Ainoa oikea kolajuoma

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset

Mitä kolaa juot jos juot

Coca-cola
6
23%
Coca-cola light
2
8%
Coca-cola zero
7
27%
Cherry cola
1
4%
Pepsi
3
12%
Pepsi max
5
19%
Pepsi max lemon
0
Ei ääniä
Joku kloonikola
0
Ei ääniä
Hyi, en juo
2
8%
 
Ääniä yhteensä: 26

Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Ainoa oikea kolajuoma

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Osta jenkeissä Mars niin saat Snickersin.

Trivia: Mikä patukkaa pitää jenkeissä ostaa, että saa suomalaisen Marsin?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ainoa oikea kolajuoma

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

No no, tutustutaan niihin linkkeihin.
Vagabondo kirjoitti:tutustuu aiheeseen tarkemmin
No olisihan tän wikisivunkin voinut linkata:

"The worldwide Mars bar differs from what is sold in the US.[7] The American version was discontinued in 2002[8] and was replaced with the slightly different Snickers Almond.[8] The US version of the Mars bar was relaunched in January 2010 and is initially being sold on an exclusive basis through Walmart stores."

Eli international mars = US milky way
US Mars = Mars Mandel on suunnilleen suunnilleen sama kuin US Snickers almond
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ainoa oikea kolajuoma

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:Hauskaa jotenkin, että Vaga on tuskaillut suosikkiherkkujensa hankinnan vaikeutta yksinään kun ongelma (kuin ongelmahan) ratkeaa valitamalla siitä kitinään. :cheer:
En mä oo ees tuskaillut, kun oon ollut totaalisen lamaantunut :D

En oo nyt vuosiin ollut mitään asiaa jenkkeihin, mutta silloin tuli vielä käytyä, kun toi diet versio siellä lopetettiin. Siihen asti olin elätellyt toiveita myyntialueiden laajentumisesta, mutta jotenkin en sittemmin ole edes ajatellut, että sitä voisi mistään edes saada.
Suklaapatukoita ois taas oikeestaan parempi olla kokonaan syömättä, joten mä oon tyytynyt aika suosiolla ostamaan muutaman patukan aina Saksassa käydessä. Siellä nyt on kuitenkin tullut käytyä useammin kuin verkkokaupassa (kerran so far...). Kotiin noita ei edelleenkään voi alkaa hamstraamaan, koska siinä kuitenkin käy kuin alkoholistille viinan kanssa.

Mutta toisinaan tää on mukavan informatiivinen paikka :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ainoa oikea kolajuoma

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Vagabondo kirjoitti:US Mars = Mars Mandel on suunnilleen suunnilleen sama kuin US Snickers almond
Ostoksilla käyty ja tuomion aika. Ensinnäkin US snickers almond on selvästi erilainen kuin saksassa myyty Mars Mandel. Sen yhtäläisyyttä US Mars:n en pysty vahvistamaan. Joten tuon takia ei tarvi jätkäsaareen matkustaa, eikä edes mukaan ostaa, ellei satu välttämättä tekemään mieli suklaapatukkaa verkkokaupassa asioinnin aikaan. Ihan kelvollinen suklaapatukka, mutta ei mikään merkittävästi muita vaihtoehtoja parempi tekele. Ei yhtä tasapainoinen rakenne ja maku kuin Mars Mandelissa.

Coca-Cola VaniLLa Zero onkin sitten vähän haastavampi tapaus. Vallankin kun vertailukohta on jossain melkein vuosikymmenen takana, mutta olen sitä mieltä, ettei tämä ole sama tuote. Mun on vaikea nähdä kuskaavani lentokoneella matkalaukussa 30 tölkkiä tätä kotiin. Kun tölkin avaa tulvahtaa ilmoille nätti vaniljalla taitettu tuoksu ja ensimmäiset kulaukset ovat lupaavan vaniljaisia, mutta tuntuma kestää vain hetken. Hyvin pian aloin ihmettelemään mihin se vanilja katosi. Mä niin toivoin, että tämä olisi ollut sitä täyteläisen pehmeää nestettä muistojen kätköistä yksinkertaisesti uudella nimellä myytynä.
Koska en voinut olla varma pettääkö muistoni minut näin pahasti, niin piti hieman käydä kaivelemassa netistä arvosteluja omien tuntemuksien tueksi. I knew it wasn’t going to get higher than an 8, because the Coke Zero base is just such a bad start. But I was surprised to find out it doesn’t taste like vanilla. It only smells like vanilla! It was so bizarre, I had my wife confirm it. Tiivistää minusta hyvin tämän uuden version. Se vaniljainen maku, joka diet vanilla cokesta teki niin poikkeuksellisen pehmeän ja täyteläisen makuelämyksen on poissa. Heti purkin avaamisen jälkeen tuoksu on niin voimakas, että se hämää makuaistia, mutta sen laimettua makuelämys jää vähän väljäksi. Tämä on maultaan lähenpänä perus zeroa kuin originaali oli diet/light kokista. En mä usko, että tämänkään takia tarvitsee vartavasten verkkokauppaan enää uudestaan lähteä. Ainakaan tällä hetkellä en koe mielekkääksi maksaa tästä normaali cokista suurempaa hintaa. Katsotaan muuttuuko mieli kun saa noi pari lavallista juotua.

No ainakin sillä voi lohduttautua, että joku on ottanut nämä muutokset vielä huomattavasti minua raskaammin :D
Say it ain't so!!!, Diet Vanilla coke, I bid you farewell and goodnight... ja Why me? Dammit, Coke, you’ve done it again!
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
disasterpiece
Elämätön Kitisijä
Viestit: 282
Liittynyt: 17.01.2013 11:29

Re: Ainoa oikea kolajuoma

Viesti Kirjoittaja disasterpiece »

Olen aina kuvitellut, että Dr. Pepper on colaa. No, ilmeisesti ei ole, mutta se on käytännössä ainut limu jota juon. Joskus miksailen sitä jopa punkkuun, siitä saa hauskan drinksun.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ainoa oikea kolajuoma

Viesti Kirjoittaja So Hard »

disasterpiece kirjoitti:Olen aina kuvitellut, että Dr. Pepper on colaa. No, ilmeisesti ei ole, mutta se on käytännössä ainut limu jota juon. Joskus miksailen sitä jopa punkkuun, siitä saa hauskan drinksun.
Kuulostaa niin oudolle että pitää melkein kokeilla.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ainoa oikea kolajuoma

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Villi huhu kertoo ettei punkun ja kolan sekoituksesta tulisi hedaria.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
disasterpiece
Elämätön Kitisijä
Viestit: 282
Liittynyt: 17.01.2013 11:29

Re: Ainoa oikea kolajuoma

Viesti Kirjoittaja disasterpiece »

So Hard kirjoitti:
disasterpiece kirjoitti:Olen aina kuvitellut, että Dr. Pepper on colaa. No, ilmeisesti ei ole, mutta se on käytännössä ainut limu jota juon. Joskus miksailen sitä jopa punkkuun, siitä saa hauskan drinksun.
Kuulostaa niin oudolle että pitää melkein kokeilla.
Joskus vain tuli mieleen Pepperiä juodessa, että tää varmaan passais punkun kanssa yksiin. Luulin keksineeni uuden drinkin, mutta googlettamalla selvisi että tää on kai amerikoissa ihan yleinen juoma.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Ainoa oikea kolajuoma

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Punkkucola on Suomessakin hyvin tunnettu ravintoloissa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ainoa oikea kolajuoma

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vesper kirjoitti:Punkkucola on Suomessakin hyvin tunnettu ravintoloissa.
Mut siis toi pepperpunkku.
Universaali disclaimer.
Avatar
disasterpiece
Elämätön Kitisijä
Viestit: 282
Liittynyt: 17.01.2013 11:29

Re: Ainoa oikea kolajuoma

Viesti Kirjoittaja disasterpiece »

Näemmä sille on omistettu oma Facebook-sivunsakin. En kyllä muista olenko tuota vesiselvänä koskaan maistanut, voi olla ihan hirveetä paskaakin mutta kuvitellut sen vain loistavaksi neronleimaukseksi. Yksi mun kavereista juo valkoviiniä vissyn kanssa, se ei kyllä ollut kovin mahtava makuelämys.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Ainoa oikea kolajuoma

Viesti Kirjoittaja Vesper »

So Hard kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Punkkucola on Suomessakin hyvin tunnettu ravintoloissa.
Mut siis toi pepperpunkku.
Tämä oli vain yleinen huomautus.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ainoa oikea kolajuoma

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti:Villi huhu kertoo ettei punkun ja kolan sekoituksesta tulisi hedaria.
Tuskin tuleekaan, kun kulauksen juo.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Ainoa oikea kolajuoma

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Pepsi maxia. Viikkokulutus mitataan litroissa.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
disasterpiece
Elämätön Kitisijä
Viestit: 282
Liittynyt: 17.01.2013 11:29

Re: Ainoa oikea kolajuoma

Viesti Kirjoittaja disasterpiece »

Suvinen kirjoitti:Jano ku talkkarilla!!1
Tää olikin just se biisi minkä toivoin soivan maanantaipäivän päässä...
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Ainoa oikea kolajuoma

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Hyi, en juo. Inhoan hiilihapollisia juomia miinus limuviinat menee tarvittaessa. Nyt alkoi tehdä mieli omenamehua.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Ainoa oikea kolajuoma

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Mietin sitä, miten jengi jaksaa istua ne leffat loppuun asti kusematta housuun. Siis ne, jotka vetää sellaisen jättesuuren laarin kokaa tai muuta limua.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Ainoa oikea kolajuoma

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Hotellihuoneen baarikaapissa on pelkkää sokeriPepsiä. Mitä helvettiä!?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ainoa oikea kolajuoma

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

No siis minähän vastasin kysymykseen jo ketjun alkupuolella, mutta koska kaikkia varmasti kiinnostaa, päätin avata hieman valintani taustalla olevaa historiaa.

Kolajuomiseni lähtökohta on kai aina ollut Coca-Cola. Pepsi vain on jotenkin ponnetonta - kun jättää Cokiksen lasiin väljähtymään hetkeksi aikaa, saa Pepsiä. Kaikki muut, erilaiset halpacolat jne ovatkin sitten jo aivan kammottavia litkuja, Pepsiä sentään pystyy juomaan.

Joskus viime vuosituhannella olin vielä sillä kannalla, että Cokikseni tulee sitten olla aito asia, eli sokerilla. Vielä puristisempi ystäväni oli jopa sitä mieltä, että Cokista ei myöskään saa hankkia yli 0,33 litran vetoisissa pakkauksissa, koska niissä väljähtäminen - pepsahtaminen - on väistämätöntä. Olipa hän myös iloisella 90-luvulla sitä mieltä, että Cokis kannattaa hankkia nimenomaan tölkeissä, koska silloin se oli Suomestakin ostettuna englantilaista valmistetta, ja hänen mukaansa makueron maistoi. Itsekin olin, ainakin toisinaan, lähes valmis myöntämään tämän aistihavainnon oikeaksi (johtuiko sitten valmistusmaasta vai tölkkisäilytyksessä liuenneista metalleista tai mistä, en tiedä), mutta ihan tuota purismin astetta en kuitenkaan Cokistelussani tuolloinkaan saavuttanut. Join kuitenkin kolaa suhteellisen paljon.

Suuri käänne kohti nykyistä tapahtui vuosituhannen viimeisenä kesänä, jolloin asustelin opiskelija-asuntolassa Keski-Euroopassa. Päällä oli hirmuinen hellejakso, ja asuntolan automaatista pääsi peruscokis loppumaan. Niinpä jouduin siirtyä ostamaan light-versiota. Hetken se maistui vähän omistuiselta, mutta pian siihen lähes tottui - ja cokista tuolloin kyllä kului aika monta tölkkiä viikossa. Yllättävän pitkän aikaa kului, ennen kuin sain taas peruscokista. Ja ihme ja kumma - vanha suosikkini olikin alkanut maistua vähän liian makealta ja sokeriselta suuhuni! Pakkototuttelu oli muuttanut minut heavy-cokismiehestä light-pelleksi, ja huomasin yllätyksekseni tosiaan valitsevani lightin mieluummin kuin perusmallin.

2000-luvulle tultaessa kolan juomiseni kuitenkin väheni tuntuvasti. Silloin kun sitä join, niin aina toisinaan olin lightissä erottavani sen makeutusaineen esanssisen maun, joka aiemmin oli pitänyt minut perusmallin suosijana. Perusmalli taa spysyi armotta liian sokerisen makuisena. Tästä umpikujasta tien ulos tarjosi sitten Zero: kuvittelen, että se maistuu vähemmän keinotekoiselta kuin Light, olematta kuitenkaan yhtä sokerisen äkkimakea kuin perusmalli. Niinpä valinnakseni muodostui Zero. Nykyisin tosin kolakulutukseni on niin tavattoman vähäistä, että asia ei kovin merkityksellinen ole. Silloin hyvin harvoin, kun kolajuomaa ostan, valitsen siis kuitenkin Zeron.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ainoa oikea kolajuoma

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:2000-luvulle tultaessa kolan juomiseni kuitenkin väheni tuntuvasti. Silloin kun sitä join, niin aina toisinaan olin lightissä erottavani sen makeutusaineen esanssisen maun, joka aiemmin oli pitänyt minut perusmallin suosijana. Perusmalli taa spysyi armotta liian sokerisen makuisena. Tästä umpikujasta tien ulos tarjosi sitten Zero: kuvittelen, että se maistuu vähemmän keinotekoiselta kuin Light, olematta kuitenkaan yhtä sokerisen äkkimakea kuin perusmalli. Niinpä valinnakseni muodostui Zero. Nykyisin tosin kolakulutukseni on niin tavattoman vähäistä, että asia ei kovin merkityksellinen ole. Silloin hyvin harvoin, kun kolajuomaa ostan, valitsen siis kuitenkin Zeron.
Ähh :doh:
Miks mä edes yritän muotoilla uusiksi, kun voin ihan hyvin vain kopioida wikipediasta:

"Coca-Cola Lightia alettiin myydä Suomessa jo vuonna 1984. Se on maailman kolmanneksi myydyin virvoitusjuoma. Se makeutettiin vuodesta 2006 vuoden 2009 alkuun sukraloosilla‚ mutta sitä ennen se makeutettiin aspartaamilla. Vaihdokseen syynä oli maku, sillä sukraloosi sokerista valmistettuna kevytmakeuttajana toi juomaan täyteläisemmän maun. Coca-Cola Lightin uusi täyteläinen maku ei kuitenkaan saanut kuluttajilta hyvää vastaanottoa ja sen takia lanseerattiin tuote Coca-Cola Zero, joka vastasi entistä Coca-Cola Lightia.

Vuoden 2009 alussa Coca-Cola Lightin makeutusaine sukraloosi muutettiin takaisin aspartaamiksi palauttamaan Coca-Cola Lightin perinteisen maun. Näin ollen nykyään myynnissä olevat Coca-Cola Light ja Coca-Cola Zero ovat lähes täysin sama tuote eri etiketillä. Ainoana erona juomien välillä ovat käytetyt happamuudensäätöaineet: Coca-Cola Lightissa käytetään mononatriumfosfaatti E339:ää, Coca-Cola Zerossa mononatriumsitraatti E331:tä."
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ainoa oikea kolajuoma

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:^ Ovatko tuotesisällön tuotteitten suhteet sitten erilaiset, kun maku kuitenkin on selkeästi erilainen?
En tiedä. Mä pidin tosta lightin uudesta täyteläisestä mausta, enkä oikein lämmennyt zerolle (tai siis sen mainoskampanjalle ja imagolle) ja ikäänkuin tavan vuoksi valitsen aina lightin, jos molemmat vaihtoehdot on tarjolla. En mä usko, että sokkotestissä niitä tänä päivänä pystyisin erottamaan. En oo kyllä koskaan vierekkäin verrannut, joten en voi makueron mahdollisuutta kiistääkään.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ainoa oikea kolajuoma

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:kuvittelen, että se maistuu
Ähh :doh:
Mä en tosiaan yhtään epäile, etteikö kyseessä olisi erinäisten markkinointityyppien aikaansaama kuvitelma - tai jo menneisiin makeutusratkaisuihin perustuva, pitkälti unohtunut aistihavainto. Mut hei, ei se mua haittaa, mä otan sinisen pillerin tyytyväisenä. Ja yleensä siis zeron, jos saatavilla, mutta myös light kelpaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ainoa oikea kolajuoma

Viesti Kirjoittaja exsu »

Välillä tekee mieli Pepsi Maxia, välillä zeroa. Ulkomailla tulee hulluteltua niillä light-colan kirsikka, sitruuna ja vaniljaversioilla. Se kahvinmakuinen pepsimax joskus pieni ikuisuus takaperin oli ihan ykkössuosikki. Dr Pepper kans, mutta sitä menee harvemmin ja sen ligt-versio on karmea. Mitään limppareita ei mene viikottain, ehkä n. 3 krt/kk. Puolen litran pullo on sopiva kerta-annospakkaus.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ainoa oikea kolajuoma

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti: Ähh :doh:
...
Sorry, harhaan johtava hymiö. Se oli suunnattu itseeni ja omaan tuskastumiseeni, kun deletoin kolmannen yritykseni muotoilla uusiksi tuota wikilinkin sisältöä. Tämä siis sillä oletuksella, että tulkitsit sen urpiaisen makuhavaintojen arvosteluksi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ainoa oikea kolajuoma

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:Normaali light on taas minusta hyvää. Vaikkakin se on kai nykyään brändätty kiimaisille milffeille, kun zero taas saamattomuudesta eroon pääsemisestä haaveileville miehille.
Samaa mieltä. Minustakin kiimaiset milffit on paljon parempi vaihtoehto kuin saamat... ...het :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vastaa Viestiin