Idols

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Zeb

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Ilkka nyt laulaa niin pahasti nuotin vierestä, että pakko valita näistä kahdesta Katri. Mutta se nuori tyttönen, olikos se Henna nimeltään, oli tämänkertaisista finalisteista paras. Sääli ettei tuossa kisassa pärjää laulamalla, vaan on olennaisempaa olla sopiva kohde teini-ikäisten fantasioille.
bedlam

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja bedlam »

HellBell kirjoitti: Ongelmaksi hällä tuli sittemmin se, että voitti sellaisen Pop-tyyppisen skaban ja ajautui ns. omilta rockimmilta/hevimmiltä juuriltaan jonnekin...
Minusta Pakarisen suurin ongelma oli se, että hän veti jatkuvasti nuotin vierestä.

Onneksi Agnes ei yhden oktaavin äänialallaan voittanut kisaa, vaikka toki tuo Pete olisi saanut tippua huomattavasti aiemmin. Paras vetäisy koko kisassa oli sen nuoren Hennan tulkinta Hallelujah-biisistä semifinaaleissa. Se oli melkeimpä liikuttavan suloinen esitys.
HellBell

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja HellBell »

bedlam kirjoitti: Onneksi Agnes ei yhden oktaavin äänialallaan voittanut kisaa, vaikka toki tuo Pete olisi saanut tippua huomattavasti aiemmin. Paras vetäisy koko kisassa oli sen nuoren Hennan tulkinta Hallelujah-biisistä semifinaaleissa. Se oli melkeimpä liikuttavan suloinen esitys.
Mulla tuli siitä Petestä väistämäti mieleen Happy Daysin Richie, hymypoika.
Joo, Hennahan sen nuoren tytön (josta aiemmin kirjoitin) nimi oli.

Kyllähän toi Idols-kilpailu varmaan poikii levytyssopimuksia useammallekin.. Kuka tulee olemaan uusi Antti Tuisku? Siinäpä jänskätystä.
Nighthawk

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja Nighthawk »

Ohimennen ohjelmaa seuranneena en kovinkaan hyvin ole perillä laulajista ja heidän taidoistaan, mutta mutta.. Oliko se nyt Tran sen yhden eksoottisen näköisen pojan nimi? No nimestä viis, mutta voih, että jollain osaa olla vastenmielinen soundi lauluäänessä, kerrassaan hajottava. Kuin pomppisi (kuten trampoliinissa) olympia-stadionilla, josta olisi hiottu kaikki kulmat pyöreiksi ja joka olisi ääriään myöten täytetty vaaleanpunaisilla vaahtokarkeilla. Eli hän on jokaisen liukuhihnaR&b –tuottajan unelmapoju. Niin järkyttävää soundia ei kyllä lähde muusta kuin Neumanista.

Nimiä en muista, mutta yksi naislaulaja oli oikeasti lahjakas. Sitten löytyi vielä toinen nainen, jolla oli äänessä enemmän munaa kuin kaikilla mieslaulajilla yhteensä. Ja hänkin osasi laulaa aika mallikkaasti. Muuten.. aika hiljasta.

Jone Nikula: 24h/vrk wannabe pahis. Lopettaisi sen naurettavan näyttelemisen.

edit: Se taidokas laulaja oli muistaakseni hieman ylipainoinen. Harmi jos sen vuoksi tiputettiin.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Miks ne heitti Peten pois? :( Se oli noista kolmesta paras. Tosin katri osaa esiintyä. Ilkka muistuttaa omaa miestä.. argh.. en mä tiiä. Katrin toivon voittavan, sillä on selkeästi paras musamaku ja eläytyminen :)
The great club outshines the individual, always and forever.
bedlam

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Elppis kirjoitti:Miks ne heitti Peten pois? :( Se oli noista kolmesta paras.
Se Petehän oli juurikin porukan paras väistelemään niitä oikeita nuotteja. Aiheutti jokaisella biisillään myötähäpeän irvistyksiä kotikatsomossamme.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja Camilla »

ninnithequeen kirjoitti:
HellBell kirjoitti:Ja miten se Agnes tippui sieltä ennen noita kolmea nykyfinalistia? Tekivätkö ne mediapaljastukset tehtävänsä..?
Ilmeisesti. Mun mielestä ainoastaan Agnes ja Pauliina osasivat laulaa.

Ja jos Katri ei voita niin huhhuh....
Komppaan! Pete oli mun suosikki <3 mutta se ei viimeksi laulanut pätkääkään oikein, hyvä vaan kun tippui. Pauliina tai Agnes olisi ansainnut voiton, tykkäsin myös siitä Hennasta..
Geetzu

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Mä ihastuin siihen Peteen vasta kun veti sen yhen hillittömän hyvän vedon, taisi olla Toton Hold the line. Kyllä vähän vitutti kun nyt tippui, vaan enpä äänestänyt tai menettänyt asian vuoksi yöunia. Agnesista en tykänny yhtään, enkä suoraan sanoen voi käsittää hänen saamiaan ääniä. Ei sympaattisuudella nyt noin pitkälle olisi tarvinnut... Tai ehkä Tarjaturusmainen esiintyminen upposi äänestäjiin, who knows or even cares. :] Katrille sopii jotkut mimmibiisit tosi hyvin mut niinq se ihq Taikapeilifloppi-Nina sano niin kaikki vähänkään karummat - edes Irinamaiset - ei vaan toimi. Pitää mennä hiljaa, kauniisti, puhtaasti, mimmisti... Taitaapi silti olla suosikkini noista kahdesta. Ilkka on semmonen, joka vois kyllä laulella korvaan hassuja teletappiveisuja mutta that's it. Eipä saatu Antti Tuiskusta parempaa ei!!111
erkki
Kitisijä
Viestit: 5
Liittynyt: 18.11.2005 21:08

Perseestä

Viesti Kirjoittaja erkki »

ne on kaikki. En edes tiennyt kuka on Pete, ennen kun nää finaalit alkoi. Olisin ollut huomattavasti onnellisempi, jos en olisi ikinä saanut tietääkään. Ruma kun rupisammakko ja onnistuu vetämään kolme biisiä saamatta yhtään kunnon ääntä aikaiseksi. Mahtavaa. Ja kenen idoli voisi olla tollanen maalaishiirulainen, jonka persoona on yhtä kiinnostava kun lahonnut kanto? Tarkoitan, ah niin söpöä Katria. Ja Ilkka..siis voivoi. VOIVOIVOI. Luulin, että sitä "hupia" kestää korkeintaan kolme jaksoa, mutta nyt huumorintajuni alkaa vetää viimeisiään. Ja miten meidän idoli voisi olla noin 150kg ylipainoinen tyttö, kun tämä liikalihavuus tuntuu muutenkin oleva ongelma Suomessa? Ja kaiken huipuksi Agnes ja mikäliekinuskijätkä, pakolliset ulkomaalaisvahvistukset. Millä kielellä me sitten kuuntelisimme Agnesin tulevia lauluja, kun se ei osaa suomea eikä englantia..Suomen idoli laulaakin puolaksi! (vai se mistä ikinä olikaan).
Ja kun alkuun päästiin niin viimevuodesta vielä sen verran, että Antti Tuisku on karmiva, Jani näyttää keski-ikäiseltä pultsarilta ja Hannan ei kannattaisi laulaa edes suihkussa. Siinä kisassa oli 2 ihmistä, jotka oikeasti osasivat laulaa, Anniina ja se blondi(ja olivat myös muuten idoliksi kelpaavia), heidät tietysti heivattiin ennen loppukähinöitä. Siinä teille mielipide.
Toivon, ettei niistä voita kumpikaan ja että Hanna Pakara karkotetaan Vietnamiin ja äkkiä.
Avatar
Meik
Elämätön Kitisijä
Viestit: 491
Liittynyt: 29.11.2005 16:19

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja Meik »

Mulle on oikeestaan sama, vaikka ne vetääkin nuotin vierestä vähän väliä. Mä en niitä ikinä tule livenä kuulemaan. Studiolla taas ne viilaa niin kauan, että epäpuhtauksia ei kuulu. Suuri osa suomalaisista ei noita edes huomaa. Katrin äänessä on jotain niin upeeta, että sitä kuuntelee mielellään.

Ja eihän ne mitään ammattilaulajia ole. Puskista revittyjä suihkulaulajia, joiden mun mielestä pitääkin olla vähän hiomattomia.

Ilkka oli mun ehdoton antisuosikki jo pitkään, mutta teräsbetoniveto toi kasan pisteitä. Siinä huomasi, että pojassa on potentiaalia vetää vaikka mikä biisi. Ei sitä ois pystynyt kukaan muu finalisteista vetämään ilman, että ois päässyt iso :lol: . Eikä kukaan viimekertaisistakaan, vaikka siellä oli sentään Jani. Pitäis kuitenkin näyttää enemmän Antilta, jos meinaa pärjätä pidemmälle :D

Pete oli jo loppuun asti viilattu ja sen paukut jo nähtiin. Se veti hyvin totoa ja bon jovia kerran, mutta muuten se oli aika valmista lihaa.
bedlam

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Meik kirjoitti:Studiolla taas ne viilaa niin kauan, että epäpuhtauksia ei kuulu.
Ei tarvi kauaa viilata, autotune korjaa nuotit kohdilleen. Harmi, jottei lausumisen korjaavaa ohjelmaa taida olla olemassa.
Meik kirjoitti: Ja eihän ne mitään ammattilaulajia ole. Puskista revittyjä suihkulaulajia, joiden mun mielestä pitääkin olla vähän hiomattomia.
Amerikan idoleita katsoi sentään irvistelemättä, kaikki alkukarsinnoista päässeet vetivät paremmin kuin yksikään Suomen kilpailuihin osallistuneista. Olisi Katrin lisäksi edes toinen osaava laulaja päästetty loppukilpailuihin.
erkki
Kitisijä
Viestit: 5
Liittynyt: 18.11.2005 21:08

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja erkki »

Eihän "laulajan" tarvitse nykyään enää osata laulaa. Mutta mikä siinä sitten on pointtina? Katella puolialastonta vartaloa nytkymässä lavalla biisin tahtiin jonka joku muu on säveltänyt, sanoittanut, sovittanut ja laulanut. Mutta auta armias kun suosiostaan rohkaistuneena nämä "laulajat" päättävätkin itse esiintyä, siis laulaa..se on saatanasta jos mikä. Olen itse ollut todistamassa tälläisiä surullisia live-esiintymisiä niin monesti, että kaipaan OIKEITA laulajia, jotka osaavat LAULAA.
Luulisin kuitenkin tietäväni hieman asiasta, olen sitä kuitenkin jokusen kymmenen vuotta opiskellut.
Ja kyllä Katrilla on kovin kaunis ääni, kuitenkin.
Bliss

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Zeb kirjoitti: Sääli ettei tuossa kisassa pärjää laulamalla, vaan on olennaisempaa olla sopiva kohde teini-ikäisten fantasioille.
Fantasioiden kohde on parempi rahasampo...
Dumari

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Hesarin Nyt-liite 16.12-22.12 KUKA NYT-osiossa,
haastattelussa Idolsin Ilkka ja Katri.

Viimeinen Kysymys:
"Heräät Antti Tuiskun ja Jani Wickholmin välissä. Mitä on tapahtunut?"

Katri vastaa:
"Ollaan oltu jossain keikalla. Sitten mentiin nukkumaan. Ei ollut enempää säkyjä."


Ilkka vastaa:
"Olen päässyt paratiisiin."

Dumis: Aewan ehanaa, eikös se ollut toi Ilkka joka just raiskasi sen Taivas lyö tulta-piisin.
Geetzu

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Dumari kirjoitti:Aewan ehanaa, eikös se ollut toi Ilkka joka just raiskasi sen Taivas lyö tulta-piisin.
Juuh. Uskikset on hassuja.
Dumari

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Geetzu kirjoitti:
Dumari kirjoitti:Aewan ehanaa, eikös se ollut toi Ilkka joka just raiskasi sen Taivas lyö tulta-piisin.
Juuh. Uskikset on hassuja.
Ei varmaan uskalla virallistaa suhdettaan Anttiin, jos se on uskis.
bedlam

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Eikös se samanlaista läppää ole heittänyt koko kisan ajan. Mä en tiennyt että se on uskis, nyt on jääny joku lehti lukematta.
Geetzu

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

bedlam kirjoitti:Eikös se samanlaista läppää ole heittänyt koko kisan ajan. Mä en tiennyt että se on uskis, nyt on jääny joku lehti lukematta.
Seiska! ;) Helluntailainen siis on. Myönnän, etten ole vielä juttua lukenut mutta selatessa huomasin... Palaan pian korjaamaan virhelausuntoni, mikäli se sellaiseksi osoittautuu. Hip lukemaan.
Nighthawk

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja Nighthawk »

Suvinen kirjoitti:
HellBell kirjoitti: Kyllähän toi Idols-kilpailu varmaan poikii levytyssopimuksia useammallekin.. Kuka tulee olemaan uusi Antti Tuisku? Siinäpä jänskätystä.
Siinäpä meni tuottajien konseptit sekaisin kun Roni tippui niin aikaisin, siitähän selvästi kaavailtiin uutta Antti Tuiskua.
Tarkistin hieman taustoja. Kyllä, mielestäni Ronilla olisi parhaat mahdollisuudet tulla seuraavaksi Antti Tuiskuksi, ei siitä ole epäilystäkään. Sitä vaan mietin, että idolsin voittajakolmikollahan on käsittääkseni (siis pelkkää arvailua) 1+x levyn diili BMG:n kanssa, x tietenkin riippuen menestyksestä. (minulla ei ole faktoja, enkä ole juuri katsonut idolseja, kunhan arvailen). Ja kun Suomen markkinat ovat näin pienet ja S-BMG:n on pakostakin promottava tätä kärkikolmikkoa, eivät he todennäköisesti uskalla ottaa sitä riskiä, että tekisivät vielä paljon aiemmin tipahtaneen Ronin kanssa sopimuksen.

Aiemmassa idolsissa Christian Forssille - jolla oli paljon vähemmän teini-pissis-potentiaa, mitä Ronilla - kävi juuri näin. Eden otti hänet haltuunsa ja käsittääkseni hän menestyy aika hyvin taitoihinsa / karismaansa nähden. Uskon, että jokin toinen levy-yhtiö ottaa Ronin huostaansa ja hänestä tulee vielä suurempi stara mitä Tuiskusta. Ja BMG:tä ottaa päähän.

Mulla on sellainen fiilis, että jos esimerkiksi tämä Ilkka voittaa kilpailun, hän kykenee tekemään yhden levyn, mutta sen pidemmälle hänestä ei ole.

Onkohan pää kenties sekaisin, jos kirjoittelee valvotun yön jälkeen, täydessä sammumispisteessä aiheeseen, joka ei loppujen lopuksi kiinnosta laisinkaan. öö
Herra Manala

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Lolita kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Jani Wickholm (?).
Voiko olla mitään idiootimpaa, typerämpää ja tekopyhempää tyyppiä? Oksureaktio oli pinnalla heti ekasta "tapaamisesta" asti. Nimenomaan tekopyhä yökkis. :laatta:
Sen verran paksulta loanheitolta näyttää, että on ihan pakko kysyä minkälaisen kosketuspinnan omaat kyseiseen kaveriin?

Omien kokemuksieni mukaan mitä olen Janin kanssa jutellut, ottanut keittoa ja duettojakin lauleskellut, kaveri on harvinaisen down-to-earth tyyppi. Sellainen sympaattinen kaveri, jolle luonnollisuus ja läheiset ovat tärkeitä. Olen siis saanut täysin päinvastaisen kuvan kuin sinä Janista, mutta rajatuista kokemuksistani johtuen (nämä ennen idols-aikaa) en häntä tunnekaan yhtä hyvin kuin parhaita kavereitani. Tunnetko sinä?

Ja mitä Pakaraiseen ja Wickholmiin tulee laulajina, olen Bedlamin kanssa melkoisesti samoilla linjoilla: Sekä suomen että englannin kielen lausuminen ei ole Pakaraisella aina sieltä parhaasta päästä, ja laulutaidot tuntuvat muutenkin heikohkoilta. Wickholm on teknisesti reilusti parempi laulaja, vaikka henkilömielipiteet kääntäisi miten päin tahansa.

Tämänhetkisistä idolsehdokkaista Katri taas on vähemmän huono. En sano parempi, vaan vähemmän huono. Molemmat ovat huonoja laulajia. Mutta teinit haluavatkin mieluummin idoleita kuin hyviä laulajia. Sehän koko kisassa kai on tarkoituskin.

PS. Aina kun Antti Tuisku laulaa autoradiossa, joudun miettimään 20 sekuntia onko tämä nyt Antti Tuisku vai joku muu Suomen johtavista naislaulajista.
Bliss

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Herra Manala kirjoitti:onko tämä nyt Antti Tuisku vai joku muu Suomen johtavista naislaulajista.
Eih!
Putosin täysin :D :rofl:
Bigmama

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja Bigmama »

irmelianneli kirjoitti:Pellet on kivoja
Pellet on pelottavia.
Ihan paskoja, hävettää katsoakin. Toivoisin kovasti interaktiivista televisiota, saisi tuhota kyseisiä esiintyjiä ja hypätä elämässä eteenpäin kun ottaa päähän kyseiset tyypit.
Ja en, en jaksa aina vaihtaa kanavaa, kannatan murhaa.
Avatar
KulisataN
Elämätön Kitisijä
Viestit: 368
Liittynyt: 17.12.2005 16:47
Paikkakunta: Manala

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja KulisataN »

Mä yhdyn tuohon murha-ajatukseen! Idolsissa on pelkkiä paskoja laulajia ja ihmettelen suuresti jos niistä joskus jotain isoa tulee.
Truth fears no trial
Starflare

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja Starflare »

KulisataN kirjoitti:Mä yhdyn tuohon murha-ajatukseen! Idolsissa on pelkkiä paskoja laulajia ja ihmettelen suuresti jos niistä joskus jotain isoa tulee.
Aivan vitun varmasti tulee, sen takaa massiivinen mainoskampanja, ja ihmiset kiitellen ostavat uuden staran messevää musaa. Suomessa Smurffitkin pamahtavat listan kärkipäähän joka riivatun vuosi kierrättämällä vanhoja "hittejä" :x .
Bigmama

Re: Idols

Viesti Kirjoittaja Bigmama »

JA smurffit.. voi herran jumala saatana perkele...
Vastaa Viestiin