Inhokkiautosi

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut

Vastenmielisin automerkki on...

Alfa Romeo
1
4%
Audi
0
Ei ääniä
BMW
4
17%
Cadillac
0
Ei ääniä
Chevrolet
0
Ei ääniä
Chrysler
0
Ei ääniä
Citroën
2
9%
Dodge
0
Ei ääniä
Ferrari
0
Ei ääniä
Fiat
0
Ei ääniä
Ford
0
Ei ääniä
Honda
1
4%
Hyundai
1
4%
Jaguar
0
Ei ääniä
Jeep
0
Ei ääniä
Kia
1
4%
Lada
3
13%
Land Rover / Range Rover
0
Ei ääniä
Lexus
0
Ei ääniä
Mini
0
Ei ääniä
Maserati
0
Ei ääniä
Mazda
0
Ei ääniä
Mercedes-Benz
0
Ei ääniä
Mitsubishi
0
Ei ääniä
Nissan
2
9%
Opel
1
4%
Peugeot
2
9%
Porsche
0
Ei ääniä
Renault
0
Ei ääniä
Saab
0
Ei ääniä
Seat
0
Ei ääniä
Skoda
3
13%
Smart
0
Ei ääniä
Subaru
0
Ei ääniä
Suzuki
0
Ei ääniä
Toyota
1
4%
Volkswagen
0
Ei ääniä
Volvo
1
4%
 
Ääniä yhteensä: 23

Herra Manala

Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Mikä automerkki tuottaa sinulle eniten inhonväristyksiä? Minkä merkkisellä autolla et suostuisi ikipäivänä ajelemaan?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Erästä kitinäläistä lukuunottamatta Hondalaisista on jostain syystä erityisen huonoja kokemuksia, eli sellaisia ruuhkassa sik-sak-kaahailijoita joille muut autoilijat ovat pelkkiä esteitä.

En löydä listalta autoa jota en suostuisi ajamaan. Ladaa ja ehkä Opelia en ehkä viitsisi ostaa ihan mielikuvien takia, vaikka uskonkin että Opelin haukkuminen on jatkuvana ilmiönä luultavasti yliammuttua. Vai onko niillä edelleen tilastollisesti merkittäviä laatuongelmia tuotteissaan verrattuna muihin valmistajiin?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Olen sen verran kliseinen, että BMW:tä minun on aika hankala kuvitella lähestyväni. Tai ostavani amerikkalaista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
NegaDuck

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Frederik Krueger kirjoitti:eli sellaisia ruuhkassa sik-sak-kaahailijoita joille muut autoilijat ovat pelkkiä esteitä.
Jos olisin ottanut perusteeksi tuohon tapaan tyypillisen kuskin auton sijaan, olisin äänestänyt Volvoa. Sen sijaan rastitin Kian, lähinnä sen yleisen tylsyyden takia niin merkkinä kuin designinäkin.
Bliss

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Datsunit ei oikein nappaa :?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No pihaan ei tule yhtäkään merkiltään alunperin kauko-idän ihmettä, eikä jenkkiä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NegaDuck

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

McJanne kirjoitti:94-97 mallin Vectrojen katastrofaaliset vikamäärät (sähkö) aiheuttivat jonkinnäköisen ryhtiliikkeen Opelin tuotannossa.
Varmaan niiden mainoslausekin, "Fresh thinking - better cars", viittaa juurikin tuohon? :)
Bliss

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja Bliss »

NegaDuck kirjoitti:
McJanne kirjoitti:94-97 mallin Vectrojen katastrofaaliset vikamäärät (sähkö) aiheuttivat jonkinnäköisen ryhtiliikkeen Opelin tuotannossa.
Varmaan niiden mainoslausekin, "Fresh thinking - better cars", viittaa juurikin tuohon? :)
Ja 80-90-lukujen vaihteen "Look At Opel Now" aiheuttaa naurunsekaista myötähäpeää :D
Mitäs laittoivat tarroja tuon ajan Vectran ja Omegan takaikkunoihin...
Herra Manala

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Mitä ihmettä, kuka on voinut äänestää skodaa!
Storia

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja Storia »

Ei ole kyllä Ladan voittanutta karseusmittarilla. Jossain vaiheessa tarjottiin sellaista ihan toimivaa Nivaa ilmaiseksi, mutta en huolinut enkä huoli vieläkään. Sillä tulevalla Kalashnikovilla voisi kuitenkin olla hauskaa vetää pari rinkiä joskus ihan näytösmielessä. Omaksi tuskin sitäkään huolisin.
Herra Manala

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

exPertti kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Mitä ihmettä, kuka on voinut äänestää skodaa!
En äänestänyt, mutta skodassa istuneena hämmästyttää se keskikonsolin vihreätaustainen ällötysnäyttö.
Keskikonsolin vihreätaustainen ällötysnäyttö? Mikä? Ei mulla ainakaan mitään sellaista ole.
Herra Manala

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Helvettiläinen, itse äänestin Citruunaa, kun olin jo siinä vaiheessa aakkosia ihan varma että sen täytyy olla karsein auto. Vasta myöhemmin muistin Volvot ja kaduin ehkä hieman valintaani. Toisaalta Volvoissa tökkii yleensä ne vilkkuvammaiset ja rynnivät kuskit enemmän kuin itse autot. Citroën taas tuntuu mallista riippumatta samalta kuin väärin päin päälle vedetty T-paita.
Herra Manala

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

exPertti kirjoitti:Sellainen iso "ajotietokoneen" näyttö. Ehkä se on vain karvalakkimalleissa octaviassa.
No en näistä uudemmista tiedä. Mutta eikös keskikonsoliin ängetyt isot monitoiminäytöt/navigaattorit ole päinvastoin usein ns. premium-varustelujen tulosta? Mulla on ainakin ajotietokoneen näyttö ihan tuolla mittariston puolella.
Herra Manala

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

exPertti kirjoitti:Onko se tuo tuossa keskellä

Eli tuo näyttö vihreässä yövalaistuksessa. Tekstistä ei saa oikein mitään selvää ja tunnelma on kuin 80-luvun tehtaassa.
...siis tarkotat autoradion näyttöä. Go, Pertti! Autoradioita saa myös erilaisia.
Herra Manala

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

exPertti kirjoitti:Oliko se radio? Oli niin epäselvä, että en tajunnut mikä se hohtava värkki oli.
Kyllä se on nimenomaan integroitu autoradio. Tuollainen kahden normaalin DIN-paikan kokoinen mitä useissa uusissa autoissa on. Sellaisen tilalle saa onneksi useimmissa automalleissa kuten myös Octaviassa 1xDIN kokoisen asennuspaikan normalille autoradiolle + säilytyslokeron. Integroidut automankat ovat järjestäen kamalia.
masa

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja masa »

Herra Manala kirjoitti: Integroidut automankat ovat järjestäen kamalia.
Paitsi Saabissa ja toisekseen niissä on se hyvä puoli ettei narkkipetterit nussi niitä.
Vihtahousu

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Herra Manala kirjoitti:Mitä ihmettä, kuka on voinut äänestää skodaa!
Niin just senkin håmåt! :D
Vastaan mitään kiertelemättä että Lada on kyllä paskin auto jossa olen ollut. Heti perään voittajaksi tulee joku kuus vuotta vanha farkku-Corolla jossa on sisusta ihanaa harmaata muovia, yök!
Herra Manala

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

masa kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti: Integroidut automankat ovat järjestäen kamalia.
Paitsi Saabissa ja toisekseen niissä on se hyvä puoli ettei narkkipetterit nussi niitä.
Ainoo vaan että siinä vaiheessa menee sormi perseeseen kun haluaisi jotain lisäystä (esim. mp3-tuki jota ei välttämättä ole, ainakaan DVD-median suhteen) tai alkuperänen sanoo itsensä irti. Hinta noissa on vielä poikkeuksetta aivan järjetön autokauppa- ja autoverolisän jälkeen. Autoveroa kun pitää maksaa uusissa autoissa myös kaikista varusteistakin. Hinta/laatu ei siis oikeen futaa yks yhteen noiden vehkeiden kanssa. Parempaa saa puolet halvemmalla, kun ostaa soittimet muualta.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Japanilaiset, korealaiset, ameriiiikkalaiset (tosin muutama malli ok) ja ranskikset. Muut taitaa menetellä. Surkuhupaisat sitten erikseen.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Taisin jossakin ketjussa kertoa moottorin valmistajan. Se jättää jäljelle 3 automerkkiä. Tai jos ajan inhokkiautolla, 6 merkkiä. Halutessasi ratkaise yhtälö.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Herra Manala

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

exPertti kirjoitti:Lähinnä tuli ajatus, että tuo on passatin omistajan inhokkilista (Volvo oli varasijalla). :)
Ei se Volvo voi olla. Volvossahan on yhdistetty sekä amerikkalaisten että eurooppalaisten autojen huonot puolet toisiinsa. (Amerikkalaisen perheauton ajo-ominaisuudet yhdistettynä eurooppalaisen perheauton vajaavoimaiseen moottoriin.)
aimohaiku

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Mikä Bemarissa niin kovasti harmittaa? Muotoilu miellyttää silmää, ovat tekniikaltaan edistyneitä, hyviä ajettavia ja kohtuullisen luotettavia. Mä olen aina pitänyt niistä. :)
Bliss

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja Bliss »

aimohaiku kirjoitti:Mikä Bemarissa niin kovasti harmittaa?
Mä voisin esittää arvauksen tai pari, mutta en jaksa juuri nyt härnätä porukkaa... :roll:
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Kyllä se lada on kauhein. Ruma ja uutenakin ajo-ominaisuuksiltaan aivan järjettömän huono. Mulla on köyhänä ihmisenä ollut opeli ja väittäisin että ainakin se yksilö oli mainettaan parempi. Tosin sitä ennen oli peugeotti ja se oli viimesen päälle luotettava auto, oli siinä hajalla mikä vaan, niin tien päälle se ei jättänyt. Vittumainen korjata tosin kun kaikkiin osiin pitäis olla joku erikoisavain sarja.

Mutta Lada sai siis äänen täältä.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Herra Manala

Re: Inhokkiautosi

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

aimohaiku kirjoitti:Mikä Bemarissa niin kovasti harmittaa? Muotoilu miellyttää silmää, ovat tekniikaltaan edistyneitä, hyviä ajettavia ja kohtuullisen luotettavia. Mä olen aina pitänyt niistä. :)
En mäkään ymmärrä mikä niissä niin vituttaa. Tosin en myöskään ymmärrä mitä niin pirun hienoa niissä on. Mulle ne edustaa perusperheautoja jotka sentään vetää oikeasta päästä, mutta eivät tarjoa mitään kovin erikoisia fiiliksiä. Ihan neutraali suhtautuminen siis.

Tosin tuorein bemari mitä olen ajanut oli E36 323ti. Vaikka koppa oli pieni, niin jotenkin ponnettomalta menijältä se tuntui. Jotain kyllä tapahtui kierrosten lisääntyessä viiden tonnin tuntumaan, mutta eipä nyt ihan hirveitä. Ohjaus ja ajo-ominaisuudet oli ihan "OK" mutta ei tosiaan mitään säväyttävää. En juuri pitänyt Octaviaa ihmeellisempänä autona ajaa normaalissa ajossa. Autokouluautoina oli samaa korimallia oleva 316ti ja 316i sedan. Jostain syystä tykkäsin kyllä jälkimmäisestä enemmän, muttei edelleenkään tuntuneet mitenkään poikkeuksellisen hienoilta menijöiltä. Ehkäpä pitäisi päästä puikottamaan jotain äMmää, jotta alkaisin ymmärtämään bimmerien hienouden, mutta tähän mennessä ovat edustaneet aika tavalla harmaata massaa.

Mitä noiden muotoiluun taas tulee, niin olen kyllä osittain eri mieltä niiden hienoudesta. Tai siis, 70-, 80- ja 90-luvun bemarit ovat olleet aikakautensa autoiksi varsin kivannäköisiä, mutta nämä uudet pehmeitä kylkipokkauksia täynnä olevat möhköfantin näköiset tonnikalat eivät oikein sytytä, parhaina esimerkkeinä Z4, 5-sarja (E60), 6-sarja (E63) ja 7-sarja (E65). Tämä uusi bimmerin 3-sarja (E90) on ihan suht mukiinmenevä, mutta silti minusta surkeammannäköinen kuin edeltäjänsä. Coupena tosin hieno.
Vastaa Viestiin