Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Joo, onhan ne tilastot laatudindikaattoreita mutta ei sellaisenaan riitä. VAGinasta hajosi konepellin alta oikeastaan kaikki vähintään kerran, mutta katsastuksessa siinä ei koskaan ollut mitään vikaa. Toisaalta oma moka kun osti koelaboratoriomallin ja valmistajahan ne koelaboratoriosarjaosat pitkälti kustannuksellaan vaihtoi. Aina kannattaisi ostaa mallisarjan loppupäätä jossa lastentaudit on korjattu, oli sitten käytetty tai uusi.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 07.03.2017 10:09 Vähän harmittaa kun tuli farkku ostettua. Joku kaksipaikkainen isolla tavaratilalla olisi ollut paljon järkevämpi.
Pakettiauto?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tai Caddy tyyppinen ratkaisu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.03.2017 11:12
Bluntly kirjoitti: 07.03.2017 10:09 Vähän harmittaa kun tuli farkku ostettua. Joku kaksipaikkainen isolla tavaratilalla olisi ollut paljon järkevämpi.
Pakettiauto?
Pick up sopisi imagoon.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Kieltämättä. Lavalta vain pöllittäisiin kaikki.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Onko niihin lavoihin jonkinlaisia puolikiinteitä muohihäkkyröitä päälle? Jotain tuollaisiksi tulkitsemiani olen nähnyt liikenteessä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ Niistä on niin helppo mennä läpi, ettei niihin oikein voi luottaa. Ennen vanhaan niissä ei edes ollut lukkoja. Tältä vuosituhannelta ei ole kokemusta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ eikös noihin liity jokin 'suomen malli' verotuksessa? Tuon takia cain rimpuloita suomessa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti: 07.03.2017 10:12Tää on jännä, miten ihmiset antaa niille suhteettoman paljon painoarvoa, vaikka erot ei yleensä ole käytännön kannalta mitenkään merkittävän isoja.
DEKRA käsittääkseni tilastoi kuntotarkastusten yhteydessä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18750
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kelit paranee! ja autot lyhenee?



lET'S BE CAREFUOL out there!

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Volvon toimari ei usko dieseleihin 2020 jälkeisenä aikana.

http://www.caradvice.com.au/532218/volv ... post-2020/
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4287
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Aika harva diisseliin on koskaan uskonut, tahi toivonut. Joudun itse ajamaan dieselpaskalla, koska haluamaani kärryä ei ollut bensakoneella.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^^
Tai sitten ovat tehneet linjauksen omista "tulevaisuuden" voimalähteistä ja haluaa muuttaa suuren yleisön ajatuksia heitä(kin?) suosivaksi.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Pulkannaru kirjoitti: 15.03.2017 23:20 ^^
Tai sitten ovat tehneet linjauksen omista "tulevaisuuden" voimalähteistä ja haluaa muuttaa suuren yleisön ajatuksia heitä(kin?) suosivaksi.
Et tainnut lukea artikkelia? Asian pihvi on regulaation tiukentumisen mukanaan tuomat kustannukset. Ei Volvo tuota regulaatiota ole laatinut.

"Samuelsson said that the company is legally required to get down to 95 grams per kilometre of CO2 for its range by 2020, and beyond that the chances are that the emissions rules will tighten even further. He indicated that diesel can do 95g/km, but it won’t be able to do less than that as a pure combustion engine without electrification.

“Coming further down on the 95g/km, then I’m quite sure the diesel engine cannot help us. Then it’s only electrification,” he said. When asked if diesel and electric could work together, it was clear to all in the room that idea had been thought of before, but the cost-benefit ratio isn’t quite there."
Universaali disclaimer.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Tiesin tuon entuudestaan. Moottorin artikkelin mukaan " Alle 95 g/km mentäessä olen melko varma, että diesel ei pysty meitä auttamaan. Sitten jää vain sähköistäminen, pääjohtaja linjasi."
Siis hän on MELKO varma.
Niin.
On ennenkin keksitty uusia hyviä keinoja päästöjen kuriin saamiseksi. Insinööri on kekseliäs. Usein.

Lisättäköön, että uskon ladattavien hybridien tuleva yleistymään. Se, että onko niissä bensa- vai dieselmoottori akuston rinnalla, riippunee auton (henkilö-/tavaraauto/jne) käyttötarkoituksesta.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Pulkannaru kirjoitti: 16.03.2017 11:48On ennenkin keksitty uusia hyviä keinoja päästöjen kuriin saamiseksi. Insinööri on kekseliäs. Usein.
Kyse onkin siitä, onko ko. keinojen keksiminen enää kustannustehokas vaihtoehto ja alan ammattilainen on sitä mieltä että tuskinpa on. Jos et ole johtanut autonvalmistajaa, luulen hänellä olevan parempi haisu asiasta.
Universaali disclaimer.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Uskon autonvalmistajien moottorikehitysosastoilla olevan parempi käsitys asiasta kuin pääjohtajilla.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Pulkannaru kirjoitti: 16.03.2017 13:05Uskon autonvalmistajien moottorikehitysosastoilla olevan parempi käsitys asiasta kuin pääjohtajilla.
Moottorikehitysosaston mielestä moottorikehitykseen kannattaa varmasti laittaa ainaskin miljaardi enemmän kuin nyt. Pavunlaskijoiden ja pääjohtajien tehtävä on arvioida kannattaako niin tehdä.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

Pulkannaru kirjoitti: 16.03.2017 13:05 ^
Uskon autonvalmistajien moottorikehitysosastoilla olevan parempi käsitys asiasta kuin pääjohtajilla.
Kumman luulet päättävän mitä tehdään?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Eiköhän pääjohtaja päätä? Ja moottorikehitysosasto päättää mitä eteenpäin kerrotaan?
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18750
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Niba »

Alkaako tästä MacLarenin uusi nousu?

Ainoa millä dieselin tubrutusta voisi puolustella on ilmakehän himmertyminen ja lisääntynyt albedo jäähdyttämään maapalloa.
Matkalla tietenkin kuolisi ihmisiä saasteisiin, mutta mustat jänikset saa mennä että useampi valkonen jänis selviää.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18750
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Voi hitsi, käyttivät 4 vuotta vanteiden kehittämiseen ja sitten B ei tykkää.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Elämä ei ole helppoa suunnittelijoille kun urpot ei tykkää, varmaan menevät kiikkuun.


PS. mariskooli on ruma.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin