Vain elämää taas

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Vain elämää taas

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kuka on Sanni?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vain elämää taas

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mua häiritsee Sannin hampaat. Ääni on kuin Iines ankalla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vain elämää taas

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:^ sanopa muuta, äänikin täydellinen.
Olet sä perverssi :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Vain elämää taas

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olen niin tavattoman keski-ikäinen, että katsoin myös nämä lauantaitanssit.

Taaskaan tämä artistijoukko ei ole minulle. Yksikään ei oikein ole minua kiinnostava hahmo, enkä taida olla musiikkinsakaan kohderyhmää. Mutta se täytyy myöntää, että vaikka Vicky Rosti jutuiltaan ei kyllä miltään erityiseltä taiteilijalta kuulosta, niin äänessään on kuitenkin roppakaupalla karismaa. Muiden versiot jäivät aika pliisuiksi, jos eivät lähteneet riittävän alkuperäisestä poikkeavalle linjalle.

Pave Maijasen ska-esitys oli minusta aika hauska ja onnistunut versiointi, vaikka muuten pitää kyllä sanoa, että en ihan hirveästi ihmettele, että Maijasen sooloura ei oikein koskaan ole kunnolla urennut. Myös Antti Tuisku versioi minusta onnistuneesti. Lisäksi nähdyn perusteella on aika selvää minullekin, joka en Tuiskun omaa tuotantoa lainkaan tunne, että kaverin menestys on kyllä jotenkin ymmärrettävää. Aika poikkeavalta hahmolta vaikuttaa. Lisäksi vielä Anssi Kelan versio oli hyvä: anteeksipyytelemätön ja energiaa huokuva veto, ei olisi moisesta kuikelosta uskonut muun kontribuutionsa perusteella. Liian usein näissä uusissa musiikkiohjelmissa erilaisten tosi-tv-"artistien" esitykset kuulostavat aivan joltain maalaiskoulun kevätjuhlaesityksisltä: täysin energiattomia, anteeksipyyteleviä ja vaisuja vetoja, vaikka teknisesti ihan ok olisivatkin. Minusta Anssi Kela esiintyi niinkuin ammattitaitoinen esiintyjä, ei rippikouluisonen (mikä ehkä muuten kuvaisi paremmin Kelan habitusta).

Epäonnistujia olivat sitten Maija Vilkkumaa (joka muuten minusta on ihan paikkansa täyttävä hahmo tällaisena feministisenä tienraivaajana todellisuuteen, jossa naisetkin voivat olla laulaja-lauluntekjiä-rokkareita eikä vain kitaristiin etärakastuneita muusia (vaikka imeisesti Vilkkumaan oma parisuhdehistoria ironisoikin tätä ilmeisesti ja valitettavasti tahattomasti)), ilmeisesti jääkiekkopiireissä suosittu (mikä jo kertookin kaiken tyypin älyllis-taiteellisesta kiinnostavuudesta) suomiräppäri sekä tämä Pertin fantasioiden kohde Sanni. Sinänsä Sanni oli kyllä identiteettiteknisesti sivuunkirjoittaneelle ihan kiinnostava hahmo, koska joudun tässä käsittelemään sitä, että minun on aivan mahdoton suhtautua tähän pikkutyttöön tuulipukutoverini tapaan jonkinlaisena eroottisten päiväunien kohteena, vaan pikemminkin Sanni saa minussa esiin isällisen keski-ikäisen konservatiivin: naurettava sininen tukka ja mauttomat napapaidat, voisivat nyt vaikka tytön vanhemmat sanoa vähän jotain tuolle tytölle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vain elämää taas

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Antti Tuisku on taitava ja omalla tavallaan karismaattinen hemmo.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Vain elämää taas

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:Antti Tuisku on taitava ja omalla tavallaan karismaattinen hemmo.
Tuisku ja esmes Abreau ovat mielestäni selvästi lahjakkaampia ja kokonaisvaltaisempia viihdyttäjiä ja laulajia kuin meritoituneempi vanha kaarti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vain elämää taas

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
Ehkä en näekään itseäni sovittelemassa sukuelimiä vastakkain hänen kanssaan vaan haluaisin suojella häntä pahalta maailmalta. Tuntuu, että tuo on ollut jonkinlaisessa roolissa muissakin elämäni tärkeissä ihmissuhteissa.
So smooth!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Vain elämää taas

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Miten nuo kaksi sulkevat toisiaan pois?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vain elämää taas

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Sannin pisteet nousi. Miss Farkku Suomen rooli ja Napero Finlandia!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Vain elämää taas

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Antti laittaa voita leivän molemmille puolille.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Vain elämää taas

Viesti Kirjoittaja Leila »

Antti Tuisku on ollut positiivinen yllätys, yllättävän hyviä versioita se saanut tehtyä. Sanni on tosi hyvä, Anssi Kela taas omalla tasollaan. Maija Vilkkumaata en käsitä ollenkaan mutta enpä hirveästi hänen musiikista pitänytkään. Virve Rosti, mitä ihmettä sen äänelle on tapahtunut? Kauheeta määkimistä jaksosta toiseen. Pave on jotenkin ollut vähän pihalla mut sen veto Tuiskun päivänä oli hulvaton. Mielenkiinnolla odotan Paven omaa päivää. VilleGallesta en osaa sanoa mitään, sehän tekee ennemmin ihan uusia biisejä tonne. En tajuu.
Äiti ei tiedä
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Vain elämää taas

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Sanni on yllättänyt positiivisesti. Muuta jokseenkin sitä mitä odotinkin. Ja Antti tarvii lisää munaa.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Vain elämää taas

Viesti Kirjoittaja Leila »

No niin, Paven päivä oli tiukkaa settiä. Hyvät biisit muokkautuivat mainioiksi uusiksi versioiksi. Duettopäivä oli kans ihan ok. Mutta tuo VilleGalle, osaako se oikeasti laulaa yhtään? Sehän on menny sillä räppihommallaan biisistä seuraavaan. Hyvä että tämä nyt loppu, perjanperjantai-iltoihin vapautuu taas aikaa tehdä jotain ihan muuta.
Äiti ei tiedä
Vastaa Viestiin