean- että vasemmanpuolisen ohjauksen kanssa.

Ja mitä nega puhuit noista numeroista että ovat kivempia kuin neula, niin silloin ehkä, jos niitä numeroita ylipäätänsä näytetään. Modus sen sijaan näyttää nopeutta lukuunottamatta palkkeja ilman referenssiarvoja mihin suhteuttaa palkin kulkua ja senhetkistä arvoa. Toisin sanoen palkista ei ole paljoa iloa, jos ei tiedä missä kohtaa palkkia on vaikkapa jäähdytysveden 40 astetta, 90 astetta tai 125 astetta.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

aimohaiku kirjoitti:Mikä Bemarissa niin kovasti harmittaa? Muotoilu miellyttää silmää, ovat tekniikaltaan edistyneitä, hyviä ajettavia ja kohtuullisen luotettavia. Mä olen aina pitänyt niistä. :)
No ei se tietenkään ole niinkään itse auto, vaan autoon tiiviisti liitetty sosiaalinen merkityskenttä: Bemaria ajaa vain nuori ja täydellisen sivistymätön nousukasjuppi tai patakonservatiivinen baijerilainen kaappinatsi. Samassa mielessä sitten ihmettelen Ladan noin laajaa tyrmäämistä: ironisesti cool Lada on havaintojeni mukaan kuulunut tänä vuonna aika elimellisesti punavuorelaisten mainostoimistomiesten habitukseen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
NuoriDaavid

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti: patakonservatiivinen baijerilainen kaappinatsi. Samassa mielessä sitten ihmettelen Ladan noin laajaa tyrmäämistä: ironisesti cool Lada on havaintojeni mukaan kuulunut tänä vuonna aika elimellisesti punavuorelaisten mainostoimistomiesten habitukseen.
Ladahan on überkolee, jos sillä ajaa henkilö, jolla olisi varaa ns. hyvään autoon. Tilanne on tietysti toinen, jos sillä ajaa pitkäaikaistyötön.


Bemari kyllä houkuttelee, musta olisi hienoa olla patakonservatiivinen baijerilainen kaappinatsi!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Bemari kyllä houkuttelee, musta olisi hienoa olla patakonservatiivinen baijerilainen kaappinatsi!
No sinulla on kyllä aika lailla taipumuksia tähän suuntaan - etkös tässä hiljattain hankkinut oikein moottoripyöränkin, jotta saisit sosiaalisesti hyväksytyn tekosyyn lederhosenien käyttämiselle kellarisi ulkopuolellakin?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
NuoriDaavid

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Bemari kyllä houkuttelee, musta olisi hienoa olla patakonservatiivinen baijerilainen kaappinatsi!
No sinulla on kyllä aika lailla taipumuksia tähän suuntaan - etkös tässä hiljattain hankkinut oikein moottoripyöränkin, jotta saisit sosiaalisesti hyväksytyn tekosyyn lederhosenien käyttämiselle kellarisi ulkopuolellakin?
Luet minua kuin avointa kirjaa.
Bliss

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja Bliss »

urpiainen kirjoitti:Bemaria ajaa vain nuori ja täydellisen sivistymätön nousukasjuppi tai patakonservatiivinen baijerilainen kaappinatsi.
:yo:
Ennen VW-kauttani taisin kuulua ensimmäiseen mainitsemaasi lahkoon, ja kunhan muksu kasvaa turvaistuiniän ohi, kuulunen siihen jälkimmäiseen. Edelleen täydellisen sivistymättömänä ja epäekologisena :P
Vastaa Viestiin