Folder-oletusikonin sijainti Windows 2000:ssa?

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Folder-oletusikonin sijainti Windows 2000:ssa?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Ongelma on seuraava:

Minulle on työni ja opiskeluni kannalta semitärkeää saada työpöytä kustomoitua mahdollisimman kokonaisvaltaisesti, kuvakkeita myöten. Viimeksi vuosi sitten vaihdoin yleisimpien kuvakkeiden tilalle itse tehdyt, ja nyt olisi sama operaatio edessä.

Muttamutta, en enää muista missä tiedostossa kansion oletusikoni sijaitsee (junou, se keltainen). Muistelin että kyseessä olisi jokin .exe-file, mutta enpä ole onnistunut sitä löytämään. Kaikki löytämäni .dll-, .ico- ja .icl-tyypitkin olen yrittänyt läpi koluta, tuloksetta. Oletusikonin olen siis aiemmin vaihtanut kyseistä filettä muokkaamalla. Koodia en haluaisi nytkään joutua kirjoittelemaan, koska en ole asiantuntija ja Windows kun ei toimi moitteettomasti vaikka ei olisi itse mitään säheltänytkään.

Osaako kukaan löytää sen tiedoston?
kyyppo

Re: Folder-oletusikonin sijainti Windows 2000:ssa?

Viesti Kirjoittaja kyyppo »

Öö. En ole varma ymmärsinkö ihan oikein mitä haluat, mutta..

Avaa My Computer tai ihan mikä vaan kansio, sieltä Tools->Folder Options->File Types-välilehti. Sieltä valitset File Folder ja klikkaat Advanced->Change Icon. Ikoni näyttäisi sijaitsevan tiedostossa C:\WINDOWS\System32\shell32.dll

EDIT: En näköjään lukenut otsikkoa kunnolla. Noin siis XP:ssä, eikä 2000:ssa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Folder-oletusikonin sijainti Windows 2000:ssa?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

kyyppo kirjoitti:Avaa My Computer tai ihan mikä vaan kansio, sieltä Tools->Folder Options->File Types-välilehti. Sieltä valitset File Folder ja klikkaat Advanced->Change Icon.
Joo, tätä ehdin jo kokeilla (pätee XP:n lisäksi myös 2000:n). Listassa näkyy kaksi kansiotyyppiä, toinen on folder ja toinen file folder. File folderin ikonin vaihtaminen ei vaikuta mitenkään, paitsi Internet explorerin Favorites-valikon kansiokuvakkeisiin n. puolen sekunnin ajaksi valikon avaamisen yhteydessä - sen jälkeen kuvakkeet vaihtuvat takaisin aiempaan muotoon. Folderin kuvaketta taas en pysty jostain syystä vaihtamaan, vaikka oikeudet pitäisi olla täysillä.
Ikoni näyttäisi sijaitsevan tiedostossa C:\WINDOWS\System32\shell32.dll
No niinpä sijaitseekin! Minä kiitän, ja palaan asiaan jos jostain syystä en saa vieläkään toimimaan. (Mielellään saatte kuitenkin vastailla jos keksitte mikä folder optionseissa mättää.)
1108

Re: Folder-oletusikonin sijainti Windows 2000:ssa?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Jos valintasi on elää kuin eläin, älä mieti miksi kärsit kuin elukka.
Anteeksi että tartun tähän tässä.

Mutta WTF? Ihminen on eläin muiden joukossa, se Ei ole valinta "Elää kuin eläin" se on AINOA vaihtoehto. Millä perusteilla voidaan väittää toisin? Jumaluuden kautta?

Hyttynen ajattelee, kärpänen ajattelee, ihminen ajattelee. Se fakta että homo sapiens näppäränä lajina on oppinut ajattelemaan evoluution tuloksena hieman paremmin niin ei poista sitä tosiasiaa että ihminen on eläin toisten eläinten joukossa. Vai voitko väittää toisin?

Posahti täysin väärään ketjuun kieltämättä, mutta pukkas kiukkusuoneen allekirjoituksesi.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Folder-oletusikonin sijainti Windows 2000:ssa?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

1108 kirjoitti:Se fakta että homo sapiens näppäränä lajina on oppinut ajattelemaan evoluution tuloksena hieman paremmin niin ei poista sitä tosiasiaa että ihminen on eläin toisten eläinten joukossa. Vai voitko väittää toisin?
Määrittelykysymys. Kyllä ihminen voidaan määritellä eläimeksi, mutta silloinkin ihminen on erilainen eläin kuin muut. Eläimet toimivat impulsiivisesti, ihmisellä taas on mahdollisuus kontrolloida impulsiivisuuttaan ja tarvittaessa jopa toimia impulssiensa vastaisesti. Sillä, että kieltäytyy kontrolloimasta impulsiivisuuttaan (esim. väittää että oli pakotettu pettämään puolisoaan, koska omaa eläimen vietit) on seurauksensa, joista monet impulsiivisesti toimivat ihmiset eivät pidä. Eli joko jotkut meistä haluaisivat eläimenä olemisen kakusta pelkät kirsikat, tai sitten he vain unohtavat että eläinten elämässä kärsimys lienee varsin tuttu vieras. Tätä ristiriitaisuutta kommentoin allekirjoituksessa.

Jos tämä vastaus ei riittänyt sinulle, vaan haluat keskustella asiasta, aloita mieluummin uusi ketju vaikka yleis- tai asiakeskusteluihin. Lupaan kyllä osallistua siihen.

*

Alkuperäisen ongelmani edessä jouduin lopulta alistumaan sharewaren asennukseen. Muutin SHELL32.dll-tiedoston kuvakkeita, mutta en saanut enää millään ilveellä Windowsia hakemaan kansion kuvaketta ko. tiedostosta. Joskus aiemmin olen näköjään muuttanut lähteeksi jonkin muun kuin oletustiedoston, menetelmällä jota en enää muista(!), ja siinä se sitten oli ja pysyi. No joo, softavimpain oli tässä asiassa minua etevämpi.
1108

Re: Folder-oletusikonin sijainti Windows 2000:ssa?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

EveryWoman kirjoitti: Jos tämä vastaus ei riittänyt sinulle, vaan haluat keskustella asiasta, aloita mieluummin uusi ketju vaikka yleis- tai asiakeskusteluihin. Lupaan kyllä osallistua siihen.
Aihe kiinnostaa siinä määrin että avaan uuden ketjun. Ja yritän jopa keskustella sivistyneesti kanssasi siinä asiasta. Saa nähdä miten onnistuu... Se on se hurja luontoni, mutta kyllä minä perkeleeni kesytän!
Vastaa Viestiin