Levyarvostelut

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Re: Levyarvostelut

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

NuoriDaavid kirjoitti:
pierupylly kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Oletko sä ostanut tuon silloin uutena?
Juu, Kajaanin S-marketista!
:hail:

Mä ostin omani Seinäjoen Anttilasta (luulen) silloin uutena, mutta tuolla uudella kannella. Oli kyllä kulunut julkaisusta jo lähes vuosi kait.
Tuo levyhän lähti nousuun vasta pitkän aikaa julkaisun jälkeen, kyllä se varmaan oli kesällä 1988 kun levyn ostin, vaikka julkaisu oli 87. Mähän olin Duran Duran / Michael Jackson -poppipoika siihen asti kunnes kuulin Welcome to the Junglen radiossa. Se biisi muutti kaiken.
Pröötprööt
masa

Re: Levyarvostelut

Viesti Kirjoittaja masa »

pierupylly kirjoitti:Welcome to the Junglen radiossa.
Hiukkavaarassa vuonna 91, ammusvaraston vartioparakin seinässä oli kissan kokoisin kirjaimin kirjoitettu teksti:

"Take me down to the paradise city where the grass is green and the girls are pretty"

Sopi kuin nenä päähän siihen mestaan.
Johnny Winter

Re: Levyarvostelut

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

pierupylly kirjoitti:Myytiin juu. Parinsadan dollarin pintaan näkyvät kauppaavan parhaimmillaan.
Tuo löytyy kyllä hyllystä vinyylinä juuri tuolla kannella. Hyvin on noi hinnat pompsahtaneet. Esimerkiksi Jimin Electric Ladyland alastomilla naisilla on aika hyvissä hinnoissa myös. En myy! Turha yrittää!!

Edit:

Siis tämä: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/f ... dyland.jpg
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Levyarvostelut

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Johnny Winter kirjoitti:
pierupylly kirjoitti:Myytiin juu. Parinsadan dollarin pintaan näkyvät kauppaavan parhaimmillaan.
Tuo löytyy kyllä hyllystä vinyylinä juuri tuolla kannella. Hyvin on noi hinnat pompsahtaneet. Esimerkiksi Jimin Electric Ladyland alastomilla naisilla on aika hyvissä hinnoissa myös. En myy! Turha yrittää!!

Edit:

Siis tämä: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/f ... dyland.jpg
Suomessa on mielenkiintoinen osa-alue tuolla räppi-hommissa:

nimittäin, alkuperäiset julkaisut on noussut ihan ihme-hintoihin: Petoksen itsepoltettua ekaa CD-R julkaisua myydään 70-100e hintaan, kun mies itse vaihtoi niitä tuoppeihin ja jointteihin aikoinaan.

Dj Kriddlockin ug soolo julkaistiin myös kasetilla, nyt sen hinta heiluu jossain 70 euron korvilla, alunperin sai 10 eurolla tms pari kuukautta sitten.

Ja monien räppäreiden oma kustanteet pyörii kovissa hinnoissa nykyään, mm: Raimo & muu Olari-porukan tuotanto.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Johnny Winter

Re: Levyarvostelut

Viesti Kirjoittaja Johnny Winter »

Haemaeraemies kirjoitti:Suomessa on mielenkiintoinen osa-alue tuolla räppi-hommissa:

nimittäin, alkuperäiset julkaisut on noussut ihan ihme-hintoihin: Petoksen itsepoltettua ekaa CD-R julkaisua myydään 70-100e hintaan, kun mies itse vaihtoi niitä tuoppeihin ja jointteihin aikoinaan.

Dj Kriddlockin ug soolo julkaistiin myös kasetilla, nyt sen hinta heiluu jossain 70 euron korvilla, alunperin sai 10 eurolla tms pari kuukautta sitten.

Ja monien räppäreiden oma kustanteet pyörii kovissa hinnoissa nykyään, mm: Raimo & muu Olari-porukan tuotanto.
Ensituotokset kai ylipäätään on sitä kysytyintä kauraa.

Asiasta myyjän haaroihin -> Itse olin yltiöonnellinen kun löysin tämän pikkukirppikseltä pari vuotta sitten. Oli ollut hakusessa jo vähän aikaa.

Mutta jotta oma osuuteni ei menisi aivan lässynlääksi, niin lupaan illan TV-pelin jälkeen tuupata analyysini yhtyeen The Black Keys uusimmasta tuotoksesta El Camino. Kutittaa ainakin mun palleja, muttei silleen homolla tavalla.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyarvostelut

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti:Mä mietin tuossa aiemmin Gattacan albumi on taideteos -vaahtoamisen seurauksena sitä. josko avaisi ketjun jossa ideana olisi kaivella omasta musiikkihistoriasta ässäluokan albumeita, siis toimivia kokonaisuuksia omassa genressään. Sellaisia jotka kestivät koko levyn kuuntelua ja täytebiisit minmissä.

Sitten tulin siihen tulokseen, että omalla kohdalla lista on niin lyhyt, että olisin niin huono esimerkki etten viitsinyt ketjua avata. Mieleen tuli nimittäin vain 5 albumia, joista ei oikein muuttaisi mitään. Tästäkin näkee, että kaikki hyvä musiikki on tehty ennen aikuistumistani tai sitten sen, että kulutan musiikkia kovin vähän.

Metallica - Master of puppets
Metallica - Justice for all
Billy Idol - Whiplash smile
Dire Straits - Brothers in arms
U2 - Achtung Baby

Jos joku albumeita paljon kuunnellut näkee vaivaa ja kaivelee muistisoluistaan Täydelliset Albumit niin lupaan löytää aikaa paneutua niihin artisteihin ja albumeihin joihin en ole erityisemmin tutustunut. Ei mitään juutuubvideoita sitten tähänkin ketjuun, kiitos.
Tässä mun lista:

Neil Young:

Everybody knows this is nowhere
After the goldrush
Harvest
Zuma
American stars'n bars
Comes a time
Rust never sleeps
Live rust

Bob Dylan:

Blonde on blonde
Desire
Blood on the tracks
Street - legal

Bruce Springsteen:

Born to run
Darkness on the edge of town
Nebraska
Born in the USA

The Clash:

London calling
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyarvostelut

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Bruce Springsteen: Greetings from Asbury Park, N.J.
Hankin äskettäin CD:nä.
Kuten Jake Nyman kirjoitti Rocktieto 3:ssa: huonosti tuotettu. Sanoitukset ovat pitkiä, rönsyilevää katuromantiikkaa. Vähän liian pitkiä. BS ei vielä tajunnut punakynän merkitystä, tiivistämisen tärkeyttä. Pienin varauksin hyviä biisejä alusta loppuun. Tosin vain yksi (It's hard to be a saint in the city) on selvästi ja reippaasti keskinkertaisen yläpuolella. Raikas juttu on että tämä on aika selvästi ns. mainstreamin ulkopuolella.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyarvostelut

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Rolling Stones: Get yer ya-yas out!
Live muistaakseni New Yorkissa. Livelevyjä tehdään koska yleisö on edessä, kaikki tapahtuu tässä ja nyt ja parhaimmillaan keikasta tulee Elämys. Aina se ei onnistu mutta tämä albumi onnistuu vähintään kohtuullisen hyvin. Eroa studioversioihin on selvästi.
Ensin esittely eli ylisanoja pursuavaa hehkutusta. Yleisö (jenkit) osaavat myös möyhkäämisen taidon. Sekin lisää fiilistä eikä mene liian överiksi.
Suositellaan.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyarvostelut

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Nei Young: American stars*n bars
Yleisarvosana erinomainen. Kepeitä kantribiisejä ja Zuma-session aikana levytettyjä revitysbiisejä. Vain yksi täytebiisi ja pitkähkö. Annetaan anteeksi. Nicolette Larson ja Linda Ronstadt laulavat moitteettomasti taustoja. Varsinkin ensin mainittu klaaraa homman erittäin hyvin. Ehdoton kohokohta on Like a hurricane. Minulle se on Kaikkien Aikojen Biisi samoin kuin monille Led Zeppelinin Stairway to heaven. Crazy Horse jyrää raskasta komppia samalla kun Niilo ulvottaa kitaraansa kuin henkensä hädässä. Muut revitysbiisit kertovat että vain yhteen riffiin perustuva kappale voi osua niin hyvin tunnesuoneen että se ansaitsee arvosanan hyvä tai jopa erinomainen. Tätähän ei Klaus Järvinen tajunnut. Hänelle musiikki oli pelkkää tekniikkaa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Vastaa Viestiin