Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Manaaja

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Lohkolämmitin sisätilanpistokkeella on suurin piirtein yhtä yleinen varuste kuin sähkölasit.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Gat »

Manaaja kirjoitti:Lohkolämmitin sisätilanpistokkeella on suurin piirtein yhtä yleinen varuste kuin sähkölasit.
Lohkolämmitin moottoria varten oli jo isäni vanhoissa Nissaneissa, muttei mitään sisätilanlämmitintä vakiona, vaikka James Bondilla ehkä oli. Vanhastaan sisätiloihin sai virtaa vain tupakinsytyttimen kautta. Meillä oli siihen kahvinkeitin ja Ladassa irtovalaisinkin.

Edit, mun vanha Lantikka, 71 000 ajettu, on 2001 mallia. Paras varustelutaso, vasikannahkapenkit, sähkötoiminen kattoluukku, vanhanajan cd-boksikin, muttei sisätilanlämmitintä. Pistorasia löytynee.
Viimeksi muokannut Gat, 27.11.2010 1:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Manaaja

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

No ei se itse lämmitin mikään vakiovaruste olekaan. Se pitää ostaa itse. Kyllä se pistoke sitä vastoin useimmiten aina löytyy jos löytyy lohkolämmitinkin.

On todella kallis ylellisyysvaruste kylläkin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Gat »

No joo. Ei vaan ole tullut mieleenkään. Lähinnä ei se, että liittyisi ikkunoiden jäätymiseen. Luullut, että webasto on käynnistystä varten dieselhomoille, ja siinä ei ole onkelmaa. Paras pakkaskäynnistyjä oli muuten Lada 1200. Aina lähti vaikka intissä viikkoja seisoi kovassa pakkasessa. Edelleenkin oletan, että peitto tai teltta olisi mulle kokonaisvalloin parempi lumi/jääasiaan.
Manaaja

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Gat kirjoitti:Edelleenkin oletan, että peitto tai teltta olisi mulle kokonaisvalloin parempi lumi/jääasiaan.
No jos nauttii enemmän peittojen repimisistä ja asenteluista joka kerta kun lähtee tai tulee liikenteestä, ja istuu mieluummin jääkylmään kuin valmiiksi lämpimään autoon, niin mikäs siinä.

Sanoisin kyllä että aika merkittävän dille kuvitelminesi olet.
NuoriD

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Auto ajastimessa, joka kiinni ulkopistorasiassa. Lohkolämmitin ja sisätilalämmitin. Lähti aamulla - 11:ssa taas kuin palmun alta ja mukava istua lämpimään autoon.

En ole aikaisempia tekstejä lukenut, mutta em. tsydeemi asennettuna ei maksa paljon mitää ja lisää talviautoilun mukavuutta 130%.

Onko Gattis siis asunut jossain tynnyrissä, jossa ei ole kuultu, että em. tsydeemi on käytännössä jokaisella autoilijalla nykyään?
NuoriD

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gat kirjoitti:No joo. Ei vaan ole tullut mieleenkään. Lähinnä ei se, että liittyisi ikkunoiden jäätymiseen.
Jos oikein kovasti mietit, niin voisiko tulla mieleen, että jos auton sisätila lämmitetään selvästi nollan yläpuolelle, niin se saattaa sulattaa ikkunat?
NuoriD

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Ehkä alkaa pikkuhiljaa ymmärtää, että ulkomailla reissaaminen on käsittämätöntä ylellisyyttä, kun 19 euroa maksava sisätilalämmitinkin on ennenkuulumatonta hifistelyä.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Gat kirjoitti:No joo. Ei vaan ole tullut mieleenkään. Lähinnä ei se, että liittyisi ikkunoiden jäätymiseen. Luullut, että webasto on käynnistystä varten dieselhomoille, ja siinä ei ole onkelmaa. Paras pakkaskäynnistyjä oli muuten Lada 1200. Aina lähti vaikka intissä viikkoja seisoi kovassa pakkasessa. Edelleenkin oletan, että peitto tai teltta olisi mulle kokonaisvalloin parempi lumi/jääasiaan.
Gat hei! Sulla on kaksi mahdollisuutta!

a) jää siellä Jumalan selän takana keinutuoliisi istumaan ja torkkuilemaan ja haaveilemaan tv-juontajista, äläkä edes ajattele autoja tai autonajoa ja kuolet todennäköisesti nuorempana kun et ehdi sairaalaan sieltä.

tai

b) tule ihmisten ilmoille Stadiin ja unohda ajamisesi, koska tapatat vain itsesi. Käytä spåraa ja tutustu puoleen miljoonaan naiseen. Elä ja ole onnellinen ja kuole vanhempana kun oikeat hyvät sairaalatkin lähellä!

En tiedä mistä aloittaa seksuaalinen oppimisesi, mutta voisimme tehdä siedätyshoidolla matkan uimahalliin vaikka niin eiköhän sekin sinulle riittäisi.

Terveisin Kitinäkaverisi Stadinarska
värimestari, seksikäs terapeutti
Manaaja

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Stadinarska kirjoitti:En tiedä mistä aloittaa seksuaalinen oppimisesi, mutta voisimme tehdä siedätyshoidolla matkan uimahalliin vaikka niin eiköhän sekin sinulle riittäisi.
Tää oli jotenkin tahattomasti hauska.
NuoriD

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Stadinarska kirjoitti: voisimme tehdä siedätyshoidolla matkan uimahalliin vaikka
Tuolta kannattaa aloittaa.

Gattiskin saisi, kun saunassa ei tarvi pitää flanelipaitaa.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Leevi »

NuoriD kirjoitti:Auto ajastimessa, joka kiinni ulkopistorasiassa. Lohkolämmitin ja sisätilalämmitin. Lähti aamulla - 11:ssa taas kuin palmun alta ja mukava istua lämpimään autoon.

En ole aikaisempia tekstejä lukenut, mutta em. tsydeemi asennettuna ei maksa paljon mitää ja lisää talviautoilun mukavuutta 130%.

Onko Gattis siis asunut jossain tynnyrissä, jossa ei ole kuultu, että em. tsydeemi on käytännössä jokaisella autoilijalla nykyään?
En tiedä, mutta mulla on traktorissakin nuo ja vielä laturi lisänä.

On kyllä myönnettävä, että talvella vituttaa just tuo jäätyminen, kun aina ajosta tullessa ei ole kaunis pilvetön ilma vaan voi sataa kohtalaisen paljonkin lunta. Noh, kohta saa lämpimän tallin valmiiksi ...
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Leevi kirjoitti:On kyllä myönnettävä, että talvella vituttaa just tuo jäätyminen, kun aina ajosta tullessa ei ole kaunis pilvetön ilma vaan voi sataa kohtalaisen paljonkin lunta
Jeesaa paljon kun kääntää lämpötilansäätimen kylmimmälle pari kilsaa ennen pysähdystä. Siinä ajassa ei itse juurikaan ala palelemaan, mutta etulasit, ainakin, jäähtyy tehokkaasti ja ei jäädy sulavasta lumesta juuri ollenkaan.
Toki lämmin ja hyvin tuuletettu autotalli on paras vaihtoehto. Onneksi on semmonen.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Manaaja kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:En tiedä mistä aloittaa seksuaalinen oppimisesi, mutta voisimme tehdä siedätyshoidolla matkan uimahalliin vaikka niin eiköhän sekin sinulle riittäisi.
Tää oli jotenkin tahattomasti hauska.
Mitenkähän tuo voisi mitenkään olla tahaton hauska...?????

Naura ihan vapaasti hengittäen Saminnarsku hyvä! :P
Bhven

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Jos mulla ois ranchi jossain Orimattilassa en kyllä pihistelisi hetkeäkään, vaan rakennuttaisin 5x7 metrin tallin kahdelle autolle ja pitäisi sen noin 25 asteisena talvella.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Bhven kirjoitti:Jos mulla ois ranchi jossain Orimattilassa en kyllä pihistelisi hetkeäkään, vaan rakennuttaisin 5x7 metrin tallin kahdelle autolle ja pitäisi sen noin 25 asteisena talvella.
Tää on kyllä niin totta! Ei muuta kuin riittävän iso halli (vaikka 10m*20m) nosto-ovilla pystyyn ja lämmitys sinne. Sen verran on Gattis täällä kehunut pätäkkää olevan, että ei pitäis olla mikään ongelma tuollainen.
Manaaja

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mut mitä isikin siihen sanoisi että tuolleen törsättäisiin turhuuksiin? Tai äiti? Jo stereogramofonin osto omilla rahoilla vuonna 1967 oli aiheuttaa erkaannuttamisen koko suvusta.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriD kirjoitti:Auto ajastimessa, joka kiinni ulkopistorasiassa. Lohkolämmitin ja sisätilalämmitin. Lähti aamulla - 11:ssa taas kuin palmun alta ja mukava istua lämpimään autoon.

En ole aikaisempia tekstejä lukenut, mutta em. tsydeemi asennettuna ei maksa paljon mitää ja lisää talviautoilun mukavuutta 130%.

Onko Gattis siis asunut jossain tynnyrissä, jossa ei ole kuultu, että em. tsydeemi on käytännössä jokaisella autoilijalla nykyään?
Annas kun selitän tosimaailmaa. joka on erilainen kuin Kitinän nussiva rinnakkaistodellisuus. Täällä maalla minulla ei tosiaan ole tallia, tai siis on, muttei auto sinne sovi. Pistorasiaa ja roikkaa autoon ei myöskään. Harkitsen, vaikka käynnistys (ei ole diesel) tai kylmyys (Kamala kun vähän palelee?) ei ole minulle suuri ongelma, kertyvä lumi ja jää on.

Syy miksi ajatus sisätilanlämmmittimistä on minulle uusi, johtuu tämän todellisuuden realiteeteista. Vertailukohtani on siis tilanne Varkauden kodin kerrostalossa. PIstorasiapaikkoja on paljon vähemmän kuin asuntoja. Asukkaat pitkäaikaisia. Meille vapautui paikka vasta vähän ennen vuotta 2000. Ja siihenkin mahtuu vain yksi auto, Varkaudessa pidän siis omaa autoani siinä vieressä "kylmällä" parkkipaikalla.

Kaiken lisäksi siinä isän autonkin tolpassa on rajoitettu käyttöaika KAHTEEN TUNTIIN. Ja siinä on KIELTO KÄYTTÄÄ SISÄTILANLÄMMITINTÄ!

Joten onko kumma, ettei ole aktualisoitunut, häh?
Manaaja kirjoitti:Mut mitä isikin siihen sanoisi että tuolleen törsättäisiin turhuuksiin? Tai äiti? Jo stereogramofonin osto omilla rahoilla vuonna 1967 oli aiheuttaa erkaannuttamisen koko suvusta.
Olin silloin 20 vee ja eno antoi 4000 mk ylioppilaslahjana.

Nomutkun Äiti ei ollut sellaista stereonauhuria koskaan tarvinnut ja oli huolestunut perheen rahankäytöstä. Ja mitä enoni olisi ajatellut nähdessään mihin turhuuteen osa antamistaan rahoista oli käytetty? No eno tuskin olisi huomannutkaan. Mutta äitini kun oli niiiin niukasti elänyt eikä ole tarvinnut tuollaisia ja tarpeellisia tavaroitakin oli liian vähän. Minkäs teet :D
Viimeksi muokannut Gat, 16.12.2010 1:47. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Manaaja

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Gat kirjoitti:Kaiken lisäksi siinä isän autonkin tolpassa on rajoitettu käyttöaika KAHTEEN TUNTIIN. Ja siinä on KIELTO KÄYTTÄÄ SISÄLÄMMITINTÄ!

Joten onko kumma, ettei ole aktualisoitunut, häh?
Elä vähän miljonäärin elämää, ja riko kieltoja. Niin minäkin teen. Ei täälläkään saisi käyttää, mutta käytän silti nykyään yli 10 asteen pakkasilla. Lohkolämmittimet ovat sen verran paljon hitaampia kuin sisätilanlämmittimet, että 600-1000 wattinen sisätilanlämmitin toimii oikein mukavasti yhteen ja lämmittää tarpeeksi autoa 1-2 tunnissa ilman että tolpan/sähköverkon kapasiteetti siitä kyykkäisi. Mulla ei edes ole viereisessä ruudussa autoa, joten hyvällä omallatunnolla voi painaa menemään pöhinää vähän sisätiloihinkin!
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Gat »

Huomautan uudestaan, että Varkaudessa siinä on tietysti isäni auto, ei minun. Ja isä noudattaa sääntöjä.

Lisäsin ylle selitystä 20-vuotiaana ostamastani stereoradionauhurista :D Ironiaa, mutta totta.
Manaaja

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mitäs jos vaan asennuttaisit sen webaston siihen vehkeeseen?
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Tämä topic kaikessa kipeydessään laittaa perspektiiviin gattiksen asenteita. Kuten dave sanoi, niin voi "alkaa pikkuhiljaa ymmärtää, että ulkomailla reissaaminen on käsittämätöntä ylellisyyttä, kun 19 euroa maksava sisätilalämmitinkin on ennenkuulumatonta hifistelyä".

Itse elänyt valtaosan elämästäni ns. sankarillisesti perseauki, niin gattiksen kätinät ja mutinat noin naurettavasta hankinnasta menee kyllä kilometrin ohitse.

Jos mulla ois ranchi orimattilasta tai vaikka vittu ees ypäjällä, niin siellä ois lämmitetty autotalli star trek - ovilla varustettuna. Vaikken omista ees korttia tai autoa, niin silti olisi koska mitä vittua ihan oikeasti, jätkällä on pädää niin ettei paskalle taivu, ja itket jostain muutaman hassun tonnin sijoituksesta. En kehtais.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
NuoriD

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gat kirjoitti:Huomautan uudestaan, että Varkaudessa siinä on tietysti isäni auto, ei minun. Ja isä noudattaa sääntöjä.
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Ps. Kuka wattu asuu jossain kerrostalossa Varkaudessa? Omakotitalot siellä maksavat tuskin edes kunnon auton hintaa.

Sun vanhemmat olisivat varmasti saaneet omakotitalon ostettua, mutta jos mielummin haluavat asua kerrostalossa ja kärsiä, niin se on henkilökohtainen voi voi ja kts avauskappale uudelleen.
Avatar
Cavallo
Elämätön Kitisijä
Viestit: 355
Liittynyt: 24.06.2010 19:45

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Cavallo »

Tunnen erään miljonäärin, jolle nuukuus on nautinto. Vanhan ruisleivän löytäminen lähikaupan halpalaarista tuottaa hänelle enemmän riemua kuin syöminen gourmet-ravintolassa.
Ihmisen tarpeet ovat monesti hyvin askeettisia, joten en usko, että Gattiksen puuhastelut olisivat täysin järjettömiä.
Zeb

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Gat kirjoitti:Pistorasiaa ja roikkaa autoon ei myöskään. Harkitsen, vaikka käynnistys (ei ole diesel) tai kylmyys (Kamala kun vähän palelee?) ei ole minulle suuri ongelma, kertyvä lumi ja jää on.
Tämä autoilu ei nyt ole minunkaan erityisosaamisaluettani, mutta silti pakko auttaa kun näemmä olet vielä enemmän urpo.

Teetä ja osta pistorasia ja roikka. Totta helvetissä nyt joka talossa pitää pistorasia olla pihalla. Kai sillä näin sähkön aikakautena voi jotain muutakin tekoa olla kuin autonlämmitys. Roikkia saa veikkaisin kympillä jostain Motonetista.

Käynnistys ja kylmyys ei sitten ole sinulle ongelma, mutta oletko tietoinen, että ensinnäkin kylmäkäynnistys kuluttaa auton moottoria ihan tautisesti ja toiseksi kylmä auto syö paljon enemmän bensaa ja kuormittaa luontoa ihan turhaan?

Ihme uusavuton olet, iso mies :D Kysy myös munankeitto-ohjeita tarvittaessa! (Vespalta sitten noi muut kokkaushifistelyt.)
Vastaa Viestiin