Mikä puhelin hankintaan?

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Starflare

Mikä puhelin hankintaan?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Nyt alkaa pahasti vaikuttamaan siltä että armas Nokia 6150 puhelimeni alkaa vaatia eläkkeelle pääsyä ihan tosissaan, puhelut katkeavat nykyään satunnaisesti kesken kaiken ja tämä aiheuttaa pään suonien pullistelua.

Minkälaista puhelinta kityn viisaat suosittelisivat? Puhelimen tulisi kestää kovaakin käsittelyä (kun tekevälle sattuu :) ) ja kulutusta, mitään kameraa tms. ekstroja en tarvitse, ihan vain puhelimen, ja mielellään halvan sellaisen.
KGrilli

Re: Mikä puhelin hankintaan?

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

Starflare kirjoitti:Nyt alkaa pahasti vaikuttamaan siltä että armas Nokia 6150 puhelimeni alkaa vaatia eläkkeelle pääsyä ihan tosissaan, puhelut katkeavat nykyään satunnaisesti kesken kaiken ja tämä aiheuttaa pään suonien pullistelua.

Minkälaista puhelinta kityn viisaat suosittelisivat? Puhelimen tulisi kestää kovaakin käsittelyä (kun tekevälle sattuu :) ) ja kulutusta, mitään kameraa tms. ekstroja en tarvitse, ihan vain puhelimen, ja mielellään halvan sellaisen.
mä en osaa neuvoa muuta kuin että valitse nokia. tein harharetken motorlaan tossa männä talvena. aivan paska. nöyrästi palasin kotimaiseen luuriin ja jälleennäkemisen riemu oli suuri.
MarthaFocker

Re: Mikä puhelin hankintaan?

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

KGrilli kirjoitti:
mä en osaa neuvoa muuta kuin että valitse nokia..
Komppaan. Käytin samsungia ja se ei toimi millään logiigalla.

Eiköhän niitä nokioita löydy vielä perusmallejakin. Alkaa vaan kaikki olla niitä, joissa on kaikki "hienoudet", vaikka nimenoman haluan puhelimen ilman niitä.
ninnithequeen

Re: Mikä puhelin hankintaan?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Jatketaan komppaamista.
Nokia on se ainoa oikea.
tonttu8

Re: Mikä puhelin hankintaan?

Viesti Kirjoittaja tonttu8 »

Sonyericssonilta ja samsungilta löytyy ihan päteviä luureja. Käyttänyt molempia, jälkimmäinen käytössä edelleen.
Avatar
RAM13
Kitinän uhri
Viestit: 984
Liittynyt: 14.08.2005 19:33
Paikkakunta: PinkiBoxerit

Re: Mikä puhelin hankintaan?

Viesti Kirjoittaja RAM13 »

Samsung on ziljoooooooooona kertaa parempi kuin nokia.
Runkkaaminen on tuottamista, ei saamista.
1108

Re: Mikä puhelin hankintaan?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

ninnithequeen kirjoitti:Jatketaan komppaamista.
Nokia on se ainoa oikea.
JA PASKAT.

Kun viimein Nokiasta luovuin niin ei tee yhtään mieli kyseisen paskalafkan luureja.

Sony Ericsson W800i tähän itse päädyin ja en ole katunut hetkeäkään. Puhelimessa on näppäriä toimintoja vaikka muille antaa ja kameran kuvanlaatu on hyvä. Mp3 soittimen ääni on mahtava ja mukana tulevien kuulokkeiden laatu kanssa hyvä, lisäksi niiden tilalle voi vaihtaa mitkä vaan itse haluaa. Suosittelen varauksetta. Loisto luuri.
Starflare

Re: Mikä puhelin hankintaan?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Nokiaa olen kyllä näin oletusarvoisesti hankkimassa, ja juurikin jotain tuollaista martan mainitsemaa perusmallia ilman kameraa, fikkaria, linkkaria ja sontikkaa :) .
Onkos sellaisia puhelimia vielä mihin saisi mp3sia soittoääniksi? (olen aivan pihalla näistä, tuon 6150n ostin vuonna '98).
Starflare

Re: Mikä puhelin hankintaan?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

1108 kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Jatketaan komppaamista.
Nokia on se ainoa oikea.
JA PASKAT.

Kun viimein Nokiasta luovuin niin ei tee yhtään mieli kyseisen paskalafkan luureja.

Sony Ericsson W800i tähän itse päädyin ja en ole katunut hetkeäkään. Puhelimessa on näppäriä toimintoja vaikka muille antaa ja kameran kuvanlaatu on hyvä. Mp3 soittimen ääni on mahtava ja mukana tulevien kuulokkeiden laatu kanssa hyvä, lisäksi niiden tilalle voi vaihtaa mitkä vaan itse haluaa. Suosittelen varauksetta. Loisto luuri.
Ehdoton nöy nöy, en tahdo puhelimeeni kameraa enkä mitään soitinta, minulla on jo erikseen kamera ja moposoitin. Hintakin on aika kamala.
1108

Re: Mikä puhelin hankintaan?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Kyllä hinta on hirveä. Mutta tarvitsin itselleni välttävän digikameran, mp3 soittimen ja puhelimen. Tästä sain ne kaikki.
kyyppo

Re: Mikä puhelin hankintaan?

Viesti Kirjoittaja kyyppo »

Starflare kirjoitti:Nokiaa olen kyllä näin oletusarvoisesti hankkimassa, ja juurikin jotain tuollaista martan mainitsemaa perusmallia ilman kameraa, fikkaria, linkkaria ja sontikkaa :) .
Nokia 1100. http://www.nokia.fi/puhelimet/puhelinmallit/1100/

Toiminut omassa käytössä nyt jotain vuoden tai puolitoista. Ei juuri mitään ylimääräistä, kuten Nokian sivuillakin mainostetaan. Fikkari tosin on, kertaakaan en ole käyttänyt mutta kymmeniä kertoja vahingossa laittanut päälle. Mustavalkonäyttö, ei moniäänisiä soittoääniä. Itselleni tarpeelliset toiminnot löytyy, eli herätyskello, muistutukset, ajanotto, ajastin. Kalenteria ehkä vähän olen kaipaillut, mutta pärjään ilmankin. Maksoi aikanaan 69,-.

En ole kyllä ihan varma myydäänkö tota enää, mutta kaveri osti juuri 1101-mallin, joka on vissiin muuten ihan samanlainen mutta siinä on wap. Olikohan 79,- tai jotain..
Dumari

Re: Mikä puhelin hankintaan?

Viesti Kirjoittaja Dumari »

http://www.puhelinkioski.fi/products.ph ... c5488a&n=1

Kato vaikka tuolta sopiva esim. 1600 ja sit kävelet Giganttiin (sieltä olen ostanut viimeiset 2 nokiaa). Gigussa on (melkein) halvinta.
Jöpöhiiri

Re: Mikä puhelin hankintaan?

Viesti Kirjoittaja Jöpöhiiri »

Oli puhelin mikä hyvänsä, niin lehtien ja giganttien tarjouksille saa aika hyvää vertauskohtaa jos katsoopi hintaseurantaa.

http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/26392
Starflare

Re: Mikä puhelin hankintaan?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Jumaliste! kiitokset Kyypolle ja Dumarille, nyt alkaa polttaa :D .
Tuo nokian 5140i vaikutti kukkarolle sopivalta vaihtoehdolta ominaisuuksiensa ja hinnan puolesta (vaikka siinä onkin jotain turhaa tauhkaa mukana, ja näköjään se saatanan kamerakin, ilman sitä ei näköjään selvitä :x ).

Melkoiset hintaerot paikoissa nykyään, puhelinkioskista tuo irtoaisi parilla sadalla, ja netanttilasta sitten 250€.
bedlam

Re: Mikä puhelin hankintaan?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Itse laitoin tällasen Nokian 3120-mallin kesällä.
http://nokia.fi/puhelimet/puhelinmallit/3120/

Ei kameraa, ei mp3-soittimia ym. turhaa tilpehööriä. Taitaa olla jotain satkun pintaan hinta nykyisellään, puhelin tuli heinäkuussa markkinoille ja maksoi silloin 129e. Mp3-soittoääniä ei ole, mutta tuo Megadethin Hangar18 soi mukavasti moniäänisenä soittoäänenäkin. Ja on täsä on tuollanen kohtuullinen värinäyttö, joten voipi tilailla tylsän työpäivän ratoksi vaikka tetristä luuriin

Jouduin kerran käyttämään luurin huollossa kun yksi nappi reistasi, mutta operaatio kesti n. 5 minuuttia.

edit: Äh, sori, en tuota kestävyysaspektia ottanut kyllä huomioon. Tää kyllä varmaan leviää, jos seinille paiskoo.
PerttiMakimaa

Re: Mikä puhelin hankintaan?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Starflare kirjoitti:nokian 5140i

Melkoiset hintaerot paikoissa nykyään, puhelinkioskista tuo irtoaisi parilla sadalla, ja netanttilasta sitten 250€.
5140i on tosiaan hinta/laatusuhteella paras myynnissä olevan perusluuri Nokialta.

Suosittelen ostopaikaksi DNA-kauppaa (Sonit). 198E muistini mukaan...

EDIT
Starflare

Re: Mikä puhelin hankintaan?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Tärkeää olisi myöskin saada puhku osamaksulla, kun parihunttia on melkoinen summa näinkin janoiselle herralle :) . Eikä tarvitse ihan seinille paiskomista kestää, mutta melkoisen ankaraa kuritusta kuitenkin.
1108

Re: Mikä puhelin hankintaan?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Puhelinkioski tuolta olen ostanut muutaman puhelimen itselleni ja suosittelen kyllä. Palvelu on ollut hyvää ja nopeaa. Hinnat ovat vielä kohdallaan.
Tiikeriankka

Re: Mikä puhelin hankintaan?

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

Juu itsekin meinaan seuraavaksi tuon 5140:n, kun on tuo edeltäjä 5100 tällä hetkellä. Ja se ainakin toimii hyvin. Paitsi näppäimet vähän kankeamat mutta tuo lienee korjattu uudessa versiossa.
Dumari

Re: Mikä puhelin hankintaan?

Viesti Kirjoittaja Dumari »

1108 kirjoitti:Puhelinkioski tuolta olen ostanut muutaman puhelimen itselleni ja suosittelen kyllä. Palvelu on ollut hyvää ja nopeaa. Hinnat ovat vielä kohdallaan.
Hintaeroa n. +/- 2-4e Giganttiin.
Gigusta saa kapulan hetkessä ja ilman kuluja, kaipa sieltä saa myös jonkunlaisen kortin, jolla on mahis maksaa osissa(??(en tiedä)??). Tämän siis huomasin viimeksi 6230i ostaessani. Hobby Hall:sta saa osamaksun edullisesti, mutta kapulan hinta on n.20-30e enempi sit.

edit: Gigantin hintoja en kyllä itse aikoinaan(2-3kk sitten) löytänyt netistä ollenkaan, oheistuotteet taitavat maksaa sitten enempi siellä. Suositankin kapulan ostoa sieltä muut härvelit muualta. Toisaalta hintarot ovat kyllä ihan marginaaliset, kun jaksaa kaivella. :google:
Viimeksi muokannut Dumari, 28.10.2005 12:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Starflare

Re: Mikä puhelin hankintaan?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

1108 kirjoitti:Puhelinkioski tuolta olen ostanut muutaman puhelimen itselleni ja suosittelen kyllä. Palvelu on ollut hyvää ja nopeaa. Hinnat ovat vielä kohdallaan.
Luetaanpa niitä postauksia, tuo on ihan hyvä paikka, ja hinnatkin ovat kohdillaan, mutta eivät myy osamaksulla.
Herra Manala

Re: Mikä puhelin hankintaan?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Jumaliste. Kyllä puhelin ostetaan kertamaksulla. Ei paahtoleipääkään osteta viipaleina. Jos haluaa ostaa 200 euron puhelimen niin silloin säästetään 200 euroa ja palataan sitten asiaan.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Mikä puhelin hankintaan?

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Herra Manala kirjoitti:Jumaliste. Kyllä puhelin ostetaan kertamaksulla. Ei paahtoleipääkään osteta viipaleina. Jos haluaa ostaa 200 euron puhelimen niin silloin säästetään 200 euroa ja palataan sitten asiaan.
Ja mitä vitun väliä sillä on millä tavalla kukin luurinsa maksaa? Jos ei haitta maksaa hiukan enemmän yhteensa, ja ottaa mielummin muutaman pienen kirpaisun ku yhden ison niin antaa nyt ihmisten niin tehdä.
Sitäpaitsi paahtoleipä ei maksa kahtasataa, eikä siinä ole kameraa, mp3 soitinta saati sitten värinäyttöä tai polyfoonisia soittoääniä.

Ainiin, voihan veljet... eihän me maksutavoista edes puhuttu. Aika vekkulisti tuo Munala värkkäs ajatukset OT:n puolelle provollaan. Pointsit siitä :P

Itellä nyt Siemensin M65. Kamera siinä on (huono tosin, en käytä), mutta ei paljon muuta ylimääräistä roinaa. En ole vielä mitään pahaa sanottavaa kapulasta löytänyt, mutta voin olettaa että nokian valikoihin pystyyn kangistunut heebo helposti kokee sakemannien valikkojärjestelmän sekavaksi.
Ja kyllä se vaikuttaa ihan töyssyjenkestävältäkin. Ei ainakaan ole lukuisista törmäystesteista huolimatta ruvennut valittaan.

Nokiaa en ikinä enää osta... kaikki omistamani sellaiset ovat vissiin olleet maanantaikappaleita.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Starflare

Re: Mikä puhelin hankintaan?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Herra Manala kirjoitti:Jumaliste. Kyllä puhelin ostetaan kertamaksulla. Ei paahtoleipääkään osteta viipaleina. Jos haluaa ostaa 200 euron puhelimen niin silloin säästetään 200 euroa ja palataan sitten asiaan.
Kyllä, tuokin on ihan varteenotettava vaihtoehto. Mutta aina ei tuo kärsivällisyys meinaa riittää :D .
Dumari

Re: Mikä puhelin hankintaan?

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Herra Manala kirjoitti:Jumaliste. Kyllä puhelin ostetaan kertamaksulla. Ei paahtoleipääkään osteta viipaleina. Jos haluaa ostaa 200 euron puhelimen niin silloin säästetään 200 euroa ja palataan sitten asiaan.
Jeh! Paitsi jos on kesällä käynyt neljillä festareilla ja tuhonnut ainoan kapulansa näytön vikoilla niistä. Budjetti myös näytti miinusmerkkiä noin parin tonnin edestä. Jotenkin onnistuin sitten kiccailemaan kiristä/lainaa/lahjo/venkuloi-tekniikoillani n. 350e kasaan ja ostin kapulani ilman osamaksuja, mutta toki olisin voinut ottaa myös pätkällä jos jostain olisin löytänyt.
Vastaa Viestiin