Sivu 178/239

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 22.11.2019 18:32
Kirjoittaja sivustahuutaja
James Potkukelkka kirjoitti: 22.11.2019 16:57
urpiainen kirjoitti: 22.11.2019 16:47 Mä olin jostain lukevinani, että tuon rikkoutumattomat ikkunat menivät järjestään rikki esittelytilaisuudessa! :D
Se on se demoefekti :)
Eiköhän ne olleet normilasit. Joku vain unohti kertoa aikeistaan demoauton kasaajille. Ei Volvokaan aja autoaan seinään lavalla.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 22.11.2019 19:08
Kirjoittaja Bluntly
James Potkukelkka kirjoitti: 22.11.2019 16:30Wat?
Käsittääkseni citikat on kaasunestehybridijousitettuja.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 23.11.2019 10:00
Kirjoittaja James Potkukelkka
So Hard kirjoitti: 22.11.2019 18:25 Signaloi aika tavallista komboa - liikaa rahaa ja huono maku.
:D

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 23.11.2019 10:05
Kirjoittaja James Potkukelkka
sivustahuutaja kirjoitti: 22.11.2019 18:32
James Potkukelkka kirjoitti: 22.11.2019 16:57
urpiainen kirjoitti: 22.11.2019 16:47 Mä olin jostain lukevinani, että tuon rikkoutumattomat ikkunat menivät järjestään rikki esittelytilaisuudessa! :D
Se on se demoefekti :)
Eiköhän ne olleet normilasit. Joku vain unohti kertoa aikeistaan demoauton kasaajille. Ei Volvokaan aja autoaan seinään lavalla.
Olivat heittäneet teräspallot harjoituksissa samoihin laseihin jo aiemmin. Ilmeisesti silloin syntyi mikromurtumia. Olisi pitänyt vaihtaa lasit harjoituksien jälkeen.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 23.11.2019 13:12
Kirjoittaja sivustahuutaja
^ mutta miksi!? Miksi niiden lasien piti kestää? Mitä ongelmaa Musk ratkoo?

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 23.11.2019 15:01
Kirjoittaja Bluntly
sivustahuutaja kirjoitti: 23.11.2019 13:12 ^ mutta miksi!? Miksi niiden lasien piti kestää? Mitä ongelmaa Musk ratkoo?
Keskilännen raesateita.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 24.11.2019 7:29
Kirjoittaja aasi


Entinen työkaverikin oli laittanut varauksen, että kai nämä joihinkin vetoaa.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 24.11.2019 11:24
Kirjoittaja So Hard
Melkoinen range kyllä tuolla vehkeellä. 800 km.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 24.11.2019 14:19
Kirjoittaja James Potkukelkka
^^ Juu. Tietysti on huomioitava, että 100 dollarin (euron) varausmaksun saa takaisin, jos peruu, eli ei tuo varaus vielä kovin kovaa sitoutumista edellytä. Mutta silti yllättävän iso luku imho.

Jos auto olisi hiukan tavallisemman näköinen, olisiko luku suurempi vai pienempi? Veikkaan, että olisi isompi.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 24.11.2019 14:38
Kirjoittaja James Potkukelkka
sivustahuutaja kirjoitti: 23.11.2019 13:12 ^ mutta miksi!? Miksi niiden lasien piti kestää? Mitä ongelmaa Musk ratkoo?
Noh.. onhan se hienoa ajatella ajavansa panssaroidussa autossa. Vähän sama kuin kuunnella gansta rappia samalla kun menee hakemaan lapsia päivähoidosta.



Veikkaan, että suuri osa menee valkoisille varakkaille kynäniskanörteille, joka salaa haluavat olla kovia kundeja. Eli sopisin koderyhmään kyllä.

Tietysti olisi hyvin mielenkiintoista tietää, kuinka moni putkimies tai muu, joka oikeasti tarvitsee pick upia työssään, tämän ostaa.

Mutta eihän suurinta osaa maastureistakaan koskaan ajeta mökkitietä kauemmas maastoon.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 24.11.2019 23:29
Kirjoittaja nokkaelain
James Potkukelkka kirjoitti: 24.11.2019 14:38 Veikkaan, että suuri osa menee valkoisille varakkaille kynäniskanörteille, joka salaa haluavat olla kovia kundeja. Eli sopisin koderyhmään kyllä.

Tietysti olisi hyvin mielenkiintoista tietää, kuinka moni putkimies tai muu, joka oikeasti tarvitsee pick upia työssään, tämän ostaa.

Mutta eihän suurinta osaa maastureistakaan koskaan ajeta mökkitietä kauemmas maastoon.
Olen ehkä valkoinen "köyhä" (mutta kohtuullisen hyvin toimeentuleva) valkoinen nörtti. Mutta auto on aika mauttoman... tai siis hölmön näköinen.

Ehkä näemyksemme on liian eurrooppalainen tai keski-ikäinen; esim pelaajille on kaikkea hienoa tarjolla:

https://www.msi.com/desktop/Aegis-3-8th/Gallery
https://www.asus.com/media/global/produ ... nd_500.png

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.11.2019 8:35
Kirjoittaja Bluntly
Voihan tuo hyvinkin nousta jonkinlaiseksi keräilykohteeksi, Teslan viimeinen henkäys.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 26.11.2019 10:06
Kirjoittaja Bluntly

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 26.11.2019 23:19
Kirjoittaja Stadinarska
Naistuttavani osti kehotuksestani Dacia Sanderon. Maksoi noin 10900 euroa.

So Hard sanoi, että vihaisin naista. En minä häntä vihaa vaan pidän paljonkin (ei romanssia toki)

Sanokaa MILLOIN minun pitäisi lähteä karkuun tai mennä maan alle. Eli milloin Dacia hajoaa ja nainen raivoaa?? :cry:

MARRAS

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.11.2019 14:45
Kirjoittaja James Potkukelkka
https://www.hs.fi/autot/art-2000006323843.html

Vastoin kaikkia odotuksia tästä saattaa vielä tulla hitti.
5,89 metriä ruostumatonta terästä on kyllä melkoista pippelin venytystä.

Luin toisaalta, että varauksia on Yhdysvalloissa tullut hyvin osavaltioista, joissa Tesla ei ole aiemmin myynyt.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.11.2019 15:31
Kirjoittaja Vagabondo
James Potkukelkka kirjoitti: 28.11.2019 14:45 Vastoin kaikkia odotuksia tästä saattaa vielä tulla hitti.
5,89 metriä ruostumatonta terästä on kyllä melkoista pippelin venytystä.

Luin toisaalta, että varauksia on Yhdysvalloissa tullut hyvin osavaltioista, joissa Tesla ei ole aiemmin myynyt.
Onkos tämä muuten Suomessa kuorma-auto 80kmh rajoituksineen ja ajokorttivaatimuksineen? Sehän on perinteisesti ollut yksi näiden jenkki pick up autojen huono puoli täällä.

Tekstistä osui lujuuslaskijan silmään toimittajan hassu väite: "Niin kovasta, että jos sitä yrittää stanssata pyöreämpään muotoon, stanssauslaite menee rikki." On melko ihmeellistä peltiä tuossa Teslassa, jos sille ei mukamas pysty stanssauslaitetta rakentamaan :D

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.11.2019 16:13
Kirjoittaja Ylermi Ylihankala
Vagabondo kirjoitti: 28.11.2019 15:31 Onkos tämä muuten Suomessa kuorma-auto 80kmh rajoituksineen ja ajokorttivaatimuksineen?
2720kg < 3500kg, joten tuskin.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.11.2019 16:49
Kirjoittaja Vagabondo
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 28.11.2019 16:13
Vagabondo kirjoitti: 28.11.2019 15:31 Onkos tämä muuten Suomessa kuorma-auto 80kmh rajoituksineen ja ajokorttivaatimuksineen?
2720kg < 3500kg, joten tuskin.
Toi paino on varmaan lukenut jossain, mut lukeminen on yliarvostettua. Mä kattelen vaan kuvat :dumb:

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.11.2019 17:38
Kirjoittaja Stadinarska
Stadinarska kirjoitti: 26.11.2019 23:19 Naistuttavani osti kehotuksestani Dacia Sanderon. Maksoi noin 10900 euroa.

So Hard sanoi, että vihaisin naista. En minä häntä vihaa vaan pidän paljonkin (ei romanssia toki)

Sanokaa MILLOIN minun pitäisi lähteä karkuun tai mennä maan alle. Eli milloin Dacia hajoaa ja nainen raivoaa?? :cry:

MARRAS
Ette kukaan ole vastannut minulle ja antaneet mahdollista toivoa tai lohdutusta, mutta tänä aamuna tuli lupaava viesti mulle:

"Stepway tuntunut ketterältä ja kivalta ajaa, ja on kivannäköinenkin. Naapurikin ihasteli".

Jotenkin näin. (Todettakoon, että Stepway tuossa on sen Dacia Sanderon hiukan parannettu malli)

Minusta tuntuu, että selviä tästä upeasti. Ainakin kolme vuotta menee kun on takuuaikakin. Tyttö lupaa tarjota autokahvitkin!! Tuskin muuta.

Näin menee mulla

MARRASAUTONEUVOJA

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 29.11.2019 8:34
Kirjoittaja James Potkukelkka
Vagabondo kirjoitti: 28.11.2019 15:31
James Potkukelkka kirjoitti: 28.11.2019 14:45 Vastoin kaikkia odotuksia tästä saattaa vielä tulla hitti.
5,89 metriä ruostumatonta terästä on kyllä melkoista pippelin venytystä.

Luin toisaalta, että varauksia on Yhdysvalloissa tullut hyvin osavaltioista, joissa Tesla ei ole aiemmin myynyt.
Onkos tämä muuten Suomessa kuorma-auto 80kmh rajoituksineen ja ajokorttivaatimuksineen? Sehän on perinteisesti ollut yksi näiden jenkki pick up autojen huono puoli täällä.

Tekstistä osui lujuuslaskijan silmään toimittajan hassu väite: "Niin kovasta, että jos sitä yrittää stanssata pyöreämpään muotoon, stanssauslaite menee rikki." On melko ihmeellistä peltiä tuossa Teslassa, jos sille ei mukamas pysty stanssauslaitetta rakentamaan :D
Tuo väite prässistä tarkoittaa, että normaalit autoteollisuudessa käytettävät prässit eivät toimi. Luonnollisesti voisi autoteollisuuden ulkopuolelta hankkia sellaisia, jotka toimivat (varmasti metalliteollisuudessa sellaisia on, sinä
tiedät paremmin), mutta silloin valmistuksen hinta nousisi.

Mitä tulee tuohon kuorma-auto rajaan, mun käsittääkseni pick uppeja on Suomessa aktiivisesti _haluttu_ saada kuorma-autoiksi autoveron välttämiseksi. Suomessahan on pajoja, jotka muuntavat autoja niin, että saadaan menemään kuorma-autoksi. Kokonaiskantavuutta ainakin lisätään.

Samoja automalleja myydään Suomessa sekä henkilöautoina että kuorma-autoina.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 29.11.2019 8:55
Kirjoittaja Vagabondo
James Potkukelkka kirjoitti: 29.11.2019 8:34 Tuo väite prässistä tarkoittaa, että normaalit autoteollisuudessa käytettävät prässit eivät toimi. Luonnollisesti voisi autoteollisuuden ulkopuolelta hankkia sellaisia, jotka toimivat (varmasti metalliteollisuudessa sellaisia on, sinä
tiedät paremmin), mutta silloin valmistuksen hinta nousisi.
Ei auton kylkiin laiteta niin paksua materiaalia, ettei sitä taivuttamaan pystyttäisi. Mä en usko, että sillä olisi edes valtavaa vaikutusta valmistuksen hintaan, jos linjastolle laitetaan hieman tukevampi prässi. Riippuu tietysti suunnitellusta sarjamäärästä.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 29.11.2019 9:03
Kirjoittaja James Potkukelkka
Vagabondo kirjoitti: 29.11.2019 8:55
James Potkukelkka kirjoitti: 29.11.2019 8:34 Tuo väite prässistä tarkoittaa, että normaalit autoteollisuudessa käytettävät prässit eivät toimi. Luonnollisesti voisi autoteollisuuden ulkopuolelta hankkia sellaisia, jotka toimivat (varmasti metalliteollisuudessa sellaisia on, sinä
tiedät paremmin), mutta silloin valmistuksen hinta nousisi.
Ei auton kylkiin laiteta niin paksua materiaalia, ettei sitä taivuttamaan pystyttäisi. Mä en usko, että sillä olisi edes valtavaa vaikutusta valmistuksen hintaan, jos linjastolle laitetaan hieman tukevampi prässi. Riippuu tietysti suunnitellusta sarjamäärästä.
Niin. Juuri kirjoitin, että tietenkin sitä voidaan prässätä oikeilla välineillä. Kyse oli siitä, toimittaako autoteollisuuden hankintaketju niitä. Kannattavuuden kannalta aika pienetkin erot sarjavalmistuksen hinnassa ovat merkittäviä. Kyse on kuitenkin osista, joita
tehdään satoja tuhansia vuodessa.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 29.11.2019 9:29
Kirjoittaja sivustahuutaja
^ Voipi olla yhtä näppärä ratkaisu kuin haukkaovet.

Ihmettelen myös, miten cybertruck pärjää törmäystesteissä, jos suunnittelun lähtökohtana on ollut pansssarivaunu. Vehjehän on hengenvaarallinen matkustajille ja muille tiellä liikkujille. Siitä toki markkinointipisteet Muskille, että kaveri viittaa kintaalla todeliselle objektiiviselle turvallisuudelle ja keskittyy ruokkimaan tavallisen typerän tallaajan mielikuvia: "kun ovi kestää lekan, niin cubertruck vain kimpoaa sivuun osuessaan siltapilariin".

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 29.11.2019 12:58
Kirjoittaja Vagabondo
James Potkukelkka kirjoitti: 29.11.2019 9:03 Niin. Juuri kirjoitin, että tietenkin sitä voidaan prässätä oikeilla välineillä. Kyse oli siitä, toimittaako autoteollisuuden hankintaketju niitä. Kannattavuuden kannalta aika pienetkin erot sarjavalmistuksen hinnassa ovat merkittäviä. Kyse on kuitenkin osista, joita
tehdään satoja tuhansia vuodessa.
Mutta kun se ero on siinä valmistuslaitteen hinnassa, joten mitä enemmän valmistetaan sitä pienemmäksi kappalekohtainen hintaero jää. Eihän prässiin tarvi vaihtaa kuin vähän isommat sylinterit, jotta jaksaa puristaa, ja hieman lisää volyymia muotteihin, jotta kestää lisääntyneen kuorman. Kyllähän nyt tuollaisia prässejä pystyy helposti skaalaamaan tarpeen mukaan.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 29.11.2019 14:32
Kirjoittaja James Potkukelkka
Me ei varmaankaan olla tästä varsinaisesti eri mieltä?
Minä sanon, että autoteollisuuden normaali hankintaketju ei toimita ja sinä sanot, että ei teknisesti mikään ongelma.
Eiväthän nuo ole ristiriidassa keskenään.