Muppet Show

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
ninnithequeen

Muppet Show

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kuka muistaa katsoneensa aikoinaan telkkarista kyseistä sarjaa?

Mulla on edelleen nauhalla niitä vanhoja ehania jaksoja, joita nykyisin on kiva katsella tyttären kanssa. Ai saakeli että ovat hyviä. Suosikkijaksoni on ehdottomasti se, jossa oli Vincent Price vieraana.

Mistähän ihmeestä näitä vanhoja helmiä saisi tilattua DVD:llä, vanhat VHS:t kun on kohta kuluneet puhki :?
Quarter

Re: Muppet Show

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Kokeile amazon.co.uk
mahtaviahan nuo olivat. aina sai nauraa :)
ninnithequeen

Re: Muppet Show

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

QuarterDot kirjoitti:Kokeile amazon.co.uk
mahtaviahan nuo olivat. aina sai nauraa :)
Jep. Ruotsalainen Kokki on kyllä aika loistava. Sille nauretaan edelleen ihan kippurassa :D
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Muppet Show

Viesti Kirjoittaja martza »

ninnithequeen kirjoitti: Kuka muistaa katsoneensa aikoinaan telkkarista kyseistä sarjaa?

Mulla on edelleen nauhalla niitä vanhoja ehania jaksoja, joita nykyisin on kiva katsella tyttären kanssa. Ai saakeli että ovat hyviä. Suosikkijaksoni on ehdottomasti se, jossa oli Vincent Price vieraana.

Mistähän ihmeestä näitä vanhoja helmiä saisi tilattua DVD:llä, vanhat VHS:t kun on kohta kuluneet puhki
Mä muistan ikuisesti tämän sarjan. Siinä oli todella valloittavia persoonia, Kermit, ryhmän kingi ja aika joviaali persoona. Kermitillä oli käsittääkseni 50 vuotisjuhlat, tänä vuonna. On Kermit saanut oman laatankin Hollywoodin tielle.
Netistä saa varmasti tietoa, mistä näitä Muppet juttuja saa DVD muodossa..
On se hyvä, että täällä KITYssä joku on katsonut Muppetteja ja vielä tykännyt niistä. :wink: Ilmeisesti kaikki ei ole täällä sitä sukupolvea, jotka eivät ole edes kuulleet Kermitistä.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
ninnithequeen

Re: Muppet Show

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

martza kirjoitti: Mä muistan ikuisesti tämän sarjan. Siinä oli todella valloittavia persoonia, Kermit, ryhmän kingi ja aika joviaali persoona. Kermitillä oli käsittääkseni 50 vuotisjuhlat, tänä vuonna. On Kermit saanut oman laatankin Hollywoodin tielle.
Netistä saa varmasti tietoa, mistä näitä Muppet juttuja saa DVD muodossa..
On se hyvä, että täällä KITYssä joku on katsonut Muppetteja ja vielä tykännyt niistä. :wink: Ilmeisesti kaikki ei ole täällä sitä sukupolvea, jotka eivät ole edes kuulleet Kermitistä.
Voe tokkiinsa! Muppet Show on mulle Pyhä Asia.

Ja juu, Kermit taisi saada oman laattansa ihan äskettäin (?)

Tekiväthän ne sen uudenkin Muppet-sarjan, Muppet´s Tonight tai vastaava, jossa tekivät TV-ohjelmaa, eivät teatteria kuten alkuperäisessä. Tämä uusi vaan ei ollut niin hauska. Olihan heillä vieraita uudessakin: Princestä Cindy Crawfordiin ja Pierce Brosnaniin nyt ainakin, muistelen ma.
Avatar
Klaara
Kitinäaddikti
Viestit: 75
Liittynyt: 03.10.2005 18:14

Re: Muppet Show

Viesti Kirjoittaja Klaara »

martza kirjoitti: Ilmeisesti kaikki ei ole täällä sitä sukupolvea, jotka eivät ole edes kuulleet Kermitistä.
Vanhempani taisivat katsoa aikanaan hieman liikaakin ko. ohjelmaa (lieneekö ollut heidän sukupolvensa krapula-Teletapit?), koska lempinimeni vauvana oli Kermit. Sen aikaisia valokuvia katsoessa yhdennäköisyys on kyllä aika selvä: pullea masu, onnettomat rimpularaajat ja silmät tapillaan. Nykyään taidan kyllä muistuttaa enemmän Miss Piggyä. :?
Älä ruoki. Älä silitä.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Muppet Show

Viesti Kirjoittaja Ann »

Totta munassa katsoin. Löytyyhän noita varmaan vieläkin mummolan videoarkistoista, ovat vain uskoakseni aika puhkikatsottuja.

Lempparihahmo oli Uncle Deadly.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Terrorizer

Re: Muppet Show

Viesti Kirjoittaja Terrorizer »

tuli seurattua sarjaa, alan klassikkoa stuffia täytyy todeta :D
Starflare

Re: Muppet Show

Viesti Kirjoittaja Starflare »

No jopas, minusta Muppetit olivat jokseenkin irvokkaita ja groteskeja, joka aiheutti sen että pelkäsin niitä kakarana aivan hulluna :oops: .
Avatar
I.M.Weasel
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 14.08.2005 19:28
Paikkakunta: Hiki

Re: Muppet Show

Viesti Kirjoittaja I.M.Weasel »

Jep. Loistokamaa. Katsoin pienestä mustavalkotelkkarista skidinä. Piti opetella joko ymmärtämään enklantia tai lukemaan suomea, jotta jutut ei menisi ohi. Vieläkään en tiedä kumman opin - opinko kumpaakaan. En koulussa ainakaan.

Lempparihahmo Fozzie Bear... jotain samaistumista kenties? Läheisten mielestä muistutin kyllä enemmän muppetlabran Tohtori Bunsen Honeydewta (right, mullakaan ei ole silmiä...)..., pikkusisareni toimi uskollisena apulaisenani Beakerina (Kyvetti suomennoksessa...,) joka suoritti kokeiden vaaralliset osiot. :shock:
Mikä on tämän päivän miehen naisihanne? Ayshire lehmä: isot daisarit, mutta kylkiluut näkyy.
Mulli75

Re: Muppet Show

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Muistan katsoneeni ja harmissaan kun sen esittäminen Suomessa loppui.

Uusintakierrosta odotellessa.
ninnithequeen

Re: Muppet Show

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

I.M.Weasel kirjoitti: pikkusisareni toimi uskollisena apulaisenani Beakerina (Kyvetti suomennoksessa..
Hitto, miun rakkaan mieheni veljet sanovat vieläkin muruani Kyvetiksi. On se vaan niin samannäkönen ja olonen :D
AarneAnkka

Re: Muppet Show

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Sarjan faneihin kuuluu tämä myös, ja harmittaa ettei minulla näkynyt SubTV silloin kun se tuli uusintana. Telkkarista muutamia kuukausia sitten tullut "Muppets from Space" toi hieman lievitystä oireisiin, mutta ei paljon.

Lempparipätkiäni olivat paitsi ruotsalainen kokki, myös ne tiedelaboratorion tempaukset.
Avatar
mozart
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 179
Liittynyt: 06.11.2005 22:15

Re: Muppet Show

Viesti Kirjoittaja mozart »

En ole katsonut aikoihin kyseistä show'ta, mutta muistan kyllä hyvin elävästi, miten lapsena aina olin tv:n ääressä, kun Muppetit pääsivät vauhtiin. Nyt ei ole kuin Muppet-hipstersit :lol:
Mida

Re: Muppet Show

Viesti Kirjoittaja Mida »

Inhosin niitä rumia ilmeettömiä huitovia otuksia ihan sikana. Ei vaan pystynyt katsomaan jotain niin hirveää, joten ei mulla sen sarjan sisällöstä ole hajua vieläkään.

En ole ikinä tykännyt tollasista käsinukke/marionettiohjelmista.
ninnithequeen

Re: Muppet Show

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Ann kirjoitti:Totta munassa katsoin. Löytyyhän noita varmaan vieläkin mummolan videoarkistoista, ovat vain uskoakseni aika puhkikatsottuja.

Lempparihahmo oli Uncle Deadly.
OIH!!!
Samikset. Tää oli ihan paras :h:
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16640
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Muppet Show

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Muistan kyllä toki sarjan. Muistan myös sen, että en tykännyt oikeastaan lainkaan. En ole kyllä aivan varma, miksi en tästä sarjasta pitänyt.

Jotenkin on sellainen mielikuva, että sarja oli kovin meuhkaava - kaoottinen ja varsin äänekäs. Ja minä kun olen aika rauhallinen ja hiljainen tyyppi, en pitänyt tästä. Mutta toisaalta ne pätkät, jotka sarjasta muistan, eivät suinkaan kaikki olleet tällaisia. Muistan kuitenkin katsomiskokemuksen olleen lähes poikkeuksetta tällainen. Mistäköhän kiikastaa? Liittyykö epämieluinen muistikuvani pikemminkin katsomisympäristöön (en oikeastaan muista katsoneeni sarjaa kotona) kuin itse ohjelmaan? Outoa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
I.M.Weasel
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 14.08.2005 19:28
Paikkakunta: Hiki

Re: Muppet Show

Viesti Kirjoittaja I.M.Weasel »

urpiainen kirjoitti:
Jotenkin on sellainen mielikuva, että sarja oli kovin meuhkaava - kaoottinen ja varsin äänekäs. .
Kyllähän siinä oli vauhtia ja vaarallisia tilanteita sellaisella latauksella, että astmapiippu ja nitrot piti nuoremmilla ja terveilläkin olla käden ulottuvilla. Meillä kotona meininki oli kyllä sellaista samanlaista däägäilyä, että ei paljon muppettien säntäilyt siinä tuntuneet. Kermitkin aina juonsi kuin urheiluselostaja satasen aidoilla (hengästyneenä sekuntikelloa seuraten...,).

Ruotsalainen kokki pesee Avec Saran mennen tullen.... legendaarisia clippejä ovat mm. "chocolate moose", "swedish meatballs" ja "chicken basket".
Mikä on tämän päivän miehen naisihanne? Ayshire lehmä: isot daisarit, mutta kylkiluut näkyy.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Muppet Show

Viesti Kirjoittaja Ann »

I.M.Weasel kirjoitti: Ruotsalainen kokki pesee Avec Saran mennen tullen.... legendaarisia clippejä ovat mm. "chocolate moose", "swedish meatballs" ja "chicken basket".
..unohtamatta "Grape Balls on Fire".

Olivat joo aika levottomia ja mustaa huumoriakin sarjassa viljeltiin aika roimasti. Ei nyt ehkä mikään pikkulasten juttu.

Mä olen tämmönen siksi, että katsoin muppetteja!!
Viimeksi muokannut Ann, 17.11.2005 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rotan aivot valtasivat pääni.
ninnithequeen

Re: Muppet Show

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

I.M.Weasel kirjoitti:
Ruotsalainen kokki pesee Avec Saran mennen tullen.... legendaarisia clippejä ovat mm. "chocolate moose", "swedish meatballs" ja "chicken basket".
Tai kun se teki rinkeleitä. Viskasi leivän ilmaan ja ampui siihen reijän. "hiirsdisköördi bumbum!" :D
Avatar
I.M.Weasel
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 14.08.2005 19:28
Paikkakunta: Hiki

Re: Muppet Show

Viesti Kirjoittaja I.M.Weasel »

ninnithequeen kirjoitti: Tai kun se teki rinkeleitä. Viskasi leivän ilmaan ja ampui siihen reijän. "hiirsdisköördi bumbum!" :D
Jep... samalla tussarilla ampui alas myös kattoon jääneet "swedish pancakes":itkin. Taisi slogankin olla det samma.
Ann kirjoitti: Mä olen tämmönen siksi, että katsoin muppetteja!!
Haastetaan muppetit ja Jim Henson rosikseen... ai niin, taisi Disney ostaa koko roskan. Haastetaan silti! *prkl*
Mikä on tämän päivän miehen naisihanne? Ayshire lehmä: isot daisarit, mutta kylkiluut näkyy.
hermine

Re: Muppet Show

Viesti Kirjoittaja hermine »

urpiainen kirjoitti:Jotenkin on sellainen mielikuva, että sarja oli kovin meuhkaava - kaoottinen ja varsin äänekäs. Ja minä kun olen aika rauhallinen ja hiljainen tyyppi, en pitänyt tästä.
Samasta syystä itte en katsonut kersana telkkaria juuri ollenkaan. Tai ehkä tunnarit justjust jaksoin jostain tosi hyvistä katsoa ennenkuin vetäydyin huoneeseeni piirustelemaan tai leikkimään yksinäni. Nyt kyllä kiukuttaa, kun lastenohjelmista on tullut niin kulttikamaa. Jos olisi ollut kakarana kaukonäköisempi, niin olisi nyt edes se yksi ainoa asia, mikä yhdistäisi muihin ihmisiin ettei tarttisi aina säästä puhua.
Enthu

Re: Muppet Show

Viesti Kirjoittaja Enthu »

Muppetit oli ihan loistavia :lol:
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muppet Show

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Ne kriitikot ovat mun suuria esikuviani. Vaikea sanoa, kumpaa muistutan enemmän, mutta todennäköisesti sitä ilkeämpää.
Vastaa Viestiin