Mikä on lempijuustosi?

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset

Juustoista voiton vie

Edam
3
5%
Emmental
4
7%
Port Salut (esim. Glimminge)
1
2%
Kermajuusto (esim. Oltermanni)
14
23%
Sinihomejuusto (esim. Aura)
9
15%
Cheddar
4
7%
Gouda
3
5%
Vuohenjuusto
4
7%
Leipäjuusto
2
3%
Mozzarella
5
8%
Brie
1
2%
Jokin eksoottinen snobijuusto jonka kerron ketjussa
10
17%
 
Ääniä yhteensä: 60

AarneAnkka

Mikä on lempijuustosi?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Kaikkihan nyt juustoista tykkää, mutta mikä on se mielestäsi paras?

Juustoja jos toistakin maistelleena olen kyllä päätynyt itse siihen että ei ole cheddarin voittanutta. Voimakas, happaman juustoinen aromi joka välittyy jo ohuistakin siivuista. Port Salut ja Aura ovat jaetulla kakkossijalla.

Mistäs te tykkäätte?
Avatar
Hallusinaatio
Kitinän uhri
Viestit: 681
Liittynyt: 14.08.2005 18:54
Paikkakunta: Internet

Re: Mikä on lempijuustosi?

Viesti Kirjoittaja Hallusinaatio »

Olen yllättynyt siitä, että sissijuusto ei ole listalla.
"I want you to get excited about your life."
Lilo

Re: Mikä on lempijuustosi?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Miten sitä nyt voisi vain yhden valita? :shock: Ei oo mahdollista... Juustot tilanteen mukaan, ainoastaan sen sissijuuston ja muutamat sukkahieltä haisevat jätän suosiolla ihan kokonaan väliin.

Tässä yhteydessä onkin hyvä mainostaa. että mikäli joku tunnustautuu näiden sukkahiki-juustojen ylimmäksi ystäväksi, mun kaaapissa olis yksi Saksasta tuotu tapaus johon meikäläisen haju- ja makuaistit ei pysty. Lahjoitetaan hyvään tai vaikka huonoonkin kotiin! 8)
Edith

Re: Mikä on lempijuustosi?

Viesti Kirjoittaja Edith »

Valion Turunmaa on sellainen paras arkijuusto.
Turbohaltija

Re: Mikä on lempijuustosi?

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Minun sydämeni sykkii Valion Edamille. :h:
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Mikä on lempijuustosi?

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Äänestin sinihomejuustoa, vaikka ihan kaikki juustot on kyllä ihania. Just ostin Aura Kevyt 17%.. Mun äidin mielestä se on aivan järkyttävää paskaa ja kumia, mut mä tykkään, ku se on kuitenkin Auralta maistuvaa kumia :) Ja kevyttäkin vielä.
Avatar
Hallusinaatio
Kitinän uhri
Viestit: 681
Liittynyt: 14.08.2005 18:54
Paikkakunta: Internet

Re: Mikä on lempijuustosi?

Viesti Kirjoittaja Hallusinaatio »

Eniten on tullut kulutettua emmentalia voileipien päällysteenä, mutta kyllä sinihomejuustokin maistuu.
"I want you to get excited about your life."
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä on lempijuustosi?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Kyllä kermajuusto on parasta, toisella sijalla Edam. Pidän miedoista juustoista, joku sanoisi jopa mauttomista. Tiukka ei Emmentalille ja Auralle. Maisteltiin noita muitakin juustolaatuja koulussa, mutta ei niitä enää muista.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Mikä on lempijuustosi?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Lolita kirjoitti:Kyllä kermajuusto on parasta
:komp:
Pitäähän sitä nyt juustossa rasvaa olla!
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Mikä on lempijuustosi?

Viesti Kirjoittaja Clay »

aasi kirjoitti:
Lolita kirjoitti:Kyllä kermajuusto on parasta
:komp:
Pitäähän sitä nyt juustossa rasvaa olla!
Eihän kermajuustossa ole edes hirveästi rasvaa. Nopea googletus antoi rasvapitoisuudeksi 30%. Vertailun vuoksi vaikkapa Edam 40% ja Gouda 48%. En ole kyllä mikään juustojen asiantuntija, joten jos joku tietää tujumpaa kermajuustoa, niin voi ojentaa minua.

Oma valintani olisi varmaan sinihomejuusto, mutta en vastaa vielä, koska en ole kaikkia juustoja maistanut.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Mikä on lempijuustosi?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Clay kirjoitti:Eihän kermajuustossa ole edes hirveästi rasvaa. Nopea googletus antoi rasvapitoisuudeksi 30%. Vertailun vuoksi vaikkapa Edam 40% ja Gouda 48%.
:shock: Olen yllättänyt, mutta kaipa pitää uskoa. Jos se sitten vain tuntuu niin rasvaiselta. Huomaa etten niin hirveästi katsele ravintosisältöjen perään...
Tasan ei mene muumit kanootissa.
tonttu

Re: Mikä on lempijuustosi?

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Fetajuusto. Nam nam.
Yönmustaritari

Re: Mikä on lempijuustosi?

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Eksoottinen snobijuusto Juustis, mitä rapsutellaan terskan juuresta riisileivän päälle.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mikä on lempijuustosi?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Snobijuusto: Pecorino
nypari

Re: Mikä on lempijuustosi?

Viesti Kirjoittaja nypari »

Oltsikka ennen 17 prossasena, nykyään siirtynyt normiin. Ja reajuustoa on jo vuosia mennyt purkki päivässä ihan vain protskunsaannin vuoksi, erityisen hyvää se ei kuitenkaan ole. Pikemminkin lähes neutraalia.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Mikä on lempijuustosi?

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Oltermannia sen olla pitää <3
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mikä on lempijuustosi?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Appenzeller, voimakas versio. Eli snobeilevan tinttitukkaversion otin omakseni.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Starflare

Re: Mikä on lempijuustosi?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

irmelianneli kirjoitti:Äänestin sinihomejuustoa, vaikka ihan kaikki juustot on kyllä ihania. Just ostin Aura Kevyt 17%.. Mun äidin mielestä se on aivan järkyttävää paskaa ja kumia, mut mä tykkään, ku se on kuitenkin Auralta maistuvaa kumia :) Ja kevyttäkin vielä.
Nyt komppaan äiskääsi, kyseessä on niin hirveä tuote että ihan heikkoa tekee. Minä en tosin kutsuisi sitä kumiksi vaan ennemminkin muoviksi.
safi

Re: Mikä on lempijuustosi?

Viesti Kirjoittaja safi »

Kävin tuossa jokunen aika sitten ihan mielenkiinnosta tutustumassa Piikkiössä Vuohilaakso nimisessä yrityksessä. Heillä on satamäärin kuttuja ja jalostavat niistä saatavan maidon juustoksi. Ikävä kyllä en päässyt seuraamaan itse juuston valmistusta, koska sinne ei ulkopuolisilla ollut mitään asiaa. Maistella sain kuitenkin useita heidän juustojaan fetasta ruohosipulilla maustettuun versioon. Aivan käsittämättömän hyviä, rasvaisia..nams.
Tavallisen ruokakaupan pukin parralta maistuvia vuohenjuustoja ja näitä ei voi saman päivänä verrata toisiinsa. Nämä on siis meikäläisen tämän hetken suosikkeja.

Arkena menee ihan tavallinen kermajuusto, emmental ja muut sellaiset hiukan voimakkaan makuiset juustot.
AarneAnkka

Re: Mikä on lempijuustosi?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Entä onko mitään juustoja joista ette tykkää niin mitenkään?

Mulla tällainen juusto on emmental. Se minusta vain yksinkertaisesti maistuu pahalta, siinä on semmoinen inha hikinen sivumaku. Moni siitä tuntuu kuitenkin pitävän, joten olen melko yksin tämän makuni kanssa.
Elukka

Re: Mikä on lempijuustosi?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Parhaita:
1. Aura
2. Cheddar
3. Feta
4. Emmental
[edit]5. Kippari[/edit] Kiitti kun muistutitte. :P

En tykkää:
1. Sissijuusto (arvosteltu bukén perusteella, en viitsinyt edes maistaa)
2. Edam. Mautonta.
Viimeksi muokannut Elukka, 27.01.2006 0:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nypari

Re: Mikä on lempijuustosi?

Viesti Kirjoittaja nypari »

No kaikki homppujuustot, pistävä, kaamea maku hajusta puhumattakaan.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Mikä on lempijuustosi?

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Alan yrjöämään välittömästi jos näen tai haistan savujuustoa, vai mitä lie kipparijuustoa se nyt onkaan. Hyi helvetti.
hebuli

Re: Mikä on lempijuustosi?

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Jouduin pallottamaan vikan, koska kuten monet ovat sanoneet, eri juustot eri tilanteissa. Leivän päällä olen huomannut tykästyneeni perus-goudaan (ihan vaan sellainen tavallinen vakuumipakkauksiin paloiteltu). Enemmän makua kuin edamissa. Varsinaiselta juustolautaselta ehkä camembert katoaisi suuhuni ensimmäisenä. Olihan tuossa tuo brie joka on vähän kun camembert, mutta ei yhtä pehmeää ja maukasta.

En ole varma mitä tuossa listalla tarkoitetaan "vuohenjuustolla". Monesti kun olen sattunut ostamaan juuri vuohenmaidosta valmistettua camembertia, vaikka yleensä se tunnutaankin tehtävän lehmänmaidosta.
Viimeksi muokannut hebuli, 26.01.2006 23:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exsat

Re: Mikä on lempijuustosi?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Port Salut tai vuohenjuusto. Tai savujuusto, tai... juustot on hyviä. Paitsi emmental.
Vastaa Viestiin