Peli, jota odotat

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
bedlam

Re: Peli, jota odotat

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Elokuvamainen Heavy Rain vaikuttaa helskutin mielenkiintoiselta, pitäis tän vuoden puolella tulla. Ihmiskasvojen mallinnuksen luvataan olevan jotain aivan muuta kuin mitä tähän asti on nähty.


Ensi kuussa ilmestyvän Killzone 2:n pitäisi sitä ennen tarjota näyttävintä graffaa PS-kolmosella tähän mennessä. Fps-räiskinnät ei kauheasti nappaa, mutta kai tää pitää ihan senkin takia jo ainakin tsekata.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Zy6cxaCosJE[/youtube]

Resident Evil 5 kuitenkin vieläkin odotuslistan ykkösenä. Nelonen oli niin perskeleen hyvä.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OclVQoStcpw[/youtube]
Duck

Re: Peli, jota odotat

Viesti Kirjoittaja Duck »

bedlam kirjoitti:Elokuvamainen Heavy Rain vaikuttaa helskutin mielenkiintoiselta, pitäis tän vuoden puolella tulla. Ihmiskasvojen mallinnuksen luvataan olevan jotain aivan muuta kuin mitä tähän asti on nähty.
Hienoimmastakaan vesi-valuu-kasvoilla -efektistä ja kuulaimmastakaan subsurface scattering -valaistuksesta ei kyllä vaan ole mitään iloa, jos animaatio on edelleen sitä samaa vanhaa ja silmät tapittaa lasittuneesti kuin mollamaijalla. Toisaalta taas epärealistisemmankin näköinen hahmo näyttää heti elävämmältä kun se on hyvin animoitu.

The Uncanny Valley
Viimeksi muokannut Duck, 05.01.2009 13:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bedlam

Re: Peli, jota odotat

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Duck kirjoitti:Hienoimmastakaan vesi-valuu-kasvoilla -efektistä ei kyllä vaan ole mitään iloa, jos animaatio on edelleen sitä samaa vanhaa ja silmät tapittaa lasittuneesti kuin mollamaijalla. Toisaalta taas epärealistisemmankin näköinen hahmo näyttää heti elävämmältä kun se on hyvin animoitu.
Olen tästä ihan samaa mieltä. Mutta siksi mielenkiinnolla tuota lopullista peliä odotankin, jännä nähdä miten noi naamavärkit liikkuvana toimivat kun stillinä ovat tosiaan huomattavasti yksityiskohtaisempia kuin mihin on totuttu.

Kuva
Kuva
Duck

Re: Peli, jota odotat

Viesti Kirjoittaja Duck »

bedlam kirjoitti:Olen tästä ihan samaa mieltä. Mutta siksi mielenkiinnolla tuota lopullista peliä odotankin, jännä nähdä miten noi naamavärkit liikkuvana toimivat kun stillinä ovat tosiaan huomattavasti yksityiskohtaisempia kuin mihin on totuttu.
Eikös tuossa videopätkässä ollut jo siitä osviittaa? Näyttivät välttelevän tilanteita joissa ilmeet näkyisivät kunnolla, ja ainakin minusta silloin kun ne kasvot lopulta näkyivät, silmät tapittivat häiritsevästi pään liikkuessa: silmät eivät kohdistuneet mihinkään, vaan kääntyivät liikkumatta pään mukana. Elävä ihminen ei voi pitää silmiään tuolla tavalla paikoillaan pään kääntyessä paitsi pahasti kännissä tai huumattuna. Kumma ettei tätä osata jo simuloida, teknisellä tasolla kyse on aika yksinkertaisesta ilmiöstä. Katseen "matkan varrelta" vain valitaan läjä satunnaisia pisteitä joihin silmät kohdistetaan ~0.1-0.2 sekunniksi kerrallaan. Silmiä voi myös räpäyttää pään ja/tai katseen kääntyessä uuteen kohteeseen.

Half-Life 2:ssa oli huomattavasti eläväisemmät kasvot, sikäläiset osasivat hommansa. Vähän lastentarhatätimäisen ylinäyteltyä, mutta hyvin eläväistä. Myös Crysiksessä näyttivät kasvoanimaatiot toimivan hyvin. Paremmin kuin tähän asti näkemissäni Heavy Rain -pätkissä.
bedlam

Re: Peli, jota odotat

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Duck kirjoitti:Eikös tuossa videopätkässä ollut jo siitä osviittaa?
Toi juutubepätkä on joku viime kesän messuilla näytetty demotuskohtaus, eikä tule sisältymään laisinkaan itse peliin. Joten toivoa on, että toi nyt ei vielä ihan parasta kuvaa antanut.
Duck

Re: Peli, jota odotat

Viesti Kirjoittaja Duck »

^ Joo, no kahtotaan mitä tuleman pitää. :) Ehkä innostuin turhan paljon ränttäämään, kun aiempina aikoina on tunnuttu keskittyvän kovasti fotorealismiin mallien ulkonäössä, mutta silti unohdettu animaatiopuoli. Muutamissa viimeisimmissä peleissä on kuitenkin näyttänyt ihan hyvältä jo. Far Cry 2:n hahmotkin olivat aika eläväisen oloisia.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Peli, jota odotat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Runkkaatteko te pelien grafiikan ääressä vai keskitytte itse aktioniin?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
bedlam

Re: Peli, jota odotat

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Bluntly kirjoitti:Runkkaatteko te pelien grafiikan ääressä vai keskitytte itse aktioniin?
No kun se grafiikka on aika oleellista kuitenkin tollasessa elokuvamaiseksi tarkoitetussa pelissä, jossa pääasia on henkilödraamassa. Ja on mua jo Amiga-ajoista asti kiinnostanut viimeistä huutoa olevat grafiikat, haaveilin peligraffojen parissa työskentelystäkin joskus.
MGandhi

Re: Peli, jota odotat

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

bedlam kirjoitti:haaveilin peligraffojen parissa työskentelystäkin joskus.
Tämä pätee varmasti kaikkiin ikäluokkamme miespuolisiin, jotka ovat C64:n, Amigan tjms:n omistanut. Tosin mua ehkä grafiikkapuolta enemmän kiinnostaisi työskentely pelimoottorien parissa.
Duck

Re: Peli, jota odotat

Viesti Kirjoittaja Duck »

MGandhi kirjoitti:Tosin mua ehkä grafiikkapuolta enemmän kiinnostaisi työskentely pelimoottorien parissa.
Pelimoottorihan on olennainen osa pelin grafiikkaa. Montakos Ferraria se John Carmack omistikaan?
Monsieur Manala

Re: Peli, jota odotat

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Duck kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Elokuvamainen Heavy Rain vaikuttaa helskutin mielenkiintoiselta, pitäis tän vuoden puolella tulla. Ihmiskasvojen mallinnuksen luvataan olevan jotain aivan muuta kuin mitä tähän asti on nähty.
Hienoimmastakaan vesi-valuu-kasvoilla -efektistä ja kuulaimmastakaan subsurface scattering -valaistuksesta ei kyllä vaan ole mitään iloa, jos animaatio on edelleen sitä samaa vanhaa ja silmät tapittaa lasittuneesti kuin mollamaijalla. Toisaalta taas epärealistisemmankin näköinen hahmo näyttää heti elävämmältä kun se on hyvin animoitu.
Näinpä. Ei toi mitään on-par -kamaa kyllä ollut elävyytensä puolesta. Mun-peliodotus-on-parempi-ku-teidän-peliodotukset!



[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Revt-WP-yQo[/youtube]
(Videot myös HQ:na linkin takaa)
Duck

Re: Peli, jota odotat

Viesti Kirjoittaja Duck »

Monsieur Manala kirjoitti:Mun-peliodotus-on-parempi-ku-teidän-peliodotukset!
No varmasti, koska tällä hetkellä en odota mitään. Niin monta hyvää peliä on jo ilmestynyt, että vähään aikaan ei tee mieli etsiä uusia. Esmes Fallout 3:akaan en ole vielä ehtinyt tsekkaamaan. Koneen näyttistä vois kyllä vähän päivittää... en ole vieläkään tehnyt sitä, edelleen puksutan Radeon X1950 Pro:lla.
bedlam

Re: Peli, jota odotat

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Löyty tällaanen parikymmenminuuttinen demonstrointi vielä tosta Heavy Rainista ja alkoi kuumottamaan vielä enemmän. Tääkin on peräisin vuodelta 2007, varmasti tekniikkaa hiottu vielä sen jälkeen:

http://www.gametrailers.com/player/user ... 84567.html
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Peli, jota odotat

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

^ Joo-o, ovat nykypelit kuin elokuvia. Myös pelattavuudeltaan.

Mitä tuossa pelissä tehdään? Liikutellaan silmiä eri suuntiin, ainakin sen mukaan mitä kyseistä videota jaksoin katsoa?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
bedlam

Re: Peli, jota odotat

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Frederik Krueger kirjoitti:^ Joo-o, ovat nykypelit kuin elokuvia. Myös pelattavuudeltaan.

Mitä tuossa pelissä tehdään? Liikutellaan silmiä eri suuntiin, ainakin sen mukaan mitä kyseistä videota jaksoin katsoa?
Pitäisi olla aikalailla paljon valinnanvaraa, että mitä tekee eri tilanteissa. Hiippaileeko murhaajan ulottumattomiin huomaamatta, taisteleeko vastaan ym ym. Ja kaikki ratkaisut sitten vaikuttavat tuleviin tilanteisiin ja loppuratkaisuun. Samojen tekijöiden edellistä elokuvamaista Fahrenheit-peliä ainakin kovasti ylistettiin. Tuossa videossa alkaa jotain tapahtuakin muutaman minuutin kohdalla, silmienheilutus oli vain taustalla alustuksessa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Peli, jota odotat

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Ok pitää yrittää jaksaa katsoa pidemmälle.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
bedlam

Re: Peli, jota odotat

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Perhana, tuleehan tänä vuonna Ghostbusters-pelikin:



sekä Aliens: Colonial Marines

Kuva


Kuva


Kuva
Monsieur Manala

Re: Peli, jota odotat

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Frederik Krueger kirjoitti:^ Joo-o, ovat nykypelit kuin elokuvia. Myös pelattavuudeltaan.

Mitä tuossa pelissä tehdään? Liikutellaan silmiä eri suuntiin, ainakin sen mukaan mitä kyseistä videota jaksoin katsoa?
Sen siitä saa kun ei ole yhtään pitkäjännitteisyyttä. Jos olisit jaksanut katsella videota yhtään pidemmälle, olisit huomannut että siinä myös kävellään kadulla edestakaisin, katsellaan onko postilaatikossa postia ja tongitaan roskapönttöjä.
bedlam

Re: Peli, jota odotat

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Monsieur Manala kirjoitti:Jos olisit jaksanut katsella videota yhtään pidemmälle, olisit huomannut että siinä myös kävellään kadulla edestakaisin, katsellaan onko postilaatikossa postia ja tongitaan roskapönttöjä.
Jos olisit lukenut yhtään viestiäni, olisit huomannut että tuo oli kaksi vuotta vanha pelin grafiikkamoottoria esittelevä demonstraatio, eikä itse peli ole suinkaan varmasti pelkkää postilaatikoiden penkomista.
Monsieur Manala

Re: Peli, jota odotat

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

bedlam kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:Jos olisit jaksanut katsella videota yhtään pidemmälle, olisit huomannut että siinä myös kävellään kadulla edestakaisin, katsellaan onko postilaatikossa postia ja tongitaan roskapönttöjä.
Jos olisit lukenut yhtään viestiäni, olisit huomannut että tuo oli kaksi vuotta vanha pelin grafiikkamoottoria esittelevä demonstraatio, eikä itse peli ole suinkaan varmasti pelkkää postilaatikoiden penkomista.
Ironiantaju++
bedlam

Re: Peli, jota odotat

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Monsieur Manala kirjoitti:Ironiantaju++
Joskus näinkin päin.
bedlam

Re: Peli, jota odotat

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Perhana, vissiin se Killzone 2 on hehkutuksen arvoinen peli. Ei oikein FPS-räiskinnät nappaa (vaikka CoD 4 olikin helevetin hyvä), mutta pakko kai tää nyt on sitten hommata. Hitlerkin huolestui:


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zx4yDmPG-FY&e[/youtube]
Bhven

Re: Peli, jota odotat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Melko laimeaa että multiplayer on vain 32 pelaajalle.
bedlam

Re: Peli, jota odotat

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Bhven kirjoitti:^ Melko laimeaa että multiplayer on vain 32 pelaajalle.
Eikös 32 ole ihan kohtuullisesti? Monessa vastaavanlaisessa räsikinnässähän on max. 16 pelaajan moninpeli.

En minä näistä tiiä kun en juurikaan pelaa moninpelejä.
Bhven

Re: Peli, jota odotat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

bedlam kirjoitti:
Bhven kirjoitti:^ Melko laimeaa että multiplayer on vain 32 pelaajalle.
Eikös 32 ole ihan kohtuullisesti? Monessa vastaavanlaisessa räsikinnässähän on max. 16 pelaajan moninpeli.

En minä näistä tiiä kun en juurikaan pelaa moninpelejä.
Pelailin Battlefield 2:ta vuonna kivi ja 2005-2006. Siinä maksimimäärä on 64 pelaajaa ja toiminta on kyllä paljon parempaa tuolla määrällä kuin 32:lla. Kartatkin voivat silloin olla isompia. Ei ala puuduttaa niin nopeasti. Törkeän siisti tappamisen meininki kun 32 ukkoa rynnii laumana samalle lipulle.
Vastaa Viestiin