Miten hankit musiikkia itsellesi?

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset

Miten hankit musiikkia itsellesi?

Ostan levyn kaupasta, suojauksesta riippumatta
22
52%
Ostan vain suojaamattomia levyjä (waretan muut)
2
5%
En osta levyjä enää ollenkaan, vaan waretan ne verkoista
10
24%
Ostan musiikkia verkkokaupasta tiedostoina
1
2%
Olen kyrpiintynyt koko touhuun, en kuuntele enää mitään!
7
17%
 
Ääniä yhteensä: 42

Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Miten hankit musiikkia itsellesi?

Viesti Kirjoittaja yannara »

Vaivaako audiolevyn kopiointisuojaus? Mietyttääkö uusi laki? Sana on vapaa!
ninnithequeen

Re: Miten hankit musiikkia itsellesi?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mie kuuntelen vain radiota, ja joskus harvoin koneelle tarttuneita kappaleita.
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: Miten hankit musiikkia itsellesi?

Viesti Kirjoittaja cardic »

ostan levyni kaupasta, koska silla tavalla levy-yhtiot ottavat listoilleen muitakin kuin tusinalistapoppibandeja... nain ainakin uskon ja toivon
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
Exsat

Re: Miten hankit musiikkia itsellesi?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Ostan levyni kaupasta.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Miten hankit musiikkia itsellesi?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kaikki, paitsi yksi, ovat alkuperäisiä ja niin tulee myös olemaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Miten hankit musiikkia itsellesi?

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Hmm... kukakohan myöntäisi että warettaa surutta kaikki musiikinsa.
Mä en meinaa. Poppis vaan niinq automaagisesti ilmestyy koneelleni. Koekuuntelun jälkeen hyväksi havaitut sitten ostan kaupasta lähinnä bändiä tuetakseni.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
HoundDog

Re: Miten hankit musiikkia itsellesi?

Viesti Kirjoittaja HoundDog »

Nada
Viimeksi muokannut HoundDog, 22.01.2006 16:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miten hankit musiikkia itsellesi?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Levyinä ostan kaupasta, sitä ennen ostin kasetteina.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
AarneAnkka

Re: Miten hankit musiikkia itsellesi?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

En edes muista koska viimeksi olen ostanut levyn kaupasta. Viimeksi tilasin ihan äsken levyn postimyynnistä, pienjulkaisijalta joka ei sorru arveluttaviin kopiosuojausmenetelmiin. Samoin edelliset levyt Atlantin yli artistilta jonka pienjulkaisija ei ole tuohon touhuun mennyt mukaan. En tosin kuuntele ns. mainstream-musiikkia joten en koe menettäneeni paljoakaan, en ostaisi noita suojattuja levyjä muutenkaan.

Loput musiikista saan ilmaiseksi netistä, mutta se on oikeasti ilmaista musiikkia harrastaja-artisteilta, eli mikseri.netistä.
nojoojust

Re: Miten hankit musiikkia itsellesi?

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Miten ihmeessä musiikki vieläkin sinnittelee hengissä?

Ai niin, minun ansiostani. Minä en ole koskaan ladannut mistään mitään, yhden kasetillisen kyllä nauhoittanut kotona 1990. Ostanut kyllä valtavan CD-vuoren, jonka eräs pitkäkyntinen yritti viedä runsas vuosi sitten. Onneksi se oli niin aineissa, että itse nappasin sen kiinni, kun poliiseja ei alkanut kuulumaan.
bedlam

Re: Miten hankit musiikkia itsellesi?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Kaupastapa musiikkini ostan.
Terrorizer

Re: Miten hankit musiikkia itsellesi?

Viesti Kirjoittaja Terrorizer »

Ostan levyn kaupasta
tulee nykyisin kieltämättä imuroitua muutamilta forumeilta musaa,mutta ei mitään radiosoittolista paskaa vaan metalli/rock/punk.. demoja,live-bootleggeja (suurin osa on sellasta kamaa mitä Cd:nä ei ole julkastu eikä julkasta)sekä albumeja 8)
Viimeksi muokannut Terrorizer, 21.01.2006 20:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bhven

Re: Miten hankit musiikkia itsellesi?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Kuuntelen nettiradioita. CD levyn olen ostanut viimeksi kait vuonna 2001. Kunhan tulee sopiva palvelu nettiin, joka ei vaadi mitään omaa playeria tiedostojen toistamiseen saatan ostaa joitain yksittäisiä kappaleita, jos katson, että tarvitsen parempaa äänenlaatua kuin 128 kbits.

Toisaalta joku streaming-palvelu olisi myös ihan jees, eli että voi kuunnella haluamansa kappaleen tai katsella elokuvan silloin kuin itselle sopii eli "vuokrata" tiedoston esityksen ajaksi (maksua vastaan siis). Biisin tai elokuvan fyysinen omistaminen ei ole minulle tarpeellista, pidän sellaista jopa hieman vastenmielisenä. Se on vain turhaa krääsää, joka päätyy ennen pitkää kaatopaikalle.
Nowaysis

Re: Miten hankit musiikkia itsellesi?

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Ugh, oisin vastannu mutten tienny onko se ihan laillista, joten en sit kerrokaan. Legal :apuva: ?
1108

Re: Miten hankit musiikkia itsellesi?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Teen itse ja varastan minkä saan.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten hankit musiikkia itsellesi?

Viesti Kirjoittaja yannara »

En ole tainut ostaa yhtään levyä joka olisi maksanut euroissa, eli siitä on pitkä aika kun jotain ostin. En välitä mistään CD-levyjen kansista yms. Ottaa päähän maksaa 20€ levystä josta 1€ menee artistille tai bändille. Kopiointisuojaukset naurattaa.

Jos itse perustaisin bändin tai olisin esittäjä, musiikki lähtisi ilmaiseksi verkon kautta omilta sivuiltani. Rahaa tulisi keikoista ja fanien tilaamista levyistä (jotka maksaisivaat 1/4 osaa siitä mitä nykymusa maksaa).

Vanhojen suurten bändien vitutuksen p2p verkkoja kohtaan ymmärrän vielä, mutta hehän ovat jo rikkaita. Uusien yhtyeiden on turha itkeä, ne asuivat kuvioihin tämän "suuren myllyryksen" aikana tai sen jälkeen, muuttakoon markkinointitapansa sen mukana.

Turhaa on taistella sitä vastaan, mitä ei koskaan voi voittaa.
MarthaFocker

Re: Miten hankit musiikkia itsellesi?

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Imutan ja poltan.
Alkuperäisissä on fiiliksensä, joten kestosuosikkeja olen ostanut alkuperäisinä. Siinä vaiheessa tosin on levy ollut poltettuna jo vuoden tai yli.
Eli jos haluaa minulta rahat levystä, niin kannattaa tehdä sellaista musaa joka koskettaa simpukkaani. :D
Harvaa niin hyvää yhtyettä on, että kuulematta ostaisin.
Avatar
Voyageur
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 101
Liittynyt: 12.10.2005 21:14
Paikkakunta: Ivalo

Re: Miten hankit musiikkia itsellesi?

Viesti Kirjoittaja Voyageur »

Kun ei kuljeksi kädet taskussa, musaa vaan tulee messiin
Alors je ne lui parlais ni de serpents boas, ni de forêts fierges, ni d'étoiles.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Miten hankit musiikkia itsellesi?

Viesti Kirjoittaja Melnais »

yannara kirjoitti: En välitä mistään CD-levyjen kansista yms. Ottaa päähän maksaa 20€ levystä josta 1€ menee artistille tai bändille.
Pitää olla kannet, ihan orpo olo ellei nää niitä! Jos levy on poltettu ilman kopioituja kansia ja pidän siitä, joudun ostamaan alkuperäisen päästäkseni hypistelemään paperia. Eli kaupasta siis.

Mielenkiinnolla odotan mitä käy kun cd-levy on aikansa elänyt vinyylien tapaan. Voiko kaupasta enää ostaa musiikkia vai onko kaikkien käytettävä nettiä? Minkälaisessa pömpelissä kotona taas kuunnellaan? Ja ennenkaikkea; missä on hauskoja kuvia nauhoitussessioista kun levynkansia ei tarvita!?
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Miten hankit musiikkia itsellesi?

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Ostan levyni kaupasta tai käytettynä vaikka netistä.
Zeb

Re: Miten hankit musiikkia itsellesi?

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Melnais kirjoitti:Pitää olla kannet, ihan orpo olo ellei nää niitä! Jos levy on poltettu ilman kopioituja kansia ja pidän siitä, joudun ostamaan alkuperäisen päästäkseni hypistelemään paperia. Eli kaupasta siis.
:komp:

Ne on niin kivoja ne kannet, värikkäitä ja mukavia, näpertelen ja pinoilen ja lokeroitsen ja järjestelen ja ihailen niitä levyjä aikani kuluksi. Melkein yhtä kivaa kuin varsinainen musiikin kuuntelu... Bonuksena sitten vielä niin mahdottoman kivassa järjestyksessä se olennainen info musasta levyn kyljessä.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten hankit musiikkia itsellesi?

Viesti Kirjoittaja yannara »

Melnais kirjoitti:
Mielenkiinnolla odotan mitä käy kun cd-levy on aikansa elänyt vinyylien tapaan. Voiko kaupasta enää ostaa musiikkia vai onko kaikkien käytettävä nettiä? Minkälaisessa pömpelissä kotona taas kuunnellaan?
Uskoisin, että CD:t eivät kuole vielä vuosiin. Suurin osa myynnistä kuitenkin perustuu sille. Kaupasta ostettuilla ja p2p verkosta ladatuilla ämppäreillä ei juurikaan ole. Mäkin tutustuin itämaiseen netti-musiikki kauppaan, biisi maksoi 0,10€ :roll:
1108

Re: Miten hankit musiikkia itsellesi?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

yannara kirjoitti:Kaupasta ostettuilla ja p2p verkosta ladatuilla ämppäreillä ei juurikaan ole.
Mikä vittu tämän lauseen juju oli?
hermine

Re: Miten hankit musiikkia itsellesi?

Viesti Kirjoittaja hermine »

Mulle vaan jotenkin ilmestyy noita biisejä koneelle. Tai siis yksi kaveri aina sillointällöin tuo muistitikullisen jotain "sun on pakko kuulla tämä" -kamaa. Enää se ei kyllä ole jaksanut musiikkikasvattaa mua niinkuin ennen kun sillä on poikaystäväkin jonka kanssa käydä keikoilla, tai sitten huomannut mahdottomaksi tehtäväksi. Tajusin just että viimeaikoina olen varmasti kuullut musiikkia enimmäkseen livenä, käyn aika usein semmosten pienempien bändien keikoilla mitä en välttämättä ikinä ole kuullutkaan. Mikseri on kans aika kova sana paitsi että jotenkin sieltä tulee enimmäkseen haettua vaan tuttujen ihmisten bändien materiaalia, varmasti löytyisi paljon kivaa jos vaan viitsisi etsiä.

Kyllä jonkun levynkin olen vuodessa ostanut, mutta jos täytyy alkaa kopiosuojausten kanssa kikkailla saa ehkä jäädä. Vaikka harvemmin nuo ovat tähän astikaan mitään uutuuksia/listakamaa olleet.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten hankit musiikkia itsellesi?

Viesti Kirjoittaja yannara »

1108 kirjoitti:
yannara kirjoitti:Kaupasta ostettuilla ja p2p verkosta ladatuilla ämppäreillä ei varsinaisesti ole mitään eroa.
Mikä vittu tämän lauseen juju oli?
Lause korjattu :oops:
Vastaa Viestiin