Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: 03.08.2023 13:03 Kuvittelin, että moottorit kestäisivät pidempään. Ei sähkömoottorit muualla noin usein laukea.
Hieman epäselvästi kirjoitettu, kun ei sano suoraan monesti on vaihdettu. Veikkaisin kertaalleen vaihdettu, kun useamman korjausyrityksen jälkeen ongelmat jatkuneet, mutta haluttu antaa toinen vaikutelma.

Akut tuntuu kestävän yllättävän hyvin ainakin tuollaista kovempaa ajoa. 500-600tkm useammassa enemmän ajetussa Teslassa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Perkeleen perkele, iski autokuume kun viikonloppuna istui kahden eri uudemman auton kyydissä.

Kyllä se peruutuskamera vain näytti toimivalta jutulta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No nyt on nätti sähkövispilä:

Ensimmäinen sähkö-Bentley julkaistu
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
En itse innostu retrosähköilystä. Aikanaan ekat polttikset muistuttivat hevoskärryjä, eikä niitä kukaan ole kaivannut enää pitkään aikaan. Sähköautojen pitää vapautua muotoilusta, jonka on aikanaan sanellut moottorin ja voimansiirron vaatima tila.

Autoveroton Lotus 7 kaltainen pikkukirppu sähköisenä olisi kyllä mielenkiintoinen. Saisi olla ihan modernisti muotoiltu. Akku saisi olla mitätön, eikä huippuja tartteisi olla kuin alle 200. Eiköhän tuon joku pian kasaa jonkun alustan päälle.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pikkukirpuissa mukavuus on alle nolla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eihän se haittaa, koska pienen sähkökirpun voi tulevaisuudessa saada halvalla hupikäyttöön. Tosin, sähköt on helppo tehdä hauskoiksi muutenkin, joten ehkä kukaan ei halua tinkiä tilasta ja mukavuudesta.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Kolme sekuntia poksahduksesta kun sula metalli alkaa roiskumaan. Rapeaa.

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.autotalli.com/artikkeli/koe ... -myos-hyva

Vanhan mantereen autoteollisuus tulee olemaan suurissa ongelmissa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

^^"No injuries." Eli bussi oli tyhjä. Muuten vaikea nähdä ettei kaikilla olisi ollut vähintään kammottavat palovammat.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.08.2023 10:03 https://www.autotalli.com/artikkeli/koe ... -myos-hyva

Vanhan mantereen autoteollisuus tulee olemaan suurissa ongelmissa.
Ihan hyvä että sähköautoilun hintapiste laskee. Sama se kuka sen tekee, muut seuraavat perästä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.08.2023 10:03 Vanhan mantereen autoteollisuus tulee olemaan suurissa ongelmissa.
Tässäkin kiinalaisessa negatiivisimmat kommentit koskee ajettavuutta. Vielä on tekemistä ennen kuin on varteenotettava vaihtoehto eurooppalaiselle. Toki halvalle paskalle on aina ostajia, mutta ei näitä automies voi pitää minään :leuhka:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Suomessa on ostaisi mitään autoa ennen talvitestejä. Erityisesti sähköautoa.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 25.08.2023 10:14 Tässäkin kiinalaisessa negatiivisimmat kommentit koskee ajettavuutta. Vielä on tekemistä ennen kuin on varteenotettava vaihtoehto eurooppalaiselle. Toki halvalle paskalle on aina ostajia, mutta ei näitä automies voi pitää minään :leuhka:
Ajettavuus on vain ajan kysymys. Ymmärtääkseni muualla maailmassa ajettavuutta ei arvosteta niin paljon kuin euroopassa. Eurooppaa taas on suojellut tiukat päästövaatimukset, jotka ovat vaatineet kallista moottorikehitystä. Nyt euroopan markkina aukeaa ja ei siinä kauaa mene, kun idästä tulee parempaa ajettavuutta. Nyt alkuun on kuitenkin kaikilla kiire täyttää ihan tavallisten autojen kysyntä.

Model 3 ajettavuus on kyllä arvioitu monissa autojulkaisuissa korkealle. Onko siinä jotain vikaa? Meinaan, onhan se huimaa jos yksi maailman myydyimpiä sähköjä on yksi parhaimmista ajattavista.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 25.08.2023 11:36 Model 3 ajettavuus on kyllä arvioitu monissa autojulkaisuissa korkealle. Onko siinä jotain vikaa? Meinaan, onhan se huimaa jos yksi maailman myydyimpiä sähköjä on yksi parhaimmista ajattavista.
En ole itse ajanut. Model S olen ajanut ja musta se oli tylsä, kun niin paljon tietokonetta välissä. Liian helppo ja tunnoton ollakseen nautittava. Suorituskykyinen toki. Mutta mä olen tässäkin asiassa hifistelijä jonka toiveet poikkeaa suuresta massasta. En kuitenkaan niin vaativa kuin kahvinkeittimen suhteen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Model 3 on kuiitenkin rankattu ihan päteväksi uusiin polttilsiinkin verrattuna. Onko tässä nyt kyse siitä, että 95% uusista autoista on paskoja ajettavia?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Onko yksikään sähköohjauksella oleva kottero saanut tunnustusta ohjattavuudesta?

Ei ainakaan 911.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 25.08.2023 12:41 Onko yksikään sähköohjauksella oleva kottero saanut tunnustusta ohjattavuudesta?

Ei ainakaan 911.
Tarkoitatko drive by wire? Se on kait hyvin harvinainen vielä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ viitannee hydrauliseen ja sähköiseen tehostukseen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti: 25.08.2023 12:49 ^ viitannee hydrauliseen ja sähköiseen tehostukseen.
Sähköiseen. Hydrauliseen viittaaminen olisi aika turhaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 25.08.2023 12:39 Onko tässä nyt kyse siitä, että 95% uusista autoista on paskoja ajettavia?
Kauheen vulgaaristi ja liioittelevasti ilmaistu, mutta joo :oops:

Oikeesti paskassa on eroja. On hyviä autoja, jotka ei vaan ole mun makuun syystä tai toisesta, mutta aivan loistavia jollekin toiselle kuskille. Ja sitten on niitä mitkä on vaan huonoja. Jos autolehdessä ajo-ominaisuudet saa moitteita, niin silloin yleensä kuuluu jälkimmäiseen ryhmään.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Normikuluttaja kait ajattelee, että jos auto menee siihen suuntaan, mihin rattia kääntää ja suoralla menee suoraan itsestään ja ei kauheasti kolise ja tärise, niin ajettavuus on hyvä. Mitä sä tarkoitat?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.08.2023 12:58 Mitä sä tarkoitat?
Miten sen nyt sanallistaa. Kaarreominaisuudet ja tuntuma on mulle aika oleellisia. Tunne on tärkeämpi kuin puhdas suorituskyky. Alustan suhteen mä tykkään suorituskyvyn ja ajomukavuuden täydellisestä kompromissista eli jousitus ei saa olla liian pintakova. Mutkaset vuoristotiet hyvällä autolla on parasta autoilua.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mulle noilla mutkaisten vuoristoteiden ominaisuuksilla ei ole niin väliä 😝

Isoimmat mutkat on Turun motarilla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.08.2023 13:26 Mulle noilla mutkaisten vuoristoteiden ominaisuuksilla ei ole niin väliä 😝
Mulle on enemmän väliä kuin oikeesti käyttöä :oops:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Uusi Model 3. Vieläkö on bluntlysta ruma?

Kuva
Vastaa Viestiin