Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

urpiainen kirjoitti:Ymmärrän, että esim. Manalalle autoasiat ovat aika erilaisessa roolissa. Hänen tarpeisiinsa sopii varmasti paremmin vähän vaativampaa erikoishoitoa edellyttävämpi auto, jossa on vastaavasti joitain asiantuntijalle arvokkaita erikoisominaisuuksia.
Ehei. Olen kyllä erinomaisen laiska hoitamaan ja puunaamaan autojani. Minusta ei olisi hyvin suurella todennäköisyydellä esimerkiksi Alfa-kuskiksi. Ei kyse ole siitä että autoa pitäisi olla jatkuvasti rasvaamassa jostain kohdista että se pysyisi läjässä vaan yksinkertaisesti siitä, ettei autoa rääkkää tai käytä väärin. Esimerkiksi vaihdelaatikon ja kytkimen käytössä voi ihan osaamattomuuttaan tehdä asioita, jotka kuluttavat koko voimansiirtoa moninkertaisesti normaaliin käyttöön verrattuna. Nivelet ja pahimmillaan tuennat saat ehjästäkin autosta kulumaan pipariksi esimerkiksi ratti tapissa asvaltilla kiihdytellen.

Jotkut automallit (ja merkit keskiarvona) kestävät enemmän väärinkäyttöä kuin toiset. Joillekin sattuu aina autoja jotka hajoavat. Joillekin sattuu aina autoja, joiden kanssa ei ole ongelmia. Joku saa ostettua käytettynä todellisen käyttöhelmen, joku aivan loppuunpiiskatun pommin. Tästä mielestäni on enemmän siis kyse: osaamattomuudesta käyttää mekaanista, paljon voimia ja rasituksia synnyttävää ja sietämään joutuvaa laitetta sujuvasti. Jotkut vaan rikkoo kaiken mihin koskee, toiset eivät. Siksi on kovin vaikea vetää yleistäviä johtopäätöksiä esimerkiksi yksittäisistä käytetyistä autoista ja niiden kunnosta.
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Frederik Krueger kirjoitti:Liian kauaa elämästäni en kuitenkaan haluaisi käyttää eri merkkien testaamiseen, kun Tekniikan Maailman väelle ja muille maksetaan testaamisesta palkkaa. Skoda on ollut mietinnässä lähinnä Manalan aiempien kehujen vuoksi, sitten taas toisaalta joku toinen (masa?) on antanut kitkeriä kommentteja. Minulle on jostain muodostunut mielikuva että niiden kohdalla halvalla voisi saada yllättävän hyvää, omaa kokemusta ei ole.
Ajoin Octavian yhteydessä myös Avensista, eikä Avensis yksinkertaisesti tuntunut yhtä hyvältä ja jämäkältä kädessä kuin Octavia. Ohjaus oli myös epämääräisempi ja tunnottomampi jopa melko huomattavasti. Lisäksi Octaviassa oli paljon parempi penkki ja ajoasento. Octavia myös soi ja taipuilee paljon vähemmän kuopissa eikä rämise (sanoo kuopissa tai terävissä asvaltinreunoissa vaimeasti "thump" eikä "klonk" tai "pärr"). Laatuvaikutelma ja työn jälki oli yksinkertaisesti parempi kuin Tojotassa, sekä ajaminen mukavampaa, mikä mulla vaikutti valintaan. Yhtään ei haitannut se, että Skodan yhteydessä sai paremman varustetason ja reippaasti varsinkin käytännön ajossa suorituskykyisemmän moottorin samaan hintaan ilman suurempaa kulutusta. Avensis voitti oman vertailuni ainoastaan tiloissa.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Freddde Gruger kirjoitti: Skoda on ollut mietinnässä lähinnä Manalan aiempien kehujen vuoksi, sitten taas toisaalta joku toinen (masa?)
Ei minulla ole kokemusta skeidasta lainkaan, joten muistanet väärin. Olen lähinnä haukkunut Seatin paskaksi ja haukun edelleen. Myös VW -auton huoltopalvelut ja maahantuonti ovat olleet iso pettymys, ja jotka myös lisäävät VW-konsernia kohtaan tuntemaani angstia.
Viimeksi muokannut masa, 23.10.2008 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bliss

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja bliss »

exPertti kirjoitti: Saman konsernin sisältä kyllä, mutta ei Mazda.
Jättää kaksi vaihtoehtoa. En osaa kuvitella sinua Jaguar-tyypiksi, joten sen on oltava se toinen :D
bliss

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja bliss »

exPertti kirjoitti: Äh, olisit nyt jotakin XF:ä ehdottanut. :)
XK on hianompi 8)
Ehdotan Freelander 2.2 td:tä ?
NegaDuck

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Hondaa ei edes mainittu tässä ketjussa vielä. Omaani oon ollut ihan tyytyväinen. Toiminut kuin junan vessa. Ainoa vika oli akun tyhjeneminen kerran, mutta se oli oma moka kun ajoin liian pitkään alle viiden minuutin reissuja.

Alusta voisi toki olla parempi. Sen kanssa jouduttiin tekemään kompromisseja auton sisätilaratkaisujen vuoksi.
NegaDuck

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Täytyypä sitten tarkkailla auton pohjaa. Tai vaihtaa uuteen ennen kuin ehtii ruostumaan. :)
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Vaikka yli 10v Volkkarini on pommi, pakoputkea lukuunottamatta hyvin se on kuitenkin tuntunut ruostetta välttelevän. Saakoon se edes tuon yhden kehun.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Frederik Krueger kirjoitti:Vaikka yli 10v Volkkarini on pommi,
Mikäs siinä oli silloin kun se lykkäsi savut pihalle ja lakkasi käymästä?
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Bliss kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Äh, olisit nyt jotakin XF:ä ehdottanut. Smile
XK on hianompi Cool
Ehdotan Freelander 2.2 td:tä ?
XC90 ? :roll:
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Duck

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Duck »

exPertti kirjoitti:Poikkeuksena voisin ottaa Jeepin Compassin, se on niin ruma että muuttuu kauniiksi. Autonahan siinä ei olekaan mitään järkeä.
Sanon just ton saman Pontiac Aztekista.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Toyota. :] Hihhii!

Ensin kylläkin koittelin erittäin kiinnostuneena erästä Honda Civic Sportage 5D MegaDelux-hampurilaista mikä kyllä vetosi kovasti nörttiminääni ja vaikutti kaikin tavoin päheeltä (vaikka koeajoon asti en vielä päässytkään), mutta minkäs teet kun Toyota-kauppias tarjosi lainaa 2,98% todellisella vuosikorolla (Hondan yli 9% korkoa vastaan) ja ilman lainanperustamis- ja hoitokuluja.

Volkkarista sain 1500€. Honda/Skoda-myyjä vaikutti myrkynnielleeltä kun edes mainitsin autosta, ei tuntunut haluavan edes nähdä sitä. Jotain taisi mainita romuttamismaksuista tms.

Eli näin tällä kertaa. Parempi myyjä ja liike veti pidemmän korren.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Eka omistamani auto jossa muuten on keskuslukitus ja (automaatti-)ilmastointi. Ihme että edellisestä löytyi edes ohjaustehostin.

No on tässä metallivärikin mutta pöh, en välitä sellaisista naisten hömpötyksistä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Frederik Krueger kirjoitti:Toyota. :]
Hiace vai Hilux?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Kai se joku Lexus tai Auris oli. Auris.

Niin, ja tavoitteeseen päästiin. Viisiovinen, 1.6L moottori, vajaa vuoden vanha, kokonaishinta jäi alle 20 donitsin. Lohkolämppärin joutuvat vielä lisäämään jälkikäteen kun sellainen puuttui.

Tunnin kestäneessä koeajossa en saanut mitään erityisiä ahaa-elämyksiä. Kyllä sillä motarillakin ajoi yli 120km/h ihan kivasti, kääntösäde tuntui Volkkariin tottuneelle yllättävän pieneltä vaikka molemmat ovat etuvetoisia, polkimet ja ratti tuntuivat Volkkarin jäykkyyteen tottuneelta aika löysiltä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Frederik Krueger kirjoitti: Auris.

Jaaha. Sitä ollaan sitten sinuja pippelinsä kanssa, kun ei tarvitse auton koolla ja tehoilla keulia. Onnea uudelle rahareijälle!

Ps.

Kai otit lohkolämppäriin sisäpistokkeenkin? Se on must juttu.
bliss

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja bliss »

masa kirjoitti: Kai otit lohkolämppäriin sisäpistokkeenkin? Se on must juttu.
Ja saastaisen monessa taloyhtiössä täysin hyödytön.
Nimim. Vituttaa
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Leevi »

masa kirjoitti:... VW -auton huoltopalvelut ja maahantuonti ovat olleet iso pettymys, ja jotka myös lisäävät VW-konsernia kohtaan tuntemaani angstia.
No eivät ne huippuluokkaa ole, mutta kun pyrkii minimoimaan vierailut noissa palveluissa, niin ei harmita niin paljoa. Omalla kohdalle tullut ihan ok VAG tuotteita. Kaksi ajossa. Tosin kilometrejä ei ole mitenkään huimasti takana, mutta sanoisin, että aikakin yksinään raiskaa autoa aika pahasti. Saati sitten Manalan mainitsemat sopimattomat/osaamattomat käyttäjät. Katsotaan nyt kun kilometrejä ja aikaa kertyy lisää, että tuleeko niitä ongelmia vai ei.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Leevi »

bliss kirjoitti:
masa kirjoitti: Kai otit lohkolämppäriin sisäpistokkeenkin? Se on must juttu.
Ja saastaisen monessa taloyhtiössä täysin hyödytön.
Nimim. Vituttaa
Jaettu tuska on puolet kevyempi.
*liittyy joukkoon*
Dumis

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Vai että Fredi osti Nauriksen, noh onnea vaan uudesta riisikupista. Mun auton metsästys jatkuu, uutta havittelen hintaluokka 22-24ke.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Dumis kirjoitti:Vai että Fredi osti Nauriksen, noh onnea vaan uudesta riisikupista. Mun auton metsästys jatkuu, uutta havittelen hintaluokka 22-24ke.
Tuo rahnaa ja vaihturi mukaan vai?
bliss

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja bliss »

Tämä olis silmälle sopiva, myös ihan IRL, mutta se merkkiennakkoluulo...
Toi profiili on aika kiva :)
Dumis

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Leevi kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Vai että Fredi osti Nauriksen, noh onnea vaan uudesta riisikupista. Mun auton metsästys jatkuu, uutta havittelen hintaluokka 22-24ke.
Tuo rahnaa ja vaihturi mukaan vai?
Siis vaihturi messiin ja loput sit rahoituksella.
bliss kirjoitti:Tämä olis silmälle sopiva, myös ihan IRL, mutta se merkkiennakkoluulo...
Toi profiili on aika kiva :)
Fiude! (eiks olluki?)
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Leevi »

bliss kirjoitti:Tämä olis silmälle sopiva, myös ihan IRL, mutta se merkkiennakkoluulo...
Toi profiili on aika kiva :)
Kivat alufelget. Jotenki sopii tuohon ritsaan.
bliss

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja bliss »

Dumis kirjoitti: Fiude! (eiks olluki?)
Joo. Meinasin lentää persiilleni totuuden selvittyä kun näin tuommosen tänään enkä het nähny merkkiä.
On siis ihan oikeesti aika hiano.
Vastaa Viestiin