Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25569
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vallankumous näyttää tältä

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14904
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mitähän näyttäisi jos niitä saisi ostaakin.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25569
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Niin. Onhan tuo erityisen kova tulos huomioiden, että autoa on Yhdysvalloissakin vaikea saada ja tällä hetkellä pystyy valitsemaan vain värin..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23464
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25569
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Erikoinen toimintatapa kyllä. Mutta itse pidän aivan mahdollisena, että Tesla tekee Q3:lla voittoa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21325
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 07.05.2018 13:13 Taitaa olla joutsenlaulu menossa.

Tesla-pomo antoi työntekijöilleen armottoman käskyn, jota on vaikea uskoa todeksi
Toihan vaikuttaa sellaiselta toimintamallilta, jota maailman paras autonvalmistaja Toyota käyttää. Tai sitten not.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25569
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Teslan ilmajousitus rikki. Pudottelee välillä pussit tyhjiksi ja silloin pohja raapii maata matonreunaa korkeammissa töyssyissä. Alkuun vikaa oli hyvin harvakseltaan ja osat tilattiin n 3 viikkoa sitten Yhdysvalloista. Viime viikolla väliaikatieto oli, että eivät vielä olleet edes lähtenee matkaan :dumb:

Nyt alkanut esiintyä niin usein, että ei viitsi enää ajaa. Onneksi lupasivat laina-auton. Vien auton huoltoon, pitäkööt siellä kunnes osat tulevat. Samalla nariseva ovensarana vaihdetaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Tältä näyttää vallankumous!

Nyt kun olen tuolla hybridillä ajellut niin oletko vielä sitä mieltä, ettei kaupunkiajossa akku liiemmin kulu, kun vehje ottaa liike-energiat talteen?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25569
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti: 14.05.2018 9:24 ^ Tältä näyttää vallankumous!

Nyt kun olen tuolla hybridillä ajellut niin oletko vielä sitä mieltä, ettei kaupunkiajossa akku liiemmin kulu, kun vehje ottaa liike-energiat talteen?
En varmaankaan koskaan ole väittänyt, että sähköauto olisi ikiliikkuja. Ainoastaan, että km-kulutus on kaupunkiajossa pienempi kuin maantieajossa, koska keskinopeus on pienempi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16631
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mitä! Eiks Tesla ole tehnyt (vielä) ikiliikkujaa? Yleisemmällä tasolla olen kyllä aika pettynyt, jos Elon Musk ei pian paljastu Bond-konnaksi. Harrasteet, esiintyminen ja jopa nimi sopivat kuin valettu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25569
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^
Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25569
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Positiivisia uutisia, auto on ehjätty ja saa tänään takaisin. Kompura ilmeisesti oli rikki ilmajousituksesta, osat löytyivät kuitenkin. Olivat varoiksi ajatelleet tilata kaikki osat ja ilmeisesti osa edelleen uupuu, mutta ei nyt haittaa kun vika löytyi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

3 bemaria ollut ja merkittävin vika on ollut lampunpesijän letkun vuoto.

Näen yhtäläisyyksiä mäkkihomojen ja teslamiesten kulteissa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25569
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti: 16.05.2018 11:19 Näen yhtäläisyyksiä mäkkihomojen ja teslamiesten kulteissa.
Lisättäköön vielä, että Paavilla on hassu hattu.

Tietysti Teslalla on kultti. Applessa ja Teslassa on paljon samaa ja se ei ole lainkaan Teslan moittimista, jos sen rinnastaa Appleen. Apple on muuten maailman arvokkain yritys.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Kultti on tietty perustajalleen lisenssi painaa rahaa.

Kultin rivimiesten motiiveja vaan on vaikea ymmärtää. Sulla on sadantonnin auto, jolla ei voi ajaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25569
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti: 16.05.2018 11:40 Kultin rivimiesten motiiveja vaan on vaikea ymmärtää.
Kun asteroidi törmää maahan, avaruusalus tulee noutamaan turvaan. Kyytiin pääsee tekemällä joukkoitsemurhan.

Teslalla on höveli loanerilinja. Olen ajanut loaneriteslalla kun auto on ollut pajalla. Ei maksa mitään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Montako huoltoa ja recallia tähän mennessä?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25569
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Recalleja on ollut yksi (turvavyön tarkistus, meni odottaessa). Kolmen vuoden aikana ylimääräisiä huollon keikkoja on ollut niin monta, että en heti muista :paavi:

Yli viisi, mutta alle kymmenen sanoisin. Kultin jäsenenä totean, että palvelu on hyvää ja varateslan saa alle ilmaiseksi. Mutta jos vertaa siihen, että viimeisten vuosien aikana olen ajanut uudella Hondalla, Jeepilla, Dodgella, VW:llä ja Audilla niin kyllä Teslassa selkeästi eniten pikkuvikoja on ollut. Tämä viimeisin käytännössä teki ajamisesta vaikeaa. Muut olivat pieniä kauneusvirheitä. Toki vikoja silti. Kaikki menneet mukisematta takuuseen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Ai helvetti kun naurattaa. Toi stereoiden meneminen täysille itsekseen randomilla on aivan huippu. Voi vaan kuvitella mitem paljon vituttaa - tai siis vituttaisi, jollei olisi kultin jäsen.

Onko tixilä vielä rahat sisällä? Hyvää kannattaa odottaa!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14904
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

elco kirjoitti: 26.05.2018 10:12 ^ Ai helvetti kun naurattaa. Toi stereoiden meneminen täysille itsekseen randomilla on aivan huippu. Voi vaan kuvitella mitem paljon vituttaa - tai siis vituttaisi, jollei olisi kultin jäsen.

Onko tixilä vielä rahat sisällä? Hyvää kannattaa odottaa!
Peruin tilauksen helmikuussa, joku hybridi tulee seuraavaksi. En vain tiedä mikä.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21325
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.05.2018 14:38
Mutta jos vertaa siihen, että viimeisten vuosien aikana olen ajanut uudella Hondalla, Jeepilla, Dodgella, VW:llä ja Audilla niin kyllä Teslassa selkeästi eniten pikkuvikoja on ollut.... Muut olivat pieniä kauneusvirheitä. Toki vikoja silti. Kaikki menneet mukisematta takuuseen.
Eli teslalla ei ole varaa tehdä halpoja kolmosia, eikä takuulla rahaa hoitaa matalakatteisten mallien takuukorjauksia?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25569
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Korjauspäivitys jarruvikaan lähti jakeluun eilen. CR:n auton muut viat ovat nykyisissä autoissa korjattu. Mutta ei se tietenkään poista sitä tosiasiaa, että Tesla myi myös CR:n kaltaisia Model 3:a. Toki ne fiksataan.

CR on kyllä hieno julkaisu siinä mielessä, että se ostaa kaikki testaamansa tuotteet anonyyminä, kuten kuka tahansa kuluttaja. Ts. se ei lainkaan testaa valmistajien toimittamia laitteita. CR:ssa ei myöskään ole mainoksia, vaan se rahoitetaan pelkästään tilausmaksuilla.

CR:n autokin jäi vain aavistuksen "suositeltu" statuksesta ja jarru-patch korjaa pisteitä sen verran, että nousee "suositeltu" statukseen. Tämä ei ole oma arvioni, vaan suoraan CR:n suusta (ensin tietysti täytyy varmistaa, että patch korjaa jarrutusmatkan).

Mitä tulee Model 3:n katteisiin, niin Teslahan ei myy barebone-versiota tällä hetkellä juuri katteiden varmistamiseksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25569
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

CR suosittelee Teslaa jarrupäivityksen jälkeen

https://www.consumerreports.org/car-saf ... ng-update/

Until now, that type of remote improvement to a car’s basic functionality had been unheard of. “I’ve been at CR for 19 years and tested more than 1,000 cars,” says Jake Fisher, director of auto testing at Consumer Reports, “and I’ve never seen a car that could improve its track performance with an over-the-air update.”
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Onkohan toi autojen langaton hallinta ihan loppuun asti harkittu. Meinaan vaan, kun yleensä kaikkiin järjestelmiin hakkeroidaan sisäänpääsy ennemmin tai myöhemmin, niin mitä siitä saattaa auton tapauksessa seurata. Jotenkin tuntuisi luotettavammalta, että auton järjestelmään käsiksi päästäkseen pitäisi liittää piuha lukitussa tilassa olevaan liittimeen, mikä on sellainen perinteisempi ratkaisu asiaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25569
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^toki siinä on puolensa ja puolensa. Juurikin tietoturva vs helppous ja nopeus.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin