Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Zeb

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^Voi se noinkin olla. Itse kyllä vähän epäilen että Gat tekee vain pilaa meistä kaikista ja naureskelee salaa itsekseen :D
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriD kirjoitti:Onko Gattis siis asunut jossain tynnyrissä, jossa ei ole kuultu, että em. tsydeemi on käytännössä jokaisella autoilijalla nykyään?
Turha kai sanoakaan, että olen ollut samassa tynnyrissä. Ihmettelen noita :facepalm: -hymiöitänne: ei kai nyt kukaan kantakaupunkiasuja tällaisia maalaisten pirkkaniksejä hallitse, vaikka epäilemättä lähiöissä ja landella tuo kuuluu arkikokemukseen. En mä ole koskaan lypsänyt lehmääkään tai virittänyt mopoa. Hei, tarkemmin ajatellen mä en edes ole koskaan ajanut metriäkään mitään motorisoitua kaksipyöräistä. Tosin mä luulin, että Gatkin asuu siellä autonrassausvyöhykkeellä, ja sikäli voisi kuvitella hänen nämä jutut hallitsevan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
NuoriD

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

urpiainen kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Onko Gattis siis asunut jossain tynnyrissä, jossa ei ole kuultu, että em. tsydeemi on käytännössä jokaisella autoilijalla nykyään?
Turha kai sanoakaan, että olen ollut samassa tynnyrissä. Ihmettelen noita :facepalm: -hymiöitänne: ei kai nyt kukaan kantakaupunkiasuja tällaisia maalaisten pirkkaniksejä hallitse, vaikka epäilemättä lähiöissä ja landella tuo kuuluu arkikokemukseen. En mä ole koskaan lypsänyt lehmääkään tai virittänyt mopoa. Hei, tarkemmin ajatellen mä en edes ole koskaan ajanut metriäkään mitään motorisoitua kaksipyöräistä. Tosin mä luulin, että Gatkin asuu siellä autonrassausvyöhykkeellä, ja sikäli voisi kuvitella hänen nämä jutut hallitsevan.
En oikein usko, että heiluttelemasi urbaani kantakaupunkilainen -kortti löytyy Gattiksen pakasta.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo. Sitä mäkin koetin sanoa tuossa lainaamassasi viestini viimeisessä virkkeessä.

Muuten olen kyllä sitä mieltä, että just tässä asiassa Gattiksen palstadissaus tuntuu olevan vähän huonosti perusteltua. Kysellään täällä muistakin monille itsestäänselvistä asioista samaan tapaan perusasioita ilman, että se saa aikaan samanlaisen päivittelyn. IMHO tämä muistuttaa vähän tuota Ninnin viestien perässäjuoksua ja dissaavaa räksyttämistä mistä tahansa asiasta - eritoten, kun asialla ovat pitkälti samat nimimerkit.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: IMHO tämä muistuttaa vähän tuota Ninnin viestien perässäjuoksua ja dissaavaa räksyttämistä mistä tahansa asiasta - eritoten, kun asialla ovat pitkälti samat nimimerkit.
IMVHO Gat ja Ninni usein sosiaalihuoraavat ruokkien dissaava palautetta.

Gat esmes usein mässäilee liioitellen irtsaalla elämäntyylillään. Ninni ansioituu herkuttelemalla intiimeillä ihmissuhdepaljastuksillaan, joista ei varmasti jää epäselväksi minkälaista palautetta hän tulee saamaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
NuoriD

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

urpiainen kirjoitti:^ Joo. Sitä mäkin koetin sanoa tuossa lainaamassasi viestini viimeisessä virkkeessä.

Muuten olen kyllä sitä mieltä, että just tässä asiassa Gattiksen palstadissaus tuntuu olevan vähän huonosti perusteltua. Kysellään täällä muistakin monille itsestäänselvistä asioista samaan tapaan perusasioita ilman, että se saa aikaan samanlaisen päivittelyn. IMHO tämä muistuttaa vähän tuota Ninnin viestien perässäjuoksua ja dissaavaa räksyttämistä mistä tahansa asiasta - eritoten, kun asialla ovat pitkälti samat nimimerkit.
Gattiksen tapauksessa kannattaa muistaa, että hän nyt lähtökohtaisesti toivoo ihmiskunnan kuolemaa. Tämä saattaa vaikuttaa keskustelun tyyliin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:IMVHO Gat ja Ninni usein sosiaalihuoraavat ruokkien dissaava palautetta.

Gat esmes usein mässäilee liioitellen irtsaalla elämäntyylillään. Ninni ansioituu herkuttelemalla intiimeillä ihmissuhdepaljastuksillaan, joista ei varmasti jää epäselväksi minkälaista palautetta hän tulee saamaan.
Ai niinku näin:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Simo Silmu toteaa tähän lakonisesti: "Sitä saa, mitä tilaa."
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
NuoriD

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Jatkan vielä aiheesta. Kyllä mun mielestä näillä leveysasteilla auton sisätilalämmitin käsitteenä kuuluu yleissivistykseen.
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 13:02

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

NuoriD kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:^ Joo. Sitä mäkin koetin sanoa tuossa lainaamassasi viestini viimeisessä virkkeessä.

Muuten olen kyllä sitä mieltä, että just tässä asiassa Gattiksen palstadissaus tuntuu olevan vähän huonosti perusteltua. Kysellään täällä muistakin monille itsestäänselvistä asioista samaan tapaan perusasioita ilman, että se saa aikaan samanlaisen päivittelyn. IMHO tämä muistuttaa vähän tuota Ninnin viestien perässäjuoksua ja dissaavaa räksyttämistä mistä tahansa asiasta - eritoten, kun asialla ovat pitkälti samat nimimerkit.
Gattiksen tapauksessa kannattaa muistaa, että hän nyt lähtökohtaisesti toivoo ihmiskunnan kuolemaa. Tämä saattaa vaikuttaa keskustelun tyyliin.
Niin ajatella. Kun otat kaiken huomioon niin siltikin Gattaca olisi huomattavasti parempi aviomies ja isä kuin sinä.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Zeb

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Crowbar kirjoitti:Kun otat kaiken huomioon niin siltikin Gattaca olisi huomattavasti parempi aviomies ja isä kuin sinä.
Tässä kiinnostaisi kyllä perustelut.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriD kirjoitti:Jatkan vielä aiheesta. Kyllä mun mielestä näillä leveysasteilla auton sisätilalämmitin käsitteenä kuuluu yleissivistykseen.
No joo, mutta millä tasolla? Ei se nyt minusta kuitenkaan ole täysin itsestäänselvästi mikään tavattoman päivittelyn ja pilkan aihe, jos, kuten esimerkiksi minä ja ilmeisesti Gat, ei omaa minkäänlaista kokemusta varsinkaan ei-sähköisistä lämmittimistä, kuten esim. se McJannen mainitsema ajastimellinen, polttonestekäyttöinen lämmitin, ja haluaisi niiden käytöstä, hinnasta jne. lisätietoja. Hölmömmistäkin asioista kysellään Kitinässä, kun googlaaminen on niin työlästä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
NuoriD

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

No en mäkään noista bensakäyttöisistä lisälämmittimistä tiedä muuta kuin että niitä on olemassa.
masa

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriD kirjoitti:No en mäkään noista bensakäyttöisistä lisälämmittimistä tiedä muuta kuin että niitä on olemassa.
Mun vuosimallin 2004 mursussa on sellainen tehdasasenteisena, ja toki diesel-versiona. Amusella nappaan kaukosäätimen käteen, painan nappia ja hoi, webasto hurahtaa käyntiin. Näin siis jos en ole muistanut ajastaa mokomaa vehjettä auton ajotietokoneen kautta.
Manaaja

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Zeb kirjoitti:Käynnistys ja kylmyys ei sitten ole sinulle ongelma, mutta oletko tietoinen, että ensinnäkin kylmäkäynnistys kuluttaa auton moottoria ihan tautisesti
En nyt mitenkään haluaisi pilata hyviä bileitä, mutta kyllä tämä nykymoottoreiden metalleilla ja koneistustarkkuuksilla toimii paremmin öljymainosten punchlinena kuin todellisena faktana.

Ei nää nykyajan koneet oo oikein moksiskaan. Näillä kelaa vaikka puol miltsiä mittariin, niin että kaikki muu hajoaa ympäriltä ensin. Joskus 70-80 -luvulla toi vielä saattoi olla ihan miettimisenarvoinen juttu.
Zeb

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Manaaja kirjoitti:Ei nää nykyajan koneet oo oikein moksiskaan. Näillä kelaa vaikka puol miltsiä mittariin, niin että kaikki muu hajoaa ympäriltä ensin. Joskus 70-80 -luvulla toi vielä saattoi olla ihan miettimisenarvoinen juttu.
Ai. No meidän autoista nuo vuosikymmenet ei niin kaukana aina ole.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Eikä Orimattilan paroonin auton osaltakaan.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Zeb

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Eikös se jossain juuri maininnut että 2000-luvun peli on. Bensaa se silti syö ja saastuttaa vaikkei sitten kuluisikaan.

Vähän kyllä epäilen maniksen lausuntoa tuosta ettei autoa kuluttaisi. Oma auto ainakin tuntuu joka paikasta polkimia myöden kohmeisen jäykältä ellei lämmitä ensin. Mikseipä siis myös konepellin alta.
Manaaja

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kyllähän se lohkon lämmittäminen huomattavasti pehmentää moottorin käyntiä ja toimintaa (ja joissain tapauksissa vaihteistonkin) ensimmäisillä kilometreillä. Kuten myös vähentää niitä kylmäkäynnistyspäästöjä ja nopeuttaa kabiiniin puhallettavan ilman lämpiämistä, mutta en oo kuullut että kukaan olisi suht nykyaikaista konettaan väljäksi tai muuten rikki saanut täällä peräpohjolassa sen vuoksi että ei ole ollut lohkolämmitintä käytettävissä pakkasilla.

Tuppaa siis olemaan sekin mukavuus- ja hyvänmielenvaruste nykyisin pikemminkin kuin välttämätön varuste estämään jotain todellista mekaanisen vian uhkaa. En mä silti itsekään lämmittämättä lähde minnekään jos se ei ole pakollista tai melkein pakollista ihan jo siksikin että omassa kikottimessa on varsin pelottavan korkeat 12:1 puristukset koneessa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Kyllä munkin vm 2007 auto tuntuu kohmeisen jäykältä kovalla pakkasella. Mutta vain iskareiden osalta.
Mut ai niin. Mullahan on Eberi.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Zeb

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Manaaja kirjoitti:...omassa kikottimessa on varsin pelottavan korkeat 12:1 puristukset koneessa.
Tämä hepreaa. Muun ymmärsin ja kuulosti ihan järkevältä.
Manaaja

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Toi iskareiden jäykkyys ja sen aiheuttama stressi ripustuksille mua itse asiassa enemmän pelottaa pakkasilla. Viime talvena petti jaggesta oikeasta etukulmasta ja vasemmasta takakulmasta ainakin helat kovilla pakkasilla.
NuoriD

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Lämpimään autoon on mukavampi istua kuin kylmään. Ei tarvitse muita perusteluja.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^^^
Työkaveri kyl pisti vaihtoon +500tkm ajetun diesel Pasaatin. Kone ei vielä syönyt öljyä sen enempää kuin 100tkm ajettuna, mutta auto rupes hajoilemaan muualta.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
masa

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriD kirjoitti:Lämpimään autoon on mukavampi istua kuin kylmään. Ei tarvitse muita perusteluja.
Ajoturvallisuus.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Alkuperäiset iskarit oli pakkasellakin vielä inhimilliset, mutta nyt Bilsteinella ajellessa on aika tiukkaa pauketta ajoittain, ennen kun ne lämpenee. Mitään ei vielä ole hajonnut noin 100tkm matkalla.
Onneksi yleensä talvisin auto on tallissa himasta ja duunista lähtiessä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Vastaa Viestiin