Android-puhelin?

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja exsu »

aasi kirjoitti:Jännästi on Desire HD:n akunkesto parantunut koko ajan. Aluksi alkoi tuntua siltä että tämähän on ihan susipaska, kun ei tahdo kestää edes työpäivää.
Mulla kävi sama mun ei-HD:ssa. Alkuun ei kestänyt mitään, nyt saattaa mennä parikin päivää putkeen jos ei kauheasti puuhastele mitään ylimääräisiä.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja huima »

exPertti kirjoitti:Jopa pari päivää. Oma S^3 luurini on ladattu maanantaina viimeksi. 34% sanoo "battery monitor" widget. No tietty ei tällä paljoa ole surffattu eikä pelattu eikä puhuttu. Keskiverrosti vaan.
Niin. Eihän se akku kauheasti käyttämättömänä kulu.

On munkin työpuhelimen ( E5-00 ) akunkesto hyvä, mutta eipä sillä tulekaan surffattua kuin ihan pakollisissa tilanteissa vain.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Yllättävää paskuutta Androidin ja OS X:n yhteiselossa. Siinä missä Linuxin kanssa netin jakaminen usbin yli toimii heittämällä, niin OS X:n kanssa pitäisi ilmeisesti sekä koneeseen että puhelimeen asentaa jotain viriviri-softia. En tykkää yhtään.

Edit: ja nyt vasta vituttaakin kun tajusin rikkoneeni haikuviestiputkeni.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Voi perseensuti, arvatkaapa kuka tiputti puhelimen nätisti näyttö edellä asfalttiin. Kyllähän tuo vielä toimii, mutta kivasti on lasi säröillä. Onkin oikeastaan ensimmäinen kerta kun oon jotain tähän malliin hajoittanut.

Nyt sitten arvon korjauttamisen ja kolmenkympin varaosan tilaamisen Kiinasta ja itse korjaamisen välillä.

Paitsi jos voitan lotosta, niin tilaan vain uuden samanlaisen.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja aasi »

aasi kirjoitti:Nyt sitten arvon korjauttamisen ja kolmenkympin varaosan tilaamisen Kiinasta ja itse korjaamisen välillä.
Hohhoh, hinta-arvio korjaukselle on melkein puolet uuden hinnasta.

Onpa tilanne.
Avatar
Varis
Elämätön Kitisijä
Viestit: 300
Liittynyt: 19.01.2011 23:51

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja Varis »

aasi kirjoitti:
aasi kirjoitti:Nyt sitten arvon korjauttamisen ja kolmenkympin varaosan tilaamisen Kiinasta ja itse korjaamisen välillä.
Hohhoh, hinta-arvio korjaukselle on melkein puolet uuden hinnasta.

Onpa tilanne.
Kotivakuutus?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Varis kirjoitti:Kotivakuutus?
Omavastuu on aikalailla korkein mahdollinen. Ilmeisesti nyt saisi vieläkin korkeamman, muistelin että olisi ollut jo tapissa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja aasi »

aasi kirjoitti:Yllättävää paskuutta Androidin ja OS X:n yhteiselossa. Siinä missä Linuxin kanssa netin jakaminen usbin yli toimii heittämällä, niin OS X:n kanssa pitäisi ilmeisesti sekä koneeseen että puhelimeen asentaa jotain viriviri-softia. En tykkää yhtään.
Huomasinpa että jokin aikaa sitten tulleen Android-päivityksen jälkeen tetheröinti toimii kuin junan vessa.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Onko kukaan tutustunut vaihtoehtoisiin karttasoftiin Androidille kuin Google Maps? Huomasin eilen että pyöräilessä ei oikein Maps palkitse, kaikkia pyöräteitä ei ole ollenkaan. Noita erilaisia Openstreetmapsiin perustuvia tuntuu olevan vähän turhankin monta.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Mua kiinnostais kans.


Oon hurahtanut tohon RunKeeperiin, ja mittaan nykyään kaikki kävely- juoksu- ja pyörälenkit jotka muistan.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

^ Vihdoinkin.

Tosin se vähä mitä oon luuria käyttänyt navigaattorina, niin on yleensä ollut käytössä navfree-niminen ohjelma.
Ruokalan kalapuikko Pena
masa

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja masa »

Androidiin aika hyvän tuntuista maastonavia tarjolla:

1. Asenna Oruxmaps Google Playstä
2. http://kartat.hylly.org/
Siirrä img-kartta Oruxmapsin karttahakemistoon muistikortille, tai muuta kartan hakemistopolku oikeaksi jos karttatiedosto muussa lokaatiossa
3. Päivitä Offline-karttalista ja valitse haluamasi kartta.


Tais juur säästää multa 500 - 1000 ecua.
masa

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja masa »


VMP.

Mun puhelin hajosi ton takia. Kolmannen kerran kun navigointi tilttasi puhelin lensi vahingossa auton kojetauluun ja hajosi.

Tarviin uuden puhelimen.
Manaaja

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Heh. Sen pari kertaa mitä oon käyttänyt niin on toiminut ihan ongelmitta ja puheohjauskin toiminut niinkuin pitää. Ainoa miinus tuossa on se, että en oo saanut ko. kikkaretta näyttämään ajonopeuttani, minkä haluaisin nähdä mieluummin GPS-tutkattuna kuin nopeusmittarista mm. peltipoliisien takia.
masa

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja masa »

^ No mullakin pari aiempaa reissua pelannut ihan hyvin, mutta ilmeisesti Turku ja Kärsämäki oli sille liikaa hanskattavaksi.
Manaaja

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Temper, temper.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Laitoin Galaxy S4:n. Onhan tämä huomattavasti Desire HD:hen nähden jouheampi. Ehkä pikkaisen turhan iso, mutta sopii vielä mun kouraan. Satelliittipaikannus on kehittynyt melkoisesti, ottaa lähes välittömästi fixin sisälläkin, mihin HTC ei pystynyt ollenkaan.

Googlen puheentunnistus toimii yllättävän hyvin, niin suomella kuin mun tankeroenglannillakin sain oikeat sanat ruutuun.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kyllä niitä älyttömiäkin puhelimia yhä myydään, jos sellaisen haluaa. Älypuhelimista kaikilla voi tehdä samat perusjutut, kalliimpi on vaan nopeampi ja parempinäyttöinen jne. Eli jos ei kaipaa mitään erityistä teknistä suorityskykyä, en varsinaisesti näe pointtia investoida luuriin juuri yli satkua. Joku Lumia 520 tai Samsung galaxy trend on ihan passeli peruskäyttöön.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Verkkokaupasta saa halvemmalla.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Nopeasti kun katsoin, verkkiksessä oli 10 eurosenttiä halvemmalla.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Seuraava luuri on Lumia 650. Siinä on just kaikki kohdallaan. Kevyt, riittävästi muistia, mun perustarpeisiin riittävä teho, edullinen hinta, vaihdettava akku. Edellinen luuri on pudonnut vähän liian monta kertaa ja akku alkaa pätkiä, ei viitsisi hankkia mitään tilapäisratkaisua joten toivottavasti toimitukset pelaa ja työnantaja ottaa valikoimiin nopeasti.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Kyllä täytyy tosiaan windows phonesta pitää, 230e hintatasolla saa jo ihan uskomattomia android-luureja.

Ja mikä siinä jos pidät, tiedä vaikka joku suomalainen mobiili-inssi saa pitää työnsä vähän kauemmin.
Sano joku 230 €:llä saatava uskomaton android-luuri, jossa ei ole aataminaikuinen käyttisversio, kiinalaisia ui-virityksiä tai bloatwarea?
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:No, raudaltaan 650 on lähempänä 160-200e hintaluokassa olevia Samsungin J5:ttä (vastaava näyttö ja tehot, android 5.0) Honor 4X:ä (ok, liian iso näyttö, 5.1.1 päivitys piti tulla vuoden lopulla) ja melko samassa hintaluokassa olevaa Horor 6:tta (kerrassaan vaikuttava peli, 5.1.1 android). Näin ensialkuun vaikka nämä...
Ketä se rauta kiinnostaa? Laite on just niin käytettävä kuin on. Honorit on isoja, painavia ja kammottavia muovi/lasiläystäkkeitä joissa on juuri se kinkki-UI. "Pitäisi tulla" on kuultu ennenkin. Samsung J5 tuskin pääsee samaan sarjaan näytössä..
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin