Perttiketju

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti: 18.06.2020 11:03 Oletko muuten kuunnellut viime vuosina tehtyjen beatsien soundeja. Osaa malleista jopa puhuttin liian bassosta kevyiksi, mutta muuten tasapainoisiksi.
En. En ole oikein katsellut kuulokkeita sen jälkeen kun hankin Koss Pro4S kuulokkeet. Nyt odottelen, jos noista tulis jossain vaiheessa langattomat versiot, kun nykyisessä kännykässä ei enää ole kuulokeliitäntää.

Mutta ei beatsin bassoissa ollut vikaa, vaan soinnin sävykkyydessä. Sehän ei haittaa, jos tykkää nykypopin kliinisestä soundista. Jos markkinamateriaalin oikein ymmärsin, niin sen kuunteluun ne oli tehtykin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti: 18.06.2020 14:20 Nyt taas sointia on parannettu. Ymmärrän kyllä mistä soinnin arvostelu tulee. Minulla oli monsterin kuulokkeet yhdessä kohtaa.
Juu, kuten sanottu, niin aihe ei ole ollut ajankohtainen, niin ei ole tullut seurattua. Mä olen kyllä vähän nirso kuulokkeiden suhteen, enkä oikein lämpene monien laatumerkkien kalliille hifikuulokkeillekaan, niin olen hieman skeptinen. Beatsn kohdalla brandin imagokaan ei oikein houkuta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kokeilin Pertin innoittamana myös. Valitsin juhannusbiisiksi Dannyn Kesäkadun, minkä jälkeen testi antoi virheilmoituksen ja meni jumiin. Ilmeisesti vastauksissani Iso D oli viimeinen pisara, jonka jälkeen tekoälyllekin oli selvää, että noilla preferensseillä ei heilaa tipu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 18.06.2020 16:20 Kokeilin Pertin innoittamana myös. Valitsin juhannusbiisiksi Dannyn Kesäkadun, minkä jälkeen testi antoi virheilmoituksen ja meni jumiin. Ilmeisesti vastauksissani Iso D oli viimeinen pisara, jonka jälkeen tekoälyllekin oli selvää, että noilla preferensseillä ei heilaa tipu.
:lollero: :jee:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti: 18.06.2020 15:28 Osasi tuo nainen muuten laulaakin. Käydään nyt sekin läpi.
Käsittääkseni sä olet parempi auktoriteetti siinä aiheessa. Mun sävelkorva on heikohko, niin oon vähän heikko arvioimaan laulutaitoa. Mä vaan fiilistelen menee nuotilleen tai ei :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

urpiainen kirjoitti: 17.06.2020 11:16
nokkaelain kirjoitti: 16.06.2020 23:54 Urpiaisen "ääriajatteluun"
:?:
Onhan tossa noi lainausmerkit, mutta vähän kummissani olen.
En tarkoittanut viitata mihinkään nykyään yhteiskunnassa pinnalla oleviin asioihin, en vähäisimmässäkään määrin ajatellut vastauksessasi mainitsemiasi asoita. Ajattelin (yhden) kaupungin ja maaseudun välistä vastakkainasettelua.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olen Espoossa asuva äärihelsinkiläinen!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

urpiainen kirjoitti: 19.06.2020 8:18 Mä olen Espoossa asuva äärihelsinkiläinen!
Huom. Olen asunut 6 vuotta Espoossa lapsena ;)
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti: 18.06.2020 15:56 Nyt kun juhannuksen kunniaksi avasin iltapulun ja tein oikein juhannusheilatestin pitää oikein fiilistellä tulevan heilani kuvalla. Eiköhän tuosta vielä tolkun nainen saada.

Kuva
Marinin alahampaat :(

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti: 19.06.2020 9:13

Luin vähän alkua ja mieleeni tulvi tilanne jossa ole 17v, makaan oman huoneeni sängyllä vanhempieni maaseutukartanossa (nykykämppiä katsellessa se on oikeastaan aika osuva kuvaus paikasta), minua pari vuotta vanhempi siivooja siivoaa taloa
Kaikki tiedämme,miten tämä päättyy!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Sanna Marin on tavallisen kaunis suomalainen nainen ja fiksu ja vahva poliitikko. Sille en voi mitään, että on myös paha tuhluri ja Kepun kanssa kammottava yhdistelmä.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti: 21.06.2020 21:50
James Potkukelkka kirjoitti: 21.06.2020 14:48
exPertti kirjoitti: 19.06.2020 9:13

Luin vähän alkua ja mieleeni tulvi tilanne jossa ole 17v, makaan oman huoneeni sängyllä vanhempieni maaseutukartanossa (nykykämppiä katsellessa se on oikeastaan aika osuva kuvaus paikasta), minua pari vuotta vanhempi siivooja siivoaa taloa
Kaikki tiedämme,miten tämä päättyy!
Valitettavasti päättyi niin, että pakkasin vuotta myöhemmin kamat putkikassiin ja vaihdoin opiskelupaikkakunnalle opiskelijasoluun. Eikä välitön bomchiccawahwah, mikä olisi itselle kyllä kelvannut. Tikanpoika ei löytänyt puuta. Onneksi löysin sentään Marinin nuoremman kopion opiskelupaikkakunnalta monivuotiseksi avopuolisokseni. Eikä ollut edes demari.
Dave kyllä tarkoitti raivoisaa itsesaastutusta.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti: 26.06.2020 6:51 https://cleantechnica.com/2019/06/01/wh ... la-owners/

the median age of a Model X owner is 52 years old, and the median age of a Model S owner is 54. The median age of a Tesla Model 3 owner is 46 years old.

Kun tajuat, että Tesla onkin vaan korvike s sarjan mersulle, porschelle tai jollekin muulle ikäryhmän leikkikalulle.
Ööh kenelle se on ollut epäselvää että Tesla on hinnaltaan selkeästi premium-segmentkn auto 😄
Universaali disclaimer.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Miten tää keskustelu vaihtui Sannasta Teslaan?

Sähköisiä molemmat ainakin. Samperi kun tuli tuhmuuksia mieleen, mutta Kesäarska on aivan liian mukava, että tunnustaisi ne.
Sensijaan sanoo, että … tai ei muuten sano mitään!

Kesäarska on mukava ja sillä sipuli. Syö kyllä Eskimon sujuvasti. Ja tulee vielä mahdollisessa haudassaankin syömään.

KESÄARSKA
ehkä mukavasti haaveileva
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti: 26.06.2020 11:3835k kansanauto => keski-ikä 46.
Tuleeko sinulle yllätyksenä, että 20-vuotiailla ei ole varaa ostaa 35K$ autoja uutena? Vanhin käytetty Model 3 karvalakkimalli on tällä hetkellä 1 v ikäinen.

https://www.ess.fi/paikalliset/24191
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Eiks joku Seat ja Kia puske jo markkinoille aika järkevän hintaista lataushybridiä ja mahdollisesti jopa sähköautoa? Kyllä mä luulen, että murros tulee, kun hinnat laskevat. Eiks niiden kiinalaisten ole pitänyt kaapata markkina tai jotain.

Mutta mä olen oikeastaan kanssa kiinnostuneempi tuosta sähköpyöräasiasta. Tosin en ajattele, että just nuorten liikkumismuotoja pitäisi sähköistää (menkööt julkisilla ja lihasvoimalla), vaan vanhempien fossiilimobiileja. Mulla on lähipiirissä sellaisia hiljattain eläköityneitä jääriä, joilla näytti jo takapuolesta kasvaneen juuret auton penkkiin, ja jotka ovat olleet vannoutuneita autopuoluelaisia ottaen kierroksia erityisesti helsinkiläisestä fillarikommunismista, kun eihän tässä ilmastossa ole mitään järkeä rakentaa pyörätieinfraa. Nyt nämä samat äijät ovat tajunneet, että vaikka ylipainon ja polvi- ja lonkkanivelten kuluneisuuden yhdistelmä on saanut heidät lopettamaan pyöräilyn edellisellä vuosituhannella, sähköpyörät avaavat heille ulkoilun ja parkkipaikkaongelmattoman liikkumisen ihan uudella tavalla. Yhtäkkiä nämä ovatkin oikeita (sähkö)pyöräilyn lähettiläitä. Ja oman ikäisissä on joitain perheitä, jotka ovat vaihtaneet kakkosauton sähköpyörään. Onkohan tässä tulevaisuutta?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti: 26.06.2020 12:00 ^ yritin sanoa, että on mahdollisuus että sähköauto ei ratkaise oikeaa ongelmaa. Nuorempi sukupolvi, jonka kanssa minulla on nykyään onni tehdä suurin osa työstäni yleensä pakosta kiinnostuu autoista vasta lasten tullessa. Silloinkin sanoo, että ei kyllä huvittaisi.
Mikä se "ongelma" nyt sitten on mikä sähköauton pitäisi ratkaista? Se, että nuoret ihmiset eivät halua autoja? Robotisoitu sähköautohan nimenomaan ratkaisee sen ongelman, että jos autoja ei haluta omistaa mutta halutaan nykyistä joukkoliikennettä joustavampi liikkumisvaihtoehto.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti: 26.06.2020 12:32 Ongelma on, että miten kuljettaa ihmisiä ympäriinsä saasteettomasti.
Miksi robotisoitu sähkö/vetyauto ei mielestäsi ratkaise ongelmaa? Kuten muutenkin, teknologian hinta tulee alas kun se kehittyy ja skaalautuu. Jos ihmisillä on tänä päivänä varaa ostaa omaksi polttomoottoriautoja, heillä on varaa ostaa jatkossa omaksi/jaetuksi resurssiksi myös sähkö/vetyautoja.

Ollaan varmaan 10 vuoden päästä tilanteessa, jossa polttomoottoriautot on kielletty monessa maassa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Bhven »

urpiainen kirjoitti: 26.06.2020 12:11 Onkohan tässä tulevaisuutta?
Kuinka monta sähköpyörää sulla on?
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bhven kirjoitti: 26.06.2020 17:48
urpiainen kirjoitti: 26.06.2020 12:11 Onkohan tässä tulevaisuutta?
Kuinka monta sähköpyörää sulla on?
Mä en ole mikään tulevaisuuden suunnannäyttäjä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Hmm.. Kuulostaa ihan siltä kuin sulla olisi kasvanut takapuolesta juuret auton penkkiin. Muistaakseni jokin aika sitten valitit juuri tällaisista ihmisistä.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Olet ymmärtänyt keskustelun väärin. En mä niistä juurimiehistä valittanut, päinvastoin. Tarjosin heihin viittaamalla anekdotaalista evidenssiä perttiteorialle, jonka mukaan sähköpyörät voisivat olla lupaava liikkumismuoto: jopa kuvaamani kaltaiset viherhippihipsterin antiteesit ovat innostuneet sähköpyöräilystä.

Mitä mun liikkumiseeni tulee, pitäisihän sun kitinästä tietää, että liikun perinteisellä fillarilla. Paitsi jos sataa. Tai tuulee. Tai väsyttää. Tai on kiire. Tai jotain.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Bhven »

urpiainen kirjoitti: 26.06.2020 19:20 Olet ymmärtänyt keskustelun väärin.
No ei kun yritin saada sua ostamaan sähköpyörän.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 26.06.2020 19:20 Mitä mun liikkumiseeni tulee, pitäisihän sun kitinästä tietää, että liikun perinteisellä fillarilla. Paitsi jos sataa. Tai tuulee. Tai väsyttää. Tai on kiire. Tai jotain.
Tällä määritelmällä mäkin liikun perinteisellä fillarilla :think:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Perttiketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 26.06.2020 21:07
urpiainen kirjoitti: 26.06.2020 19:20 Mitä mun liikkumiseeni tulee, pitäisihän sun kitinästä tietää, että liikun perinteisellä fillarilla. Paitsi jos sataa. Tai tuulee. Tai väsyttää. Tai on kiire. Tai jotain.
Tällä määritelmällä mäkin liikun perinteisellä fillarilla :think:
Voidaan perustaa kitinään espoolainen pyöräilyseura haastamaan nuo ärsyttävän kunnolliset tamperelaiset!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin