Musiikin puutteellisuus kaupoissa?

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Musiikin puutteellisuus kaupoissa?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Ei ihme että moni imuttaa nykään musiikkinsa. Jouluostoksilla tuli huomatuksi ettei muka hyvin varustetuista musiikkikaupoista (Free Record Shop, Anttilan TopTen) löydy paljon mitään muuta kuin top 10 cd:t ja jouluerikoisuuksia. Yritin etsiä esim. JOTAIN Muse:lta, ei mistään löytynyt, eikä kummassakaan työntekijällä ollut edes hajua ko. bändistä (tähän en tarvitse mielipiteitä..).

Mistä kannattaa lähteä hakemaan vähänkin listahiteistä poikkeavaa musiikkia? Nettikaupat on keksitty, sen tiedän, mutta jos haluaa lähteä paikan päälle selailemaan levyjä, pitääkö oikeasti etsiä erikoisliike keskeltä ei mitään tai jostain keskustan pikkukadulta?

Auttakaa ihmistä mäessä.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Musiikin puutteellisuus kaupoissa?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Keltainen jäänsärkijä

Urho Kekkosenkatu 4 (melkein Tavastian vieressä)

Avoinna arkisin klo 10.00. - 18.00. Lauantaisin klo 10.00 - 15.00.

Kohtalaisen hyvät valikoimat.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Starflare

Re: Musiikin puutteellisuus kaupoissa?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Elppis kirjoitti:Ei ihme että moni imuttaa nykään musiikkinsa. Jouluostoksilla tuli huomatuksi ettei muka hyvin varustetuista musiikkikaupoista (Free Record Shop, Anttilan TopTen) löydy paljon mitään muuta kuin top 10 cd:t ja jouluerikoisuuksia. Yritin etsiä esim. JOTAIN Muse:lta, ei mistään löytynyt, eikä kummassakaan työntekijällä ollut edes hajua ko. bändistä (tähän en tarvitse mielipiteitä..).

Mistä kannattaa lähteä hakemaan vähänkin listahiteistä poikkeavaa musiikkia? Nettikaupat on keksitty, sen tiedän, mutta jos haluaa lähteä paikan päälle selailemaan levyjä, pitääkö oikeasti etsiä erikoisliike keskeltä ei mitään tai jostain keskustan pikkukadulta?

Auttakaa ihmistä mäessä.
Omasta mielestäni Helsingin paras levyliike on Music Hunter josta löytyy perhanasti metallia ja vieläpä vinyyleinäkin.. Ja kai siellä jotain muutakin kaupataan :oops: .
bedlam

Re: Musiikin puutteellisuus kaupoissa?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Elppis kirjoitti:Yritin etsiä esim. JOTAIN Muse:lta, ei mistään löytynyt, eikä kummassakaan työntekijällä ollut edes hajua ko. bändistä (tähän en tarvitse mielipiteitä..).

Mistä kannattaa lähteä hakemaan vähänkin listahiteistä poikkeavaa musiikkia? Nettikaupat on keksitty, sen tiedän, mutta jos haluaa lähteä paikan päälle selailemaan levyjä, pitääkö oikeasti etsiä erikoisliike keskeltä ei mitään tai jostain keskustan pikkukadulta?
Harvoin on niin käynyt, että itse en hakemaani levyä kaupasta löydä. Ja Muse on kuitenkin listahittikamaa siihen verrattuna, mitä itse tavallisesti haen. Oulussa kaiketi sitten parempi tilanne, Anttilasta löytyy Musea, Fantomasia, King Crimsonin 70-luvun tuotantoa ym. Ja jos ei Anttiloista löydy, niin Levykauppa X:stä viimeistään. Estradasphere-orkesterin levyjä sain hetken metsästää, mutta löytyivät nekin Äxästä lopulta.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Musiikin puutteellisuus kaupoissa?

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

bedlam kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Yritin etsiä esim. JOTAIN Muse:lta, ei mistään löytynyt, eikä kummassakaan työntekijällä ollut edes hajua ko. bändistä (tähän en tarvitse mielipiteitä..).

Mistä kannattaa lähteä hakemaan vähänkin listahiteistä poikkeavaa musiikkia? Nettikaupat on keksitty, sen tiedän, mutta jos haluaa lähteä paikan päälle selailemaan levyjä, pitääkö oikeasti etsiä erikoisliike keskeltä ei mitään tai jostain keskustan pikkukadulta?
Harvoin on niin käynyt, että itse en hakemaani levyä kaupasta löydä. Ja Muse on kuitenkin listahittikamaa siihen verrattuna, mitä itse tavallisesti haen. Oulussa kaiketi sitten parempi tilanne, Anttilasta löytyy Musea, Fantomasia, King Crimsonin 70-luvun tuotantoa ym. Ja jos ei Anttiloista löydy, niin Levykauppa X:stä viimeistään. Estradasphere-orkesterin levyjä sain hetken metsästää, mutta löytyivät nekin Äxästä lopulta.
Qstockin aikaan ainakaan ei Musen uusinta löytynyt mistään noista. Musiikki-Kullaksella en käynyt. (Olin kyllä vähän päissään haahuilemassa.. mutta kyllä minä taisin ihan myyjältäkin kysyä)
bedlam

Re: Musiikin puutteellisuus kaupoissa?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

irmelianneli kirjoitti:Qstockin aikaan ainakaan ei Musen uusinta löytynyt mistään noista.
No höh. Aina kun olen M:n kohdalta Anttilan hyllyjä selaillut, on Musen uusinta pino tullut vastaan. En niitä kahta vanhempaa levyä ole muistaakseni kuitenkaan Anassa nähnyt.
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: Musiikin puutteellisuus kaupoissa?

Viesti Kirjoittaja cardic »

komppaan HB:ta, keltanen jaansarkija on hyva. spinefarm kannattaa zekata jos diggaa raskaammasta kamasta. myos tunnelin levyssa on muitakin ku listahitteja, mut se on aika tyyris
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
Starflare

Re: Musiikin puutteellisuus kaupoissa?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

cardic kirjoitti:komppaan HB:ta, keltanen jaansarkija on hyva. spinefarm kannattaa zekata jos diggaa raskaammasta kamasta. myos tunnelin levyssa on muitakin ku listahitteja, mut se on aika tyyris
Spine on delannut jo aikaa sitten.
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: Musiikin puutteellisuus kaupoissa?

Viesti Kirjoittaja cardic »

Starflare kirjoitti:
Spine on delannut jo aikaa sitten.
jaa. no hyva tietaa taaki. onneks en oo lahteny ostaan sielt mitaan, oisin saanu ettii aika kauan
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Musiikin puutteellisuus kaupoissa?

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

bedlam kirjoitti:
irmelianneli kirjoitti:Qstockin aikaan ainakaan ei Musen uusinta löytynyt mistään noista.
No höh. Aina kun olen M:n kohdalta Anttilan hyllyjä selaillut, on Musen uusinta pino tullut vastaan. En niitä kahta vanhempaa levyä ole muistaakseni kuitenkaan Anassa nähnyt.
No voihan helkkari. Eli siis olin kännissä :) Tai sit en vaan osaa.
Starflare

Re: Musiikin puutteellisuus kaupoissa?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

cardic kirjoitti:
Starflare kirjoitti:
Spine on delannut jo aikaa sitten.
jaa. no hyva tietaa taaki. onneks en oo lahteny ostaan sielt mitaan, oisin saanu ettii aika kauan
Tulipa sellainenkin hassu pointti mieleen että se puotihan ei ollut Spinefarm vaan Spinecenter, jolla ei ollut mitään tekemistä ensinmainitun kanssa (paitsi että myivät heidän levyjään). Harmi että lopettivat, sieltä löytyi mukavasti vinyylejäkin.
Vastaa Viestiin