Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut

Aiotko hankkia iPADin eli taulutietokoneen?

Kyllä
3
20%
Ehkä
4
27%
En
8
53%
Siis mikä ihme härveli se on???
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 15

Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

So Hard kirjoitti: Brändit ja trendit ovat ichmeellinen asia.
Noi puutteet voi antaa anteeksi jos Noksu ikikuunapäivänä saisi käytettävyyden samalle tasolle.

Jos Applen vehje olisi samaa tasoa mitä Nokia käytettävyys, niin myisikö ne vehkeet tuota mitä nyt myyvät..

Ja ennenkuin joku tulee sieltä mouhuamaan mitään, niin disclaimeriä tiskiin: Ei, en sano että iPadin puutteet ovat ok, sanon vaan ettei ne ilmeisesti asiakkaita häiritse niin suuresti. Eräs apple-hater pomo juuri äsken hyvin tyytyväisenä selasi jotain business-lehteään uudella ipadilla,l vasta kuukausi sitten haukuttuaan omena-kerhon vehkeet läpipaskoiksi.

On se brändin voima kyllä tajuton.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

exPertti kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:On se brändin voima kyllä tajuton.
"I'll buy almost anything that is black, shiny and made by apple"
Mielenkiintoista miten kaikki haterit muuttu yllättäen fanipojiksi saatuaan testattua laitetta tai omistettuaan sen. Ymmärtäisin jos kyseessä on perseaukinen opiskelija joka tekee tyhmän sijoituksen, ja hänen on PAKKO pitää siitä ettei iske morkkis.

Mutta iso business jehun kohdalla en pitäisi tuota selityksenä.

Ehdotuksia?
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja huima »

Haterit voisivat vetää päänsä pois perseestään ja joskus käyttää niitä laitteita. Featuret ovat ihan turhia, jos ne eivät merkittävästi paranna käyttäjien elämää.

Itse olen aikamoinen geekki ja silti pidän iPadista koska se toimii ja sen ympärillä toimiva ekosysteemi tuottaa sovelluksia ja ratkaisuja, jotka helpottavat minun elämääni. Laite on jo ylittänyt minun odotukseni sille ja vaikka on tullut rajojakin vastaan, ne ovat sellaisia että niiden kanssa on voinut elää.

Juu, N900 on edelleen puhelimeni ja saatan kirjoitella jossain vaiheessa softaa Meegolle, mutta se ei silti poista sitä että iPad on hyvä vehje.

Ja juu, se voisi olla hemmetin paljon parempikin ja tietokonemaisempi - mutta fuck you, se on tällä hetkellä parasta mitä markkinoilta tuohon hintaan saa ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

huima kirjoitti:Haterit voisivat vetää päänsä pois perseestään ja joskus käyttää niitä laitteita
Joskus tuntuu että eniten heittaa ne jotka ei ole käsissään kys. laitetta koskaan pitäneet. Mutta eihän niin sovi sanoa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
So Hard

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Haemaeraemies kirjoitti:
huima kirjoitti:Haterit voisivat vetää päänsä pois perseestään ja joskus käyttää niitä laitteita
Joskus tuntuu että eniten heittaa ne jotka ei ole käsissään kys. laitetta koskaan pitäneet. Mutta eihän niin sovi sanoa.
No itse en ainakaan tunnustaudu hateriksi ja olen pidellyt em. laitetta useamman kerran. Ihan vänkä peli, mutta ominaisuuksiltaan täysin käyttökelvoton. Ruudun resoluutio on huono, mikä hämmästyttää vehkeessä joka olisi omiaan kannettavaksi mediatoistimeksi - ja vielä hämmästyttävämpää on, että kuvien, musan ja leffojen siirto em. vehkeelle pitää tehdä hankalasti langattomasti eikä helposti usbin/muistikortin kautta. Haisoo DRM-AppleStoremeininkiltä. Toinen selkeä käyttötarkoitus, eli sohvasurffailu, taas on pilattu flashin tuen puuttumisella.

Jos nuo ominaisuudet löytyisivät, niin harkitsisin ostoa. Tuollaisenaan minun käyttötarkoituksiini täysin hyödytön. Kosketusnäyttö ei ole sellainen feature, että sillä olisi itseisarvoa jos laitteen ideaalit käyttötarkoitukset on pilattu.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

So Hard kirjoitti: No itse en ainakaan tunnustaudu hateriksi ja olen pidellyt em. laitetta useamman kerran. Ihan vänkä peli, mutta ominaisuuksiltaan täysin käyttökelvoton. Ruudun resoluutio on huono, mikä hämmästyttää vehkeessä joka olisi omiaan kannettavaksi mediatoistimeksi - ja vielä hämmästyttävämpää on, että kuvien, musan ja leffojen siirto em. vehkeelle pitää tehdä hankalasti langattomasti eikä helposti usbin/muistikortin kautta. Haisoo DRM-AppleStoremeininkiltä. Toinen selkeä käyttötarkoitus, eli sohvasurffailu, taas on pilattu flashin tuen puuttumisella.

Jos nuo ominaisuudet löytyisivät, niin harkitsisin ostoa. Tuollaisenaan minun käyttötarkoituksiini täysin hyödytön. Kosketusnäyttö ei ole sellainen feature, että sillä olisi itseisarvoa jos laitteen ideaalit käyttötarkoitukset on pilattu.
Nice, i feel you bro. Mut silleen ihan heterossa mielessä.

Tätä mä oon koittanu peräänkuuluttaa: Selkeesti osoittaa että mikä siinä käyttökokemuksessa laahaa, jos sitä kokemusta on. Kyllähän sitä aina tech specksien pohjalta tulee vedettyä johtopäätöksiä ja tehtyä mielikuvia, mutta viimeinen tuomio imo tulee antaa vasta koitettuaan. Mutta meikällä nappaa helposti kierroksia jos heitataan heittaamisen takia. Niinkuin varmasti muillakin tekee.

Joo, pata kattilaa soimaa vähän nyt kun solvasin Win Mobile 7 koittamatta sitä. S^3:sta sentään koitin ennenkuin solvasin sitä.

EDIT: aloin miettiin että mistä toi heittauksesta kuumeneminen johtuu? varmaan siitä kun apple-vittuilua sai kuulla jo pitkälle ennenkuin ne olivat ns. ison kansan tuotteita,eli jo hyvin ennen ipodeja. Ennen se oli vaan ett "BUU Mäcci, jätkä haluaa olla erllainen " kun nykyään se on " BUU Mäcci, jätkä haluaa olla muodikas"

It aint easy.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

So Hard kirjoitti:kuvien, musan ja leffojen siirto em. vehkeelle pitää tehdä hankalasti langattomasti eikä helposti usbin/muistikortin kautta. Haisoo DRM-AppleStoremeininkiltä. Toinen selkeä käyttötarkoitus, eli sohvasurffailu, taas on pilattu flashin tuen puuttumisella.
Siis saako tähän siirrettyä langattomasti kamaa muuta kautta kuin itunesista? Itse olen tyytynyt siirtämään usbin kautta tuolta, vaikken kyllä tykkää itunesista ollenkaan. Ja kaikki hemmetin videotkin pitää käydä läpi että padille kelpaa.

Mutta soffasurffailussa en ole kertaakaan vielä edes huomannut flash-tuen puutetta. Etukäteen luulin tuosta tulevan ongelmia, mutta näemmä en surffaile flash-sivustoilla.
Pröötprööt
Manaaja

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Nyt ei enää ymmärrä. Toinen valittaa usbin puutetta ja toinen siirtää vaan itunesista usbin kautta.

Onko sitä usbia vai mitä häh?
Yönmustaritari

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Manaaja kirjoitti:Nyt ei enää ymmärrä. Toinen valittaa usbin puutetta ja toinen siirtää vaan itunesista usbin kautta.

Onko sitä usbia vai mitä häh?
Tiedottakaapas tänne nyypälle sitten niiden näyttöjen kestävyydestä.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Manaaja kirjoitti:Nyt ei enää ymmärrä. Toinen valittaa usbin puutetta ja toinen siirtää vaan itunesista usbin kautta.

Onko sitä usbia vai mitä häh?
No siis on usbi, sitä itekin vähän ihmettelin. Että tarkottiko souhaardi nyt tiedostojen siirtoa siinä tapauksessa, että ei halua käyttää iitunesia, vaimitähäh.

Onhan tässä skandinäppis ja suomenkielikin näemmä nykyään, en hoksannut päivityksen jälkeen tsekata.
Pröötprööt
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

USB mahdollistuu käsittääkseni Ipad Camera Connectorin kylkiäisen. Toinen palikka muuttaa usb-portiksi ja toinen palikka sd-card readeriksi.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

exPertti kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:USB mahdollistuu käsittääkseni Ipad Camera Connectorin kylkiäisen. Toinen palikka muuttaa usb-portiksi ja toinen palikka sd-card readeriksi.
Niin tylsäähän se olisi ollut laittaa sisäiseksi featureksi, kun voi saada tyylikkään valkoisen lisäpalikan.
Ei se ole tyhmä joka pyytää... ;)
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Mielettömän hienoja vastauksia!! Siis todella kannattaa lukea nämä ennekuin ostaa, sillä tällaisia mielipiteitä, jotka tulee näin rohkeasti "anonyymisti" , ovat kullan arvoisia. Upeeta, kiitos puolestani. Olen ehkä tyytyväisin tämän ketjun avaamiseen, koska itse aion hankkia iPADin ja nyt saan paljon ajatuksen jyväsiä!
:) :) :)
SA kiittää tähän asti
So Hard

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Manaaja kirjoitti:Nyt ei enää ymmärrä. Toinen valittaa usbin puutetta ja toinen siirtää vaan itunesista usbin kautta.

Onko sitä usbia vai mitä häh?
En mä siitä räplätessä ole moista löytänyt. Spekseissä seisoo

* Dock connector port
* 3.5-mm stereo headphone jack
* Built-in speaker
* Microphone
* Micro-SIM card tray (Wi-Fi + 3G model only)

Notta kai sillä erilisillä applekilkkeillä saa vaikka mitä.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

So Hard kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Nyt ei enää ymmärrä. Toinen valittaa usbin puutetta ja toinen siirtää vaan itunesista usbin kautta.

Onko sitä usbia vai mitä häh?
En mä siitä räplätessä ole moista löytänyt. Spekseissä seisoo

* Dock connector port
* 3.5-mm stereo headphone jack
* Built-in speaker
* Microphone
* Micro-SIM card tray (Wi-Fi + 3G model only)

Notta kai sillä erilisillä applekilkkeillä saa vaikka mitä.
Dock connector porttiin tulee juuri xpertin pasteama lisäkikkare kiinni josta sitten saa usb:t sisään tai micro-sd:t luetettua.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Huoh. Ei se ole mikään lisäkikkare, vaan usb-johto tulee iPadin mukana pakkauksessa! Toinen pää tulee menunapin vieressä olevaan pitkulaiseen liitäntään ja toinen pää on perus-USB.

Tästäkin voi todeta, että tulee mukana. En usko, että se vahingossa oli mun lootaan heitetty. http://www.apple.com/fi/ipad/specs/

Pertin höpinät vielä ymmärtää, mutta että laitetta käyttäneetkin höpisevät mitä sattuu.
Viimeksi muokannut pierupylly, 03.12.2010 11:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pröötprööt
So Hard

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja So Hard »

pierupylly kirjoitti:Huoh. Ei se ole mikään lisäkikkare, vaan usb-johto tulee iPadin mukana... En ois uskonut, että Hämiskin höpisee puutaheinää tästä! Toinen pää tulee menunapin vieressä olevaan pitkulaiseen liitäntään ja toinen pää on perus-USB.
Toimiskohan tuollainen johto sitten usb-narttuna jos siihen laittais sukupuolenvaihtimen päähän? Ei tarttis maksaa applekilkkeestä giljoonaa.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

So Hard kirjoitti:
pierupylly kirjoitti:Huoh. Ei se ole mikään lisäkikkare, vaan usb-johto tulee iPadin mukana... En ois uskonut, että Hämiskin höpisee puutaheinää tästä! Toinen pää tulee menunapin vieressä olevaan pitkulaiseen liitäntään ja toinen pää on perus-USB.
Toimiskohan tuollainen johto sitten usb-narttuna jos siihen laittais sukupuolenvaihtimen päähän? Ei tarttis maksaa applekilkkeestä giljoonaa.
Miksei toimisi, sehän on ihan normi-usb. Siis puuttuiko sulta se johto, vai mitä että? Edit: siis toinen pää on edelleenkin joku applen oma juttu, ja johdon toinen pää uros-usbi. Valkoinen, lyhyt piuha, jonka ois pitänyt löytyä myyntipakkauksesta.
Pröötprööt
So Hard

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja So Hard »

pierupylly kirjoitti:Miksei toimisi, sehän on ihan normi-usb. Siis puuttuiko sulta se johto, vai mitä että?
En tunne tekniikkaa tarpeeksi hyvin tietääkseni mikä elektroniikka moisen dock connector -portin takana on. Voihan se olla että sen muuttaminen narttu-usb:ksi vaatii applekilkkeen.

Ei minulla siis ole iPad-laitetta lainkaan. Olen näpelöinyt sitä useammassa paikassa useampaan kertaan. Sehän on hyvä uutinen jos mukana on johto, vaikka en edelleenkään ymmärrä miksei siinä vain sitten ole USB-porttia vaan joku Applen epästandardi lisäkilkeportti. Tai no siis ymmärrän toki, rrraa raaaa rahaa. Vähän sama kun Xboxin wlanittomuus.
Manaaja

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Siis tolla mukanatulevalla uros-usbilla sen saa liitettyä tietokoneeseen normisti niin että se näkyy tietokoneella levyasemana?

Mitä sillä haetaan että se muutettaisiin naarakseksi?
So Hard

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Manaaja kirjoitti:Siis tolla mukanatulevalla uros-usbilla sen saa liitettyä tietokoneeseen normisti niin että se näkyy tietokoneella levyasemana?

Mitä sillä haetaan että se muutettaisiin naarakseksi?
No sitä että siihen saisi liitettyä edes usb-vehkeitä, kuten kameran omalla johdollaan? Onhan se hieman kömpelöä jos ottaa kameralla kuvan, se pitää siirtää tietokoneelle johon yhdistää iPadin josta sen siirtää iTunesin kautta iPadille jotta voi käyttää iPadia kuvien tsekkailuun.

Win-tilanne olisi, jos kameran kanssa maailmalla ollessa vois lyödä muistikortin kamerasta ulos ja kiinni iPadiin. Näköjään iLisäkilkkeellä se onnistuu. iRahastusta.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Manaaja kirjoitti:Siis tolla mukanatulevalla uros-usbilla sen saa liitettyä tietokoneeseen normisti niin että se näkyy tietokoneella levyasemana?
Ei näy, vaan toimii iTunesin kautta pelkästään, kuten aiemmin mainitsin. Jospa tuon saisi joskus kierrettyä.
So Hard kirjoitti:Ei minulla siis ole iPad-laitetta lainkaan. Olen näpelöinyt sitä useammassa paikassa useampaan kertaan. Sehän on hyvä uutinen jos mukana on johto, vaikka en edelleenkään ymmärrä miksei siinä vain sitten ole USB-porttia vaan joku Applen epästandardi lisäkilkeportti. Tai no siis ymmärrän toki, rrraa raaaa rahaa. Vähän sama kun Xboxin wlanittomuus.
Okei, no nyt ymmärrän. Ymmärsin, että sulla on ollut laite lainassakin tai jotain. Aloin miettimään, että miten olet saanut ladattua vehkeen, sitä johtoa kun käytetään siihenkin.
Pröötprööt
Manaaja

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

So Hard kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Mitä sillä haetaan että se muutettaisiin naarakseksi?
No sitä että siihen saisi liitettyä edes usb-vehkeitä, kuten kameran omalla johdollaan?
On todella epätodennäköistä että vehjes X jossa ei ole edes oikeanlaista USB-liitäntää, osaisi toimia USB-hostina vaikka sen itsensä saisi näkymään orjana tietokoneella. Vaatii ihan omat logiikkansa, jota tossa tuskin on. 90% todennäköisyydellä liittimen sukupuolenvaihdos ei siis auta, ellei omenalla asioita nyt olisi satuttu jostain poikkeuksellisesta syystä hoitamaan ihan eri tavalla. Mitä epäilen suuresti, kun noiden tyyli on yleensä rajoittaa liitettävyyksiä.
So Hard

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Manaaja kirjoitti:On todella epätodennäköistä että vehjes X jossa ei ole edes oikeanlaista USB-liitäntää, osaisi toimia USB-hostina vaikka sen itsensä saisi näkymään orjana tietokoneella. Vaatii ihan omat logiikkansa, jota tossa tuskin on. 90% todennäköisyydellä liittimen sukupuolenvaihdos ei siis auta, ellei omenalla asioita nyt olisi satuttu jostain poikkeuksellisesta syystä hoitamaan ihan eri tavalla. Mitä epäilen suuresti, kun noiden tyyli on yleensä rajoittaa liitettävyyksiä.
No sitä minäkin epäilen, kun kerran äpyli tarjoaa moista varten lisäkilkettäkin. Epäilisin että tarvittava elektroniikka nimenomaan on vain lisäkilkkeessä.
pikkuprinssi

Re: Hankitko iPADin -kysely? Ja mielipiteitä taulutietokoneesta.

Viesti Kirjoittaja pikkuprinssi »

Tämä vaikuttaa hyvältä kumppanilta WiFi-iPadille, jos haluaa nuukailla satasen ja omistaa yhteensopivan puhelimen. Ja onhan tuo ihan näppärä mokkulan korvike muutenkin.
Vastaa Viestiin