Autoilu 2
-
- Kitisijä
- Viestit: 21365
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
^ Joo, 2 eriliasta piuhaa vaatii meillä, mikä on perseestä. Luulisi jonkun jo kehittäneen 2->1 fiksun piuhan, joka osaisi tunnistaa kumpaa haaraa käytetään.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 25611
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Aavistuksen olen tätä pohtinut Model Y:n sijaan.urpiainen kirjoitti: ↑05.01.2023 14:31Joo. Voisi ajatella, että Skodan ostaminen määrittää jonkinlaisen auto-ostopäätöksen puhtaan rationaalisen default-peruslinjan. Minkä tahansa muun merkin ostaminen kutsuu psykologista selitystä sille, miksi ostaja erkani rationaaliselta polulta - mitä signaloi, performoi tai kompensoi.
https://en.wikipedia.org/wiki/Zeekr_001
Olen kuitenkin sen verran epävarma seksuaalisuudestani, että mietin, mitä tuo signaloisi.
Tuo kinostaa, koska olisi ensimmäinen Euroopassa myytävä, joka sisältää MobileEyen SuperVisionin
https://www.mobileye.com/solutions/super-vision/
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Re: Autoilu 2
Joko noi kiinalaiset pärjää törmäystesteissä?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 25611
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
^Tuota ei ole varmaan vielä Euroopassa testattu, mutta omistaja on Geely, joka puolestaan omistaa esim. Volvon, Lotuksen ja Polestarin
https://en.wikipedia.org/wiki/Geely
https://en.wikipedia.org/wiki/Geely
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 21365
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
^ Mahtaako tulla Suomeen? Huollot voi olla vähän hankalia muuten.
Eikös tuo luultavasti ole Polestar 3? Polestar 3 varmaan tulee Suomeen ja jos malleissa jotain eroja on, niin 3:sen huollot varmaan pelaa paremmin.
https://www.google.com/search?q=Polesta ... =929&dpr=1
Eikös tuo luultavasti ole Polestar 3? Polestar 3 varmaan tulee Suomeen ja jos malleissa jotain eroja on, niin 3:sen huollot varmaan pelaa paremmin.
https://www.google.com/search?q=Polesta ... =929&dpr=1
Re: Autoilu 2
Toistaiseksi erittäin tyytyväinen Pösön e208n kauppakassina. Hauska ajaa, pieni ja ketterä. Ensi vuonna voimalinja saa päivityksen jossa lisää tehoa ja rangea tarjolla. Ajatus oli pitää nykyistä 2 vuotta, mutta nykyisillä toimitusajoilla uusi pitänee tilata joskus syksyllä, että tuo toteutuu. Jos jäi epäselväksi, niin todennäköisesti jatketaan samalla merkillä ja mallilla. Isompikin sähkö (e308) tulee tänä vuonna myyntiin, mutta ei me tarvita tuon isompaa sähköautoa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 25611
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Zeekr on Geelyn oma sähköautopremium-malli. Mutta koska omistaa myös Polestarin, voi tietysti helposti olla kyse VAG:n tyylistä myydä samaa autoa eri merkeillä. Tässä kiinnostaisi MobileEyen SuperVision.sivustahuutaja kirjoitti: ↑09.01.2023 8:49 ^ Mahtaako tulla Suomeen? Huollot voi olla vähän hankalia muuten.
Eikös tuo luultavasti ole Polestar 3? Polestar 3 varmaan tulee Suomeen ja jos malleissa jotain eroja on, niin 3:sen huollot varmaan pelaa paremmin.
https://www.google.com/search?q=Polesta ... =929&dpr=1
Zeekr on lupaillut aloittavansa tänä vuonna myynnin Europassa, mutta asiasta on hyvin vähän julkista tietoa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 21365
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
^ Geelyllä on 13 brändiä, joten eiköhän ne mene VAG linjalla.
Re: Autoilu 2
Eikö kaikki autonvalmistajat nykyään käytä samaa pohjalevyä useammassa mallissa?James Potkukelkka kirjoitti: ↑09.01.2023 8:57 Zeekr on Geelyn oma sähköautopremium-malli. Mutta koska omistaa myös Polestarin, voi tietysti helposti olla kyse VAG:n tyylistä myydä samaa autoa eri merkeillä. Tässä kiinnostaisi MobileEyen SuperVision.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 25611
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Varmaan, mutta samasta pohjalevystähän voidaan tehdä hyvin erilaisia autoja. VAG:han myy oikeasti käytännössä samaa autoa eri merkeillä..Vagabondo kirjoitti: ↑09.01.2023 9:15Eikö kaikki autonvalmistajat nykyään käytä samaa pohjalevyä useammassa mallissa?James Potkukelkka kirjoitti: ↑09.01.2023 8:57 Zeekr on Geelyn oma sähköautopremium-malli. Mutta koska omistaa myös Polestarin, voi tietysti helposti olla kyse VAG:n tyylistä myydä samaa autoa eri merkeillä. Tässä kiinnostaisi MobileEyen SuperVision.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 25611
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Kuten aiemminkin on sanottu, kiinalaiset tulevat laittamaan muun maailman autonvalmistajat jatkossa hyvin ahtaalle. Tuo Zeekrin omistaja Geely on esim. Kiinan vasta seitsemänneksi suurin autonvalmistaja ja myi silti viime vuonna yli 2 miljoonaa autoa.
BYD:n Seal tällä hetkellä syö Model 3:n myyntiä Kiinassa ankarasti ja on pakottanut Teslan alentamaan Model 3:n hintaa Kiinassa.
BYD:n Seal tällä hetkellä syö Model 3:n myyntiä Kiinassa ankarasti ja on pakottanut Teslan alentamaan Model 3:n hintaa Kiinassa.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 09.01.2023 10:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 21365
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
^
Jeps, kinkit tulevat pyyhkimään pöytää länsimerkeillä.
Perustelut olen esittänyt aiemminkin:
1) Sähköjen kohdalla euromerkkien etumatka voimalinjassa häviää. Myöskin eurotuotantoa suojelevat päästörajoitukset menettävät merkityksensä.
2) Euromerkit hidastelevat sähköjen tuotannossa, koska sähköt osin kannibalisoivat polttismalleja.
3) Euromerkit ovat toimineet ylikapasiteetin riivaamilla polttismarkkinoila ja sähköt nähdään mahdollisuutena siirtyä "premiumimpaan" ja nostaa katteita. Tuo strategia ei vaan toimi, kun sitä tekevät kaikki.
Kinkit tulevat markkinoille riittävän hyvällä sähköisellä voimalinjalla, isoilla voluumeilla ja edullisilla autoilla.
Jeps, kinkit tulevat pyyhkimään pöytää länsimerkeillä.
Perustelut olen esittänyt aiemminkin:
1) Sähköjen kohdalla euromerkkien etumatka voimalinjassa häviää. Myöskin eurotuotantoa suojelevat päästörajoitukset menettävät merkityksensä.
2) Euromerkit hidastelevat sähköjen tuotannossa, koska sähköt osin kannibalisoivat polttismalleja.
3) Euromerkit ovat toimineet ylikapasiteetin riivaamilla polttismarkkinoila ja sähköt nähdään mahdollisuutena siirtyä "premiumimpaan" ja nostaa katteita. Tuo strategia ei vaan toimi, kun sitä tekevät kaikki.
Kinkit tulevat markkinoille riittävän hyvällä sähköisellä voimalinjalla, isoilla voluumeilla ja edullisilla autoilla.
Re: Autoilu 2
Reality check:
Kuinka monii täällä on valmis ostamaan kiinalaisen sähkötuo...auton?
Kuinka monii täällä on valmis ostamaan kiinalaisen sähkötuo...auton?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 25611
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Euro on hyvä konsultti. Jos samalla rahalla saa paremman auton, niin varmaan aika moni. Jos katsot ympärillesi, niin varmaan kaikki sähköllä toimiva mitä näet on tehty Kiinassa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Re: Autoilu 2
Kuinka moni täällä on ostanut Dacian bensa-aikana vaikka se on selvästi halvin?James Potkukelkka kirjoitti: ↑09.01.2023 10:44 Euro on hyvä konsultti. Jos samalla rahalla saa paremman auton, niin varmaan aika moni. Jos katsot ympärillesi, niin varmaan kaikki sähköllä toimiva mitä näet on tehty Kiinassa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
- Viestit: 21365
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 25611
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
iPhone kelpaa monelle. Kiinalaiset tekevät ihan niin huonoa tai hyvää kuin tilaaja haluaa.Bluntly kirjoitti: ↑09.01.2023 10:47Kuinka moni täällä on ostanut Dacian bensa-aikana vaikka se on selvästi halvin?James Potkukelkka kirjoitti: ↑09.01.2023 10:44 Euro on hyvä konsultti. Jos samalla rahalla saa paremman auton, niin varmaan aika moni. Jos katsot ympärillesi, niin varmaan kaikki sähköllä toimiva mitä näet on tehty Kiinassa.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 09.01.2023 10:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 21365
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 25611
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
^tai korealaisen. Koskaan kuullutkaan mistään korealaisesta autosta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Re: Autoilu 2
Minä en ostaisi kiinalaista autoa yksin siitä syystä että en halua tukea ko. maan hallintoa yhtään enempää kuin on pakko ja uskon että tuleva Taiwanin sota tuo mukanaan ison kauppasodan jossa on parempi olla auto jonka osat ja softa tulee täältä.sivustahuutaja kirjoitti: ↑09.01.2023 10:58Reality check: kuka on valmis ostamaan paskan japanilaisen auton? Omituinen pieni koppero. Vuonna 1970.
Universaali disclaimer.
Re: Autoilu 2
- läppäri: IntiassaJames Potkukelkka kirjoitti: ↑09.01.2023 10:44 Jos katsot ympärillesi, niin varmaan kaikki sähköllä toimiva mitä näet on tehty Kiinassa.
- puhelin: Koreassa
- puhelin 2: Korea tai Kiina, ei varmuutta
- näyttö 1: ei löytynyt netistä, en jaksa kääntää
- näyttö 2: katso näyttö 1
- näppis: Kiina
- hiiri: Kiina
- kattolamput: ei hajua
Trendi tuotteen hinnan ja valmistusmaan suhteen on selvästi havaittavissa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 25611
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Re: Autoilu 2
Kyllähän Suomessa moni ajoi Ladalla vielä 80-luvulla. Halvalle paskalle löytyy aina mauttomia pihejä ostajia. Mulla on myös tapana pettyä suuren massan makuun vähän joka asiassa, joten kiinalaiset autot tulee varmaan jossain vaiheessa myymään ihan hyvin, kuten japanilaiset jo pitkään ja korealaiset tällä vuosituhannella. Ei ne silti tavoita ranskalaista eleganssia
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
- Viestit: 21365
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
^
Tämä murros ei välttämättä mene kuten uumoilet. Automerkkien suhteellinen asema mullistuu luultavasti täysin.
Tällä hetkellä esim. Ioniq 5 on monien mielestä paras perussähköauto. Siis oikeasti paras keskiluokan sähköauto jättäen japsit ja eurooppalaiset taakseen. Kuitenkin KIA:a ja Huyndaita on pidetty meillä vähän alemman kastin merkkeinä, joita ostetaan kun kunnon autoon ei ihan ole varaa.
Jos korealaisia on nyt ihan ok verrata vaikka VAG:in tuotantoon, niin pian kiinalaisiin suhtaudutaan kuten korealaisiin vielä hetki sitten.
Oma octavia jatkaa vielä pitkään. Aika paljon pitää tapahtua, että uudesta sähköstä tulisi kilpailukykyinen vaihtoehto tälle alle 9000 kilsoilla. Parin vuoden päästä toki voi käytettyjä sähköjä olla hyvin tarjolla, mutta vähän epäilen tuota, jos tuotantomäärät eivät rajusti nouse.
Tämä murros ei välttämättä mene kuten uumoilet. Automerkkien suhteellinen asema mullistuu luultavasti täysin.
Tällä hetkellä esim. Ioniq 5 on monien mielestä paras perussähköauto. Siis oikeasti paras keskiluokan sähköauto jättäen japsit ja eurooppalaiset taakseen. Kuitenkin KIA:a ja Huyndaita on pidetty meillä vähän alemman kastin merkkeinä, joita ostetaan kun kunnon autoon ei ihan ole varaa.
Jos korealaisia on nyt ihan ok verrata vaikka VAG:in tuotantoon, niin pian kiinalaisiin suhtaudutaan kuten korealaisiin vielä hetki sitten.
Oma octavia jatkaa vielä pitkään. Aika paljon pitää tapahtua, että uudesta sähköstä tulisi kilpailukykyinen vaihtoehto tälle alle 9000 kilsoilla. Parin vuoden päästä toki voi käytettyjä sähköjä olla hyvin tarjolla, mutta vähän epäilen tuota, jos tuotantomäärät eivät rajusti nouse.