Tunnistatko modernin taiteen?

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Tunnistatko modernin taiteen?

Viesti Kirjoittaja aasi »

http://www.boredpanda.com/modern-art-vs-toddler-art/

6 oikein, 14 väärin. Ei ole minusta taiteen tuntijaksi.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tunnistatko modernin taiteen?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vain 11 väärin.

Yhtäkään en pistäisi seinälleni.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tunnistatko modernin taiteen?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

15 oikein. Mietin jokaista 1-3 sekuntia.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tunnistatko modernin taiteen?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

8 oikein :D
Aika monessa tuli pohdittua, että onko tässä nyt kompa ja valittua sitten väärä vaihtoehto. Nopealla napsuttelulla Yllen tyyliin olis varmaan päässyt parempaan tulokseen.

Aika rumia mielestäni. Olen kyllä nähnyt tyylikästäkin modernia taidetta, josta olen pitänyt ja voisin mielelläni omallekin seinälle ripustaa. Nää ei oikein koskettanut.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tunnistatko modernin taiteen?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

16 oikein. Ihan iisi piisi.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Tunnistatko modernin taiteen?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Hyi helvetti.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tunnistatko modernin taiteen?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

En jaksanut tehdä loppuun. Aika vanhanaikainen käsitys taiteesta - ja sellainen, joka ei taatusti auta ymmärtämään tämänkaltaista modernismia - on kyllä käsillä, jos ajatellaan, että taideteoksen ominaisuudet ovat jotenkin kontekstiriippumattomia siten, että ominaisuuksien taiteellinen arvo perustuu pelkästään johonkin tekniseen taituruuteen tai herraties valokuvantarkkaan representaatioon. Tai että taideteokset ovat itsenäisiä ja itseriittoisia olioita ilman suhdetaa ympäröivään, osin isntitutionaaliseen todellisuuteen. Tällaisessa modernismissa keskeistä voi aivan hyvin olla taiteen itsensä kyseenalaistaminen vaikka siten, että kyvykäs taiteilija nostaa teoksensa, jonka sinänsä olisi voinut taaperoikäinenkin sutia, institutionaaliseen asemaan gallerian seinälle (unohtamatta vaikka Duchampin pisuaaria, joka modernin taiteen klassikko on), tai ilmaisullaan kytkee teoksensa aika kriittisestikin vaikka taidehistoriaan sijoittamalla teokseen viittauksia, joita ei näe jos kohtelee teosta kontekstiriippumattomana. Ajatuksena on, että oikea, merkityksellinen taide ei ole pelkkää silmänruokaa vaan haastaa myös aivot saaden aikaan voimakkaitakin reaktioita - ja tämäkin ketju osaltaan todistaa, että erinomaisen hyvinhän nämä teokset totta tosiaan toimivat tällaisena vähän sisustuselementtiä syvempänä ja haastavampana taiteena.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tunnistatko modernin taiteen?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Klikkasin ketjun, koska, tottakai, oletin palstan Köyhän miehen Esa Saarisen naulanneen referenssin, johon meitä muita sitten verrataan. Urpsu, sun vaan täytyy tehdä testi. Mun puolesta voit vaikka valehdella yläkanttiin tuloksesi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tunnistatko modernin taiteen?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Töiden arviointi olisi mielekkäämpää, jos ne olisivat vertailtavissa kokonaisina.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Tunnistatko modernin taiteen?

Viesti Kirjoittaja elco »

Olisivatko Tony Halmeen maissipaskat kattilassa ylittäneet kokonaisuutena tämän hypermystisen kynnyksen, jonka jälkeen kyseenalaistetaan ja haastetaan aivoja?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Tunnistatko modernin taiteen?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Artists create ice cream that plays music when licked

http://www.gizmag.com/lickestra-ice-cream-music/30983/
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Vastaa Viestiin