Lukupiiri

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^AdLibriksessä on melko hyvä valikoima ja hinnatkin etullisemmat kuin jossain muualla. Tätä kirjaa kyllä luulisi saavan kirjastostakin melko helposti, kun ei ole mikään uutuus enää. Tsekkaa etukäteen Helmet-palvelusta. :)

http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9511226223
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Helmet siis pk-seudun verkkokirjastotietokanta tms.
Prepare for the worstest.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Saako noita lukupiirin kirjoja jotenkin helposti iPadille?
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Varmaan ainakin amazonin kautta maksua vastaan englanninkielisinä. Kato löytyykö tuolta Helmetistä ekirjoina.
Prepare for the worstest.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Hellmettiä koitan.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti: Mutta Dave voisi tietysti tulla, niin pääsisi selville siitä mistä lukupiireissä oikeasti on kyse :jouden:

Hui!1

Mutkun jos se olisi fb:ssa niin silloinhan mä just joutuisin luopumaan mun anonymiteetistä, nih!1
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

No ei se oo fb:ssä.
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

nowaysis kirjoitti:No ei se oo fb:ssä.
jåå, huomasin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja elco »

Hmh, toisaalla annettiin ymmärtää, että tämä ketju on vähintään täynnä guumaa lesboenergyy jne porsastelua, mutta paskat: ei täällä taaskaan ymmärretty antaa!

Vihaan teitä kaikkia!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Heiii, mä oon lukenut Leijapojan jokunen hetki sitten, voin ehkä osallistuakin! :)
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mä osallistun tälle kierrokselle vain viinin nautiskelun merkeissä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Ei mitään kiirettä hei! Itse en kerta kaikkiaan voi aloittaa sitä lukea ennen kuin vasta about viikon kuluttua, koska tällä hetkellä on niin monta kirjaa kesken. Yksikin vielä, niin menee pää lopullisesti sekaisin :mrgreen:
Lolita kirjoitti:Mä osallistun tälle kierrokselle vain viinin nautiskelun merkeissä.
Oletko lukenut Leijapojan vai eikö muuten vain nappaa? Ei sillä, että täällä ketään pakotettaisiin... :P
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mua ei oikein nappaa, ja koska hylly pullistelee lukemattomia kirjoja, en jaksaisi lähteä edes etsimään kyseistä kirjaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mulla siitä lukemisesta on niin pitkään, että taidan skipata tämän kierroksen. Liityn seuraaville, jos olis jotain vieraampaa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Täällä lukupiirissä sen havaitseminen vaatii hienovaraista intertekstuaalista analyysiä!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:hienovaraista intertekstuaalista analyysiä!
Jos tuolla ei pöksyt ala kostumaan, niin johan on kumma. Voit toki kokeilla tiukan paikan tullen aitoa taidekriitikkotyyliä: "kielen ja ruumiillisuuden akselit yhteen tuova leija-metafora on linkki, joka yhdistää fragmentaarisen ruumisrakenteen kysymykseen naissubjektista."
Universaali disclaimer.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exPertti kirjoitti:Ja pa*kat, lähden kohta yliopiston kahvilaan villapaita päällä lukemaan Dostojevskiä. :)
Ehkä siellä joku isähahmoa halajava tarttuu syöttiin.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja MrM »

So Hard kirjoitti:Mitä ihmettä te tekisitte sellaisella kitinälukupiirillä, jonne homeboy ei pääse kertomaan että ei nyt lukenut kirjaa, mutta housussa on uusi hieno kakka, munaaja kertomaan että väärin luettu ja tulkittu, pertti kertomaan että epäilee maailmanlaajuista kirjailoiden salaliittoa ja stadinarska kyselemään, että eikös siinä kirjassa ollut yhtään arskaa.
Tai jonne So Hard ei pääsisi kirjoittelemaan kieltämättä itselleen varmasti kovin tärkeitä mutta muille jo haukotuttavan kuluneeksi käyneitä "I'm better than these:" -pönkilistojaan.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Johtava nettidiagnostikkomme vaikuttaa taas hieman katkeralta. Osta vaikka löysempi pipo.
Universaali disclaimer.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

MrM kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Mitä ihmettä te tekisitte sellaisella kitinälukupiirillä, jonne homeboy ei pääse kertomaan että ei nyt lukenut kirjaa, mutta housussa on uusi hieno kakka, munaaja kertomaan että väärin luettu ja tulkittu, pertti kertomaan että epäilee maailmanlaajuista kirjailoiden salaliittoa ja stadinarska kyselemään, että eikös siinä kirjassa ollut yhtään arskaa.
Tai jonne So Hard ei pääsisi kirjoittelemaan kieltämättä itselleen varmasti kovin tärkeitä mutta muille jo haukotuttavan kuluneeksi käyneitä "I'm better than these:" -pönkilistojaan.
Hei, Täytyy sanoa, että kuunaan en olekaan nauranut niin paljon jonkun muun kirjoituksille kuin...(omilleni hehheh).

So Hardissa tosiaan on hauskuutta ja purevuutta ja melkoista ärsyttävyyttä samaan aikaan kun hän on tuollainen, sanottakoon hiukan suvaitsematon! Mutta älykäs, ei sitä voi olla myöntämättä!

Manaaja on hänelle oiva taistelupari. Vaikka he ovat minuakin arvostelleet hullunhauskalla tavalla niin tavallaan aina nautin heidän värikkäistä jutuistaan, JOS EI oteta huomioon Manalan tappojuttuja silloin. Ne nyt meni yli kaiken hyvän maun ja sallivuuden.

Mutta mitäpä niistä ajoista. Täällä puhutaan lukupiiristä! Tiedättekö, minä ilmoittautuisin innolla mukaan. Olen ollut ja olen nytkin, innokas lukija, tokikin. Mutta ennen luin vielä enemmän. Tiedän vain, että lukuinnostus oikeasti on suuri diivailujen ja valehtelun kohde. Ei ihmisillä ole nykyään oikeasti aikaa lukea edes tämän postauksen juttua, vaikka kirjoitan ihan asiaa.

ON KUITENKIN tietenkin paljon ihmisiä, jotka lukevat. Taitaa tämä Mussukkani olla yksi heistä. Pidän sitä osin yllättävänä ja osin taas en ollenkaan. Antaa syiden tai analyysien olla.

Miksi sitten olin lapsena ja nuorena vielä innostuneempi kirjoista kuin nykyään. Selitys saattaa olla kaikkien aikojen ÄITI-ÄRSYTTÄVIN, mutta totuus on, että ennen luin kirjoja ja kirjallisuutta ikäänkuin iien vaikutteita ja ihannoiden kirjoitustyyliä ja proosaa ja juonen kehitystä ja tunnelmanluontia!

Onko tuttua! Toki. Mutta nyt se ärsyttävyys, joka vain on niin totta kohdallani. Antakaa anteeksi kaikki hyvät lukijat täällä tai pilven päällä olevat, mutta kun nykyään luen kirjaa niin TODELLA yleisesti minua harmittaa lukemani tietyn asian tähden! Nimittäin huomaan, etten nauti enää kirjailijan nerokkuudesta vaan huomaan, että voisin ja osaisin itse kirjoittaa tietyt kohdat paremmin. Se nyt vaan on joissain kohdissa taivahan tosi (älkää nyt ärsyyntykö!).

Miksi siis ikäänkuin kiduttaa itseään tekstillä, jonka itse pystyisi monissa kohdissa muotoilemaan kiinnostavammaksi? Se on hyvä kysymys. Monasti se vaan harmittaa juuri siksi, että porukka "villinä" ostaa jotain teosta tai lainaa ja imee jännittävää tai kiinnostavaa proosaa ja jos todella on niin, ettei hän itse , lukija, pystyisi sitä tuottamaan! Minua nykyään, luen oikeastaan mitä vain, harmittaa tuo.
Sanomalehtien taso on tosi alhainen. Niitä en ihannoi ollenkaan. Nykyään lukemani ovat todella klassikoita, ja venäläiskirjallisuuden klassikot ovat niitä parhaimpia minun mielestä.

TÄMÄ SANOMISENI EI KOSKE ELÄMÄNKERTOJA EIKÄ HISTORIALLISIA DOKUMENTTIKUVAUKSIA vaan pelkästään fiktiivistä proosaa.

Mitäkö minä nykyään luen: Ne ovat elämänkertoja. ne ovat AINA kiinnostavia, sitten tietohistoriakirjat. Fiktiivisistä en saa irti nykyään kuin sitä harmitusta!

MUTTA mitä ihmettä: Puhutaanko täällä siitä, ettei haluta tai uskalleta EDES kirjan arvosteluja tai omia ajatuksia antaa vapaasti! Nowa, sinulle sanoisin, että oletkos sinä nyt ehkä liian arka! Mikä vaara on kertoa kirjasta, miten se sinuun vaikuttaa? Ei oikeasti hei mitään!
Hiukan rohkeutta ja tilanneymmärrystä! Mutta toisaalta, en minä voi sanella eikä kukaan muukaan, miten joku muu tuntee asioita kohtaan! Tämä on elämää, jossa hyväksyä pitää monenlaiset koukerot joka alalla ja joka suuntaan!

Kirjoitti ystävänne vanha tuttu ja varsinkin van...eikun tuttu

STADINARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Tuleeko Turska mukaan lukemaan Leijapoikaa? Vai kirjoittaako meille lukupiiriläisille seuraavan kirjan, kun on niin sairaan paras ja Finlandia-palkittu, jos siis vain viitsisi kirjoittaa?
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Suvinen kirjoitti:^Ootkos taas viiniä nauttinunna, kun vähän pukkaa ilkeyksiä läpi tuosta tekstistä? :D
Oon joo, hyvin arvattu siellä. Tuon olisin kyllä voinut kirjoittaa ihan ilman viiniäkin. :P (eli en tule huomenna pyytelemään anteeksi)
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kreitsu kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:^Ootkos taas viiniä nauttinunna, kun vähän pukkaa ilkeyksiä läpi tuosta tekstistä? :D
Oon joo, hyvin arvattu siellä. Tuon olisin kyllä voinut kirjoittaa ihan ilman viiniäkin. :P (eli en tule huomenna pyytelemään anteeksi)
Ettei vaan olis Kreitsu alkanu kirjoittelemaan kieltämättä itselleen varmasti kovin tärkeitä mutta muille jo haukotuttavan kuluneeksi käyneitä "I'm better than these:" -pönkilistojaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja MrM »

So Hard kirjoitti:Johtava nettidiagnostikkomme vaikuttaa taas hieman katkeralta.
Kieltämättä tarve epämiellyttävän palautteen tulkitsemiselle vähenee huomattavasti kun oppii projisoimaan väärinajattelijat joko katkeriksi tai kateellisiksi. Enää ei kosko sieluun yhtään!

Ihan turha kuitenkaan yrittää vetää Kreitsua mukaan tohon kelkkaan.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

So Hard kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:^Ootkos taas viiniä nauttinunna, kun vähän pukkaa ilkeyksiä läpi tuosta tekstistä? :D
Oon joo, hyvin arvattu siellä. Tuon olisin kyllä voinut kirjoittaa ihan ilman viiniäkin. :P (eli en tule huomenna pyytelemään anteeksi)
Ettei vaan olis Kreitsu alkanu kirjoittelemaan kieltämättä itselleen varmasti kovin tärkeitä mutta muille jo haukotuttavan kuluneeksi käyneitä "I'm better than these:" -pönkilistojaan.
Ööh, miten ihmeessä sait tuosta sellaisen väännettyä? Ai niin, tää on Kitinä. Houkuttelee kyllä tulla samaan besserwisser-kerhoon kanssasi - kenties liityn :P
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Vastaa Viestiin