Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
masa

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja masa »

Gat kirjoitti:[
Mutta ilman tallia tai telttaa tai hankalampaa irtopeitettä lunta sataa silti päälle, vaikka ikkunat olisikin sulat noilla värkeillä.
Kai tiedät että autosi kestää lunta ja jopa vesisadetta? Vaikka eihän siinä mitään, jos mielummin karsit sitä rimpulaa pressuteltaa kasaan 28 kertaa talvessa kun se tuulen, lumen ja jään takia on mennyt rikki.



IMO sisätilalämppäri on paras autolisävaruste mitä ikinä on keksitty.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Gat »

Masa: Kiitos telttavaroituksesta, tuotakaan en tiennyt. Varsinaista konehalliakaan täällä ei ole. Aitan takaosan laajennuksen täyttää rikkinäinen puimuri, kuivaamon lattian traktori. Autotalliin taas ei siis sovi¨oikea Auto.
masa

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja masa »

Gat kirjoitti:Masa: Kiitos telttavaroituksesta, tuotakaan en tiennyt. Varsinaista konehalliakaan täällä ei ole. Aitan takaosan laajennuksen täyttää rikkinäinen puimuri, kuivaamon lattian traktori. Autotalliin taas ei siis sovi¨oikea Auto.
Sen verran olen pressutalleja selvitellyt että turha kuvitellakkaan saavansa halvalla hyvää. Halvan tallin heikkous on heikko ja liian hempuli rakenne, ohut pressu ja maahan ankkuroitavuus. Ankkurointi on pakollinen, koska kevyt teltta lähtee tuuleessa kuin karkkipaperi lentoon.

Hyvässä pressutallissa sen sijaan on tukeva metallirunko, paksu ja tiukalle kiristetty pressu, painoa sen verrran että tuuli ei vie ja varsin korkea hinta. Silti, muutaman vuoden päästä saattaa senkin pressuista mennä putoavat kävyt läpi.

Jos ostaisin, niin tommonen vois olla kova juttu

http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedServ ... de=kaa1000
Manaaja

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Gat kirjoitti:Masa: Kiitos telttavaroituksesta, tuotakaan en tiennyt. Varsinaista konehalliakaan täällä ei ole. Aitan takaosan laajennuksen täyttää rikkinäinen puimuri, kuivaamon lattian traktori. Autotalliin taas ei siis sovi¨oikea Auto.
Tuota. Mitäs jos ajaisit sen rikkinäisen puimurin sinne minne se kuuluu - pellolle?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Gat »

Manaaja kirjoitti:
Gat kirjoitti:Masa: Kiitos telttavaroituksesta, tuotakaan en tiennyt. Varsinaista konehalliakaan täällä ei ole. Aitan takaosan laajennuksen täyttää rikkinäinen puimuri, kuivaamon lattian traktori. Autotalliin taas ei siis sovi¨oikea Auto.
Tuota. Mitäs jos ajaisit sen rikkinäisen puimurin sinne minne se kuuluu - pellolle?
Tuu ajaan.
Nimittäin diesel on niin jumissa, ettei starttimoottori kuin inisee ja lisäksi vaihdekeppi on ruostunut kiinni, onneksi vapaa-asentoon. Ei auta löpö eikä akku enää, pitäis purkaa. Voisihan sen ehkä väkisin repiä traktorilla ulos, mutta sitten hangessa menee se viimeinenkin teoreettinen varaosaarvo, luulemma.

70-luvun mallia sekin puimuri, ja enoni katsoi viisaaksi säilyttää sen kyllä aitantakusen katto päällään mutta ulkoilmassa niin että perä on melkein ulkona. Niin ja renkaatkin on toki tyhjät. Eno ei vuosiin sitä katsonutkaan, mutta arvovallalla vakuutti että se on täysin kunnossa. Eikä siihen muut saaneet koskea. Oikeastaan enoni omisti tämän paikan 50 vuotta, joista 30 viimeistä ei investoinut yhtään mitään, ainakaan näkyvää. Mutta ylpeä huippuviljelijä mielestään.
Viimeksi muokannut Gat, 17.12.2010 10:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Romurautajobbari hakee kyllä kummatkin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bluntly kirjoitti:^ Romurautajobbari hakee kyllä kummatkin.
No ehkä. Olen vaan miettinyt kantsisko yrittää putsata moottori ja vaihteisto ennen myyntiä, mutta taitais maksaa enemmän kuin jälleenmyyntiarvo kasvaisi.

Niin siis yllä tarkoitin vain puimuria. "Uúdempi", siis -75 mallinen traktori toimii vielä. Vanhemmasta -63 -mallisesta taas on ohjaussimpukka rikki ja siinä ei ole jarruja. Talon ostettuani enoni vaati minua korjaamaan sen museokoneen, hokien "Hyvä Perkinsin moottori, hyvä Perkinsin moottori". Enon maailma oli pysähtynyt johonkin vuoteen 1960, mutta jo 1960 asti.

Niin ja arvatkaa onko siinä "uudemmassakaan" traktorissa edes ovia kopissa, sisätilanlämmitintä, stereoita tai ergonomista istuinta :D
masa

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja masa »

Gat kirjoitti:Enon maailma oli pysähtynyt johonkin vuoteen 1960, mutta jo 1960 asti.
:D No sittenhän te olette kuin kaksi marjaa.
NuoriD

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

masa kirjoitti:
Gat kirjoitti:Enon maailma oli pysähtynyt johonkin vuoteen 1960, mutta jo 1960 asti.
:D No sittenhän te olette kuin kaksi marjaa.
Eno oli nykyaikaisempi.
NuoriD

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gat kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:^ Romurautajobbari hakee kyllä kummatkin.
No ehkä. Olen vaan miettinyt kantsisko yrittää putsata moottori ja vaihteisto ennen myyntiä, mutta taitais maksaa enemmän kuin jälleenmyyntiarvo kasvaisi.
Eiköhän se romuraudan hinta ole sama, oli moottori sitten putsattu tai ei.

Ja ne jobbarit tosiaan tulee hakemaan sen pois.

Helevattu soikoon. Pitääkö mun tulla asia hoitamaan. Puimuri romuraudaksi ja auto tilalle latoon suojaan.
masa

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriD kirjoitti:
Eiköhän se romuraudan hinta ole sama, oli moottori sitten putsattu tai ei.
.

http://www.nettikone.com/deutz-fahr/m66/895946

Jos noita toimivia saa tohon hintaan niin romuksi vaan koko paska.

Tutulla ois kyl sulle Gattaca tappuri myynnissä. Se myis sen varmaan sulle 5 tonniin. Voisit tehdä tilin!?

http://www.nettikone.com/sampo-rosenlew/sampo-55/892817


edit. tonnitonnit veks
Viimeksi muokannut masa, 17.12.2010 11:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Vesper »

masa kirjoitti:Tutulla ois kyl sulle Gattaca tappuri myynnissä. Se myis sen varmaan sulle 5000 tonniin. Voisit tehdä tilin!?
Melko kallista.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
masa

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja masa »

^ RAhamiehiä ei haitaa vaikka vähän ylimääräsiä tonneja sattu mukaan.
masa

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:
masa kirjoitti:^ RAhamiehiä ei haitaa vaikka vähän ylimääräsiä tonneja sattu mukaan.
Mutta että 5000 000?
Tonneja ku tonneja. Ei tunnu missään.
NuoriD

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Voi kyllä arvata, mitä äitee tuumaisi siitä, että velivainaan priima puimuri myytäisiin romuraudaksi :lollero:
Manaaja

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Bluntly kirjoitti:Jos nyt vielä helpoitetaan:

http://www.hakukoneet.com/Varkaus/ML+Metal/310504
No ei ne varmaan ihan Varkaudesta asti lähde Orimattilasta paskaa hakemaan, mutta kuitenkin. Mä todennäköisesti maksaisin että pääsisin moisesta arvottomasta romusta eroon, ja rakentaisin tilalle biljardisalin ja imaginääriselle bändille treenikämpän.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tiedän minä Orimattilassakin professionaalisen oikeaa firmaa pyörittävän romu-ukon. Jos keitä kiinnostaa esim autonraadot, voin neuvoa.

Olen vaan jäänyt empimään, että lisähintaa saisin, jos se paskapuimuri edes liikkuisi. Mutta ei kannattane. Samanlaista Sampo Rosenlewia olen nähnyt kaupiteltavan neljään tonniin, mutta sitäpä olikin käytetty ja huollettu vuosittain ja säilytetty kunnon hallissa. Olen minä tuota mun ajanut, mutta siitä on aikaa ja sitten eno jätti homehtumaan. Se pöljä antoi kaiken raunioitua ja viimeiset vuotensa vain kehui miten hyvä maanviljelijä on vaikkei koskaan enää käynyt edes ulkorakennuksissa. Kirkolle kyllä ajeli kun viinaa tartti.

Edit: noin vanha käytetty on kunnossaolevanakin jo riski, hajoo kumminkin pellolle.
Manaaja

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Gat kirjoitti:Olen vaan jäänyt empimään, että lisähintaa saisin, jos se paskapuimuri edes liikkuisi.
Ihan hyvin ajateltu. Tuolla leveän elämisesi aiheuttamalla rahanmenolla nykyiset säästösi ehtyvät jo ennen kesää 2840.
NuoriD

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Mutta mitä äitee sanoo, jos velivainaan puimuri myydään romuna?
So Hard

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriD kirjoitti:Mutta mitä äitee sanoo, jos velivainaan puimuri myydään romuna?
Että käythän sitten edes huorissa sillä rahalla!
masa

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja masa »

masa kirjoitti:Mun vuosimallin 2004 mursussa on sellainen tehdasasenteisena, ja toki diesel-versiona. Amusella nappaan kaukosäätimen käteen, painan nappia ja hoi, webasto hurahtaa käyntiin. Näin siis jos en ole muistanut ajastaa mokomaa vehjettä auton ajotietokoneen kautta.

Mokoma juppilaite hajotti sit tuulilasin. Onneks on alareunasta noi 10 cm korkeudelta ja koko leveydeltä halki, ni ei haittaa katastuksessa mitään :kontrolli:
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Leevi »

masa kirjoitti:
masa kirjoitti:Mun vuosimallin 2004 mursussa on sellainen tehdasasenteisena, ja toki diesel-versiona. Amusella nappaan kaukosäätimen käteen, painan nappia ja hoi, webasto hurahtaa käyntiin. Näin siis jos en ole muistanut ajastaa mokomaa vehjettä auton ajotietokoneen kautta.

Mokoma juppilaite hajotti sit tuulilasin. Onneks on alareunasta noi 10 cm korkeudelta ja koko leveydeltä halki, ni ei haittaa katastuksessa mitään :kontrolli:
Saaks sieltä ajotietokoneesta valittua minne puhallus tulee? Kun ihan sisätilanlämmittimellä saa ikkunat auki ettei tarvi skrabailla ja ei todellakaan puhalla ikkunoihin. Tietysti ikkunat aukeaa tehokkaasti jos puhallus on niille, mut tuollainen ikävä sivuvaikutus voipi tulla. Olisko ollu jotain jännityksiä lasissa?
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

masa kirjoitti:Mokoma juppilaite hajotti sit tuulilasin. Onneks on alareunasta noi 10 cm korkeudelta ja koko leveydeltä halki, ni ei haittaa katastuksessa mitään.
Juu ei. Ois lasi hajonnut ilman juppilaitettakin. Paitsi jos heitit ko laitteella tuulilasiin. Eli lämpölaajeneminen hajotti? Jos juu, niin lasissa on kiveniskemä. Ellet muuten huomaa, niin seuraa halkeamaa kuulakärkikynän kuulalla, se takertelee sitten iskemän kohdalla.
Lasivakuutus on kiva asia pk-seudulla ja sorateitä ajelevalla.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
masa

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja masa »

No en tiedä mikä lasin loppujen lopuksi hajotti, kun lasi hajosi samana päivänä kun tytär syntyi. En jaksanut sit siinä myllerryksessä stressailla sen kanssa. Hyvin menneen synnytyksen ja terveen tyttären sapaumisen jälkeen moinen asia tuntui varsin pieneltä murheelta. Huomasin vaan, et se oli rikki kun lähdin sairaalasta kotona käymään iltasella.

Sitäpaitsi, nyt kun se jo on rikki, ei tartte ressata yhtään. Myöhästä pyllistää kun paskat on jo housussa sano.

Ja Leevi, ehkä ton puhallussuunnan saisi veholla ohjelmoitua toisin, ajotietooneesta sitä ei suoraan saa.
Vastaa Viestiin