Ruhaha!

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
killkill

Ruhaha!

Viesti Kirjoittaja killkill »

Pettyneenä suomalaisen televisio-sketsiviihteen tasoon olen viihdyttänyt itseäni laadukkaan britcomin parissa. Taannoin urakoin Blackadderit läpi, ja nyt on menossa Monty Pythonin neljä tuotantokautta.

Blackadder eli Musta Kyy on pyörinyt meilläkin televisiossa, jostain syystä olen sarjan missannut. Ekalla tuotantokaudella se haki vielä vähän muotoaan, mutta kakkonen ja kolmonen ovat timanttia. Hyvin käsikirjoitettua ja näyteltyä, pirun nasevaa komediaa. Rowan Atkinson jaksaa yllättää muuntautumiskyvyllään, eikä sivuosamiehityskään ole hassumpi.

Montyistä on suunnilleen katsottu I ja IV-seasonit. Nelosessa näkyy jo pientä väsymystä, mm. loistava John Cleese loistaa poissaolollaan, mutta ykkösessä on vielä häikäisevää tekemisen intoa ja tuoretta hulluutta. Legendaarinen papukaijasketsi, Cleesen sadistinen rekryhaastettelija ja miljoona muuta.

Suositelkaapa tähän topickiin hyvää hahaha-viihdettä, mieluiten sellaista jota voi tiputella vertaisverkosta.
bedlam

Re: Ruhaha!

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Black Adderissa on muuten yksi parhaista ja tarttuvimmista tunnareista ikinä.

Isä Ted oli ehdottomia lempparinaurattajia tv:stä tullessaan, tuo pitäisi ehdottomasti saada dvd:nä jostain.

Toivoisin myös näkeväni Studio Julmahuvia edeltävän, saman porukan loihtiman Toini ja Heikki Haaman Shown. Kaikki ovat kovasti tuota ainakin kehuneet, minulta mennyt täysin ohi.
ElanorRaven

Re: Ruhaha!

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

killkill kirjoitti:Legendaarinen papukaijasketsi
Olen kerran lähes tullut todistaakseni, että nauruun voi kuolla, ja se oli tuon papukaijasketsin aikana. Katsottiin sitä exän kanssa, ja nauroin niin kuollakseni, että en pystynyt sanomaan "Pysäytä", vaikka olisin tarvinnut pienen breikin siltä naurultani :lol:
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Ruhaha!

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Ehdoton suosikkini on The Fast Show, jonka kaikki varmasti jo tuntevatkin..
killkill

Re: Ruhaha!

Viesti Kirjoittaja killkill »

Fastiksen kaikkine extroineen urakoin läpi viime vuonna. Parasta siinä oli ehkä se kartononherran ja rengin "rakkaustarina" -sketsi, eikä homoräätälit Ken ja Kenneth paljoa hävinneet. Fast Show on tehnyt muuten livekiertueitakin Monty Pythonin tapaan, molemmat katsomisen arvoisia vaikka sketsit paljolti tuttuja ovatkin.
Nowaysis

Re: Ruhaha!

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Tän hetken ykkönen on kyllä kakkonen..eiku siis se Bottom! Perjantai-iltasin Subilta. Aivan sairas, aivan älytön ja niin kuiva ettei kuivinkaan shampanja pääse edes lähelle. The young ones'ista tuttu Rick Mayall ja joku ihan Sinkkumatin(sic!) näkönen heppu sekoilevat sarjassa minkä ehtivät. Kuuluu kyllä pakolliseen oppimäärään kaikille brittihuumorin ystäville.
Edith

Re: Ruhaha!

Viesti Kirjoittaja Edith »

killkill kirjoitti: Legendaarinen papukaijasketsi
Just tuon ja pari askelta hassua kävelyä satuin näkemään joskus muutamaisia vuosia sitten siltä joltakin suomalaiselta nyt jo kai olemassa olemattomalta tv-kanavalta, joka noita esitti. Ja vaikka noi kuinka olis hyvän huumorintajun peruskiviä ja -kukkasia, niin kyllä vaan täytyy sanoa, että en tajunnut lainkaan.

No niin, tämän tunnustuksen jälkeen tuskin kukaan enää puhuu mulle miiteissä tai mitään.
Edith

Re: Ruhaha!

Viesti Kirjoittaja Edith »

Eiks joku nyt haluis selittää mulle ton "legendaarisen" papukaijasketsin? Kun mä oon jo ennenkin tiennyt, että se toden totta on "legendaarinen" papukaijasketsi, mutta en vaan tajuu! Ja mä oon siis miettinyt sitä. Todella ja oikeesti. Ja just luulin saaneeni sielullisen rauhan, mutta sitten pomppas esiin tää kityketju. Antakee miulle miun yöunet takasin!
killkill

Re: Ruhaha!

Viesti Kirjoittaja killkill »

Ei tuosta Edith tartte stressata. Pythonin huumori on niin omanlaistaan, ettei se toimi kaikille. Itseä retkueen sketseissä puhuttelee tietty sofistikoitunut anarkia. Lisäksi jutut ovat hyvin kirjoitettuja ja näyteltyjä, eikä samoja hahmoja ja hokemia hirveästi kierrätetty.

Toisin on näissä suomalaisissa laatusarjoissa, jossa pannaan jotain hassua vaatetta päälle ja mennään vääntelemään naamaa kameran eteen samalla hokien jotain vitun "apuuva!" -juttua. Mietitäänpä Kummelia. Sen sinänsä hauskat jutut kierrätettiin ohjelmasta toiseen, minimaalisin muutoksin. Katsoja tiesi jo sketsin alussa mitä tulee tapahtumaan.

Papukaijavitsistä tekee hauskan monta asiaa. On kiero myyjä, joka yrittää kusta asiakasta silmään mitä uskomattomimmilla väitteillä. Ärsyttävällä äänellä puhuva, aavistuksen homohtava asiakas on hauskimmillaan selittäessään 30 eri ilmaisulla että "tämä papukaija on kuollut". Ei se täytetyn linnun hakkaaminen pöytään ja sille "HELLLLÖÖYYY PÖLLYYY!" huutaminen ainakaan vähennä sketsin arvoa.

Sitä en ole ymmärtänyt, miksi pythonit pukeutuvat naisiksi joka toisessa sketsissä?
Viimeksi muokannut killkill, 09.02.2006 9:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
PerttiMakimaa

Re: Ruhaha!

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

killkill kirjoitti:Papukaijavitsistä tekee hauskan monta asiaa. On kiero myyjä, joka yrittää kusta asiakasta silmään mitä uskomattomimmilla väitteillä. Ärsyttävällä äänellä puhuva, aavistuksen homohtava asiakas on hauskimmillaan selittäessään 30 eri ilmaisulla että "tämä papukaija on kuollut". Ei se täytetyn linnun hakkaaminen pöytään ja sille "HELLLLÖÖYYY PÖLLYYY!" ainakaan vähennä sketsin arvoa.

Sitä en ole ymmärtänyt, miksi pythonit pukeutuvat naisiksi joka toisessa sketsissä?
Ai eri papukaijajuttu. Itse pidin siitä, kun eri eläimille alettiin tehdä omia televisio-ohjelmia ja tuli se englantilainen sota-ajan draama papukaijoille sovitettuna... :lol:

Oletettavasti noihin aikoihin naiseksi pukeutuminen oli todella rajua Englannissa? Vähän sama kuin Lapinlahden lintujen käyttämä ruma kielenkäyttö 90-luvun taitteen sarjoissa. "Se runkkaa..." tjsp.
Edith

Re: Ruhaha!

Viesti Kirjoittaja Edith »

killkill kirjoitti:Ei tuosta Edith tartte stressata..

Toisin on näissä suomalaisissa laatusarjoissa, jossa pannaan jotain hassua vaatetta päälle ja mennään vääntelemään naamaa kameran eteen samalla hokien jotain vitun "apuuva!" -juttua. Mietitäänpä Kummelia. Sen sinänsä hauskat jutut kierrätettiin ohjelmasta toiseen, minimaalisin muutoksin. Katsoja tiesi jo sketsin alussa mitä tulee tapahtumaan.
Kiits selityksestä. Mutta joo, noita suomalaisia "apuuva"-sarjoja nyt ei kyllä ihminen ilman järisyttäviä myötähäpeän tunteita katso. En ymmärrä, miten voisi olla hauskaa nauraa ihmsille, joilla voisi katsoa olevan esimerkiksi mielenterveys- tai muita vastaavanlaisia ongelmia, kuten joskus mielestäni joissakuissa suomalaisissa ohjelmissa yritetään.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ruhaha!

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Edith kirjoitti:
killkill kirjoitti:(...)
Kiits selityksestä.
Killkillin selitys oli minustakin erinomainen, etenkin kun Monty Pyhtonin huumori minusta perustuu juuri älykkään ja sivistyneen sekä toisaalta täysin absurdin sekoittavalle keitokselle. Ei sellaista voi kai oikein selittää siten, että joku yht'äkkiä tajuaisi jutun jujun. Monty Pythonista pitäminen on vähän kuin pitäisi alkulukuja paskovaa karhua erinomaisen hauskana.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin