No mikä sitten on "heviä"?

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
1108

Re: No mikä sitten on "heviä"?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

cardic kirjoitti:sepulturalla on nu-metallin kanssa yhta paljo tekemista ku naisella antti ruiskun makuuhuoneessa
Haista nyt jo vittu!!!

Jos sepulturan-roots ei saanut/luonut piirteitä numetalliin niin on jo saatana. Levy on agressiivinen pomppumetalli levy. Ja saatana näin se vaan on, kuuntele levy niin voi poksahtaa palaset kohdalleen.

Tästä ROOTS soimaan.
Viimeksi muokannut 1108, 28.12.2005 16:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Starflare

Re: No mikä sitten on "heviä"?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

1108 kirjoitti:
cardic kirjoitti:sepulturalla on nu-metallin kanssa yhta paljo tekemista ku naisella antti ruiskun makuuhuoneessa
Haista nyt jo vittu!!!

Jos sepulturan-roots ei saanut/luonut piirteitä numetalliin niin on jo saatana. Levy on agressiivinen pomppumetalli levy. Ja saatana näin se vaan on, kuuntele levy niin voi poksahtaa palaset kohdalleen.
Buhahaha! Mulla menee kyllä ohi ku naton ohjus tuo sepultura homma. Olihan esim. kornillakin jo pari levyä tullut tuossa vaiheessa. Hirveää paskaahan roots on, mutta ainakaan minusta sepulturalla ei ole mitään tekemistä nu-metallin kanssa.
1108

Re: No mikä sitten on "heviä"?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Perustankin väitteeni Max Cavaleran omiin sanoihin Roots levy oli hänen tiensä päätös Sepulturassa ja osoitus tyylistä jota hän halusi musiikillisesti tehdä. Soulflyn kappaleet kuulostavat jatkeena luonnolliselta roots levylle. Roots ei kuulosta kaikkien korvaan numetallilta mutta siinä on kaikki numetallin piirteen ja laulaja on itse sanonut numetallin vaikuttaneen hänen musiikkiinsa ja monet numetal bändit ovat ilmoittaneet kyseisen levyn innoittajakseen musiikillisesti. mm. Papa Rouch ja jopa Linkin Park.
Starflare

Re: No mikä sitten on "heviä"?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

1108 kirjoitti:Perustankin väitteeni Max Cavaleran omiin sanoihin Roots levy oli hänen tiensä päätös Sepulturassa ja osoitus tyylistä jota hän halusi musiikillisesti tehdä. Soulflyn kappaleet kuulostavat jatkeena luonnolliselta roots levylle. Roots ei kuulosta kaikkien korvaan numetallilta mutta siinä on kaikki numetallin piirteen ja laulaja on itse sanonut numetallin vaikuttaneen hänen musiikkiinsa ja monet numetal bändit ovat ilmoittaneet kyseisen levyn innoittajakseen musiikillisesti. mm. Papa Rouch ja jopa Linkin Park.
Hui saatana! tuo olikin aivan uutta minulle. Soulfly on aika ristiriitainen yhtye siinä mielessä että siellä on todella meneviä mäiskebiisejä ja jotain ihan käsittämätöntä paskaa tyyliin fiilistelyä ja jotain heimovelihuttua, eikä mitään niistä hallita.

Maxhan rukoilee jesseä lavalla joka keikan alussa, tai ainakin teki näin, en tiedä onko jo lopettanut.
Terrorizer

Re: No mikä sitten on "heviä"?

Viesti Kirjoittaja Terrorizer »

menee se Soulflyn eka albumi tietyssä mielentilassa pieninä annoksina,on pari kertaa tullut lainattua kirjastosta se :joikuus:
nykyinen sepultura on paljokin kovempi pala pureskella :zap: bändin omat biisit on melko sekundaa,mutta pari kohtalaista coveria ovat saaneet tehtyä :roll:
bedlam

Re: No mikä sitten on "heviä"?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Brocker kirjoitti:Viime kesän keikkakin Sauna open airissa oli aika kehno, ja jo parin biisin jälkeen painelin oluttelttaan.
Teit melkoisen tyhjäksi väittämäsi jo saman lauseen sisällä. Onnittelut siitä. Saunassa ei toki bändi päässyt oikeuksiinsa, "oikeasta" bändikokoonpanosta paikalla kun oli yksi herra. Ja kyllähän Megadeth ihan sinne metallin ja tarkemmin thrashin A-luokkaan lasketaan, onhan olemassa jopa yleisesti tunnettu käsite Big Four, johon kuuluvat Megadeth, Metallica, Slayer ja Anthrax. Ja kukaan ei näiden kolmen muunkaan bändin suuruutta tai vaikutusta voine kiistää.
Brocker kirjoitti: Heaven ja Hell ja Mob rules ovat klassikoita, Live-evil yksi kaikkien aikojen parhaista live-albumeista.
Olkoon klassikko, paskalta se minun korvaani kuulosti. Voisi tietenkin ottaa päivitykseen kun viimekuulemasta on tosiaankin se 13 vuotta ainakin. Dion ääntä en kyllä silloin sietänyt ollenkaan, saattaa olla että sekin vaikutti asiaan. En siitä välitä kauheasti nykyäänkään, mutta kestän sen jos biisit toimivat.
Viimeksi muokannut bedlam, 28.12.2005 20:11. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: No mikä sitten on "heviä"?

Viesti Kirjoittaja cardic »

1108 kirjoitti: Haista nyt jo vittu!!!

Jos sepulturan-roots ei saanut/luonut piirteitä numetalliin niin on jo saatana. Levy on agressiivinen pomppumetalli levy. Ja saatana näin se vaan on, kuuntele levy niin voi poksahtaa palaset kohdalleen.
haistan vitun heti ku eukko tulee himaan. ja mita tulee sepulturaan, niin enemman vaikutteita numetalliin on antanut esim. red hot chili peppers. ai miksiko? pomppubasso.

ja onkos herran sisalukutaidossa parantamisen varaa? 'vaikuttanut musiikkiin' ei ole sama kuin 'teen samaa musiikkia'. monet muusikot sanovat esim. beatlesin tai bob dylanin vaikuttaneen heidan musiikkiinsa, mut ei ne silti mitaan reggeata tai vanhainkoti rokkii vaanna
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
Avatar
Brocker
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 192
Liittynyt: 11.11.2005 18:24
Viesti:

Re: No mikä sitten on "heviä"?

Viesti Kirjoittaja Brocker »

bedlam kirjoitti:
Brocker kirjoitti:Viime kesän keikkakin Sauna open airissa oli aika kehno, ja jo parin biisin jälkeen painelin oluttelttaan.
Teit melkoisen tyhjäksi väittämäsi jo saman lauseen sisällä. Onnittelut siitä. Saunassa ei toki bändi päässyt oikeuksiinsa, "oikeasta" bändikokoonpanosta paikalla kun oli yksi herra. Ja kyllähän Megadeth ihan sinne metallin ja tarkemmin thrashin A-luokkaan lasketaan, onhan olemassa jopa yleisesti tunnettu käsite Big Four, johon kuuluvat Megadeth, Metallica, Slayer ja Anthrax. Ja kukaan ei näiden kolmen muunkaan bändin suuruutta tai vaikutusta voine kiistää.
Brocker kirjoitti: Heaven ja Hell ja Mob rules ovat klassikoita, Live-evil yksi kaikkien aikojen parhaista live-albumeista.
Olkoon klassikko, paskalta se minun korvaani kuulosti. Voisi tietenkin ottaa päivitykseen kun viimekuulemasta on tosiaankin se 13 vuotta ainakin. Dion ääntä en kyllä silloin sietänyt ollenkaan, saattaa olla että sekin vaikutti asiaan. En siitä välitä kauheasti nykyäänkään, mutta kestän sen jos biisit toimivat.
Täällä tuntuu olevan aika aggressiivin linja. Loppukeikan kuuntelin tietty siellä olutalueella, (josta näki ja kuuli lavan ihan hyvin), mutta siellä eturivissä ei jaksanut olla paria biisiä pidempään, koska bändi kuullosta aika paskalta ja aneemiselta.

Itselleni Dio on SE heavylaulaja, eka isompi keikkanikin oli Dio jäähallissa -86, sen jälkeen olenkin nähnyt kaikki herran suomen keikat + pari muuta. Ok, nykyään äijällä on lähinnä nostalgia-arvoa ja uudet levyt eivät hirveästi sytytä. Mutta esim. just noi Black Sabbatin levyt, joissa laulaa kyseinen herra Ronald Pavadona, Rainbown Rising, Dion soololevyistä Holy Diver ja The last in line ovat kyllä heavyrocklevyjä sieltä parhaasta päästä!
Tärkeintä ei ole voitto, vaan vastustajan totaalinen nöyryyttäminen.
bedlam

Re: No mikä sitten on "heviä"?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Brocker kirjoitti:Täällä tuntuu olevan aika aggressiivin linja.
Aiheena on hevit ja metallit, saatana sentään!
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: No mikä sitten on "heviä"?

Viesti Kirjoittaja cardic »

bedlam kirjoitti: Aiheena on hevit ja metallit, saatana sentään!
aivan!
VERTA, HEVOSIA, TERASTA!
nih!
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
Avatar
Brocker
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 192
Liittynyt: 11.11.2005 18:24
Viesti:

Re: No mikä sitten on "heviä"?

Viesti Kirjoittaja Brocker »

No PERKELE!!!
Tärkeintä ei ole voitto, vaan vastustajan totaalinen nöyryyttäminen.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: No mikä sitten on "heviä"?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

1108 kirjoitti:Guano Apes.
Raah! Sanokaa nyt kaksi (2) kappaletta tuolta bändiltä jotka muistuttavat millään tavalla a) nu- b) metallia.

Lords of the Boards tehtiin tilauksesta johonkin snöykkätapahtumaan.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
liz
Kitinäaddikti
Viestit: 75
Liittynyt: 04.09.2005 19:39

Re: No mikä sitten on "heviä"?

Viesti Kirjoittaja liz »

Mielestäni hevin ja metallin jaottelu on melko mahdotonta ja aika turhaakin. Kategoriat ovat apuvälineitä, jotka usein helpottavat asioista puhumista, mutta rajat niiden välillä ovat usein veteen pirrettyjä viivoja. En esimerkiksi tiedä missä rock muuttuu hard rockiksi ja edelleen heavyksi. Metallista puhumattakaan. Raja saattaa löytyä bändien tasolla tai biisien tasolla, jolloin ryhmittely on entistä vaikeampaa. Kun otetaan vielä mukaan kunkin musiikkisystemaatikon omat mieltymykset ja painotukset, on edellä oleva taistelu valmis. Asian vaikeuden huomaa esimerkiksi levykaupoissa, joissa aina joskus yllättyy siitä, minkä kategorian alle jokin levy on pantu.
Itse jaa hevi- ja metallilevyni jonkinlaisiin henkilökohtaisiin ryhmiin. Jo lapsesta asti olen esimerkiksi tiennyt, mitä on poikahevi :) (Se on tietysti Slayeriä, Panteraa ja RATMia).
Minulle heviin kuuluu ties mitä klassikkorokista sukkahousuheviin ja metalliin monenlaista kirkunaörinäoopperaa ja tilutusta. Ja hevimetalliin varmaankin nämä kaikki :twisted:
Tell him to find me an acre of land. Parsley, sage, rosemary and thyme.
Between the salt water and the sea strand. Then he'll be a true love of mine.
1108

Re: No mikä sitten on "heviä"?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

No voi vittu mikä tappelu yhdestä genrestä.... Pitäkää nipot hiekkalaatikkonne. Mie en leiki teitin kanssa, ainakaan nyt.
Avatar
Brocker
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 192
Liittynyt: 11.11.2005 18:24
Viesti:

Re: No mikä sitten on "heviä"?

Viesti Kirjoittaja Brocker »

Loppujen lopuksihan se on ihan sama mitä gendreä mikäkin musiikki edustaa, mä kuuntelen ainakin omasta mielstäni hyvää musiikkia (gendrestä riippumatta) :)
Tärkeintä ei ole voitto, vaan vastustajan totaalinen nöyryyttäminen.
Starflare

Re: No mikä sitten on "heviä"?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

liz kirjoitti:Mielestäni hevin ja metallin jaottelu on melko mahdotonta ja aika turhaakin. Kategoriat ovat apuvälineitä, jotka usein helpottavat asioista puhumista, mutta rajat niiden välillä ovat usein veteen pirrettyjä viivoja. En esimerkiksi tiedä missä rock muuttuu hard rockiksi ja edelleen heavyksi. Metallista puhumattakaan. Raja saattaa löytyä bändien tasolla tai biisien tasolla, jolloin ryhmittely on entistä vaikeampaa. Kun otetaan vielä mukaan kunkin musiikkisystemaatikon omat mieltymykset ja painotukset, on edellä oleva taistelu valmis. Asian vaikeuden huomaa esimerkiksi levykaupoissa, joissa aina joskus yllättyy siitä, minkä kategorian alle jokin levy on pantu.
Itse jaa hevi- ja metallilevyni jonkinlaisiin henkilökohtaisiin ryhmiin. Jo lapsesta asti olen esimerkiksi tiennyt, mitä on poikahevi :) (Se on tietysti Slayeriä, Panteraa ja RATMia).
Minulle heviin kuuluu ties mitä klassikkorokista sukkahousuheviin ja metalliin monenlaista kirkunaörinäoopperaa ja tilutusta. Ja hevimetalliin varmaankin nämä kaikki :twisted:
Saiskos tämän tiivistettynä? :)
Avatar
liz
Kitinäaddikti
Viestit: 75
Liittynyt: 04.09.2005 19:39

Re: No mikä sitten on "heviä"?

Viesti Kirjoittaja liz »

Starflare kirjoitti:
Saiskos tämän tiivistettynä? :)
Joo. Pöh.
Tell him to find me an acre of land. Parsley, sage, rosemary and thyme.
Between the salt water and the sea strand. Then he'll be a true love of mine.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: No mikä sitten on "heviä"?

Viesti Kirjoittaja yannara »

Mulle on jäänyt päähän jotenkin se, että metallican sad but true on niin hevimetallia kuin olla ja voi! Siis sen biisin riffit niin paljon kuvastaa sitä, että oksat pois.
bedlam

Re: No mikä sitten on "heviä"?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

yannara kirjoitti:Mulle on jäänyt päähän jotenkin se, että metallican sad but true on niin hevimetallia kuin olla ja voi! Siis sen biisin riffit niin paljon kuvastaa sitä, että oksat pois.
Sä oot kyllä niin hevimetallia että oksat pois.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: No mikä sitten on "heviä"?

Viesti Kirjoittaja yannara »

bedlam kirjoitti:
yannara kirjoitti:Mulle on jäänyt päähän jotenkin se, että metallican sad but true on niin hevimetallia kuin olla ja voi! Siis sen biisin riffit niin paljon kuvastaa sitä, että oksat pois.
Sä oot kyllä niin hevimetallia että oksat pois.
Kiitos! #ylpeä itsestään
Starflare

Re: No mikä sitten on "heviä"?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

bedlam kirjoitti:
yannara kirjoitti:Mulle on jäänyt päähän jotenkin se, että metallican sad but true on niin hevimetallia kuin olla ja voi! Siis sen biisin riffit niin paljon kuvastaa sitä, että oksat pois.
Sä oot kyllä niin hevimetallia että oksat pois.
Ässä! :D
Vastaa Viestiin