Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
masa

Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa » 21.10.2008 15:17

Laitetaan uusi ketju, kun edellinen oli nussittu pilalle.

Toyota jyrää laatuvertailussa

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/1135240407850

Tulokset

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/1135240410076

Mitäs sakemannikuskit vastaavat?

Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 9798
Liittynyt: 13.11.2005 22:14
Paikkakunta: Helsinki, Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja McJanne » 21.10.2008 19:23

Ks. vitutusketju.
Kirjoitan tätä alasti
&
(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM

bliss

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja bliss » 21.10.2008 19:29

masa kirjoitti: Mitäs sakemannikuskit vastaavat?
VW ja BMW on ja pysyy.

sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 10342
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja » 21.10.2008 19:29

masa kirjoitti:Mitäs sakemannikuskit vastaavat?
Eräs sakemannikuski totesi erään Toyotaa laadukkaamman ja paremmin kannattavan merkin puuttuvan listoilta. Kaveri on merkin ajettavuuteenkin ihan tyytyväinen.

Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger » 21.10.2008 22:26

masa kirjoitti:Laitetaan uusi ketju, kun edellinen oli nussittu pilalle.

Toyota jyrää laatuvertailussa

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/1135240407850

Tulokset

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/1135240410076
No tuotahan mä olen aina sanonut ja uhkaillut ostavani Toyotan koska suomalaistenkin katsastustilastojen mukaan ne vaikuttavat olevan vähiten ongelmallisia.

Mitäs Pertti tähän sanoo? Ei voi edelleenkään valita Toyotaa koska se on niin kovin tylsä vaihtoehto? Tylsyys tässä yhteydessä tarkoittanee ettei tarvitse pelätä milloin auto laukeaa taas keskelle tietä?
Mitäs sakemannikuskit vastaavat?
Siten että ainakin mulla on normaalia korkeampi kynnys uuden Volkkarin ostoon. Paskan möivät. Ostanen "uuden" auton lähikuukausina ellen jopa ennemmin. Tänään tuli just mainos jostain alle 14.000€ hintaisesta 1.4l Hyundaista, uutena. Sellainenkin voisi jo riittää mulle, kunhan toimii. Ei kuulosta pahalta hinnalta uudeksi autoksi (talvirenkaat ja lohko-/sisätilalämppärit kaupan päälle, jehna!), mutta mitäs mä noista tiedän.
Onko joku pissinyt mun muroihin?

Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala » 21.10.2008 22:34

Vaikken sakemannilla ajakaan, niin Tojotaa ei silti ihan heti tule talliin. Vaikka vikoja olisikin vähemmän, Toyotan laatuvaikutelma on sitä perus nipponitasoa. Samoin ajettavuus on surkeampi kuin missään saksalaisessa keskimäärin ehkä poisluettuna Opel.

En minä sellaisen naisenkaan kanssa seurustelisi, joka vikisee epämiellyttävästi nussiessa eikä ole siitä huolimatta hauska ja hyväntuntuinen ajaa, vaikka se miten siivoisi pedantisti sunnuntaisin.

Sijoituksista huolimatta Skoda ei ole jättänyt tielle 4½ vuoden ja 65 tuhannen kilometrin aikana kertaakaan, eikä Ford 9 vuoden ja 85 tuhannen kilometrin aikana. Mut kai se nyt on pakko ruveta pelkäämään ihan toden teolla että niin käy, kun kerta FK:takin noin jännää muiden kuin Tojotoiden puolesta!
Viimeksi muokannut Monsieur Manala, 21.10.2008 22:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger » 21.10.2008 22:35

^ Autoja eri tarpeisiin. Sulle autoilu on nussimista, mulle tapa päästä liikkumaan eri paikkojen välillä. Jos joutuisin joka päivä ajelemaan 500km niin ehkä sitten pitäisi laittaa kaikki pelimerkit ajomukavuuteen, tai en tiedä. Samaan suuntaan ne kaikki kääntyvät rattia kääntämällä, ja polkimetkin ovat samoilla paikoilla. Jotenkin luulisi että auton luotettavuudella ja ongelmattomuudella on erittäin suuri merkitys juuri silloin jos joutuu ajelemaan paljon?

Sinänsä ketutti viime torstaina kuunnella kiinalaisen kollegan selitystä kuinka samojen autojen hinnat olisivat Kiinassa n. puolet Suomen hinnoista (en tiedä väitteen todenperäisyyttä). Ei sen puoleen, on niillä huonommat palkatkin.
Onko joku pissinyt mun muroihin?

Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala » 21.10.2008 22:43

Frederik Krueger kirjoitti:^ Autoja eri tarpeisiin. Sulle autoilu on nussimista, mulle tapa päästä liikkumaan eri paikkojen välillä. Jotenkin luulisi että auton luotettavuudella ja ongelmattomuudella on erittäin suuri merkitys juuri silloin jos joutuu ajelemaan paljon?
Niin tosiaan. Kuten lisäsin viimeisen kappaleen ylempään tekstiini, kyllä tosiaan näistä vika-autoista on sen verran päivittäistä harmia ollut vuosien varrella, että kannattaa ehdottomasti ostaa auto, jolla on paska ajaa, jos se vaikka jättäisi 10 vuoden aikana 0.2 kertaa harvemmin tielle!

Edit: Se miten autoa ylipäätänsä pitää, vaikuttaa noihin tiellejättöasioihin ja vastaaviin paljon enemmän kuin yksittäiset vikatilastot. Toiset pitää autojaan oikeasti niin surkeasti, ettei ole mikään ihme että ne jättää tielle tai menee muilla tavoin rikki. Toiset automerkit kestävät abusea enemmän kuin toiset, joka on vähintään puolet totuudesta noiden listojen kohdalla. Jos haluat laiminlyödä autoasi, osta Toyota. Saattaa päästä pisimmälle ilman öljyä. :-p

Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger » 21.10.2008 22:53

On tietenkin vaikea vertailla omakohtaisia yksilökohtaisia kokemuksia vs. tilastoja. En ajattele että kaikki Volkkarit välttämättä olisivat paskoja. Paremmin tilastoissa pärjäävistä saanee kuitenkin todennäköisemmin muutakin kuin maanantaikappaleen.

Ehkä eri ihmiset ovat eri tavalla herkkiä ns. ajettavuudelle. En ole vielä onnistunut havaitsemaan omalla kohdallani mitään älyttömän suurta eroa eri merkkisten, samantyyppisten autojen kanssa. Perille niillä on kaikilla päästy satojenkin kilometrien matkat, kunhan ovat siis kestäneet. En ajele työ- ja harrastusmatkoilla siksakkia oranssien muovitolppien läpi yms., joissa erot ajettavuudessa ehkä havaitsisi paremmin.

Mitä tulee viittauksiin huolloista, noissa tilastoissa oli huomioitu myös tyyppiviat yms. Mun volkkarissakin on yksi tunnettu ja tosi ärsyttävä tyyppivika, ovien lukkojärjestelmä tekee kovin helposti tenän pikkupakkasellakin. Odottelen taas innolla kun saan aamuisin mennä autoon sisään ja poistua pelkääjän puolelta...

Siinä on myös ollut paljon nähdäkseni minusta riippumattomia vikaantumisia, virranjakajan kansi haljennut kahdesti (ellei nyt ole jo kolmas kerta menossa), termostaatti ei toiminut erään merkkihuoltokäynnin jälkeen => moottori alkoi ylikuumeta, takaluukussa kulkevissa sähköjohdoissa oli joku oikosulku joka aiheutti erinäisiä sähkövikoja (esim. lisäjarruvalo ei toiminut) ja lopulta sen ettei auto käynnistynyt kun oikosulku poltti ajonestolaitteen sulakkeen kerta toisensa jälkeen, ja sen sellaista pikkukivaa. Ihan vaikka käytti säännöllisesti huollossa.

EDIT EDIT: Ai niin ja unohdin vikalistalta ehdottoman suosikkini: katalysaattori menee paskaksi ja vaihtoon n. kahden vuoden välein. Miten saatoin unohtaa. :roll: Syytä tuolle ei ole löydetty, jotain arvauksia kyllä. Pitänee hankkiutua autosta eroon ennenkuin seuraavan kerran alkaa kuulua tuttua metallista helinää pakoputkesta.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 21.10.2008 23:16. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?

NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck » 21.10.2008 22:57

Frederik Krueger kirjoitti:En ajele työ- ja harrastusmatkoilla siksakkia oranssien muovitolppien läpi yms., joissa erot ajettavuudessa ehkä havaitsisi paremmin.
Vaikka sunnuntaiautoilija olenkin, huomaan kyllä hyvän ja huonon alustan eron mutkissa ja töyssyissä, ainakin silleen per(u)stasolla. Bemarin kyydissä huomasi heti että se sekä nielee töyssyt smuuthisti että kääntyy napakasti heijaamatta mutkissa.

bliss

Viesti Kirjoittaja bliss » 21.10.2008 23:00

^^Kaikki mun autot ovat ainakin olleet ihan muuta kuin maanantaikappaleita - vioista huolimatta. Suurin osa ollut noita kahta tuolla aiemmin mainitsemaani merkkiä. Pikku viat ei MUN MIELESTÄ tee autosta paskaa ostosta, suhtautuminen niihin sitten ehkä :D
Yhdestä Golfista poksahti vaihdelaatikko, toisessa lakkasivat ikkunannostimet ja muut ylimääräiset sähkölaitteet toimimasta, Bemareista on hajonnut ilmastointi, vaihdelaatikko, ruiskujärjestelmä ja jopa kokonainen moottori, mutta siltikin pysyn vain noissa kahdessa automerkissä vaikka kuinka mediassa hehkutettais Toyotaa tai ties mitä muuta merkkiä.

Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger » 21.10.2008 23:11

bliss kirjoitti:^^Kaikki mun autot ovat ainakin olleet ihan muuta kuin maanantaikappaleita - vioista huolimatta. Suurin osa ollut noita kahta tuolla aiemmin mainitsemaani merkkiä. Pikku viat ei MUN MIELESTÄ tee autosta paskaa ostosta, suhtautuminen niihin sitten ehkä :D
Kyllä. Koska auto on minulle pelkkä työkalu, on minulle tärkeää että se aiheuttaa minulle mahdollisimman vähän harmia ja ylimääräistä ajankulua/huolta/rahanmenoa, ainakaan tyyppivikojen muodossa.

Vähän sama kuin puhelimien kanssa, hankin ehkä vähemmän Hienon luurin kunhan se toimii, akku kestää jne.
Onko joku pissinyt mun muroihin?

Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru » 21.10.2008 23:37

Mulle auton viattomuus ei ole tärkein ostoperuste. Juu on niitä tyyppivikoja, jos muitakin, Toitsussakin. MUTTA piirimyyjät taitavat hoitaa nuo korjaukset vähemmällä vikinällä kuin suuri osa muiden merkkien edustajista. Esim eräs huollon työnjohtaja ja korjaamopäällikkö pokkana valehtelivat asian oikeasta laidasta henkilökohtaisesti tavattaessa, eivätkä pyytäneet anteeksi (tai laittaneet vikaa takuuseen vielä kun oli takuu voimassa) jäädessään kiinni valehtelusta. Ja luikkivat seuraavilla kerroilla pakoon! Sain kyllä hyvityksen seuraavan auton oston yhteydessä, taisi olla takuuvian osahinnan rahamäärä*100, ei lie jäänyt juurikaan tuosta auton myynnistä katetta.. Kiva osanvaihdon palkka itselle!

Omat autoni hankintaan vaikuttavat tärkeimmät seikat lienevät (epämäär järjestys): ulkonäkö ja sisätilojen lookki oltava siedettävä, suorituskyky itselle riittävä, ajettavuus (kaupunki/pitkämatka/kovavauhtinen mutkatie), erinomaiset ajovalot, kulutus kohtuullinen (+40tkm/v), kunnon ajoasento, riittävä tavaratila harrastusvälineille, huolto-osien hinta, tyyppivikojen laatu (mitä jne) ja hinta sopiva mun kukkarolle. Niin ja automyyjän osattava hommansa. Nykyistä ostaessani joutui raukkaparka opettelemaan uusia asioita ja onnistui! Myönsi, että olin viiteen vuoteen positiivisessa mielessä erikoisin autonostaja hänen kohdallaan :lol: Sai soitella ympäri merkkiorganisaatiotansa erikoisten? kysymyksieni takia.. Tekninen palvelukin halusi puhua kanssani, että mihin sä sitä tietoa tarttet - kertoivat kunhan selvittivät asian :D

Niin. En näe lähitulevaisuudessa Toyotan tulevan autotalliini. Ellei joku vaimoehdokas tuo sit omansa :roll:
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.

masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa » 22.10.2008 9:35

Frederik Krueger kirjoitti:Ei voi edelleenkään valita Toyotaa koska se on niin kovin tylsä vaihtoehto? Tylsyys tässä yhteydessä tarkoittanee ettei tarvitse pelätä milloin auto laukeaa taas keskelle tietä?.
Viimeisen vuoden aikana bongattuna, päivittäiseltä 100 km duunimatkalta useinmiten lauenneita automerkkejä ovat olleet Volvo ja Audi.

Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 24260
Liittynyt: 08.02.2008 12:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti » 22.10.2008 9:44

Frederik Krueger kirjoitti:Mitäs Pertti tähän sanoo?
Pyytää, että koulukiusaajani lopettaisi nimeni mainitsemisen joka ketjussa. Tässä alkaa olla niin paljon rakkautta ilmassa, että...

On topicciin. VAG konsernin rämiin en suostu enää koskemaan. Meidän merkki miksauksemme on sellainen, että toista moititaan ruostuvaksi, mutta se on erittäin luotettava teknisesti. Toinen on täydellisen ruostumaton, mutta teknisesti surkea. Kaikissa autoissa on tyyppivikansa. Jopa Toyotassa.

Toyota jää Pertiltä kauppaan siksi, että en pidä mistään mitä merkki edustaa. Ajo-ominaisuudet, muotoilu, imago.
Came here for school, graduated to the high life

masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa » 22.10.2008 9:48

exPertti kirjoitti: On topicciin. VAG konsernin rämiin en suostu enää koskemaan.
Täsmälleen samat sanat. Meillä taasen tojotan corolla verso on hyvinkin todennäköinen auto naaraalle. Pitäs vaan eka päästä audista eroon..

Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger » 22.10.2008 12:12

exPertti kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Mitäs Pertti tähän sanoo?
Pyytää, että koulukiusaajani lopettaisi nimeni mainitsemisen joka ketjussa. Tässä alkaa olla niin paljon rakkautta ilmassa, että...
Vuoroin kato hei vieraissa, oma pikku stalkkerini. :perttihymiö: Mutta juuri tässä tapauksessa nimesi mainitseminen tuntui ehdottoman hyvältä idealta, koska vasta pari kuukautta aikaisemmin nälvit minua kovasti ja taajaan siitä kun sanoin harkitsevani Toyotan hankkimista.
Kaikissa autoissa on tyyppivikansa. Jopa Toyotassa.
Artikkelissa otettiin kantaa juuri tyyppivikojenkin määrään, joka kolmessa japsissa todettiin alhaiseksi jopa uutuusmalleissa. En tiedä sinusta, mutta minua kyllä pikkupakkasella avautumattomat ovet ja kaksi vuotta kerrallaan kestävät katalysaattorit hieman kuitenkin harmittavat (jälkimmäinen tosin on luultavammin maanantaikappalevika kuin varsinainen tyyppivika).

Tyyppiviat eivät kuitenkaan ollut ainoa perustelu listalla sijoittumiseen, vaan osa testistä perustui kyselyihin kuinka tyytyväisiä omistajat olivat autoihinsa. Tähän vaikuttanee myös ajo-ominaisuudet jne. Yleisesti negatiivisempia viboja saksalaisomistajilleen aiheuttavat autot oletettavasti sijoittuivat listalla alemmaksi.
Toyota jää Pertiltä kauppaan siksi, että en pidä mistään mitä merkki edustaa. Ajo-ominaisuudet, muotoilu, imago.
Unohdit värin.

Imagon takia auton osto on jotenkin... vaan jotenkin. En edelleenkään nussi autoani vaan menen sillä eri paikkoihin.

Muotoilulla on minulle sen verran merkitystä ettei kuitenkaan ole mikään huvittuneisuutta ja ihmetystä herättävä sekasikiö-Multipla, muuten suunnilleen kaikki menevät, jopa karmaisevan pelkistetyn ja mitäänsanomattoman näköiset Skodat.

Ajo-ominaisuudet... tuo tuntuu olevan loputon suo ja tuntuu että siinä vaikuttavat enemmän yksittäisten ihmisten mieltymykset kuin mitkään absoluuttisesti mitattavissa olevat ajo-ominaisuudet. Joku tykkää urheilullisemmasta kovasta alustasta, toinen vanhojen Citikkojen aktiivihiilijousituksesta jolla tuntuu kuin ilmatyynyaluksella ajaisi, jne.

Minulle riittää että tähän mennessä en ole kohdannut autoa joka olisi herättänyt normaaliajossa välittömät hyi vittu-tuntemukset ajo-ominaisuuksiensa osalta. Ehkä en vain ole niin herkkä kymmenen patjan alla olevalle herneelle. Ainoa selvästi negatiivinen kokemus oli ajaa ikivanhalla 1.3-litraisella Toyota Tercelillä (eka autoni! :h: ) 120km/h moottoritiellä yrittäen pysyä muiden imussa, ratti tärisi ja melu oli korvia huumaava. Mutta ei siinä ollutkaan kuin neljä vaihdetta eteen.

Nyt on toki hyvä sauma vaikuttaa valintoihini. Kun palsta on täynnä ajo-ominaisuuseksperttejä, laittakaa heti listaa missä automerkeissä on järjestään orgastiset ajo-ominaisuudet ja muutenkin todella päheitä pelejä hinta/laatu-suhteensa osalta. Skodaa olen myös harkinnut, ikävä vaan että yksi tuttu nainen meni mainitsemaan kuinka Skodat ovat hänen mielestään tosi rumia autoja. En ole ihan samaa mieltä, mutta vähän mitäänsanomattomia ne kyllä ovat, ehkä vähän niinkuin perus-Toyotat.
Onko joku pissinyt mun muroihin?

Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 24260
Liittynyt: 08.02.2008 12:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti » 22.10.2008 12:24

Frederik Krueger kirjoitti:...nälvit minua kovasti...
Piti ihan katsella missä kohtaa peräti nälvin sinua. Jossakin ketjussa mainitsin yleisesti Toitsun "nuorennusleikkausten" päätyvän aina siihen, että niillä ajavat beigetakkiset papat fredriksson-lakki päässä.

Oletan, että koetat vain provota minua tai sitten tosiaan sinulla on sellainen tuska päällä, jota voi kokea vain internetissä. Kyllä se sittä.
Came here for school, graduated to the high life

Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala » 22.10.2008 12:39

Frederik Krueger kirjoitti:vasta pari kuukautta aikaisemmin nälvit minua kovasti ja taajaan siitä kun sanoin harkitsevani Toyotan hankkimista.
Ei se väärin ole.

Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger » 22.10.2008 13:36

exPertti kirjoitti:Piti ihan katsella missä kohtaa peräti nälvin sinua. Jossakin ketjussa mainitsin yleisesti Toitsun "nuorennusleikkausten" päätyvän aina siihen, että niillä ajavat beigetakkiset papat fredriksson-lakki päässä.
Puhumattakaan keskustelusta jossa ihmettelit aionko hankkia Nauriksen vai Variksen. Mutta hyvä että löysit, niihin keskusteluihin juuri viittasin.
Oletan, että koetat vain provota minua
En vain, melkein toivoin että kirjoittaisit jotain todellista asiaakin miksi Toyotaa ei missään tapauksessa kannata ostaa, ja mitkä ovat erityisen hyviä vaihtoehtoja sille.

Tottakai provoaminenkin kuuluu repertuaariin, teethän sinäkin sitä jatkuvasti, vai?
Onko joku pissinyt mun muroihin?

Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 24260
Liittynyt: 08.02.2008 12:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti » 22.10.2008 14:00

Frederik Krueger kirjoitti:En vain, melkein toivoin että kirjoittaisit jotain todellista asiaakin miksi Toyotaa ei missään tapauksessa kannata ostaa, ja mitkä ovat erityisen hyviä vaihtoehtoja sille.

Tottakai provoaminenkin kuuluu repertuaariin, teethän sinäkin sitä jatkuvasti, vai?
Olen useasti kertonut omat syyni miksei sitä kannata ostaa.

Hyviä vaihtoehtoja _mielestäni_ ovat Mazdat, jos on pakko ostaa leimallisesti japanilainen auto. Yhteistyö Fordin kanssa on tuonut ajo-ominaisuudet kohdilleen ja moottoriosaaminenhan heillä on ollut peruskäyttöisiin autoihin hyvä. Perussitkeitä huomaamattomia voimanlähteitä, joista ei irtoa liikoja tehoja, mutta eipä ole ongelmiakaan. Disclaimer: tässä on osittain mielikuvapeliä enemmän kuin todellista tietoa.

Eurooppalaisista (siis kunnon kokoiset Mazdat on toki tehty euroopassa) onkin vaikeampi valita.

Minä en mielestäni provoa. Toisin kuin useat tällä palstalla tuntuvat toistuvasti uskovan. It is all me. :)

Yleisesti minulle on jäänyt sinusta toyota-aiheesta (ja parista muustakin) sellainen kuva, että sinusta ei ole tärkeä ostaa sellainen auto minkä haluat (eli toitsu) vaan sinusta on tärkeää vakuuttaa muut, että teit viisaan valinnan ostaessasi toitsun. Ymmärtänet eron. Kakkosautomme merkki ja malli ovat sellaiset, että jokatoinen palstalainen takuulla sanoisi miksi hitossa sellaisen ostit. Mutta ei kiinnosta.
Came here for school, graduated to the high life

Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala » 22.10.2008 14:24

exPertti kirjoitti:Kakkosautomme merkki ja malli ovat sellaiset, että jokatoinen palstalainen takuulla sanoisi miksi hitossa sellaisen ostit. Mutta ei kiinnosta.
Haistan ranskalaisuutta. Citroen Xsara Picasso?

Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 24260
Liittynyt: 08.02.2008 12:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti » 22.10.2008 14:25

Monsieur Manala kirjoitti:Haistan ranskalaisuutta. Citroen Xsara Picasso?
Close but no donut... :)
Came here for school, graduated to the high life

bliss

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja bliss » 22.10.2008 14:28

exPertti kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:Haistan ranskalaisuutta. Citroen Xsara Picasso?
Close but no donut... :)
Renault Scenic tai Modus sitten :P

Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 24260
Liittynyt: 08.02.2008 12:51

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exPertti » 22.10.2008 14:31

bliss kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:Haistan ranskalaisuutta. Citroen Xsara Picasso?
Close but no donut... :)
Renault Scenic tai Modus sitten :P
Pidän kyllä hulluja jännityksessä enkä kerro. :leuhka:

Kyllä Teidän molempien veikkauksissa on viisautta takana. Mutta se pointti Freddielle kysymykseen "Miksi ostit sen?" oli: "koska minä voin ostaa sen".
Came here for school, graduated to the high life

Vastaa Viestiin