TOP-50 elokuvat

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

TOP-50 elokuvat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

http://www.leffatykki.com/toplista/parhaat-leffat

Kuinka monta näistä olet nähnyt? Ja mikä on mielestäsi saanut ansaitsematonta "kunniaa"?

Mulla 28/50.
Mielestäni tuolle listalle näkemistäni elokuvista ei kuulu Unelmien sielunmessu eikä Tanssi susien kanssa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: TOP-50 elokuvat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olen nähnyt 40/50. Kai. Mun mielestä mä en kuulu tähän ketjuun.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: TOP-50 elokuvat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Braveheartin olisin muuten uskonut listalla näkeväni.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: TOP-50 elokuvat

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Nopeella laskulla sain 3 joita en ole nähnyt.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
RP

Re: TOP-50 elokuvat

Viesti Kirjoittaja RP »

47/50. Hmm, jokaisella on paikkansa. Makuasioista ei sovi kiistellä. Ei noista näkemistäni yksikään huono ole, päinvastoin.

Edit: En ole nähnyt listan elokuvista Peili, Prinsessa Mononoke, Jäniksen vuosi. Jäniksen vuosi löytyy kyllä hyllystä, mutta ei vielä katsastettu. Prinsessaa tuskin edes vaivaudun, Peili on siinä ja siinä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: TOP-50 elokuvat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

RP kirjoitti:Makuasioista ei sovi kiistellä.
Näin. Selvistä faktoista sen sijaan olemme, parhaiden kitinätraditioiden velvoittamina, valmiit vääntämään kiihkeästi ja väsymättä.]

Edit: lainausket kuntoon. Tää on rasittavaa puhelimella - kuinka sä dave jaksat?
Viimeksi muokannut urpiainen, 26.09.2011 12:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: TOP-50 elokuvat

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Mielestäni tuolle listalle näkemistäni elokuvista ei kuulu Unelmien sielunmessu
Makuasia, mutta nyt kyllä pitää ihmetellä. Henkilökohtaisesti kyseinen leffa kuuluu elokuvien kirkkaimpaan kärkeen, mistään elokuvasta ei tule niin ahdistunut ja paha olo mitä tuosta, ja pääsääntöisesti ilman kuvotusta ja väkivaltaa. Okei, lopussa oleva tulehtunut käsi on aika irstas, mutta mielestäni elokuvan ahdistavuus kumpuaa ihan muualta. Harvassa elokuvassa kaikille käy huonosti, niinkuin useasit oikeasti elämässä käy, ja sen takia se on mielestäni erityisen vaikuttava.

Ei, ei edes Irriversiblestä tai Hostel-sarjasta irtoa yhtä säännöllistä henkistä pahoinvointia mitä tuosta.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
RP

Re: TOP-50 elokuvat

Viesti Kirjoittaja RP »

urpiainen kirjoitti:
RP kirjoitti:Makuasioista ei sovi kiistellä.
Näin. Selvistä faktoista sen sijaan olemme, parhaiden kitinätraditioiden velvoittamina, valmiit vääntämään kiihkeästi ja väsymättä.]
Oikeasti, yksi ärsyttävin kinastelun aihe on elokuvat ja musiikki. Ei oikein kosketa pupun simpukkaa.

Oli ikävä, kiva kun huomioit <3
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: TOP-50 elokuvat

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

24 kai. Aika vähän ehtii katsomaan.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: TOP-50 elokuvat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

RP kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
RP kirjoitti:Makuasioista ei sovi kiistellä.
Näin. Selvistä faktoista sen sijaan olemme, parhaiden kitinätraditioiden velvoittamina, valmiit vääntämään kiihkeästi ja väsymättä.
Oikeasti, yksi ärsyttävin kinastelun aihe on elokuvat ja musiikki.
No, kaiken voi tehdä hyvin tai huonosti. Esim. Rollon kanssa elokuvista "kinastelu" on ollut aina siihen ryhtyessäni tavattoman antoisaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: TOP-50 elokuvat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
RP kirjoitti:Makuasioista ei sovi kiistellä.
Näin. Selvistä faktoista sen sijaan olemme, parhaiden kitinätraditioiden velvoittamina, valmiit vääntämään kiihkeästi ja väsymättä.]

Edit: lainausket kuntoon. Tää on rasittavaa puhelimella - kuinka sä dave jaksat?
Valkoisen miehen taakka.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: TOP-50 elokuvat

Viesti Kirjoittaja huima »

7 näkemättä.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: TOP-50 elokuvat

Viesti Kirjoittaja elco »

38.

En ole nähnyt Tanssii susien kanssaa, mutta olen vakuuttunut, ettei sen paikka ole tuolla listalla. Mulholland Drivea en jaksanut katsoa kuin vartin. Sama pätee citizen kaneen, joka ihme kyllä ei ole listalla.

Kommentointi on aivokuollutta: "Leijonakuningas kuuluu piirrettyjen parhaimmistoon". Vittu, jos toi on parhaat leffat-lista ja LK on piirretyistä kärjessä niin kai se silloin on sitten paras!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: TOP-50 elokuvat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Haemaeraemies kirjoitti:Henkilökohtaisesti kyseinen leffa kuuluu elokuvien kirkkaimpaan kärkeen, mistään elokuvasta ei tule niin ahdistunut ja paha olo mitä tuosta, ja pääsääntöisesti ilman kuvotusta ja väkivaltaa.
IMHO en halua katsoa mitään mistä ahdistunut ja paha olo. Puhdasta viihdettä mulle kiitos.

Asiaan: En tiennyt olisiko helpompi laskea nähtyjä vai näkemättömiä. Luulisin, että olen nähnyt 26/50, mutta ei voi muistaa varmuudella. Jäniksen vuoden olen tietysti lukenut, mutta en katsonut, jos kyseessä nyt on Paasilinnan kirjan filmatisointi.

Listalta puuttui omista suosikeista Sin City, Kill Billit ja fucking Åmål. Yllättävää myöskin, ettei siellä ollut Citizen Kanea, jota kuitenkin on monesti hehkutettu maailman parhaana elokuvana tai Forrest Gumpia.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: TOP-50 elokuvat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti:Yllättävää myöskin, ettei siellä ollut Citizen Kanea, jota kuitenkin on monesti hehkutettu maailman parhaana elokuvana
Samassa yhteydessä olen monesti kuullut puhuttavan Casablancasta, jota ei myöskään ollut listalla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: TOP-50 elokuvat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Citizen Kanea ja Casaa suosittelevat akateemiset, suuri massa taas elokuvia joita suuri massa jaksaa katsoa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
RP

Re: TOP-50 elokuvat

Viesti Kirjoittaja RP »

Casa on hyvä elokuva, Kanesta en niinkään välitä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: TOP-50 elokuvat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Nää ikivanhat mustavalkoiset klassikot tulee aina esiin näissä keskusteluissa. Olen katsonut Citizen kanet, Casablancat jne. mutta ei ne nyt oikein mulle elämää suurempina elokuvina aukea. Sama koskee klassikkokirjoja - kyldyrelli ja kriitikko kehuu jotain Ilmari Kiannon tuotantoa ja sitten kun sen lukee, pitäisi osata lukea se jonain oman aikakautensa merkkipaaluna mutta jos sen lukee teoksena muiden joukossa, se ei ole mitenkään ihmeellinen tai suorastaan tympeää tavaraa.

Mua ei oikeastaan kiinnosta mitä mieltä tuhannen perskärpäsen laatima huippislista on yhtään sen enempää kuin kriitikkojenkaan. Asiallisten tyyppien antamat kirja- ja leffasuositukset tuottaa 130% suuremmalla todennäköisyydellä elämyksen kuin joku randomlista ja kina siitä mikä sinne kuuluu.
Universaali disclaimer.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: TOP-50 elokuvat

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Vagabondo kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:Henkilökohtaisesti kyseinen leffa kuuluu elokuvien kirkkaimpaan kärkeen, mistään elokuvasta ei tule niin ahdistunut ja paha olo mitä tuosta, ja pääsääntöisesti ilman kuvotusta ja väkivaltaa.
IMHO en halua katsoa mitään mistä ahdistunut ja paha olo. Puhdasta viihdettä mulle kiitos.
Mielenkiintoinen perspektiivi. Itsehän nautin suuresti, jos joku kuvallinen tuotos kykenee aiheuttamaan oikeaa pelkoa ja ahdistusta. Harvassa ovat vaan nykyään semmoiset jotka oikeasti pelottais tai ahdistaisi, Requeim for a dream on yksi niistä, ja sen takia sen säännöllisesti uudestaan katson.

Mahtavasti vangittu tunnelma eri väreillä eri vuoden aikojen vaihtuessa, unohtamatta ehkä elokuvahistorian parasta "elämän alamäki" putkea, varsinkaan kun lopussa ei tule pelastus, prinssi/prinsessa & puoli valtakuntaa, vaan amputaatiota, huorausta ja sähköshokkeja.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: TOP-50 elokuvat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

RP kirjoitti:Prinsessaa tuskin edes vaivaudun
Makuasioita, itse pidän yhtenä listan parhaana.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: TOP-50 elokuvat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Tää on rasittavaa puhelimella - kuinka sä dave jaksat?
Samalla tavalla kuin jaksaa playstationkuria jne. muitakin avioliittonsa tuottamia rajoitteita. Kuka sanoi että tossukkuus ei vaatisi sisua?
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: TOP-50 elokuvat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Unelmien sielunmessu oli minulle tylsä tapaus. Kun työssä näkee vastaavaa koko ajan, ei elokuva tarjonnut mitään uutta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: TOP-50 elokuvat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Haemaeraemies kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti: IMHO en halua katsoa mitään mistä ahdistunut ja paha olo. Puhdasta viihdettä mulle kiitos.
Mahtavasti vangittu tunnelma eri väreillä eri vuoden aikojen vaihtuessa, unohtamatta ehkä elokuvahistorian parasta "elämän alamäki" putkea, varsinkaan kun lopussa ei tule pelastus, prinssi/prinsessa & puoli valtakuntaa, vaan amputaatiota, huorausta ja sähköshokkeja.
En mä mitään vaaleanpunaista unelmahöttöä kaipaa, mutta taide-elokuvat ja kauhupätkät ei nykyisin oikein nappaa. Tarantinot sen sijaan väkivaltaisuudestaan huolimatta kelpaavat mainiosti.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: TOP-50 elokuvat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti:Olen katsonut Citizen kanet, Casablancat jne. mutta ei ne nyt oikein mulle elämää suurempina elokuvina aukea. Sama koskee klassikkokirjoja - kyldyrelli ja kriitikko kehuu jotain Ilmari Kiannon tuotantoa ja sitten kun sen lukee, pitäisi osata lukea se jonain oman aikakautensa merkkipaaluna mutta jos sen lukee teoksena muiden joukossa, se ei ole mitenkään ihmeellinen tai suorastaan tympeää tavaraa.
Näinhän tuo tuppaa olemaan. Syvemmin johonkin alaan perehtynyt arvostaa eri asioita kuin perusmassa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: TOP-50 elokuvat

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Bluntly kirjoitti:Citizen Kanea ja Casaa suosittelevat akateemiset, suuri massa taas elokuvia joita suuri massa jaksaa katsoa.
Itse asiassa Steven Spielberg sai akateemisen tutkinnon vasta vuonna 2002, ja kyllä hän Kanea kehui jo ennen sitä - eli kyllä noita suosittelevat muutkin kuin akateemiset.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Vastaa Viestiin