All Time Favourite biisisi

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
RAM13
Kitinän uhri
Viestit: 984
Liittynyt: 14.08.2005 19:33
Paikkakunta: PinkiBoxerit

Re: All Time Favourite biisisi

Viesti Kirjoittaja RAM13 »

1108 kirjoitti:
nypari kirjoitti:Tasokasta pojat, tasokasta...
Niin mutku tota rääpälettä on niin helppo provota.
Komppaan tätä sun suuntaan.
Runkkaaminen on tuottamista, ei saamista.
hermine

Re: All Time Favourite biisisi

Viesti Kirjoittaja hermine »

1108 kirjoitti:Darkthrone - Natassja In Eternal Sleep
Mistä tää kertoo?

Ehkä mun valinta olisi The Smiths - there is a light that never goes out
bedlam

Re: All Time Favourite biisisi

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Blue Öyster Cult - Don't Fear The Reaper. Edelleen ja ikuisesti.
HoundDog

Re: All Time Favourite biisisi

Viesti Kirjoittaja HoundDog »

bedlam kirjoitti:Blue Öyster Cult - (Don't Fear) The Reaper. Edelleen ja ikuisesti.
Tämä on itse asiassa yksi niistä jutuista jotka ikinä ovat taltioituneet kuolleen neekerin ajatuksen juoksuun perin epämääräisinä asioina. Bedlam ja The Reaper. Ei siksi etteikö BÖCin biisi olisi hyvä, ellei peräti loistava. Vaan siksi, että mikä on se mekanismi jolla joku musiikkia laajasti arvosta ihminen voi nostaa yhden kappaleen yli muiden. Tätä en ymmärrä. Voisin yrittää arvata. Se on vähän niin kuin rakkaansa valitsemista. On se sitten nainen tai Lucille. Mutta kun musiikki on kokonaisvaltaista sielunruokaa. Niin siis minulle. En ymmärrä. Minä en pysty sormella osoittamaan yhtäkään siivua joka olisi SE yksi. Se yksi löytyy joka fiilikseen, joka hetkeen, jokaiseen minuuttiin ja jokaiseen päivään. Se kiertää niin kuin kiertää kuu taivaalla.
bedlam

Re: All Time Favourite biisisi

Viesti Kirjoittaja bedlam »

HoundDog kirjoitti:Vaan siksi, että mikä on se mekanismi jolla joku musiikkia laajasti arvosta ihminen voi nostaa yhden kappaleen yli muiden. Tätä en ymmärrä.
En mäkään sitä ymmärrä. Ehkä minun on joskus pitänyt sanoa johonkin vastaavaan kyselyyn yksi biisi ja sanon siksi aina saman. Varmaan se on se. En tiedä. Itse asiassa kun en koskaan ole muistaakseni kyseistä biisiä kuunnellessani edes liikuttunut kyynelehtimään, vaikka sellaisiakin biisejä on lukemattomia jotka saavat tipan vierähtämään poskelle ilman mitään erityistä tilannetta tai tunnetilaa.

Tämän biisin voima on kaiketi sen täydellisessä yksinkertaisuudessa. Ja erityisesti siinä, ettei biisiin kyllästy sen yksinkertaisuudesta huolimatta. Tai ehkä siinä, että se on paljastanut minulle itsensä vähitellen. Penskana kuulin biisissä vain yksinkertaista lallatusta. Myöhemmin kun kuuntelin biisin oikeasti alusta loppuun, ymmärsin kuunnella myös traagiset sanoitukset ja huomasin hienon ja dramaattisen kitarasoolo-osion.

Muistaakseni Ville Valokin kehui biisiä 'siksi biisiksi, jonka olisi halunnut itse tehdä'. Samaa kuolema&rakkaus-teemaahan bändinsä on veivannut jo kyllästymiseen saakka. Ja kuultuani Himin karmean raiskauksen arvostin alkuperäistä vieläkin enemmän.
HoundDog

Re: All Time Favourite biisisi

Viesti Kirjoittaja HoundDog »

bedlam kirjoitti:Fixaatio
Uskallan melkein väittää, että nämä kaltaisesi fixaatiot hellitävät vuosien varrella. Itse koin taannoin vastaavaa Hendrixin biisistä 'Castles Made of Sand'. Siis älä ole huolissasi, niin kuin ikinä olisitkaan ollut.
Starflare

Re: All Time Favourite biisisi

Viesti Kirjoittaja Starflare »

hermine kirjoitti:
1108 kirjoitti:Darkthrone - Natassja In Eternal Sleep
Mistä tää kertoo?
Natassja in Eternal Sleep

Alcohol is in my veins
Tears fall as I think of you
The true memory you left me with
Is a key to the wine of melancholy

I drown myself in the deepest of sorrows
As you hurted on that stake they burnt my soul as well
Your pure feelings, your pure hate, it was not enough

Natassja, my beloved satanic witch
The power in your eyes and yourself
Worked for the numble in men
Pass the bottle, pass the knife
Pas me your unholy crafts

I shall never forget you, the best of all there is
I lick your cold lips, I embrace your coffin as I sigh in woe
You never kissed the priest, you never drank the blood of jews
Weird, they say - well, turn it upside down like you did
And they kill, KILL, and they take you away...

Now, centuries later, I do yours and my sign
You live in me, like you moved in with my soul
Your resurrection is the spirit of you - installed in me
So now, your thoughts and your pain are my wine
And Natassja, I'll get these goddamn angels drunk...

EDIT: Oma valinta olisi tällä hetkellä ehdottomasti Burzumin Det Som En Gang Var kappale Hvis Lyset Tar Oss levyltä. Tätä tunnelmaa ei ole kukaan onnistunut toistamaan tähänkään päivään mennessä.
ninnithequeen

Re: All Time Favourite biisisi

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

bedlam kirjoitti:Blue Öyster Cult - Don't Fear The Reaper. Edelleen ja ikuisesti.
:komp:
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: All Time Favourite biisisi

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Pidän periaatteena, että koska Kityläiset ovat perseestä, musiikki josta Kityläiset pitävät on paskaa. Jos Kityläiset pitävät jostakin josta itse pidän, alan epäillä senkin olevan paskaa. Ainakin huolestuttaa jos kovin vastakkainen ihminen pitää samasta kuin minä. Se juttu saastuu silloin minulle.

Tämän riskin takia en enää omia mieltymyksiäni luettele. Se ilo voisi olla, että niiden täytyy olla hyviä, jos Kityläiset eivät ole niistä koskaan kuulleetkaan. Mutta jos pitävät... paskabiisi kai sitten :D

Mutta hei.. nehän just saattavat olla hyviä, joista Kityläiset eivät edes mainitse! Ei minunkaan tartte sitten.
Starflare

Re: All Time Favourite biisisi

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Bliss kirjoitti:Ennenvanhaan osattiin sentään tehdä Musiikkia. Ja soittaa ihan oikeasti oikeita soittimia.
Kuulostaa lähinnä siltä ettet tajua musiikista tuon täytistä.
SingleMalt

Re: All Time Favourite biisisi

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Gattaca kirjoitti:Tämän riskin takia en enää omia mieltymyksiäni luettele.
Lyön vetoa, että siinä biisissä lauletaan: "My brother was a martyr"
1108

Re: All Time Favourite biisisi

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Starflare kirjoitti:Oma valinta olisi tällä hetkellä ehdottomasti Burzumin Det Som En Gang Var kappale Hvis Lyset Tar Oss levyltä. Tätä tunnelmaa ei ole kukaan onnistunut toistamaan tähänkään päivään mennessä.
Setä puhuu asiaa.

Nyt sen pystyy jo myöntämään että Burzum on hyvää musaa, en kuunnellut nuorempana koska dikkailin Mayhemiä enemmän. Protestina Euronymous:n kuolemasta dissasin koko Burzumin. Ja tähän väliin huomautan että Varg setä on kyllä pahemman tason pelle. Jannu vaihtelee ideologiaansa useemmin kuin keskiverto pakana kalsareita.

Tjeu: Burzum - Aske. Mp3 klippi: Black Spell Of Destruction
1108

Re: All Time Favourite biisisi

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Perkele Lost Wisdom on parempi. Kas tässä.
Starflare

Re: All Time Favourite biisisi

Viesti Kirjoittaja Starflare »

1108 kirjoitti:
Starflare kirjoitti:Oma valinta olisi tällä hetkellä ehdottomasti Burzumin Det Som En Gang Var kappale Hvis Lyset Tar Oss levyltä. Tätä tunnelmaa ei ole kukaan onnistunut toistamaan tähänkään päivään mennessä.
Setä puhuu asiaa.

Nyt sen pystyy jo myöntämään että Burzum on hyvää musaa, en kuunnellut nuorempana koska dikkailin Mayhemiä enemmän. Protestina Euronymous:n kuolemasta dissasin koko Burzumin. Ja tähän väliin huomautan että Varg setä on kyllä pahemman tason pelle. Jannu vaihtelee ideologiaansa useemmin kuin keskiverto pakana kalsareita.
Sieltä suunnalta näköjään töristellään samankaltaisia mielipiteitä kuin omanikin. Varg on kyllä suuremman luokan urpo, mutta voi jumalauta mitä musiikkia ukko on tehnyt. Kurjilla saundeilla soittanut yksinään levyilleen (paitsi Filosofemia, mutta se onkin mielestäni jo paljon heikompi kuin edeltäjänsä) kaikki instrumentit ja vokaalit. Voi vittu niitä vokaaleita, niin helvetin tuskaa täynnä kuin olla ja voi.

Aivan uskomatonta, tunnelmallista, kaunista ja samaan aikaan kuitenkin niin rumaa musiikkia. Varg on muuten maininnut että tulevaisuudessa saattaa julkaista jotain musiikkia "Burzum" nimikkeen alla. Vaikka mielestäni Hlidskjalf levy on oikein hyvä, niin en oikein jaksa juurikaan odottaa ukon musiikilta enään juurikaan mitään. Musta liekki on sammunut sydämestään :( .
Starflare

Re: All Time Favourite biisisi

Viesti Kirjoittaja Starflare »

1108 kirjoitti:Perkele Lost Wisdom on parempi. Kas tässä.
Erittäin hyvä kappale kyseessä. Ei mielestäni pärjää kuitenkaan yhdellekään Hvis Lysetin biisille.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: All Time Favourite biisisi

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

SingleMalt kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:Tämän riskin takia en enää omia mieltymyksiäni luettele.
Lyön vetoa, että siinä biisissä lauletaan: "My brother was a martyr"
Ei vaan yhdessä niistä sanotaan sinulle: "Bow to me faithfully, bow to me splendidly", mutta se on vain yhden genren esimerkki.[/i]
SikaMika

Re: All Time Favourite biisisi

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Led Zeppelin: Stairway to heaven.

Tämä ollut listan kärjessä siitä lähtien kun sen ekan kerran kuulin. Olen avoin uusille musiikillisille vaikutteillekin, mutta epäilen, ettei kukaan tule koskaan pukkaamaan ulos parempaa kipaletta.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: All Time Favourite biisisi

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Kiitos sika! Sekin vingutus on aina ollut minusta aivan yliarvostettu.
SikaMika

Re: All Time Favourite biisisi

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Gattaca kirjoitti:Kiitos sika! Sekin vingutus on aina ollut minusta aivan yliarvostettu.
Sinusta kaikki elämisen ja kokemisen arvoinen on aina ollut yliarvostettua, kun et ole itse elänyt etkä kokenut.

Mutta heitäpäs oma suosikkibiisisi, niin kehun sitä ihan vittuillessani.
1108

Re: All Time Favourite biisisi

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Starflare kirjoitti:Sieltä suunnalta näköjään töristellään samankaltaisia mielipiteitä kuin omanikin. Varg on kyllä suuremman luokan urpo, mutta voi jumalauta mitä musiikkia ukko on tehnyt. Kurjilla saundeilla soittanut yksinään levyilleen (paitsi Filosofemia, mutta se onkin mielestäni jo paljon heikompi kuin edeltäjänsä) kaikki instrumentit ja vokaalit. Voi vittu niitä vokaaleita, niin helvetin tuskaa täynnä kuin olla ja voi.

Aivan uskomatonta, tunnelmallista, kaunista ja samaan aikaan kuitenkin niin rumaa musiikkia. Varg on muuten maininnut että tulevaisuudessa saattaa julkaista jotain musiikkia "Burzum" nimikkeen alla. Vaikka mielestäni Hlidskjalf levy on oikein hyvä, niin en oikein jaksa juurikaan odottaa ukon musiikilta enään juurikaan mitään. Musta liekki on sammunut sydämestään :( .
Aivan, "laulu" on todellakin raakaa, kylmää ja omalaatuista. Ja kappaleet ovat todellakin hyviä ja tunnelmallisia. Alkupään levyt (Burzum, Det Som En Gang Var, Hvis lyset tar oss, Filosofem) kolisevat ja lujaa mutta uudempi tuotanto ei enään niinkään. Kuunneltavaa toki mutta, ei aiheuta samanlaisia reaktioita kuin alkupään tuotanto.

Ja onhan jannun seikkailut muissakin bändeissä huomioitavia (Dark Throne, Mayhem). Lahjakas jätkä mutta kusipää.
santtu

Re: All Time Favourite biisisi

Viesti Kirjoittaja santtu »

Itselleni Zepukat avasivat joskus hyvän bändisoiton ohella sen, että popmusiikissa ei liene syytä olla turhan tarkka lainauksista.

Stairway on kai yksi parhaista esimerkeistä Pagen harrastamasta taiteilijan vapaudesta, kun herra kekkasi Spirit -nimisen bändin vuonna ´68 levyttämän Taurus -biisin. Introissa on havaittavissa vaikutteiden metsästystä ja soveltamista käytännössä.

http://pyzeppelin.free.fr/sons/Spirit%20-%20Taurus.zip
SikaMika kirjoitti:Led Zeppelin: Stairway to heaven.
Sen sijaan Pagen kitarasoolon sisääntulo on edelleen eri miellyttävä.

Omaa suosikkibiisiä populaarimusiikin laajalla saralla on vaikea löytää. Kenties Mörrimöykky, jossa on jännittävä tahtilaji tahi Rasva-Rainer, jossa on myöskin jännittävä tahtilaji.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: All Time Favourite biisisi

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

SikaMika kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:Kiitos sika! Sekin vingutus on aina ollut minusta aivan yliarvostettu.
Sinusta kaikki elämisen ja kokemisen arvoinen on aina ollut yliarvostettua, kun et ole itse elänyt etkä kokenut.
.
No sinä varsinkaan et ole kokenut mitään, jota minä pitäisin elämisen ja kokemisen arvoisena. Panemista lukuun ottamatta tietysti :D Koko elämäsi on minulle merkityksetön kuin kivenlohkare jossain umpiskutsissa.

Mutta ei Led Zepin jutuissa sitä oikeaa munaa ja elämää ole edes inspiraatioksi meikäluuserille. Kuten ei suurimmassa osassa Kityläisten fanittamassa suttuhevissä. Pitää olla klassista, kansanmusiikkia, taidepoppia, oikeaa rokkia tai saatanametallia, ei jotain puolivillaista ja elotonta sillä välillä.

Myönnytys Ramhomolle: Queen on paremmasta päästä.
Na

Re: All Time Favourite biisisi

Viesti Kirjoittaja Na »

Kyllä se on Lou Reedin Perfect Day. Toimii aina.
Avatar
RAM13
Kitinän uhri
Viestit: 984
Liittynyt: 14.08.2005 19:33
Paikkakunta: PinkiBoxerit

Re: All Time Favourite biisisi

Viesti Kirjoittaja RAM13 »

Gattaca kirjoitti:
Myönnytys RAM13: Queen on paremmasta päästä.

Hei poika puhut asiaa kuten yleensäkin. :lol: Sun juttuja on ilo lukea toisin, kuin minun. :twisted:

QUEEN - Bohemian Rhapsody
Runkkaaminen on tuottamista, ei saamista.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: All Time Favourite biisisi

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

RAM13 kirjoitti:QUEEN - Bohemian Rhapsody
GALILEO GALILEO FIGARO!!!!

Ja Radio Gaga... aaaaah!!!
Vastaa Viestiin