Söin ravintolassa

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Bluntly
Kitisijä

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Villa Lilla
Mitä asiakkaille sitten on luvassa?

– Pöytiintarjoiltuja lounaita, tasokkaita viinejä. Illallisia torstaista lauantaihin, kunhan rajoituksista luovutaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kahvilan aikaan tuolla tuli muutaman kerran käytyä. Vähän sivussa mun normaaleilta liikkumisalueilta, joten pitää lähteä varta vasten, mutta uusikin ravintola pitää varmasti jossain vaiheessa käydä testaamassa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vapise Helsinki! Tapiolan Bistro O Mat nousi 50 parasta ravintolaa listalle!
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista ... 90519.html

Illlallisella en ole ehtinyt B.O.M:issa käydä, mutta lounaat ovat olleet mahtavia.

Hieman yllättäen Lucy In The Sky oli sijalla 58. Ilmeisesti ovat onnistuneet saaman homman toimimaan. Pitää käydä uudestaan heti kun pystyy. Miljöö on huima ja jos kesällä saisi terassilla hyvää ruokaa, niin uuh!

Helsinki nappasi 33/50 listan rafloista. Vetoan kaikkiin Espoolaisiin: Suosikaa oman pitäjän hyviä kuppiloita, niin ehkä saamme tänne lisää huippukeittäjiä.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kuten mä tänne jo avauduinkin, parin erinomaisen suorituksen jälkeen Tapiolan Bistro O Mat valmisti minulle taannoin heikon lounaan. Olen vieläkin kiukkuinen. Mutta ehkä annan uuden mahdollisuuden kun taas alan lounaalla enemmän käymään.

Mutta enemmän siinä on ehkä ongelmana se, että kuten ilmeisesti muutkin täällä, niin vaikka lounaat menee, en oikein keksi syytä, miksi menisin sen ravintolan tyyliä edustavalle illalliselle espoolaisostariin, kun Helsinkikin on lähellä. Tältä kannalta ilahduin, kun Hesarissa oli taannoin juttua siitä, että Rantaraitin ravintolat nostavat kunnianhimoaan ja laatuaan. Siinä olisi toimiva espoolaiskonsepti. Ei siis kilpailijana ravintolaillallisille Helsingissä, vaan enemmän sellainen reipas ulkoilu ja hyvä ateria siihen yhteyteen. Erityisesti odotan Haukilahden Paviljongin uutta tulemista kesällä, Haukilahden Helmikö siitä nyt on tulossa vai mikä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

urpiainen kirjoitti: 20.05.2021 17:19 Mutta enemmän siinä on ehkä ongelmana se, että kuten ilmeisesti muutkin täällä, niin vaikka lounaat menee, en oikein keksi syytä, miksi menisin sen ravintolan tyyliä edustavalle illalliselle espoolaisostariin, kun Helsinkikin on lähellä.
Mä keksin :idea: Ei tarvi mennä Helsinkiin! Se on voitto jo itsessään.

Mä itseasissa kävin joskus ennen koronaa siellä syömässä illalla. Muuten hyvä setti mereneläviä, mutta simpukkaannoksessa häiritsi simpukoiden päälle kasoina pudoteltu liian voimakas aioli. Se toimi kyllä erillisestä kupista annoksen sivulla tulleiden raskalaisten dippinä, mutta peitti simpukoiden maun.

Lounaisiin olen ollut tyytyväinen. Kieltolain aikaan kävin kertaalleen hakemassa lohikeittoa kotiin ja sekin oli hintalaadulta toimiva setti. Mä luulen Urpiaisen huonon kokemuksen olleen yksittäistapaus. Aina ei voi onnistua tai jotain.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
sivustahuutaja
Kitisijä

urpiainen kirjoitti: 20.05.2021 17:19 , en oikein keksi syytä, miksi menisin sen ravintolan tyyliä edustavalle illalliselle espoolaisostariin, kun Helsinkikin on lähellä. Tältä kannalta ilahduin, kun Hesarissa oli taannoin juttua siitä, että Rantaraitin ravintolat nostavat kunnianhimoaan ja laatuaan. Siinä olisi toimiva espoolaiskonsepti. Ei siis kilpailijana ravintolaillallisille Helsingissä, vaan enemmän sellainen reipas ulkoilu ja hyvä ateria siihen yhteyteen.
Just noin!

Itse en lähtisi helsinkiinkään perusillallisen perään ilman muuta menoa. Ei se kivijalka niin paljon hienompi ole kuin ostari.
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

100 parasta ravintolaa enkä mä ole käynyt yhdessäkään. Pitäisi skarpata käyntejä, mutta yksikään noista ei ole edes suunnitelmissa varmaan siksi että tunnistin ehkä viisi.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä sain noin 26, plusmiinus muutama, kun ei muista. Joskus olisi saattanut olla enemmänkin, nyt oli useita helsinkiläispaikkoja, joita en edes tiedä. Mutta paljon olisi uutta koettavaa, kun vain korona ja lompakko antaisivat myöten.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Bluntly
Kitisijä

Vain BasBas ja Pizzeria Via Tribunali käytynä. Ja jälkimmäiseen tuskin menen toistamiseen vapaaehtoisesti.

Mutta tuskin yhdestäkään listalla saa >500g T-bonea. Menen mielummin moisten perässä ulkomaille.
sivustahuutaja
Kitisijä

^ Miksi haluaisit syödä ravintolassa lihanpalan, jonka paistaa helposti itse? Se lihanpala on kuitenkin niin kallis raaka-aine, että sen ravintolahinta on ihan posketon. Raflassa kannattaa syödä jotain, mitä ei kotona saa.
Bluntly
Kitisijä

Joskus on kiva kun joku muu tekee.

Itsetehtynä saa toki parempaa.
So Hard
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jos Lucy on the skyn sapuskan taso on samaa kuin viime kesänä, ennustan hyvää tulevaisuutta.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 20.05.2021 19:48 Raflassa kannattaa syödä jotain, mitä ei kotona saa.
Koko idea on juuri tässä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Hummus House on muuttamassa Otaniemen ostarille. Alustavasti ovat suunnitelleet avaavansa 15.10. Ainakin Soukassa oli loistavat lounaspöperöt. Erityismaininta falafeleille ja kana-shawarma kannattaa lähteä varta vasten hakemaan, kun sitä on tarjolla. Soukan aikaan se oli lähinnä pe-la, mutta uuden isomman liiketilan myötä tarjonta saattaa parantua.
Kreitsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Alppilan suunnilla tuli testattua kaksi uutta syöttölää. Perinteisiin on kuulunut syöpöttely Weeruskassa, mutta Weeruskaa ei enää kiinnosta veget. Listalla oli vain kaksi vegevaihtoehtoa: pizzaa tai hampurilainen. Ennen on Weeruskassa ollut hyviä vegevaihtoehtoja punajuuripihvineen jne. No, ei tarvi sinne enää mennä. Jos menen ravinteliin syömään, niin en todellakaan halua siellä mitään pizzaa saati hampparia, jota en halua ikinä missään.

Kajaaninkadulla oleva nepalilainen nimeltä Yarsa pelasti nälkäkuolemalta. Sairaan hyviä vegevaihtoehtoja ja ruuan tulisuusmerkinnät piti paikkansa. Itse siis mietoja otin (söimme siellä kahtena iltana) ja olivat mietoja mutta erittäin maukkaita. Jatkoon!

Toisena testasimme Brahenkentän kupeessa olevan kreikkalaisen ravintolan Zorbaksen. Ei ole siitäkään mitään valittamista. Tai ehkä vegevaihtoehdot olisivat voineet olla erilaisempia keskenään. Mutta oikein maukasta oli eli jatkoon sekin.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Vastaa Viestiin