Android-puhelin?

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Androidissa on mahdoton saada yhdelle ruudulle järkevä kalenterinäkymä ja 2 sähköpostia saati että päälle mahtuisi kriittiset ikonit. Kokeiltu on. Hemmetin kömpelöjä widgettejä ja möllöttäviä ikoneja jotka ei anna mitään infoa. Tuttuun perttitapaan tarjoat ratkaisuksi juuri sitä, mikä rajattiin toimeksiannossa ulos. Olen räpelöinyt riittämiin kinkkejä tietääkseni ettei ne ole mulle.

En ylipäänsä ymmärrä insinöörilähestymistapaa, että pitäisi tuijottaa prossessoria. Mun kaltaiselle peruskäyttäjälle muistin määrä, sd-mahdollisuus, akun vaihdettavuus ja kameran laatu on oikeastaan ainoat tekijät UI:n ja designin lisäksi mitä ylipäänsä kannattaa katsoa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Itseäni vituttaa jo valmiiksi, että seuraava puhelimeni on varmaan Sony Xperia Z5 Compact. "Compact". Vitutus johtuu siitä, että alle neljätuumaisia, vesitiiviitä ja muistia yli 1.5GB puhelimia ei taideta enää valmistaa. Tuossa on 4.6 tuumaa. Aivan saatanan iso, eikä akkua voi vaihtaa. Hinta tällä hetkellä jotain 500 rahaa, joten joutuu odottamaan erinäisiä vuosia hinnan putoamista alle 200 rahan.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ eikös tuo compact ole lähellä iphone 4:sen mittoja?
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

sivustahuutaja kirjoitti:^ eikös tuo compact ole lähellä iphone 4:sen mittoja?
Ei mitään hajua.
exPertti kirjoitti:Ydinahven, eikö tämä ole tarpeeksi vesisuojattu?

https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... elin-musta

Edit: muistia se vähimmäisraja 1,5Gb.
Tuo on fyysisesti vielä isompi kuin Sony Xperia Z5 Compact. Nykyinen puhelimeni on 3.5 tuumainen, eikä puhelimen tarvitsisi olla tätä isompi.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Joo, hintansa puolesta erittäin soiva peli.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bhven kirjoitti:Itseäni vituttaa jo valmiiksi, että seuraava puhelimeni on varmaan Sony Xperia Z5 Compact. "Compact". Vitutus johtuu siitä, että alle neljätuumaisia, vesitiiviitä ja muistia yli 1.5GB puhelimia ei taideta enää valmistaa. Tuossa on 4.6 tuumaa. Aivan saatanan iso, eikä akkua voi vaihtaa. Hinta tällä hetkellä jotain 500 rahaa, joten joutuu odottamaan erinäisiä vuosia hinnan putoamista alle 200 rahan.
Kyocera hydro life ja hydro elite nyt ainakin. 4,5 ja 4,3 tuuman näytöt. Hinnat amazonissa alk 89$.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jos olisin ostamassa android-luuria, niin Nexus 5 16 gb löytyy cdonista 323. Sanoisin että paras diili vähään aikaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Mulla on Samsung Galaxy A21s. Muuten ihan ok, mutta saatanan herkkä näyttö. Jos vähänkin sormi osuu näytönreunaan esim. kuvia ottaessa, menee koko puhelin ihan sekaisin. Vähän vaikea siis pidellä sitä kädessä, kun on muutenkin niin liukas että tahtoo pudota koko ajan. Pitäs joku vaate vissiin hankkia sille, niin helpottuisi elämä.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Onko joku vertaillut lähiaikana anrdroideja. Puolisolle ajattelin lahjaksi, koska nykyisessä ei se puhelintoiminto toimi.

Toiveissa:
- riittävästi tilaa, ettei tarvitse miettiä mitä voi ladata/tallentaa
- Hyvä kamera
- Ei mikään tabletin kokoinen vaan ihan tavallinen mitoiltaan
- voi ladata langattomasti
- hinta max 600

Itsehän ostaisin iPhone11:sta hänelle jos olisi minusta kiinni, mutta jos nyt tykkää androideista niin olisiko siellä jotain kelpoista?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ostin Samsungin A32:n.

Ehkä aavistuksen liian iso.
Akunkesto loistava 'älyluuriksi'.
Käyttäjäkokemus Pure Androidin jälkeen kauhea, palaisin heti takaisin jos voittaisin lotossa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

exsu kirjoitti: 12.05.2021 11:38 Itsehän ostaisin iPhone11:sta hänelle jos olisi minusta kiinni, mutta jos nyt tykkää androideista niin olisiko siellä jotain kelpoista?
https://swappie.com/fi/iphone/iphone-xs ... tiharmaa-7

Miksi maksaa naurettavan paljon jostain uudesta iPhonesta. Antaa jonkun muun tehdä se hiusnaarmu näyttöön, niin ei v*tuta niin paljon.

Ai Andrtoid: Oneplus Nord. Hintaa tosin vain n. 370 euroa. Töissä on ollut testilaitteina Nokiaa, Samsungia ja Huaweita. Nokia (HMD) ei ole saanut ulos ainotakaan ns. premium-puhelinta, jossa ei olisi jotain ongelmaa. Tuon hintaluokan Huawei on aivan eri luokkaa käytön sujuvuudeltaan, mutta sehän ei pääsee Googlen kauppaan, no go. Samsung ampuu itseään jalkaan omalla käyttöliittymällään, mutta jos on ennenkin käyttänyt Samsungia, se voi olla pääosin hyvä juttu.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja exsu »

nokkaelain kirjoitti: 12.05.2021 15:30
Ai Andrtoid: Oneplus Nord. Hintaa tosin vain n. 370 euroa. Töissä on ollut testilaitteina Nokiaa, Samsungia ja Huaweita. Nokia (HMD) ei ole saanut ulos ainotakaan ns. premium-puhelinta, jossa ei olisi jotain ongelmaa. Tuon hintaluokan Huawei on aivan eri luokkaa käytön sujuvuudeltaan, mutta sehän ei pääsee Googlen kauppaan, no go. Samsung ampuu itseään jalkaan omalla käyttöliittymällään, mutta jos on ennenkin käyttänyt Samsungia, se voi olla pääosin hyvä juttu.
Joo Huawei ei ole em. syystä vaihtoehto. Oneplus ei tue langatonta latausta, mutta hinta on kyllä kiinnostava. Puolison puhelimet on ollut noita Samsungeja, mutta pääasiassa siis valtavan kehnoja ja jumisia, eli ei ehkä tulisi ikävä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Oneplussat on hyviä, mutta langaton lataus on vain kalliissa malleissa. Eka malli jossa on taitaa olla 8 Pro ja se on 699.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Mulla on bookmarkseissa Samsung Galaxy S10e. Ihan puhtaasti fyysisen kokonsa takia. Spekseistä en tiedä tarkemmin. En oo ihan vielä luuria vaihtamassa.

https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s10e-9537.php
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Selittäkääs tymälle mikä ihanuus tuossa langattomassa latauksessa on?

Muuta kuin saada tupaansa yksi korkean tulipaloriskin laite lisää.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kun samassa taloudessa on sekä omppua että androideja, niin ei tarvitse makuuttaa pöydällä monia eri piuhoja vaan riittää yksi latausasema, jossa kukin puhelin lepäilee tarvittaessa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mulla lattialla sängyn vieressä langaton alusta. Pimeässä helppo laittaa siihen. Vaimo yleensä nukkuu siinä vaiheessa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 12.05.2021 16:03Muuta kuin saada tupaansa yksi korkean tulipaloriskin laite lisää.
Onko tälle joku oikea tausta?
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Lepakko laskeutuu alustalle ja räjähtää?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 14.05.2021 10:21 ^ Lepakko laskeutuu alustalle ja räjähtää?
:D

Itse asiaan, just Teamsissa joku intoili uudesta Google-puhelimestaan. Mutta voi olla, että langattoman latauksen mallit niissäkin ovat vain niitä kalleimpia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja exsu »

urpiainen kirjoitti: 14.05.2021 10:24
Itse asiaan, just Teamsissa joku intoili uudesta Google-puhelimestaan. Mutta voi olla, että langattoman latauksen mallit niissäkin ovat vain niitä kalleimpia.
Pitää tutustua tähänkin. Mulla yks parhaista edullisista puhelimista oli LG:n ja googlen joku yhteisveto. Se oli kaunis, nopea ja käyttövarma, kunnes akku pullistui palloksi.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti: 14.05.2021 14:25
urpiainen kirjoitti: 14.05.2021 10:24
Itse asiaan, just Teamsissa joku intoili uudesta Google-puhelimestaan. Mutta voi olla, että langattoman latauksen mallit niissäkin ovat vain niitä kalleimpia.
Pitää tutustua tähänkin. Mulla yks parhaista edullisista puhelimista oli LG:n ja googlen joku yhteisveto. Se oli kaunis, nopea ja käyttövarma, kunnes akku pullistui palloksi.
Pixel 5 on langattomasti ladattava, mutta yli budjetin.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Miksiköhän olen alkanut kuolailemaan tuota sampsunkin S23 ultraa?

En minä mitään överitehokasta luuria tarvitse mihinkään. Ja ihan järjetöntä maksaa luurista noin paljon.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ No nyt olisi ratkaisu:

Samsung Galaxy S23 FE 5G

Tuohon ehkä kykenee.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Mulla on vuonna 2019 ostettu Samsung Galaxy a21s, hyvin pelittää edelleen eikä näytä nykyään olevan edes erityisen kallis.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Vastaa Viestiin