Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:http://www.hs.fi/talous/a1456983422573

Lisää aiheesta, NREn optioitten omistajat rahastivat kaikki optionsa välillä vilppitutkimus - tutkimusten tulosten julkistaminen. Tämäntyylistä liikkeenjohtoako jäsen B haluaa tukea. Tämä on kuin sipulin kuorintaa.
Eihän se millään tavalla tue entistä johtoa jos nyt ostaa Nokian renkaita. Ei nyt taas perttilogiikka aukea.

Veikkaisin että tuosta putkahtaa tuomiot sisäpiirikaupasta mahdollisten petosten päälle. Voi pojilta vähän lähteä rikoshyötyä..
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^NRE:n johto kyllä hölmöilee oikein urakalla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:^NRE:n johto kyllä hölmöilee oikein urakalla.
Paniikissa tehtyjä ratkaisuja, veikkaisin. Toki oikein röyhkeä jätkä kätkisi kaiken Karibialle ja lähtisi jonnekin luovutuskieltosaarelle kunnes rikokset vanhenee á la Maija Lahtinen.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja elco »

Toi kyllä pisti naurattamaan, että vilppiepäilyn sisäinen tarkastaja myi optionsa heti seuraavana päivänä kun hallitus päätti sisäisestä tarkastuksesta.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja So Hard »

"Rather than being connected to a fixed axle, Goodyear’s spherical tire is controlled via magnetic levitation"

Rofl. Joo, kuulostaa realistiselta.
Universaali disclaimer.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Kiinalaista rengasta oli pidetty rengasnatsien toimesta uunissa kuusi viikkoa ja vaikka se siitä huolimatta pätki nokialaiset 6-0 niin tuulilasi väärensi tulokset sellaisiksi, että kinkkigummi saatiin epäreilusti häviämään.

Samat jätkät muuten panostivat WTC7:n, kuvasivat Armstrongin kuukävelyn studiossa ja kirjoittivat Elopin burning platform-puheen, jolla Symbianin valtakausi väärydellä saatiin päättymään.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Nokian 8:n sopiminen johonkin autoon tai sopimattomuus on aivan sama kuin aivan kaikilla renkailla on. Eli ei ole yhtä rengasta, joka olisi kaikissa eri autoissa briljantti ajettava esim sulalla päällystetyllä tiellä. Toki renkaissa on myös eroja, mutta ne saattavat korostua eri autojen kanssa.
Henkilökohtaisesti olen valmis uhraamaan hyvän pidon ominaisuuksista hieman, jos todella huonolla kelillä ko rengas pelittää erinomaisesti. Kitkarengaskin olisi mulle ok, mutta todella liukkaalla se vaan on liian liukas. En pääsisi kotoa/maalta pois, koska väärin kallistettu tie mäessä. Pari kitkarenkaillutta vierastani olen vetänyt autollani läheisen mäen päälle nastarenkaineni. Heidän kitkarengasuskovaisuus loppui siihen.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Nyt Contit, koska pakettihinta. Noksut ois olleet liki 500eur kallimmat.
Sulalla Contit suht ok, mutta ei loistava omassa autossani. Aiemmin ollut mm Focusta ja Volvoa. Nyt premiumimpaa nelivetoa.
En ole pitänyt Contista loskassa tai muuten runsaassa lumessa lämpötilasta riippumatta.
Rengaspaineilla pystyy tekemään paljon ajettavuudelle, niin hyvässä kuin pahassa. Nytkään ei ole suosituspaineet. Aluksi etsin oikeat paineet tolle renkaalle ja autolleni (kuten edellisten kohdallakin). Etsintäalue oli suositukseen nähden -0,3 ... +1.2 bar. Nyt taittaa edessä olla 'oikeaan' nähden +0.2bar ja takana +0.6bar. Näillä tämä combo on mielestäni parhaimmillaan yhden hlö kuormalla, kuorman kasvaessa tulee taakse vielä lisää ja eteenkin mutta vähän.
Aiemmissakin autoissa ollut aina eri paineet suositukseen nähden, sekä kesällä että talvella. Vaatii aikaa ja vaivaa - mutta lopputulos aiheuttaa vähemmän harmitusta.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ michelin ei itse varsinaisesti suosittele tuota rengasta talvelle? Tuo rengas siis sopii enemmän niille, jotka haluavat unohtaa vaihta renkaat.

Säilytys, vaihto ja vaiva ovat ehkä 100-200e panostus ja sillä saa paremman pidon. Rengaskulut eivät kaksista renkaista muuten kasva, kun kuluvathan ne kuitenkin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Taas se aika vuodesta, kun kuuluu kinastella renkaista. Hesarin mielipiteessä ehdotellaan haittaveroa nastarenkaille:

http://www.hs.fi/mielipide/a1477982464742
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kunhan tulee testejä niin täytyy katsoa onko näistä mihinkään:

"Kuminasta" vähentää tien kulumista 20%
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Tien kuluminen ei juuri kiinnosta kun ajan talvisin niin vähän, mutta rengasmelun pudotus kiinnostaisi.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Juu. Jos ei ainakaan nykyistä huonompi, mutta pienempi rengasmelu, niin toki tuollainen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylen kannanotto kinasteluun. Erinomainen teksti, koska tukee näkemyksiäni: https://yle.fi/uutiset/3-9897823

Tämä oli ihan mielenkiintoinen informaatio ja tukee käsitystäni, että ihan sama mitä alla kunhan on hyväkuntoiset:
"Ruotsin VTI:n vuoden 2015 testeissä aivan uusilla kitkarenkailla jarrutusmatka oli jäisellä pinnalla keskimäärin 31 prosenttia pidempi kuin aivan uusilla nastarenkailla.

Kun nastarenkaat kuluivat, kasvoi niiden jarrutusmatka jäisellä pinnalla 38 prosenttia uusiin nastarenkaisiin verrattuna. Kuluneisiin kitkarenkaisiin verrattuna jarrutusmatkassa oli enää kahdeksan prosentin ero."

Tien kuluminen on myös tosi merkittävä asia kansantaloudellisesti ja sen takia nastarenkailla pitäisikin mielestäni olla haittavero:
"Rengasvalmistajien kannanotosta ympäristönäkökulma jää tänäkin vuonna puuttumaan, vaikka Nordic Enviconin tänä vuonna toistetun tutkimusten mukaan jopa kaikkein vähiten tietä kuluttava vanhan mallin nastarengas kulutti tietä kymmenkertaisesti kitkarenkaaseen verrattuna."
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ hiukkaset unohtui. Asfalttipöly on myrkkyä ja sille voidaan laskea kustannukset.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

MIttari näytti aamulla kahta pakkasastetta, ja jouduin skrabaamaan tuulilasin ennen lähtöä. Onko kohta aika vaihtaa talvirenkaat? Vieläkö saan ajaa nastoilla ilman haittamaksuja?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kymmenen vuorokauden sää näyttää tämän aamun jälkeen kokoajan yli viittä, en hötkyile.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Ilmoitan kohteliaimmin, että panin eilen neljä kertaa!

(Tässä vaiheessa monet itkenevät onnetonta puujalkaani ja vielä onnettomampaa on, että minä nauran omalle jutulle! :lol: )

Nimittäin kitkatkatkat auton alle. Kyllä tykkäsi ja terhakkaasti sain jopa hiukan liukumaan kun leikin sivutiellä. Autoni rakastaa minua nyt kun sai hyvät kumit alle!

Jos vielä ärsyttäisin joitain (anteeksi samantien) ehkä ja toteaisin puolivillaisesti, että nastat on kehnoja autoilijoita varten :lol:

MARRASKITKAILIJA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 15.10.2019 8:47 Kymmenen vuorokauden sää näyttää tämän aamun jälkeen kokoajan yli viittä, en hötkyile.
Rupesin hötkyilemään ja varasin renkaanvaihdon perjantaille.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9391
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vaihdoin jo kuukausi sitten talouden molempiin autoihin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vaihdatin eilen kesärenkaat alle. Tänään on lunta maassa enemmän kuin koko aiempana talvena yhteensä. Tyypillistä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Onneksi on karanteeni! Ei tartte ajaa minnekään.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti: 02.03.2016 12:23Green 2:t tulenee alle.
Edes vianori ei ole yrittänyt myydä uusia renkaita, joten kai noissa vielä uraa on jäljellä. Sen verran kovat kuitenkin, että tuntuu kuin betonirinkuloilla pöristelisi.

Voisin jopa harkita merkin vaihtamista. Misukkoja ajatellut, mutta ne taitaa kulua silmissä. Mikäs se Taiwanilainen hyvä valmistaja olikaan?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin