Autoilu 2
-
- Kitisijä
- Viestit: 21247
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
^ vanhanaikaista. Haluan TIE-hävittäjän äänen 90db. Ei jää jalankulkijoita alle.
Re: Autoilu 2
Laatu, mikä helvetti se on?
Autosivusto Tesla Model 3:n ongelmista: Kokoonpanon laatu järkyttävän huonoa, natisee, täristää ja kosketusnäyttö oikuttelee
Autosivusto Tesla Model 3:n ongelmista: Kokoonpanon laatu järkyttävän huonoa, natisee, täristää ja kosketusnäyttö oikuttelee
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 25471
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
^Onneksi harjoittelevat ensin, ennenkuin tuovat tänne
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Re: Autoilu 2
Kävin koeajamassa X5 hybridin ja kuumottelisi vähän. Oli kyllä hieno laite kaikkine hudeineen, 360 kameroineen ja aktiivicuiseine päivineen. Hybridin muka pienempi kulutus ei kiinnosta palaakaan (CO2:sta nyt puhumattakaan), mutta mikä kiinnostaa on pienemmät verot ja sähköautojen parkkipaikat & ajokaistat. Kylmätyyppasin GLE-hybridin, mutta mittaristo oli niin helvetin sekava, että merkin vaihto ei taida olla optio.
Jotenkin tässä on nyt viime kerrasta onnistunut kalibroimaan aivot siihen jamaan, että 85ke auto on rangessa. Tämähän on aivan päätöntä, koska suunta pitäisi pikemminkin olla kulkuvälineeseen sidotun pääoman pienentämisessä, mutta minkäs teet. Neljäkymppiä pitäisi kaivaa kuvetta väliin, mutta rahahan on ainoastaan numeroita pankkitilillä.
Jotenkin tässä on nyt viime kerrasta onnistunut kalibroimaan aivot siihen jamaan, että 85ke auto on rangessa. Tämähän on aivan päätöntä, koska suunta pitäisi pikemminkin olla kulkuvälineeseen sidotun pääoman pienentämisessä, mutta minkäs teet. Neljäkymppiä pitäisi kaivaa kuvetta väliin, mutta rahahan on ainoastaan numeroita pankkitilillä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
- Stadinarska
- Kitisijä
- Viestit: 9034
- Liittynyt: 30.10.2006 19:18
- Paikkakunta: Aina Stadi
Re: Autoilu 2
https://goo.gl/images/VGNKmEelco kirjoitti: ↑24.03.2018 18:02 Kävin koeajamassa X5 hybridin ja kuumottelisi vähän. Oli kyllä hieno laite kaikkine hudeineen, 360 kameroineen ja aktiivicuiseine päivineen. Hybridin muka pienempi kulutus ei kiinnosta palaakaan (CO2:sta nyt puhumattakaan), mutta mikä kiinnostaa on pienemmät verot ja sähköautojen parkkipaikat & ajokaistat. Kylmätyyppasin GLE-hybridin, mutta mittaristo oli niin helvetin sekava, että merkin vaihto ei taida olla optio.
Jotenkin tässä on nyt viime kerrasta onnistunut kalibroimaan aivot siihen jamaan, että 85ke auto on rangessa. Tämähän on aivan päätöntä, koska suunta pitäisi pikemminkin olla kulkuvälineeseen sidotun pääoman pienentämisessä, mutta minkäs teet. Neljäkymppiä pitäisi kaivaa kuvetta väliin, mutta rahahan on ainoastaan numeroita pankkitilillä.
Osta vaan. Kaksi kertaa täällä vaan eletään!
MAALISBEMU
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 25471
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Mitenkäs Vulvan XC90 T8 Twin Engine -hybridi? 390 hp.elco kirjoitti: ↑24.03.2018 18:02 Kävin koeajamassa X5 hybridin ja kuumottelisi vähän. Oli kyllä hieno laite kaikkine hudeineen, 360 kameroineen ja aktiivicuiseine päivineen. Hybridin muka pienempi kulutus ei kiinnosta palaakaan (CO2:sta nyt puhumattakaan), mutta mikä kiinnostaa on pienemmät verot ja sähköautojen parkkipaikat & ajokaistat. Kylmätyyppasin GLE-hybridin, mutta mittaristo oli niin helvetin sekava, että merkin vaihto ei taida olla optio.
Jotenkin tässä on nyt viime kerrasta onnistunut kalibroimaan aivot siihen jamaan, että 85ke auto on rangessa. Tämähän on aivan päätöntä, koska suunta pitäisi pikemminkin olla kulkuvälineeseen sidotun pääoman pienentämisessä, mutta minkäs teet. Neljäkymppiä pitäisi kaivaa kuvetta väliin, mutta rahahan on ainoastaan numeroita pankkitilillä.
Itse olin tuon ja Teslan vaiheilla, mutta vaaka kallistui Teslaan, koska tuota ei vielä saanut ja olisi pitänyt odottaa vuosi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Re: Autoilu 2
Eikös XC60 olisi enemmän vastaava? 90 on melkoinen möhkäle. Jos olisin tuon kokoluokan autoa hakemassa niin XC60 olisi tällä hetkellä kiinnostavin.
Universaali disclaimer.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 25471
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Kommentoin nimenomaan hybridinäkökulmasta. XC60:ssä autoveron absoluuttinen määrä on sen verran pienempi, että siinä plug in hybridin tuoma CO2-veroprosentin tuoma alennus ei taida alentaa absoluuttista hintaa. XC90:ssä sen sijaan malliston tehokkain versio eli em. plug in hybridi on malliston toiseksi halvin, eli kannattaa ostaa ihan siitä ilosta, että välttää veroja!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Re: Autoilu 2
Mitä horiset? XC60 TO vero on muutama tonni vaikka on tehokkain malli. Nuhaisin bensakone vero on 5x.James Potkukelkka kirjoitti: ↑26.03.2018 10:43 Kommentoin nimenomaan hybridinäkökulmasta. XC60:ssä autoveron absoluuttinen määrä on sen verran pienempi, että siinä plug in hybridin tuoma CO2-veroprosentin tuoma alennus ei taida alentaa absoluuttista hintaa. XC90:ssä sen sijaan malliston tehokkain versio eli em. plug in hybridi on malliston toiseksi halvin, eli kannattaa ostaa ihan siitä ilosta, että välttää veroja!
Universaali disclaimer.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 25471
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Vero kyllä, mutta puhuin kokonaishinnasta (käytin kyllä epätäsmällistä ilmaisua "absoluuttinen" hinta, mutta luulin asiayhteydestä selviävän, että puhun asiakkaan maksamasta kokoneishinnasta). Ainakin viimeksi kun katsoin, XC60 plug in hybridi oli malliston kalleimmasta päästä, vaikka vero olikin alhainen.So Hard kirjoitti: ↑26.03.2018 10:49Mitä horiset? XC60 TO vero on muutama tonni vaikka on tehokkain malli. Nuhaisin bensakone vero on 5x.James Potkukelkka kirjoitti: ↑26.03.2018 10:43 Kommentoin nimenomaan hybridinäkökulmasta. XC60:ssä autoveron absoluuttinen määrä on sen verran pienempi, että siinä plug in hybridin tuoma CO2-veroprosentin tuoma alennus ei taida alentaa absoluuttista hintaa. XC90:ssä sen sijaan malliston tehokkain versio eli em. plug in hybridi on malliston toiseksi halvin, eli kannattaa ostaa ihan siitä ilosta, että välttää veroja!
edit: XC60 hybridiversio on malliston toiseksi kallein. Kuten edellä sanoin, kahden voimalinjan tuoma lisähinta verottomaan hintaan on sen verran paljon, että CO2-veron aleneminen ei riitä XC60:ssä sitä kumoamaan. XC90:ssä riittää.
https://volvofi.s3.amazonaws.com/hinnas ... o_XC60.pdf
Näköjään Volvo onkin Suomessa lopettanut XC90:stä kaikkien muiden paitsi kolmen koneen myynnin, koska tehokkain malli oli kokonaishinnaltaan malliston toiseksi halvin (ja on edelleen, mutta vain kolme mallia enää).
https://volvofi.s3.amazonaws.com/hinnas ... o_XC90.pdf
Kun XC90 hybridi tuli, se oli kokonaishinnaltaan selvästi halvempi kuin kaikki muut lukuunottamatta halvinta dieseliä. Kukaan täysijärkinen ei ostanut kalliimpaa mutta vähätehoisempaa bensa tai dieseliä, joten niiden myynti on näköjään Suomessa lopetettu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Re: Autoilu 2
Eikös RX:n uusin versio ole melko tuore. Toki voisi olla bemumiehelle liian suuri järkytys.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 25471
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Hybrideissä on se hiukan ärsyttävä ominaisuus, että ne on CVT-vaihteistolla. Vaihteistohan on sinänsä ihan fiksu, mutta kun kiihdytettäessä kierrokset eivät muutu ollenkaan, tuntuu, että auto ei kiihdy.
Täyskaasukiihdytyksessä CVT-vaihteisto pitää mootorin kierrosluvun koko ajan maksimitehon kohdalla. Tietysti CVT-vaihteistoon voi ohjelmoida keinotekoisia portaita, jotkut valmistajat näin kait tekevät.
Täyskaasukiihdytyksessä CVT-vaihteisto pitää mootorin kierrosluvun koko ajan maksimitehon kohdalla. Tietysti CVT-vaihteistoon voi ohjelmoida keinotekoisia portaita, jotkut valmistajat näin kait tekevät.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Re: Autoilu 2
CVT on suunnilleen parasta ihmiskunnan historiassa. Kaikki muut vaihteistot on neekereille.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
- Stadinarska
- Kitisijä
- Viestit: 9034
- Liittynyt: 30.10.2006 19:18
- Paikkakunta: Aina Stadi
Re: Autoilu 2
No miksei Elco vastaa, minkä se aikoo ostaa. Minä kannatan edelleen X5:ttä. Kyllä tuo oma sähkökaista olisi aika kova juttu.
BEMUMAALISMIES
BEMUMAALISMIES
Re: Autoilu 2
H2H arvioissa XC90 pesee X5 40e:n. Sata heppaa enemmän jne. Mutta ei vaan pysty ostamaan vulvaa. Mä oon vittu ollut vuoden duunissa niiden konttorilla jööttipurissa ja oli kyllä niin mulkvisti meno, etten niiden tuotteisiin koske. Tosin en kyllä ostaisi vaikken olisikaan ollut.
Bemari siis. Oon myyntidroidin kanssa tonnin päässä väännössä ja kuulemma pitää myyntijohtajan kanssa vielä neuvotella. Eli eiköhän kaupat tule.
Bemari siis. Oon myyntidroidin kanssa tonnin päässä väännössä ja kuulemma pitää myyntijohtajan kanssa vielä neuvotella. Eli eiköhän kaupat tule.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
Re: Autoilu 2
Ja XC60 on liian pieni kahdelle aikuiselle ja vauvalle.
EDIT: X5 hybridi on muuten pidempi, leveämpi, pidempi akseliväli ja painavampi kuin XC90. Että se siitä XC60:n ja X5:n vastaavuudesta.
EDIT: X5 hybridi on muuten pidempi, leveämpi, pidempi akseliväli ja painavampi kuin XC90. Että se siitä XC60:n ja X5:n vastaavuudesta.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
Re: Autoilu 2
Jaa, se on näköjään suurempi kuin normi X5. No, sitä suuremmalla syyllä jäisi itseltä kauppaan.
Universaali disclaimer.
Re: Autoilu 2
^ Samankokoinen paitsi tietty että akut painaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
- Stadinarska
- Kitisijä
- Viestit: 9034
- Liittynyt: 30.10.2006 19:18
- Paikkakunta: Aina Stadi
Re: Autoilu 2
Kun ostat ja annat välirahaa 40k niin maksatko tililtä käteisellä vai halpaa lainaa?
Onko se julkista tietoa, mikä Bemu sulla on nyt?
MAALISX5
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Re: Autoilu 2
Kaupat tuli.
Dialogi meni kahden päivän aikana näin:
myyntidroidi: 43?
elco: 40.
m: 41?
e: 40.
m: 40,5?
e: 40.
m: ok, 40.
Dialogi meni kahden päivän aikana näin:
myyntidroidi: 43?
elco: 40.
m: 41?
e: 40.
m: 40,5?
e: 40.
m: ok, 40.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 25471
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
^ Tosiasiallinen CO2 nousi just ehkä 20%. Nykykulutus on 9.1l eikä tuolla pääse mitenkään samaan. Latausmahdollisuutta ei kotitalossa ole eikä nyt muutenkaan hirveästi nappaa ladata tuntikaupalla akkua että saa 20 kilometriä sähköajoa kun tankki vetää 85 litraa hyvää bensaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
Re: Autoilu 2
Meillä on duunissa noille 8 latausparkkia hyvillä paikoilla aina tyhjinä. Olisi etua parkkiin ja auto lämpöisenä.elco kirjoitti: ↑27.03.2018 11:33 ^ Tosiasiallinen CO2 nousi just ehkä 20%. Nykykulutus on 9.1l eikä tuolla pääse mitenkään samaan. Latausmahdollisuutta ei kotitalossa ole eikä nyt muutenkaan hirveästi nappaa ladata tuntikaupalla akkua että saa 20 kilometriä sähköajoa kun tankki vetää 85 litraa hyvää bensaa.
Universaali disclaimer.
Re: Autoilu 2
Ai että on hienoa kun autolla on kokoa! Ei kuse enää mäyräkoirat sivuikkunoista sisään!
Ihan normaalisti se bensakone kiekottaa kiihdytyksessä eli davenkin horinat meni metsään. Yskää on sähköbuustin kanssa vähemmän kuin edellisessä, jossa oli sama bensamoottori, mutta vehje ei tunnu nuhaiselta. Moottorit toimivat tod hienosti yhteen ja kun autoon ei täyskaasukiihdytystä lukuunottamatta kuulu moottorista mitään niin ainoastaan kiekkamittarista näkee millä edetään.
Adaptiivinen cruise oli vanhassa 335:ssä ja sitä on kyllä ollut ikävä. Nyt on vähän sama tunne hudin kanssa, että ilman nopeusrajoituskylttiä ja navigaattoria näkökentässä ei enää pysty elämään. Soft close ovet ovat orgastiset sulkeutuessaan: siihen ei japanilainen pysty. Samaten on vaikea uskoa, että bemarin comfort-penkkiä mukavampaa löytyy mistään autosta.
Ihan normaalisti se bensakone kiekottaa kiihdytyksessä eli davenkin horinat meni metsään. Yskää on sähköbuustin kanssa vähemmän kuin edellisessä, jossa oli sama bensamoottori, mutta vehje ei tunnu nuhaiselta. Moottorit toimivat tod hienosti yhteen ja kun autoon ei täyskaasukiihdytystä lukuunottamatta kuulu moottorista mitään niin ainoastaan kiekkamittarista näkee millä edetään.
Adaptiivinen cruise oli vanhassa 335:ssä ja sitä on kyllä ollut ikävä. Nyt on vähän sama tunne hudin kanssa, että ilman nopeusrajoituskylttiä ja navigaattoria näkökentässä ei enää pysty elämään. Soft close ovet ovat orgastiset sulkeutuessaan: siihen ei japanilainen pysty. Samaten on vaikea uskoa, että bemarin comfort-penkkiä mukavampaa löytyy mistään autosta.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication