MacBook Air + Photoshop/Illustrator

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

MacBook Air + Photoshop/Illustrator

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Siltä varalta että joltakulta löytyisi aiheesta kokemustietoa: pystyykö Airilla (2.13 Ghz) hoitelemaan vähän tavanomaista raskaampaa kuvankäsittelyä akselilla Photoshop/Illustrator CS4 ja Wacom-piirtämistä ilman kummempaa ketutusta?
Toimistorotta

Re: MacBook Air + Photoshop/Illustrator

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

Määrittele tavallista raskaampi ja ketutus. Nyrkkituntumalta - ilman lisämuistia ei.
bliss

Re: MacBook Air + Photoshop/Illustrator

Viesti Kirjoittaja bliss »

Pystyy.

edit. Olen tehnyt ko. hommaa koko tämän päivän. Tosin en Airilla vaan wanhalla Prolla.
Toimistorotta

Re: MacBook Air + Photoshop/Illustrator

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

bliss kirjoitti:Pystyy.

edit. Olen tehnyt ko. hommaa koko tämän päivän. Tosin en Airilla vaan wanhalla Prolla.
Prossuteho varmaan riittääkin, mutta eikös airissa ole vakiona aika piskuisesti muistia? Paljon sulla on?
bliss

Re: MacBook Air + Photoshop/Illustrator

Viesti Kirjoittaja bliss »

Toimistorotta kirjoitti: Prossuteho varmaan riittääkin, mutta eikös airissa ole vakiona aika piskuisesti muistia? Paljon sulla on?
Mist mä tiedän?

2 Gt 667 MHz DDR2 SDRAM lukee infokohdassa :D
Ne on ihan muut tyypit, jotka hoitelee mun koneiden kokoonpanot.

Mutta mä siis teen tällä härvelillä tuhatta muutakin asiaa samaan aikaan ja edelleen toimii eikä vituta.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: MacBook Air + Photoshop/Illustrator

Viesti Kirjoittaja aasi »

Toimistorotta kirjoitti:Prossuteho varmaan riittääkin, mutta eikös airissa ole vakiona aika piskuisesti muistia? Paljon sulla on?
Uusissa 2.13 GHz malleissa näkyy olevan kaksi gigatavua ja SSD-levyt. Mä luulen että toi riittää aika pitkälle.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Toimistorotta

Re: MacBook Air + Photoshop/Illustrator

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

aasi kirjoitti:
Toimistorotta kirjoitti:Prossuteho varmaan riittääkin, mutta eikös airissa ole vakiona aika piskuisesti muistia? Paljon sulla on?
Uusissa 2.13 GHz malleissa näkyy olevan kaksi gigatavua ja SSD-levyt. Mä luulen että toi riittää aika pitkälle.
No sitten varmasti riittää joo.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: MacBook Air + Photoshop/Illustrator

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

No kiitti luuloista, mutta kysyin kokemuksia. :twisted: Vitutus voi syntyä muustakin kuin muistin riittämättömyydestä (laitteessa tehty aika paljon kaikenlaisia kompromisseja). Lisämuistiahan Airiin muuten ei saa.
bliss

Re: MacBook Air + Photoshop/Illustrator

Viesti Kirjoittaja bliss »

EveryWoman kirjoitti:No kiitti luuloista, mutta kysyin kokemuksia. Vitutus voi syntyä muustakin kuin muistin riittämättömyydestä (laitteessa tehty aika paljon kaikenlaisia kompromisseja). Lisämuistiahan Airiin muuten ei saa.
Kokemus kolme ja puoli vuotta vanhalla Prolla ei kelpaa? Muisti kerrottu edellä, prossu 2.33 GHz.
Ja samanaikaisesti pyörimässä useita muitakin juttuja.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: MacBook Air + Photoshop/Illustrator

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

No kyllä tietty kaikki tiedot aiheen ympäriltäkin auttavat, esim. tieto tuon muistimäärän riittävyydestä, mutta Air on kuitenkin erilainen kone kuin Pro. Esim. usb-portteja on vain yksi. Haluaisin tietää, alkaako kyseisen koneen käyttäminen ajan mittaan vituttaa.

Mut siis kiitos kuitenkin kommenteista, ei ollut tarkoitus tosissaan disautella (sain muuten just feissarin ääsperger-testissä toppen-ääsperger-pisteet :D ).
Toimistorotta

Re: MacBook Air + Photoshop/Illustrator

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

EveryWoman kirjoitti:No kyllä tietty kaikki tiedot aiheen ympäriltäkin auttavat, esim. tieto tuon muistimäärän riittävyydestä, mutta Air on kuitenkin erilainen kone kuin Pro. Esim. usb-portteja on vain yksi. Haluaisin tietää, alkaako kyseisen koneen käyttäminen ajan mittaan vituttaa.
Usb-portteja saa ulkoisella porttihubilla aina lisää? Se tietysti vähentää koneen raahattavuutta pikkuisen, kun tulee kylkikilkkeitä ulkoisen hiiren lisäksi enemmänkin.

Muun kuin kuvankäsittelyn osalta voin sanoa, että kiva kone jota on ilo käyttää.
bedlam

Re: MacBook Air + Photoshop/Illustrator

Viesti Kirjoittaja bedlam »

EveryWoman kirjoitti:No kyllä tietty kaikki tiedot aiheen ympäriltäkin auttavat, esim. tieto tuon muistimäärän riittävyydestä, mutta Air on kuitenkin erilainen kone kuin Pro. Esim. usb-portteja on vain yksi.
Tuo on kyllä tärkeä pointti. Odotellaan vieläkin yhdellä usb-portilla varustettujen koneiden kanssa puuhastelevien kommentteja tähän.
Vastaa Viestiin