Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Alisuorittava G

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

Tää on ihana!

Kuva

Eilen ajoin. Tiedän, etten sais mut Ikean parkissa vähän kuitenkin.
Dumis

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Dumis »

No jopas oli hyvin hoidettu toi koeajon varausjuttu:

Hei!

Uudet Skoda Octaviat saapuvat maahan joulukuun lopussa ja ovat koeajettavissa tammikuussa.


Ystävällisin terveisin

Joni Visuri
Automyyjä, Skoda

Veho Autotalot
Kutomotie 1 A, 00380 Helsinki
Puh 010 569 6772
Fax 010 569 6691
[email protected]
---------------------------------------
No en olis halunnutkaan koejaa! Saatana. Vittu, pitää sit vissiin venaa :x
Duck

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Duck »

exPertti kirjoitti:Joka postissa on ruvennut lukemaan "pertti olet idiootti" siinä mittakaavassa, että pitäisi kai keksiä jotakin muita harrastuksia.
Se on trollausta. Ja sitten kun siihen reagoi, siitä saa vaan enemmän turpiinsa.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Duck kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Joka postissa on ruvennut lukemaan "pertti olet idiootti" siinä mittakaavassa, että pitäisi kai keksiä jotakin muita harrastuksia.
Se on trollausta. Ja sitten kun siihen reagoi, siitä saa vaan enemmän turpiinsa.

Kuulostaa koulukiusaamiselta.
Duck

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Duck »

masa kirjoitti:Kuulostaa koulukiusaamiselta.
No eiks trollaus oo just sitä? Siis silloin kun kyseessä ei ole pelkkä häiriköinti (yleistä hämminkiä aiheuttavien viestien postaus) vaan tiettyyn henkilöön kohdistuva trollaus.
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

exPertti kirjoitti:Siksi ihmettelinkin miksi perusrakenne säästettiin tässä viimeisessä faceliftissä eikä piirretty modernimpaa koppaa.
Siis hetkinen. Pitäisi piirtää "modernimpi" koppa koska universumissa on yksi jonka mielestä se näyttää väärältä, viis siitä että auto dominoi lähes kaikkia luokkansa vertailuja johon osallistuu, tai siitä että se näyttää useimpien silmiin varsin asialliselta?

Sori, ehkä niillä on tällä hetkellä muita pidemmän tähtäimen suunnitelmia kuin vaihtaa koppaa kerran kahdessa vuodessa, niin surulliselta kuin se kuulostaakin.
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

exPertti kirjoitti:
masa kirjoitti:Kuulostaa koulukiusaamiselta.
Sitähän se onkin. Helppo tunnistaa noin 14 koulun kokemuksella.
Vika oli 14 koulussa. Ei itse idiootissa. Eiku...
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:Toyotan laatuvaikutelma on sitä perus nipponitasoa.
Mun Avensis on kolmesta varastetasosta se varustelluin. Täytyy sanoa, että varustelu tai laatu pesee esmes Skodan mennen tullen. Eikä taivu saksalaisillekaan. Viimeksi viime viikolla matkustin kaverin Octavialla ja oikein hämmästelin tämän nollanelosen vaatimatonta varustelua ja nimenomaan sisätilojen laatuvaikutelman puuttumista.
Hienoa että sun Avensis on. Laatuvaikutelma ei kuitenkaan synny varusteiden määrästä, vaan siitä miten ovet pamahtaa kiinni ja miten osat on askarreltu kiinni toisiinsa. Tottakai vertaus toisen automallin spartaversiosta toisen automallin terranovahyperiin saa jälkimmäisen näyttämään dingelidangelimmalta, mutta ei se siihen auta millasta muovia mittariston päältä löytyy, miten ovi pärähtää tai miten katkaisijat toimivat. Noi on kyllä mun mielestä Avensiksessa ja muissa tojotoissa sekä nissaneissa varustetasosta riippumatta aika kaukana jäljessä VAG-tuotteista ja pääosin kaikista muistakin eurooppalaisista.
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

exPertti kirjoitti:Mielenkiintoista, että olet täysin eri linjoilla mm. uuden mondeon ajettavuudesta kuin suunnilleen joka ihminen universumissa. Niin no, eihän se ole Skoda.
No en kyllä ole. Do your homework äläkä aina veivaa mutulla. Ihan asiantuntijatkin on tuosta uuden Mondeon ohjaustunnon puutteesta ja epämääräisyydestä antaneet noottia, vaikka auto muuten onkin luokassaan erittäin mukava.
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

exPertti kirjoitti:Huitaisepa yksi tällainen kommentti paikalle, kun on tuo googlaaminen hallussa.
Tsiikailes vaikkapa teknarin ja huulilasin arvostelut asiasta. Niitä sisältöjä ei valitettavasti tänne saa kopioitua.
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

exPertti kirjoitti:Onhan tuolla ajeltu.
Pillu kun nyt en muista kirveelläkään missä tuota verrattiin nimenomaan vanhempaan Mondeoon, jota on yleisesti ottaen pidetty loistavana ajettavana. Muistelisin teknaria kuitenkin jostain syystä. Voi olla että kyse on jostain ulkomaalaisestakin läpyskästä. Siinä joka tapauksessa todettiin, että uuden Mondeon ohjaus on keventynyt entisestä, ja se on vienyt jonkin verran ohjaustuntoa pois. Huonohan se ei missään nimessä uudessakaan ole, mutta huonompi kuin aiemmin. Ts. tippunut kympistä ysiin kansankielellä.

Esimerkiksi uusin Passat on taidettu asettaa monesti uusimman Mondeon edelle ajo-ominaisuuksien suhteen vertailuissa. Aiemmin näin ei ollut.
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

exPertti kirjoitti:Muistelua odotellessa uskaltaudun pitämään Mondeota hyvänä ajettavana.
Pertti, älä ole taas idiootti. Kukaan ei ole sanonut että Mondeo olisi huono ajaa. Focuskaan ei ole _huono_ ajaa mutta selvästi tunnottomampi kuin Octavia sekä minun että Focusomistajan mielestä siltä pohjalta mitä noita on ristiinnussittu. Mondeosta mun omakohtaiset kokemukset ovat huomattavasti puutteellisempia.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Ensimmäinen potentiaalinen ongelma tai pikemminkin epäkäytännöllisyys havaittu Auriksessa.

En ole vielä kokeillut käytännössä, mutta jäin eilen miettimään miten huisin kaukana tuulilasin alareuna tuntuu olevan kuljettajasta verrattuna Volkkariin. Ei muuten, mutta mihis mä kiinnitän navigaattorini imukuppitelineen? Jos laitan sen samaan paikkaan kuin Volkkarissani (tuulilasin alareuna jossa teline pysyy vaikka imukuppi vähän sukkaisikin talvipakkasilla), pitäisi minulla olla varmaan kaksi kertaa pidemmät kädet että ylettäisin navigaattorin kosketusnäyttöön nousematta ylös istuimelta.

Volkkarissa yletin ihan helposti enempiä kurottelematta. Myös tupakansytyttimen sijoittelu kuljettajan perseen tienoille pistää miettimään riittääkö edes laturijohdon pituus siitä navigaattorille.

Testaan tuota tänään, ja jos tuo muodostuu ongelmaksi, pitää kehittää joku muu telinesysteemi. Garminin navigaattorissa (joka muuten oli ihan paska TomTomiin verrattuna) oli ihan hyvä systeemi, navigaattorin suojakotelon sai käännettyä eräänlaiseksi jalustaksi jolla navigaattori pysyi pystyssä ja suht ok paikoillaan kunhan sille löytyi jokin melko tasainen pinta alustaksi kojelaudalta.

Siksi toisekseen minua ärsyttää että kun mainitsen joillekin ostaneeni Auriksen, ihmettelevät he että mitä mä nyt Yariksen (joka on Aurista asteen pienempi malli) menin ostamaan kun sehän on naisten ja homojen auto. Nuo eri mallit ovat kirjoitusasultaan liian lähellä toisiaan! Perkele puhun tästä lähtien Corollasta, koska senhän uusioversio tuo Auris kai käsittääkseni on.

Vittu että vituttaakin eikä kybällä. Paskan möivät.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Se on vielä sanottava että onneksi en päätynyt siihen yhteen samanhintaiseen sportti-Yarikseen, koska nyt tiedän että Auris on juuri ja juuri tarpeeksi suuri harrastekäyttööni. Harrasteissa käyttämäni 180cm asepussi mahtuu just ja just Aurikseen sisälle pujotettuna takaluukun kautta, ei jää montaa senttiä yli että kolahtaisi takalasiin. Yariksen pituus olisi tuskin riittänyt, olis pitänyt ajella takaluukku auki?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Lisää Auris-ihmettelyä: siinä on systeemi joka neuvoo milloin kantsisi vaihtaa isommalle (tai pienemmälle) vaihteelle, ilmeisesti taloudellista ajoa ajatellen. Ei muuten, mutta ihmettelen todella että muka jo vähän alle 60km/h tasaisessa nopeudessa pitäisi vaihtaa viitoselle? Ei vittuhelvetti, olen tottunut ajamaan siinä vaiheessa vielä kolmosella, tai sitten nelosella jos ei ole jarrutteluja tai kiihdyttelyjä odotettavissa.

Aika paljon saisi ilmeisesti runkata ykkösen ja vitosen väliä taajama-ajossa, jos tottelisi vaihde-ehdottelijan neuvoja. Pitääpä tutkailla saako sen paskan pois päältä häiritsemästä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Mutta silti edelleen: :h:
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Duck

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Duck »

^^^^ Tietääkseni navigaattorin länttääminen tuulilasiin on nykyään jo kiellettykin, kun se peittää näkyvyyttä? Eikö TomTomin mukana tullut semmoista kiiltävää mustaa muovilevyä jonka myötävaikutuksella imukupin saa kiinni myös kojelautaan?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^Mä olen tietämyksessä, että relevantti seikka tuulilasiin kiinnitettävien esineiden asiassa on niiden peittävyys näkökenttään.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

^ ^^ Tietenkään en aseta navigaattoria näköesteeksi. En muista tuliko mukana mitään plattaa, pitääkö kojelauta tuhota ruuvaamalla sellainen paikoilleen vai teipilläkö vaan? Kokeillaan tuollaista sitten.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
bliss

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja bliss »

Duck kirjoitti:Eikö TomTomin mukana tullut semmoista kiiltävää mustaa muovilevyä jonka myötävaikutuksella imukupin saa kiinni myös kojelautaan?
Ei tullut.
Omani on ainakin tuulilasissa. Siinä vasemmassa alakulmassa. Ei muuten häiritse näkyvyyttä yhtään.
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Duck kirjoitti:^^^^ Tietääkseni navigaattorin länttääminen tuulilasiin on nykyään jo kiellettykin, kun se peittää näkyvyyttä?
Ei ole, ellei sitä asenna aivan urpoon kohtaan ts. keskelle näkökenttää.

Ja mitä naurikseen tulee, niin eikös siinä ole sellainen pikkuikkuna sivuikkunan ja tuulilasin välissä, mihin navigaattorin voisi asentaa? Tosin en tiedä ratkaiseeko itse ongelmaa yhtään, tuskin.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Monsieur Manala kirjoitti:Ja mitä naurikseen tulee, niin eikös siinä ole sellainen pikkuikkuna sivuikkunan ja tuulilasin välissä,
On niin pieni auto kyseessä, että se on sit varmaan se kuskin sivuikkuna. Siis se mistä hebuli roikottaa luuta pihalla kun se kesällä kruisailee kaivarissa.

Garminissa tuli asaennuslätkä mukana. Mulla on toi lätkä kojetaulun päällä ja siinä garmin pystyssä. Lähellä ja näppärä. Harmi vaan et toi garmin on paska, ihan kuin hebuli sanoi.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

masa kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:Ja mitä naurikseen tulee, niin eikös siinä ole sellainen pikkuikkuna sivuikkunan ja tuulilasin välissä,
On niin pieni auto kyseessä, että se on sit varmaan se kuskin sivuikkuna. Siis se mistä hebuli roikottaa luuta pihalla kun se kesällä kruisailee kaivarissa.
Kyllä Manis tietää mistä puhuu, siinä tosiaankin on sellainen hassu pikkuikkuna kuskin sivuikkunan ja tuulilasin välisessä nurkkauksessa. Mietin itsekin että se voisi olla sopiva kolo navigaattorin imukupille, vaikka on sekin aika kaukana. Lähempänä kuitenkin kuin esim. tuulilasin keskivaiheilla.

Kuva

Niin ja kuten sanottu, olin itsekin yllättynyt kun panin lopulta merkille että Auriksen kaltaisessa pienen kokoluokan autossa ratin (tai penkin) ja tuulilasin alaosan välissä on yllättävän paljon tilaa, josta syystä joutuu myös kurottamaan kovin pitkälle jos haluaa ylettyä kuskin paikalta tuulilasiin alareunaan. Ilmeisesti nokka on sitten vastaavasti niin ältsin lyhyt tms. Pitäisi säveltää navigaattorille joku esim. kumitassuilla seisova laakea taso jossa navigaattori pysyisi pystyssä eikä juurikaan liukuisi kojelaudalla.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:Tuossakaan eurokopiossa Toyota ei ole uskaltanut kopioda liikaa ja Avensiksen passatti-imitaatio jäi toitsun lähimmäksi replicaksi alkuperäisestä.
Jos siis ymmärsin oikein, sinua ärsyttää ettei Toyota ole Auriksessaan mielestäsi kopioinut tarpeeksi joidenkin muiden olemassaolevien autojen muotoilua, jotta pääsisit paremmin haukkumaan sitä muotoilun kopioinnista? Tai jotain?

Onneksi minulle ei ole mikään itseisarvo että auto näyttäisi mahdollisimman erilaiselta muihin maailman autoihin verrattuna. Toteutan itseäni muilla keinoin kuin autoni kautta. Pääasia että Auris toimii edelleen, on auton näköinen, ja olen oikeastaan alkanut tykästyä oman kappaleeni ilmeisen hyvään varustelutasoon. :] Oli niin hyvä ostos että taidan ostaa vielä toisenkin samanmoisen tuohon rinnalle kiiltelemään, kun tää nykyinen meinaa kuraantua ajossa.

Mutta se navigaattorin jalusta, joo...
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 10.11.2008 9:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:Ei ärsytä suuremmin. Enemmän ärsytti aikanaan, kun avensiksesta tehtiin passatti ja mainoksessa puhuttiin "tiedätkö mistä en pidä tässä autossa?" ja odotin vastausta "koska se näyttää ihan halvalta kopiolta omasta autostani". :D
No joo, ja Nokiakin joutaa helvettiin koska alkoi tehdä simpukkapuhelimia vain koska muutkin jo tekivät sellaisia, ihan vain ostajia miellyttääkseen. Olisivat keksineet jotain omaa, esim. kotilopuhelin.

Kuva

N-Gagessa oli sentään edes vähän yritystä, pään sivussa sivuttain pidettävä taco-puhelin. Lisää tällaisia uhkayrityksiä!

http://www.gameinformer.com/News/Story/ ... .15670.htm

KuvaKuva
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Vastaa Viestiin