N900

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

N900

Viesti Kirjoittaja huima »

Jep jep jep.

On ollut pitkä aika siitä, kun viimeksi on innostunut mobiililaitteesta yhtä paljon. Tosin tätä lukevalle varauksena se, että tämä on melkein puhtaasti geekki-innostumista myös siitä potentiaalista, joka laitteella on - ei pelkästään se, mitä se on nyt on.

N900 ei missään nimessä ole iPhone, vaan enemmänkin communicatorin kaltaisen viestintävälineen evoluutio eteenpäin luonnollisesti pieneksi tietokoneeksi. Siis ihan oikeaksi tietokoneeksi moniajolla ja linux-pohjaisella käyttöjärjestelmällä. En ole kokeillut vielä portata softaa tai tehdä kehitystä platformille, mutta ennen pitkää sekin on edessä ja pakollinen vertailu myös Android-kehitykseen.

Käytössä N900 on nyt muutaman päivän aikana ollut kovan pieksennän alla ja se on selvinnyt siitä erinomaisesti. Evoluutio ei missään mielessä ole vielä valmis, mutta tämä laite on palauttanut minulle ainakin uskon Nokiaan vielä yhtiönä jolla on merkitystä mobiilimarkkinoiden tulevaisuuden määrittelyssä. Viestinnässä Nokia on vain kussut monesti ja olenkin pariin kertaan blogannut niistä haasteista, joita yhtiön toiminta on saanut aikaan ja faileja odotustasojen hallinnan unohtamisessa.

Google ja Apple ovat hanskanneet oman tonttinsa viestien määrittelyssä ja viemisessä paremmin, mutta Nokiaa ei kannatta vielä jättää täysin unholaan.
nokkaelain

Re: N900

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

N900:lla tässä baarista kirjoitan. Yhtään Symbian- puhelinta en ole esim. omistanut., mutta tämä oli pitkästä aikaa kiinnostava puhelin Nokialta. Kokeeksi tuli koodailtua jotain 3D-stuffia, ja on harkinnassa että hakisin töihin johonkin alan firmaan (jos osaaminen vielä kelpaa).
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: N900

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ostin tänään halvimman nokialaisen, maksoin 48 egee. En muista mallia mut aika karvis on. Mitäs siihen sanotte?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Bhven

Re: N900

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Ostin tänään halvimman nokialaisen, maksoin 48 egee. En muista mallia mut aika karvis on. Mitäs siihen sanotte?
Mulla on nokia 8310.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: N900

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

huima kirjoitti:Viestinnässä Nokia on vain kussut monesti ja olenkin pariin kertaan blogannut niistä haasteista, joita yhtiön toiminta on saanut aikaan ja faileja odotustasojen hallinnan unohtamisessa.

Google ja Apple ovat hanskanneet oman tonttinsa viestien määrittelyssä ja viemisessä paremmin, mutta Nokiaa ei kannatta vielä jättää täysin unholaan.
Puhutko nyt SMS- vai MMS-viesteistä?

Mielestäni Nokian tärkein core competence tulisi time to market:n ohella olla laitekannan biosfäärin vai olikos se sittenkin vittu stratosfäärin hallinnan tavoittelu yksilötasolla unohtamatta kuitenkaan low level defactoria.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: N900

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Ja mitään vitun N900:sta en hanki ennenkuin sille saa ilmaisen navigaatiopalvelun, kuten monille muille vanhemmillekin Nokialaisille. Google Maps ei kelpaa vastaukseksi, se kelpaa enintään jalankulkijoille.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Mr_EgO
Wannabe-kitisijä
Viestit: 4
Liittynyt: 17.03.2010 1:48
Paikkakunta: 4polven stadilainen
Viesti:

Re: N900

Viesti Kirjoittaja Mr_EgO »

asennettu windows XP !! hyvin pelittää puhelimeks
Vastaa Viestiin