Wlan-purkki kiukkuaa

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
daddykillkill

Wlan-purkki kiukkuaa

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Zyxelin langaton purkki on ruvennut oikuttelemaan. Windows näkee langattoman verkon, mutta jää jauhamaan todella pitkäksi aikaa "Acquiring network adress". Äsken tuli "Connected" 55 minuuttia Winkkarin käynnistämisestä. Odotusaikana nettiyhteys toimii, mutta tuo "acquiring" vituttaa ihan periaatteesta.

Tietoa / ajatuksia, mikä tuon voi aiheuttaa? Ensi apuna on vaihdettu ADSL <> Wlan -välinen kaapeli sekä kokeiltu eri portteja ADSL-purnukasta. Ei vaikutusta.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Wlan-purkki kiukkuaa

Viesti Kirjoittaja aasi »

Nattaako tuo nettiyhteyden ja tarjoilee itse dhcp:llä osoitteet vai on siltana ISP:lle joka tarjoaa ip-osoitteen?
Tasan ei mene muumit kanootissa.
daddykillkill

Re: Wlan-purkki kiukkuaa

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Nattaa käsittääkseni.
Onslow

Re: Wlan-purkki kiukkuaa

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Mitä salausta purkkis käyttää? Itselleni Zyxelissä wep-salauksen valitseminen poisti kaikki mainitsemasi kaltaiset onngelmat.
Onslow

Re: Wlan-purkki kiukkuaa

Viesti Kirjoittaja Onslow »

McJanne kirjoitti:Sykkelin purkeissa on sellainen vika, että ne eivät toimi.

GJEU.
Mulla on sitten maanantaikappale, sillä omani on toiminut 8/3 :lla täydellisesti oikean salauksen valinnan jälkeen.
daddykillkill

Re: Wlan-purkki kiukkuaa

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Kyllä mulla muistaakseni WPA on.
Pingittelin tuota tukiasemaa äsken. Vastaa yleensä vain 1-2 pulssiin neljästä "REPLY... TTL EXPIRED IN TRANSIT"
Onslow

Re: Wlan-purkki kiukkuaa

Viesti Kirjoittaja Onslow »

^ Jos ei muuten tokene, niin koita 128-bit WEP:iä..

Mun purkkini siis mallia P-660HW-D1
Monsieur Manala

Re: Wlan-purkki kiukkuaa

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Onslow kirjoitti:
McJanne kirjoitti:Sykkelin purkeissa on sellainen vika, että ne eivät toimi.

GJEU.
Mulla on sitten maanantaikappale, sillä omani on toiminut 8/3 :lla täydellisesti oikean salauksen valinnan jälkeen.
WEPpiä ei vaan voi oikein kutsua "oikeaksi" salaukseksi huumorillakaan... Ainakin omat kokeilut WEPillä aiheuttivat WPA2:een verrattuna rutkasti suuremman CPU-kuorman verkonkäytön yhteydessä (kannettavan flekti huusi potenssiin 2 verrattuna WPA2:een) ja bonuksena paljon surkeamman troughputin. Tilannetta ei yhtään helpota se että WEP on salauksena surkean suorituskyvyn lisäksi kuin reikäjuusto.

Melkein kannattaa mieluummin jättää koko weppi pois, kieltää tukiasemaa broadcastaamasta SSID:tä ja laittaa sormet ristiin.
Onslow

Re: Wlan-purkki kiukkuaa

Viesti Kirjoittaja Onslow »

^ No mulle on vaan pääasia että homma toimii, eikä millintarkka pilkunviilaaminen bitti kerrallaan kiinnosta lainkaan. Tähän mennessä ei mitään ongelmaa, joten why bother.

Ja "oikealla" salauksen valinnalla tarkoitin juurikin sitä, että vehkeet pelaa, eivätkä takkua jolloin valinta salauksen ja purkin suhteen oli oikea. Eikä kone muuten huuda lainkaan ylikierroksilla vaikka miten päin olisi tai mitä tekisi.

Ja taas minulle tuo wpa vittuili koko ajan ja pätki yhteyksiä vaikka mitä teki. En vaan jaksanut tapella sen kanssa enempää, vaikka se paljon parempi salauksena onkin. Mun nörttelyintoni ei vaan riitä.
daddykillkill

Re: Wlan-purkki kiukkuaa

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

No, nyt toimii taas. En tiedä kumpi ratkaisi ongelman, wlan-purkin vai ohjaimen vaihto mutta koko yön pysyi yhteys päällä WPA 128:lla.
Monsieur Manala

Re: Wlan-purkki kiukkuaa

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

daddykillkill kirjoitti:No, nyt toimii taas. En tiedä kumpi ratkaisi ongelman, wlan-purkin vai ohjaimen vaihto mutta koko yön pysyi yhteys päällä WPA 128:lla.
Mmmmillä?
daddykillkill

Re: Wlan-purkki kiukkuaa

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Tuliko mulle ajatusvirhe? No, WPA-salausta tarkoitin joka tap.
Yönmustaritari

Re: Wlan-purkki kiukkuaa

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Just niin hiton zyxel.

Entäs mitäs jos on koko talouden nettiliikenne on yhden Zyxelin tukiaseman ja Buffalon reitittimen varassa ja nyt se tärkein kone tilttasi tyystin langattomien verrkojen kanssa toimimisen. Verkot on kasassa pysynyt jo pitkään, tosin vasta Buffalon korjaamana mutta nyt on vikaa koneessa.

Eilen huomasin vaivihkaa tupukilla ollessani, että kone käynnisty jonkin automaattipäivityksen jälkeen uudestaan eikä sen jälkeen löydä mitään langattomia verkkoja.

Vittu!1 Ei voi joka hiton päivitysten yhteydessä jäädä joka kerta luu kourassa katselemaan kun jokin elintärkeä toimintoa ei taaskaan toimi. Voiko tässä enää muuta tehdä, kuin nakata tämän ylisuuren tulitikkuaskin parvekkeelta alas??+

Sanokaa nyt, että tästä matolaatikosta on vain hajonnut jotain eikä kyse ole mistään tietosuojapäivityksestä, joka estää langattomien verkkojen näkymisen.
Yönmustaritari

Re: Wlan-purkki kiukkuaa

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

McJanne kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:Sanokaa nyt, että tästä matolaatikosta on vain hajonnut jotain eikä kyse ole mistään tietosuojapäivityksestä, joka estää langattomien verkkojen näkymisen.
Itseasiassa D-Link AirPlus G -WLAN kortit ovat ainakin kertaalleen oirehtineet tilttaamiseen saakka juuri jonkin wintööttipäivityksen jälkeen.

Kyseessä oli jonkin pakottaminen toimimaan wintöötin vastaavalla setillä kontra vehkeen oma setti.

Elekee kysykö mikä se oli, muistan vaan herjan "entry procedure error" tms mikä herjas konetta käynnistäessä.

System restore viime viikkoon ja tästälähin katot mitä se haluaa päivittää?
Ei juma ei o tosi. Mullahan on läppärissä läjä värikkäitä valoja näytön alla, joita voi painaa........Ne niiku toimii nappeina....vaikka ne ei ees oo nappeja......mut toimii silti nappeina.........

No yksi näistä oli siis wlan on/off-mukanappi, jota joku sama nahkatukkakusipää, joka vetää aina kaiken vituiks on käynyt painamassa.

Kyllä nyt hävettää......
Vastaa Viestiin