Lukupiiri

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Nuo kuulostaa hyvältä, ja ehdottomien sääntöjen ilsäksi kannatan kohtalaista vapaamuotoisuutta :) Mutta tämä on kyllä jotenkin intiimiä toimintaa, nyt jo alkaa tehdä mieli ehdotella...jotain suljetumpaa paikkaa, ettei kukaan vaan tule lukemaan meidän ajatuksia jakamatta omiaan!111

Introverttikäännynnäisyyteni alkaa saada outoja sävyjä. Eikä siis minusta missään nimessä tarvi olla uusia kirjoja. Kivoja olis sellaisetkin, jotka ovat kaikkien "pitäis lukea mutten koskaan saa aikaiseksi", tai jo muinoin luetut ja pidetyt klassikot. Ja siis sellaisia joita ei tarvi jonottaa kirjastosta kuukausia.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ei taida suljettu lukupiiri onnistua täällä, kuhan stressailen aikani kuluksi ;) Toisaalla blogi niin, että kaikilla jäsenillä on kirjoitusoikeus ja -velvollisuus saattaisi olla yksi vaihtoehto.
Prepare for the worstest.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5046
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Mulla on ongelmana suomalaisten kirjojen saatavuus eli olen noin sata vuotta jäljessä niiden suhteen. Se Pulkkisen Totta on lukematta ja hyllyssä eli eräs vaihtoehto? Olen saamassa Pulkkisen Vieraan myös. En ole lukenut yhtäkään Pulkkista vielä.

Muita ehdotuksia? Havukka-Ahon ajattelija? Kaikki on varmaan lukeneet sen aikoja sitten.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Suljettu ryhmä facebookissa :P
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5046
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Lukupiiristä kiinnostuneet voisivat nyt tulla tänne ilmaisemaan halunsa. Kirjojakin vissiin saa ehdotella? Ja tuo Tipun ehdottama Naamiksen suljettu Lukupiiriryhmä voisi olla hyvä idea, vai?

Mun on vaikea ehdotella käännöskirjallisuutta, koska en ole oikein enää messissä ainakaan uutuuskäännöksistä Suomessa.

Khaled Hosseinin Leijapoika (The Kite Runner) voisi olla eräs kirja? Vai onko kaikki lukeneet sen jo? Minulla se odottaa lukemista ja kohtahan Hosseinilta tulee uusi kirja (And the Mountains Echoed), joka käsittääkseni käännetään suomeksi. Jos joku ei muista, niin Tuhat loistavaa aurinkoa on kaiketi se Hosseinin tutuin teos. Kiinnostaako ketään, ketä kiinnostaa?
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

^Mulla odottaa noi molemmat hyllyssä vuoroaan :oops:
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5046
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Suvinen kirjoitti:Leijapoikaa en ole lukenut, tuhat loistavaa aurinkoa kyllä. Vuoroaan odottelevia kirjoja on ainakin se Pulkkisen Raja, Johanna Sinisalon Salattuja voimia sekä Isabel Allenden Sydämeni Inés. Alkuperäiskielellä odottaa Tracy Chevalierin Burning bright. Hyllystä löytyy lisäksi vanhoja Irvingejä sekä Kingejä läjäpäin, klassikkopuolelta Leen Kuin surmaisi satakielen ja Haleyn Juuret.

Mutta mikä vaan kelpaa, vaikka sitten se 50 shades of grey, jota en alunperin ollut ajatellut lukevani lainkaan.

Kauanko porukka tarvitsee kirjan läpi lukemiseen? Itsellä riippuen luppoajasta ja kirjan vetovoimasta 2-20 päivää.
Ai sulla oli Raja, mulla ei just sitä ole vaan se Totta :D Kaikki suomalaiset noin muuten voin unohtaa, koska en viitsi maksaa itseäni kipeäksi tilailemalla niitä tänne. Kjäll Wästön Missä kuljimme kerran kyllä olis hyllyssä ja lukematta. Kaikki muut on sen varmaan lukeneet tosin?

Tuo Chevalierin Burning Bright mulla on myös hyllyssä enkä ole lukenut eli mätsäis ainakin mulla. Luen lähes poikkeuksessa enkuksi ja mun on kyllä helppo hommata kirjoja täältä, jos ovat alkujaan englanninkielisiä. Sillähän ei vissiin ole väliä, millä kielellä lukee.

Ps. Eka osa Fifty Shadesiakin on hyllyssä, mutten ole vielä(kään) saanut itseäni motivoitua sitä lukemaan.

Pitäsköhän koostaa jotain listaa näistä kirjaehdotuksista? Jengi vois sitten kertoilla, että mikä kirja käy ja mikä ei jne.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5046
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Niin joo, ehkä sen naamisryhmittymisen voi unohtaa. Kaikkihan eivät ole vielä kasvojaan menettäneet :P
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Oiskohan tosta Mockingbirdistä ekaksi, tuli ilmeisesti parissakin viestissä mainituksi? Saisi kukin lukea valitsemallaan kielellä ja luulen että melko hyvin löytyy kirjastoistakin.

Harper Lee : To Kill a Mockingbird /Kuin surmaisi satakielen

Yksi ehdotus ois Austenin Mansfield Park.


Mullakin aika riippuu tosi paljon muiden pakollisten aktiviteettien määrästä, mutta jos aikaa on, luen kyllä nopeasti. Oisko joku viikko/pari viikkoa per kirja, toki tiiliskivet vaatii luonnollisesti enemmän, ja minusta hyvä jos nyt vois joustaa ettei jonkun penskan noroviruksen takia tule suorituspaineita kirjaklubimme suhteen!11 Mulle nimittäin ainakin tulis :mrgreen:

Juuret myös lukematta, samoin siis nuo edellä mainitut. Venäläis- ja jenkkiklassikot ovat tällä hetkellä luettavien "kärjessä", toisaalta kiinnostaisi myös muiden "piiriläisten" ;) suosikit. Minusta lukupiiri=terapiaryhmä, ja siksikin varmaan hannailen julkista avautumista, kun nyt muistaa esim. Suvisen ja erään mainitsemattoman kanssakitinöitsijän perusteelliset sepustukset vuosien takaa ;)

Vielä pilkunviilausta: jos tulisi voida osallistua anonyymisti, mikä saattaa joillakin olla ehto, ei fb toimi, mutta ns. sisäpiiriblogi toimisi ;) Kun jotenkin tuntuu, että kirjoittaessa tai analysondeeratessa tulee kuitenkin paljastaneeksi itsestään jotain sellaista, mitä ei muuten tänne haluaisi kirjoittaa.

Ja Hemingwayta :)
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Missä kuljimme kerran on minusta todella hyvä, ja jotenkin loistavasti saatu toimimaan myös sarjana. Mutta siinä olikin Westö mukana tekemässä kässäriä. Harvinaisen hyvin kyllä pelaavat yhteen sekä kirja että televisiointi. Suosittelen. Tuon luen kyllä mieluusti "piirissäkin" jos muutkin siitä innostuisivat.

TerQuin yx innokas "piiriläinen"

:mrgreen: :napu:

(miten niin pitäis keskittyä ihan johonkin muuhun tällä(kin) hetkellä!111)

Jotenkin vastustan sitä fifty shadesia, koska uskon että se on ihan kauheeta paskaa, plus Vaola sano että se on. Ymmärrän kyllä, että voi olla kiintoisa kokemus, mutta esmes en usko mockinbirdin tai juurien olevan kauheeta paskaa :D
Viimeksi muokannut nowaysis, 28.02.2013 14:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Siis että avattais blogi, jonka käyttäjätunnukset annetaan kaikille piiriläisille, eli niille jotka haluavat osallistua ja ainakin jotain itse myös kommentoida lukemastaan. Sit vapaasti sais kieltäytyä lukemasta kiireeseen vedoten, eli skipata jonkun kirjan välistä. Mie aattelin, että sinne voisi sitten kohtalaisen vapaasti kukin kirjoitella ajatuksiaan, esittää kysymyksiä ja tulkintoja ja kaipa kukin voisi sitten jonkinmoista arviota miksi tykkäsi tai ei tykännyt. Tms. Kuhan kaikilla ois kivaa ja kaikki sais siitä jotakin irti :)

Burning Bright löytyisi myös Steinbeckiltä!
Viimeksi muokannut nowaysis, 28.02.2013 14:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Prepare for the worstest.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä en tajua miksette vain kirjoita kirjanlukuketjuun niin kuin kunnon ihmiset, että muutkin saavat jakaa kokemustanne. Just luin monta sivua kai vuodelta 2007 ja nolostumisen ohessa kyllä ihan pidinkin osin lukemastani.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mitä ihmettä te tekisitte sellaisella kitinälukupiirillä, jonne homeboy ei pääse kertomaan että ei nyt lukenut kirjaa, mutta housussa on uusi hieno kakka, munaaja kertomaan että väärin luettu ja tulkittu, pertti kertomaan että epäilee maailmanlaajuista kirjailoiden salaliittoa ja stadinarska kyselemään, että eikös siinä kirjassa ollut yhtään arskaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Vähän heikolta näyttää. Urpiainen on varmaan kiireinen tiedeihminen ja huiman kaikki aika menee ruoka-annosten kuvaamiseen. Mutta Dave voisi tietysti tulla, niin pääsisi selville siitä mistä lukupiireissä oikeasti on kyse :jouden: Annepa voisi tulla sitten keväämmällä, näin ymmärsin.
Ja siis tokihan täällä voi vinkkailla jos haluaisi mukaan tai laittaa privaa jollekin tässä ketjussa hölisevälle. Mutta olisiko tuo hieman kitinäketjua privaatimpi tapa teille muille mieluisa?
Prepare for the worstest.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Kieltäydyn lukemasta fifty shades of shit -juttuja, eiku mikäseoli.

Missä kuljimme kerran on loistava kirja. Tykkäsin myös Westön Leijat Helsingin yllä -kirjasta :)
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ettekö te oo nähny Social Networkkiä? Tärkeintä tässäkin on eksklusiivisyys, vaikka mukaan pääsisikin vain ilmoittamalla että haluaa mukaan ja lukemalla ja kommentoimalla.
Prepare for the worstest.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5046
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Mulla on satakielen surma niin tuoreessa muistissa, ettei vielä sitä huvittaisi lueksia uudelleen. Sain nyt pakkomielteen niistä Leijoista (eli Hossainin Leijapoika) ja sitähän ei vissiin moni (kukaan) meistä ole edes lukenut? Minun on siis pakko lukea se ennen kuin Hossainin uusin tulee uunista ulos.

Mulle käy salainen tai julkinen lukupiiri, mutta toteutuksen pitää olla helppo, ettei tule ylimääräistä pään- ja muuta vaivaa :mrgreen:
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

nowaysis kirjoitti:huiman kaikki aika menee ruoka-annosten kuvaamiseen
:mrgreen:
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mutku Vaola tykkäs Twilighteista, kuten minäkin, mutta sano että jos fiftyshadelta odotti jotain vastaavaa, kuten siis odotti, sai pettyä pahasti ja lähinnä nolotti kirjoittajan puolesta ja harmitti kauheena että oli ko. kirjan ylipäänsä ostanut. Twilight-fanfictionin pohjaltahan tuo on tehty. Siis en tietty voi sanoa varmasti etten tykkäisi, mutta jos joku jolla on jokseensakin vastaava maku(muunkin "kirjallisuuden" kuin twilightin suhteen), suosittelee jotain, yleensä uskon että itsekin voisin tykätä. Toisaalta, mulla riippuu hirveän paljon "moodista" millaista haluan lukea. Nyt pitkästä aikaa alotin sitä Slaughteria, mutta sitten jotenkin ei ollenkaan tehnyt mieli siihen väkivaltaiseen maailmaan uppoutua, joten olen sitten korvaavasti ja laiskasti katsonut useana iltana CSI:n tokaa kautta kun tulee uusintana. Logic? No. :dumb:

Tuhat loistavaa on luettuna, Leijapoika sopii mullekin.
Prepare for the worstest.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Suvinen kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Mä en tajua miksette vain kirjoita kirjanlukuketjuun niin kuin kunnon ihmiset, että muutkin saavat jakaa kokemustanne. Just luin monta sivua kai vuodelta 2007 ja nolostumisen ohessa kyllä ihan pidinkin osin lukemastani.
No niin, no. Mulle ainakin on jostain syystä kauhean tärkeää tietää miten muut ovat juuri lukemani ravisuttavan kirjan kokeneet. Usein tänne arvosteluja kirjoittaessa ei juurikaan saa vastakaikua, tai jos sen kirjan päättää lukea vasta arvostelun nähtyään on työlästä kaivaa myöhemmin vanha arvostelu esiin, eikä se arvostelijakaan aina jaksa enää aikoja sitten lukemaansa uudelleen analysoida tai siitä innostua. Luin kirjan- ketju tuntuu joskus kauhean suppealta, itse luen mielummin pitkiä ja perinpohjaisia arvosteluja ja analysointia. Ja mitä erilaisempia ihmisiä piirissä on, sitä monipuolisempia näkökantoja tulee ilmi. Ei siellä tarvitse toisia selkään taputella ja kehuskella.
Ok. Ratkaisukeskeisenä perusinsinöörinä esitän sitten seuraavaa:
(i) Luin kirjan -ketju jatkaa entisellään, eli yksittäisten lukemiskokemusten enemmän tai vähemmän epäanalyyttisina raportointeina.
(ii) Tämä ketju jatkaa entisellään, eli ennen muuta keskusteluna siitä, mikä kirja otetaan seuraavaksi kollektiiviseen luentaan.
(iii) Kun luettava kirja on tässä ketjussa valittu, kirjalle perustetaan oma ketju, jossa mainittua kirjaa käsitellään. Ketjuun voivat kaikki liittyä keskustelemaan sitä mukaa, kun saavat kirjan luettua. Tai ujommat vain seurata sivusta. Ketjut nimetään tyyliin "Lukupiiri: Mikko Rimmisen Pussikaljaromaani".

No ni, helppoa kuin heinänteko, eikä tarvita mitään ihme facebook-ryhmiä tai kutsublogeja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti: Ok. Ratkaisukeskeisenä perusinsinöörinä esitän sitten seuraavaa:
Etkö sä ole oppinut, eivät naiset kaipaa ratkaisuja vaan eläytymistä heidän ongelmiinsa!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5046
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Hyvä ratkaisu, mutta Urpsu missas nyt pointin. Eli joku ei ehkä halua haastella niistä kirjoista täällä Kitinässä julkisesti, vaan mennä piiloon sen tekemään. Eli tämä on nyt se keskeinen ongelma tässä. Miten Urpiainen sen ratkaisee? Minulle käy julkinenkin repostelu, mutta ymmärrän ettei kaikille.

Otan nyt ohjat käteeni sen Leijapojan kanssa eli tänne nyt ilmottautumiset: kuka lähtee mukaan sitä lukemaan (ainakin Nowa jo lupas!)? Ei tarvitse aloittaa lukemista heti, vaan esim. viikon kuluttua. Mulla on tällä hetkellä noin ziljoona kirjaa kesken, joten en viittis tähän rytäkkään vielä aloittaa uutta.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Ok. Ratkaisukeskeisenä perusinsinöörinä esitän sitten seuraavaa:
Etkö sä ole oppinut, eivät naiset kaipaa ratkaisuja vaan eläytymistä heidän ongelmiinsa!
Mä tiedän, että ollaan sun tavaramerkkimaneerisi äärellä, mutta kyllä mä juuri tuon saman pointin huomioimiseksi nimitin viestissäni itseäni ratkaisukeskeiseksi perusinsinööriksi.
Kreitsu kirjoitti:Hyvä ratkaisu, mutta Urpsu missas nyt pointin. Eli joku ei ehkä halua haastella niistä kirjoista täällä Kitinässä julkisesti, vaan mennä piiloon sen tekemään. Eli tämä on nyt se keskeinen ongelma tässä. Miten Urpiainen sen ratkaisee? Minulle käy julkinenkin repostelu, mutta ymmärrän ettei kaikille.
No, mä taas en ymmärrä. Jos ei voi lukemastaan kirjasta keskustella anonyymilla keskustelupalstalla nimenomaan siksi, että se olisi jotenkin liian intiimin paljastavaa, niin ehkä kirjoista keskustelu ei sitten oikein vain ole tällaisten henkilöiden juttu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Ok. Ratkaisukeskeisenä perusinsinöörinä esitän sitten seuraavaa:
Etkö sä ole oppinut, eivät naiset kaipaa ratkaisuja vaan eläytymistä heidän ongelmiinsa!
Mä tiedän, että ollaan sun tavaramerkkimaneerisi äärellä, mutta kyllä mä juuri tuon saman pointin tekemiseksi nimitin viestissäni itseäni ratkaisukeskeiseksi perusinsinööriksi.
:sir:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Lukupiiri

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Urpsu, toisin kuin sinä, kaikki täällä eivät suinkaan ole anonyymejä. Jos taas on niin ujo, että haluaa lukea muiden kirjoituksia mutta ei itse kommentoida, ei sitä voi varsinaisesti sanoa lukupiiriin osallistumiseksi. Minusta pointti olisi juurikin siinä, että jokainen osallistuu jokseensakin samanlaisella panoksella. Eikä tarkoitus ainakaan minulla ole vääntää mitään viiltävää jörndonneranalyysia, vaan kaikkea muuta.

Kyllä meillä saa olla myös palstan ulkopuolista elämää!11

Ja voin ihan hyvin kirjoittaa lukukokemuksista myös täällä, mutta tiedän että pysyttelen silloin pinnallisemmalla tasolla. Tämä on minulle syvästi henkilökohtainen aihe. :paavi:

Meinasin eilen aloittaa sen blogin, mutta pitää luoda sähköpostiosoite sitä varten. Tai sitten ruoditaan juttuja täällä. Kestän senkin, ja lupaan olla kirjoittamatta fb:ssa, kuinka epädemokraattisen julmasti nettiystäväni eivät huomioineet herkän sieluni tarpeita vaan pakottavat minusti julkisesti rötöstelemään asioilla, jotka haluaisin jakaa vain harvoille ja valituille. !. 1111.
Prepare for the worstest.
Vastaa Viestiin