Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 10329
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard » 05.10.2018 10:06

James Potkukelkka kirjoitti:
05.10.2018 9:59
Tulet näkemään, että olet väärässä, uskon minä. Seuraavat vuodet näyttävät, kumpi oli oikeassa.
Laatuongelmat ovat ratkaistavissa, logistiikkaongelmat samoin. Ilmeisesti molemmat itse asiassa on jo ratkaistu. Kun tuotanto kasvaa 100% kvartaalissa, olisi aika erikoista, jos ongelmia ei olisi.

Jaguarin e pace voi olla hyvä auto, mutta sillä ei ole pikalatausverkostoa.
Katsotaans faktat. Tesla on persaukinen yhtiö jolla ei ole mitään voittoa tuottavaa toimintaa. Kaikilla isoilla autoyhtiöillä on. Ne voivat rahoitaa pikalautausverkot ja tuotekehityksen omalla taseellaan. Tesla on lainarahan varassa ja CEO on huumeita käyttävä sekoilija. Kun ulos alkaa tulla hyvännäköisiä ja moderneja Audi, BMW, Mercedes ja Volvo sähkömalleja joissa on vastaava teknologia kuin Teslassa niin siitä tulee ihan vain vaihtoehto muiden joukossa.

Sitä en osaa sanoa kuka tekee parhaat robottiautot 20 vuoden päästä.
Universaali disclaimer.

Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 12415
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka » 05.10.2018 10:13

^Teslan kassavirta on tällä hetkellä positiivinen. Q3 GAAP EPS tulee olemaan +-0 ja Q4 selvästi plussalla. Sulla on väärää tietoa.
"Once you've jacked off to transsexual double amputee midget vomit porn, you just can't go back to playboy!" – Randy Marsh

Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 10329
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard » 05.10.2018 10:15

James Potkukelkka kirjoitti:
05.10.2018 10:13
^Teslan kassavirta on tällä hetkellä positiivinen. Q3 GAAP EPS tulee olemaan +-0 ja Q4 selvästi plussalla. Sulla on väärää tietoa.
Markka vetoa, että tesla tekee tappiota 2018. Missaat pointin. Tesla voi investoida vain lainalla. Jollain BMW:llä on koko Teslan taseen verran rahaa kassassa.
Universaali disclaimer.

Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 12415
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka » 05.10.2018 10:17

^2018 tekee tappiota joo. Q3 ja Q4 kuten sanoin. 2019 plussalla. Jatkossa pystyy rahoittamaan kassavirralla.

Auttoiko Nokian kassa? Ei auta, kun organisaatio vastustaa muutosta.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 05.10.2018 10:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Once you've jacked off to transsexual double amputee midget vomit porn, you just can't go back to playboy!" – Randy Marsh

Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 10329
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard » 05.10.2018 10:19

James Potkukelkka kirjoitti:
05.10.2018 10:17
^2018 tekee tappiota joo. Q3 ja Q4 kuten sanoin. 2019 pulussalla. Jatkossa pystyy rahoittamaan kassavirralla.
Päivittäisen toimintansa. Nyt puhutaan investoinneista. Kuten se pikalatausverkko.
Universaali disclaimer.

Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 10329
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard » 05.10.2018 10:27

James Potkukelkka kirjoitti:
05.10.2018 10:17
Auttoiko Nokian kassa? Ei auta, kun organisaatio vastustaa muutosta.
Mitä ihmeen muutoksen vastustusta sinä horiset? Volvo on jo ilmoittanut, että se ei tee jatkossa pelkkiä polttomoottoriautoja ollenkaan. Me puhumme nyt kuitenkin tulosmielessä yhden markkinan yhden segmentin autosta ja kyllähän isot haistavat rahan. Pikemminkin on niin, että isoilla on tässä perässätulijan edut yhdistettynä massiivisiin taseisiin.
Universaali disclaimer.

Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 12415
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka » 05.10.2018 10:34

So Hard kirjoitti:
05.10.2018 10:27
James Potkukelkka kirjoitti:
05.10.2018 10:17
Auttoiko Nokian kassa? Ei auta, kun organisaatio vastustaa muutosta.
Mitä ihmeen muutoksen vastustusta sinä horiset? Volvo on jo ilmoittanut, että se ei tee jatkossa pelkkiä polttomoottoriautoja ollenkaan. Me puhumme nyt kuitenkin tulosmielessä yhden markkinan yhden segmentin autosta ja kyllähän isot haistavat rahan. Pikemminkin on niin, että isoilla on tässä perässätulijan edut yhdistettynä massiivisiin taseisiin.
Haluan merkitä pöytäkirjaan, että mua häiritsee muuten asiallisessa keskustelussa "höpö höpö" ja "horiset" ilmaisujen käyttö.

Muutoksen vastustuksesta; tulet huomaamaan, että vanhat toimijat suuntaavat resursseja liian hitaasti pysyäkseen Teslan mukana. Esim. VW:n tavoite on 2020 tehdä 100 000 sähköautoa. Tesla tekee _tällä hetkellä_ 320 000 sähköautoa vuodessa. 2020 uskoakseni n 500 000.
"Once you've jacked off to transsexual double amputee midget vomit porn, you just can't go back to playboy!" – Randy Marsh

sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 10342
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja » 05.10.2018 10:41

So Hard kirjoitti:
05.10.2018 10:19
Päivittäisen toimintansa. Nyt puhutaan investoinneista. Kuten se pikalatausverkko.
Epäyhteensopivat pikalatatausverkot olisivat jatkossa ihan idioottimainen idea. Nyrkkisääntönä voidaan sanoa, että edelläkävijälle ja markkinajohtajalle sopii suljettu ekosysteemi, kun taas haastajille avoin ekosysteemi on parempi. Koska kuka nyt ostaisi suljetun vehkeen pienen markkinaosuuden toimijalta. Luultavasti muut autonvalmistajat siis liittoutuvat pikalatausstandardin kanssa.

Moni aiheesta puhuva tai kirjoittava ei hokaa sitä, että kehitys on perinteisille valmistajille iso murros ja riski, mutta toisaalta myös valtava mahdollisuus. Tässähän saattaa käydä niin, että valmistajat pääsevät myymään uusiksi koko autokannan sivistysmaihin. Miettikää mikä kysyntäpiikki tuosta tulee pitkäksi aikaa. Ja koska hinta määräytyy kysynnän ja tarjonnan mukaan, niin katteet saattavat olla oikein kohdallaan.

Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 10329
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard » 05.10.2018 10:42

James Potkukelkka kirjoitti:
05.10.2018 10:34
So Hard kirjoitti:
05.10.2018 10:27
James Potkukelkka kirjoitti:
05.10.2018 10:17
Auttoiko Nokian kassa? Ei auta, kun organisaatio vastustaa muutosta.
Mitä ihmeen muutoksen vastustusta sinä horiset? Volvo on jo ilmoittanut, että se ei tee jatkossa pelkkiä polttomoottoriautoja ollenkaan. Me puhumme nyt kuitenkin tulosmielessä yhden markkinan yhden segmentin autosta ja kyllähän isot haistavat rahan. Pikemminkin on niin, että isoilla on tässä perässätulijan edut yhdistettynä massiivisiin taseisiin.
Haluan merkitä pöytäkirjaan, että mua häiritsee muuten asiallisessa keskustelussa "höpö höpö" ja "horiset" ilmaisujen käyttö.

Muutoksen vastustuksesta; tulet huomaamaan, että vanhat toimijat suuntaavat resursseja liian hitaasti pysyäkseen Teslan mukana. Esim. VW:n tavoite on 2021 tehdä 100 000 sähköautoa. Tesla tekee _tällä hetkellä_ 320 000 sähköautoa vuodessa.
VW aikoo 7 vuoden päästä myydä miljoona vuodessa. eGolf on jo myydyin sähköauto euroopassa. Ja sinä puhut muutoksen vastustuksesta ja intoilet siitä että Tesla ehkä tekee yhden plusmerkkisen kvartaalin. VW:n ei tarvitse hakea investointeihin ja tuotekehitykseen hattu kourassa rahaa markkinoilta.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vw-t ... i/FvLnifKu

Lyödäänkö viskipullo vetoa siitä, että kumpi on suurempi ja kannattavampi autonvalmistaja 2025, VW vai Tesla?
Universaali disclaimer.

Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 9156
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja urpiainen » 05.10.2018 10:43

James Potkukelkka kirjoitti:
05.10.2018 10:34
Haluan merkitä pöytäkirjaan, että mua häiritsee muuten asiallisessa keskustelussa "höpö höpö" ja "horiset" ilmaisujen käyttö.
Mut toisaalta, sä olet käyttänyt jo kahdesti tällaista isällisesti keskustelukumppanin yläpuolelle asettuvaa ja holhoavaa "tulet näkemään" tai "tulet huomaamaan" -ilmausta. Sitä paitsi "horista" on poikkeuksellisen hieno verbi, vaikka toki ymmärrettävästi häiritsevä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."

Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 10329
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard » 05.10.2018 10:44

sivustahuutaja kirjoitti:
05.10.2018 10:41
So Hard kirjoitti:
05.10.2018 10:19
Päivittäisen toimintansa. Nyt puhutaan investoinneista. Kuten se pikalatausverkko.
Epäyhteensopivat pikalatatausverkot olisivat jatkossa ihan idioottimainen idea. Nyrkkisääntönä voidaan sanoa, että edelläkävijälle ja markkinajohtajalle sopii suljettu ekosysteemi, kun taas haastajille avoin ekosysteemi on parempi. Koska kuka nyt ostaisi suljetun vehkeen pienen markkinaosuuden toimijalta. Luultavasti muut autonvalmistajat siis liittoutuvat pikalatausstandardin kanssa.
Luultavasti liitoutuvatkin ja ottavat kumppaneiksi bensiinijakeluyhtiöt. Samoin ne voivat katsoa kuka saa aikaisiksi parhaan itseajoteknologian, onko se Bosch vai joku muu ja lisensoivat siltä, sen sijaan että kehittäisivät kaikki itse oman.
Universaali disclaimer.

sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 10342
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja » 05.10.2018 10:46

^^ eGolf on just täydellinen EV nykytekniikalle. Ei sakemanniperheen kakkosauton tarvitse tehdä mitaan grand touring reissuja. Riittää, että range ja suorituskyky riittää kaupungissa päivittäisiin ajoihin.

Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 12415
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka » 05.10.2018 10:46

urpiainen kirjoitti:
05.10.2018 10:43
James Potkukelkka kirjoitti:
05.10.2018 10:34
Haluan merkitä pöytäkirjaan, että mua häiritsee muuten asiallisessa keskustelussa "höpö höpö" ja "horiset" ilmaisujen käyttö.
Mut toisaalta, sä olet käyttänyt jo kahdesti tällaista isällisesti keskustelukumppanin yläpuolelle asettuvaa ja holhoavaa "tulet näkemään" tai "tulet huomaamaan" -ilmausta. Sitä paitsi "horista" on poikkeuksellisen hieno verbi, vaikka toki ymmärrettävästi häiritsevä.
Otin "tulet näkemään" käyttöön "Höpö höpön" jälkeen. Muuten en olisi niin tehnyt.
"Once you've jacked off to transsexual double amputee midget vomit porn, you just can't go back to playboy!" – Randy Marsh

Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 10329
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard » 05.10.2018 10:50

James Potkukelkka kirjoitti:
05.10.2018 10:46
urpiainen kirjoitti:
05.10.2018 10:43
James Potkukelkka kirjoitti:
05.10.2018 10:34
Haluan merkitä pöytäkirjaan, että mua häiritsee muuten asiallisessa keskustelussa "höpö höpö" ja "horiset" ilmaisujen käyttö.
Mut toisaalta, sä olet käyttänyt jo kahdesti tällaista isällisesti keskustelukumppanin yläpuolelle asettuvaa ja holhoavaa "tulet näkemään" tai "tulet huomaamaan" -ilmausta. Sitä paitsi "horista" on poikkeuksellisen hieno verbi, vaikka toki ymmärrettävästi häiritsevä.
Otin "tulet näkemään" käyttöön "horiset" ilmauksen jälkeen. Muuten en olisi niin tehnyt.
Minusta se on horinaa kun alat tekemään oletuksia siitä mitä isojen autovalmistajien johtoryhmissä on keskusteltu ja päätetty. Horina on hyvä termi kuvaamaan fanboyn perspektiiviharhan vallassa tekemiä vahvoja kannanottoja fanittamansa yrityksen jäätävästä ylivertaisuudesta. En vedä sanojani takaisin.
Universaali disclaimer.

Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 9156
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja urpiainen » 05.10.2018 10:58

James Potkukelkka kirjoitti:
05.10.2018 10:46
urpiainen kirjoitti:
05.10.2018 10:43
James Potkukelkka kirjoitti:
05.10.2018 10:34
Haluan merkitä pöytäkirjaan, että mua häiritsee muuten asiallisessa keskustelussa "höpö höpö" ja "horiset" ilmaisujen käyttö.
Mut toisaalta, sä olet käyttänyt jo kahdesti tällaista isällisesti keskustelukumppanin yläpuolelle asettuvaa ja holhoavaa "tulet näkemään" tai "tulet huomaamaan" -ilmausta. Sitä paitsi "horista" on poikkeuksellisen hieno verbi, vaikka toki ymmärrettävästi häiritsevä.
Otin "tulet näkemään" käyttöön "Höpö höpön" jälkeen. Muuten en olisi niin tehnyt.
Täs on joo kyllä kaikki päiväkotipihan dynamiikan elementit kasassa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."

Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 12415
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka » 05.10.2018 11:00

So Hard kirjoitti:
05.10.2018 10:50
James Potkukelkka kirjoitti:
05.10.2018 10:46
urpiainen kirjoitti:
05.10.2018 10:43

Mut toisaalta, sä olet käyttänyt jo kahdesti tällaista isällisesti keskustelukumppanin yläpuolelle asettuvaa ja holhoavaa "tulet näkemään" tai "tulet huomaamaan" -ilmausta. Sitä paitsi "horista" on poikkeuksellisen hieno verbi, vaikka toki ymmärrettävästi häiritsevä.
Otin "tulet näkemään" käyttöön "horiset" ilmauksen jälkeen. Muuten en olisi niin tehnyt.
Minusta se on horinaa kun alat tekemään oletuksia siitä mitä isojen autovalmistajien johtoryhmissä on keskusteltu ja päätetty. Horina on hyvä termi kuvaamaan fanboyn perspektiiviharhan vallassa tekemiä vahvoja kannanottoja fanittamansa yrityksen jäätävästä ylivertaisuudesta. En vedä sanojani takaisin.
Merkitään tiedoksi.
"Once you've jacked off to transsexual double amputee midget vomit porn, you just can't go back to playboy!" – Randy Marsh

Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 9156
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja urpiainen » 05.10.2018 11:32

sivustahuutaja kirjoitti:
05.10.2018 10:46
^^ eGolf on just täydellinen EV nykytekniikalle. Ei sakemanniperheen kakkosauton tarvitse tehdä mitaan grand touring reissuja. Riittää, että range ja suorituskyky riittää kaupungissa päivittäisiin ajoihin.
Mä reissasin kesällä silleen kevyesti Pohjoismaissa, ja matkaan sisältyi joidenkin satojen kilometrien yhteisosuus Norjassa paikallisten ystävien kanssa, jotka olivat liikkeellä eGolfillaan (mulla on nolostuttavan köyhiä norjalaisia tuttavia, olisin nyt odottanut Teslaa). Mä en yhtään tiedä, mitä latausverkostoa (Fortum näytti kutienkin olevan yksi suurtoimija) eGolf käyttää, mutta tosi kattava ja helppo se näytti olevan. Helppo appi auttoi aina löytämään vapaan latauspisteen tarvitatessa, ja aika nopeasti sai suht paljon toimintasädettä. Eli yllättävän hyvin sopi isoon kierrokseenkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."

Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 12415
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka » 05.10.2018 11:32

So Hard kirjoitti:
05.10.2018 10:42


Lyödäänkö viskipullo vetoa siitä, että kumpi on suurempi ja kannattavampi autonvalmistaja 2025, VW vai Tesla?
Olisiko yksinkertaisempi parametri, kumman markkina-arvo suurempi?

Edit: 2025 on ehkä liian aikaisin. Sopiiko sulle 2028?
"Once you've jacked off to transsexual double amputee midget vomit porn, you just can't go back to playboy!" – Randy Marsh

Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 10329
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard » 05.10.2018 11:53

James Potkukelkka kirjoitti:
05.10.2018 11:32
So Hard kirjoitti:
05.10.2018 10:42


Lyödäänkö viskipullo vetoa siitä, että kumpi on suurempi ja kannattavampi autonvalmistaja 2025, VW vai Tesla?
Olisiko yksinkertaisempi parametri, kumman markkina-arvo suurempi?

Edit: 2025 on ehkä liian aikaisin. Sopiiko sulle 2028?
Markkina-arvo as osakepotin hinta on itse asiassa huonompi parametri, koska Tesla ei ole vain autonvalmistaja. Se voi epäonnistua surkeasti autonvalmistajana ja porskuttaa energiaratkaisujen tarjoajana. Tai vice versa, se voi olla jäätävän kannattava autonvalmistaja mutta tehdä turskaa muilla sektoreilla.
Universaali disclaimer.

Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 12415
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka » 05.10.2018 12:01

^olet oikeassa tuossa. Autojen kpl-määräinen myyntikään ei ole mielestäni hyvä parametri. Apple oli pitkään kannattavin vaikka ei ollut suurin.

Mielestäni Tesla ei ilmoita eri liiketoimintayksiköiden (Autot, energian varastointi, aurinkopaneelit) tulosta erikseen, ainoastaan liikevaihdon.
edit: erittelee kyllä Cost of revenues eri yksiköille, mutta Opex ei erittele eri yksiköille, joten tarkkaa yksikkökohtaista tulosta ei voi mielestäni laskea.
"Once you've jacked off to transsexual double amputee midget vomit porn, you just can't go back to playboy!" – Randy Marsh

Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 10329
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard » 05.10.2018 12:09

^jos Teslasta tulee merkittävä autonvalmistaja, sen on pakko muodostaa siitä oma bisnesdivisioona. Toki tulosta voi sitten manipuloida monin tavoin, mutta
Universaali disclaimer.

Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 12415
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka » 05.10.2018 12:23

So Hard kirjoitti:
05.10.2018 12:09
^jos Teslasta tulee merkittävä autonvalmistaja, sen on pakko muodostaa siitä oma bisnesdivisioona. Toki tulosta voi sitten manipuloida monin tavoin, mutta
En ole konsernien tilinpäätöksiin niin tarkasti tutustunut, mutta julkistavatko kaikki konsernit eri divisioonien osakekohtaisen tuloksen? Tesla siis ilmoittaa eri yksiköiden liikevaihdon kyllä.
"Once you've jacked off to transsexual double amputee midget vomit porn, you just can't go back to playboy!" – Randy Marsh

Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 10329
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard » 05.10.2018 12:25

James Potkukelkka kirjoitti:
05.10.2018 12:23
So Hard kirjoitti:
05.10.2018 12:09
^jos Teslasta tulee merkittävä autonvalmistaja, sen on pakko muodostaa siitä oma bisnesdivisioona. Toki tulosta voi sitten manipuloida monin tavoin, mutta
En ole konsernien tilinpäätöksiin niin tarkasti tutustunut, mutta julkistavatko kaikki konsernit eri divisioonien osakekohtaisen tuloksen? Tesla siis ilmoittaa eri yksiköiden liikevaihdon kyllä.
Pörssiyhtiöiden taitaa olla pakko toimia niin. Vertailukelpoinen EBIT pitää esittää tilinpäätössäännösten mukaan eri divisioonille.
Universaali disclaimer.

Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 12415
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka » 05.10.2018 12:29

No otetaanko veto kumman ebit on 2028 suurempi Teslan autoliiketoiminnan vai VW:n autoliiketoiminnan?
"Once you've jacked off to transsexual double amputee midget vomit porn, you just can't go back to playboy!" – Randy Marsh

Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 10329
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard » 05.10.2018 12:30

James Potkukelkka kirjoitti:
05.10.2018 12:29
No otetaanko veto kumman ebit on 2028 suurempi Teslan autoliiketoiminnan vai VW:n autoliiketoiminnan?
Ok. Toki noin pitkällä perspektiivillä jomman kumman fuusio johonkin toiseen on enemmän kuin mahdollinen.
Universaali disclaimer.

Vastaa Viestiin