Ruisrock 2006

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
bedlam

Ruisrock 2006

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Kolmen tapahtumapäivän aikana Turussa nähdään mm. seuraavat artistit: Tool (USA), Mew (DEN), Mogwai (UK), The Cardigans (SWE), The Sounds (SWE), Flogging Molly (USA), Backyard Babies (SWE), Danko Jones (CAN), Gogol Bordello (USA), The Gathering (NED), Opeth (SWE), Soilwork (SWE) ja Saxon (UK).

Kotimaisista mukana mm. Disco Ensemble, The Rasmus, Apocalyptica, CMX, Timo Rautiainen, Maija Vilkkumaa, Mokoma, Tiktak, PMMP, Ismo Alanko säätiö, Hanoi Rocks, The 69 Eyes, Nicole, Willis & The Soul Investigators, Negative, Apulanta, Stam1na, Lapko, No Shame, Egotrippi, Diablo, Amorphis, Teräsbetoni, Lemonator, Don Johnson Big Band, Neljä ruusua, The Crash, Sonata Arctica, Viikate ja Poets Of The Fall.
Maailmassa on tällä hetkellä vain yksi bändi, jonka takia minun olisi aivan PAKKO raahautua satoja kilometrejä festariörvellyksen keskelle ja yllätyksekseni se nyt sitten Suomen Turkkuseen on kesällä tulossa. Toolin lisäksi myös Opeth on pakko tsekata. Kavereiden kehuma Mew tulee varmaankin katsastettua myös.

Kansainvälistä pääesiintyjää kuulemma vielä haetaan, vaikka minusta moinen kuulostaa tämän listan jälkeen kummalle.

Ennakkomyynti alkaa 20.3.2006
Tapahtuma 7.-9.7.2006
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Ruisrock 2006

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

bedlam kirjoitti:
Kolmen tapahtumapäivän aikana Turussa nähdään mm. seuraavat artistit: Tool (USA), Mew (DEN), Mogwai (UK), The Cardigans (SWE), The Sounds (SWE), Flogging Molly (USA), Backyard Babies (SWE), Danko Jones (CAN), Gogol Bordello (USA), The Gathering (NED), Opeth (SWE), Soilwork (SWE) ja Saxon (UK).

Kotimaisista mukana mm. Disco Ensemble, The Rasmus, Apocalyptica, CMX, Timo Rautiainen, Maija Vilkkumaa, Mokoma, Tiktak, PMMP, Ismo Alanko säätiö, Hanoi Rocks, The 69 Eyes, Nicole, Willis & The Soul Investigators, Negative, Apulanta, Stam1na, Lapko, No Shame, Egotrippi, Diablo, Amorphis, Teräsbetoni, Lemonator, Don Johnson Big Band, Neljä ruusua, The Crash, Sonata Arctica, Viikate ja Poets Of The Fall.
Maailmassa on tällä hetkellä vain yksi bändi, jonka takia minun olisi aivan PAKKO raahautua satoja kilometrejä festariörvellyksen keskelle ja yllätyksekseni se nyt sitten Suomen Turkkuseen on kesällä tulossa. Toolin lisäksi myös Opeth on pakko tsekata. Kavereiden kehuma Mew tulee varmaankin katsastettua myös.

Kansainvälistä pääesiintyjää kuulemma vielä haetaan, vaikka minusta moinen kuulostaa tämän listan jälkeen kummalle.
No älä muuta viserrä. Mutta voi helvetti, miksi juuri T u r k u u n kaikki nuo huiput pakko on änkeytyä?! Mä en ihan varmasti pääse tuonne, vaikka pakko olis! :( Mew on muuten huippu.
millivanilli

Re: Ruisrock 2006

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

bedlam kirjoitti:
Maailmassa on tällä hetkellä vain yksi bändi, jonka takia minun olisi aivan PAKKO raahautua satoja kilometrejä festariörvellyksen keskelle ja yllätyksekseni se nyt sitten Suomen Turkkuseen on kesällä tulossa. Toolin lisäksi myös Opeth on pakko tsekata. Kavereiden kehuma Mew tulee varmaankin katsastettua myös.
Toolin vuoksi taidamme avokin kanssa myös lähteä ko festarille.
bedlam

Re: Ruisrock 2006

Viesti Kirjoittaja bedlam »

irmelianneli kirjoitti:Mä en ihan varmasti pääse tuonne, vaikka pakko olis!
Pääsetpähä.
millivanilli kirjoitti:Toolin vuoksi taidamme avokin kanssa myös lähteä ko festarille.
No hyvä, etten ole ainoa hullaantunut.

Onkos joku täällä muuten kuullut tuota Mogwaita? Kovasti sitäkin hehkutetaan.
Exsat

Re: Ruisrock 2006

Viesti Kirjoittaja Exsat »

bedlam kirjoitti:
irmelianneli kirjoitti:Mä en ihan varmasti pääse tuonne, vaikka pakko olis!
Pääsetpähä.
Hommatkaa jostain auto lainaksi niin saatte matkakulut alas.

Mä en turkkuseen kyllä vapaaehtosesti lähde.
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: Ruisrock 2006

Viesti Kirjoittaja cardic »

noista esiintyjista eniten haluisin naha gatheringin. taidan tosin olla pari vuotta myohassa, on sen verran ruvennu meno laantuun, mut anneke on silti yksi loistavimmista laulajista
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
bedlam

Re: Ruisrock 2006

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Exsat kirjoitti:Hommatkaa jostain auto lainaksi niin saatte matkakulut alas.
Tosiaan auton saan varmasti kesälomalla vanhuksiltakin lainaan jos ei mitään erityistä heillä ole tiedossa tuolloin.
Exsat kirjoitti: Mä en turkkuseen kyllä vapaaehtosesti lähde.
Siellon Backyard Babieskin hei!
Exsat

Re: Ruisrock 2006

Viesti Kirjoittaja Exsat »

bedlam kirjoitti:
Siellon Backyard Babieskin hei!
Joo, mut Turku hei? Kesähelteellä matkustaa tsiljoonatuntia ja maksaa rahaa siitä, että pääsee kuulemaan miten joku "istusi jonossa niin kauan että sen takapuoleen oikeen sattusi"? :nuts:
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Ruisrock 2006

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Exsat kirjoitti:
bedlam kirjoitti:
Siellon Backyard Babieskin hei!
Joo, mut Turku hei? Kesähelteellä matkustaa tsiljoonatuntia ja maksaa rahaa siitä, että pääsee kuulemaan miten joku "istusi jonossa niin kauan että sen takapuoleen oikeen sattusi"? :nuts:
Sä puhut kyllä vähän mutta asiaa!! Kauhistuttaa tuo matka todella. Muuten voisin kyllä Turussa mieluusti vieraillakin, on jäänyt ihan vieraaksi tuo kaupunki.

Mietin myös Provinssia.. Siellä olis Korn ja HIM. Mutta se nyt ei tähän ketjuun kuulukaan.
Zeb

Re: Ruisrock 2006

Viesti Kirjoittaja Zeb »

bedlam kirjoitti:Kolmen tapahtumapäivän aikana Turussa nähdään mm. seuraavat artistit: Tool (USA), Mew (DEN), Mogwai (UK), The Cardigans (SWE), The Sounds (SWE), Flogging Molly (USA), Backyard Babies (SWE), Danko Jones (CAN), Gogol Bordello (USA), The Gathering (NED), Opeth (SWE), Soilwork (SWE) ja Saxon (UK).

Kotimaisista mukana mm. Disco Ensemble, The Rasmus, Apocalyptica, CMX, Timo Rautiainen, Maija Vilkkumaa, Mokoma, Tiktak, PMMP, Ismo Alanko säätiö, Hanoi Rocks, The 69 Eyes, Nicole, Willis & The Soul Investigators, Negative, Apulanta, Stam1na, Lapko, No Shame, Egotrippi, Diablo, Amorphis, Teräsbetoni, Lemonator, Don Johnson Big Band, Neljä ruusua, The Crash, Sonata Arctica, Viikate ja Poets Of The Fall.
Kas, paras bändilajitelma Ruisrokeissa aikoihin. Täytynee siis vääntäytyä paikalle, vaikka festarirypeminen lajina tökkiikin.

Tv. Nimim. Tyytyväinen turkulainen
sanctus

Re: Ruisrock 2006

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Tool esiintyy tiedotteiden mukaan siis sunnuntaina. Kaunista. Tälläkin palstalla harhaileva akateeminen avohoitopuolisoni suhtautui myös positiivisesti ajatukseen nähdä ja kuunnella kurittomia polyrytmikkoja, vaikka ajatus kesäviikonlopusta Turussa luonnontilassa meneekin kaiken edelle.

Ehkä tästä on odotettavissa palstalaisten pienimuotoinen kokoontumisajotapahtuma.

Tooliltahan on ilmestymässä uusi levy, joka kantaa vielä nimeä "10,000 days". Odotettua disinformaatiota(ko)? Toisaalta. Herättiväthän Toolin klassikkolevyjen "I smell urine/Iced pee", "Spring boner" ja "Bethelhem abortion clinic" nimetkin epäilyksiä ennen levyjen ilmestymistä.
bedlam

Re: Ruisrock 2006

Viesti Kirjoittaja bedlam »

irmelianneli kirjoitti: Sä puhut kyllä vähän mutta asiaa!! Kauhistuttaa tuo matka todella. Muuten voisin kyllä Turussa mieluusti vieraillakin, on jäänyt ihan vieraaksi tuo kaupunki.
No hei, sama matka kuin Helsinkiin. Miittimatkakin oli niin iloinen ja leppoisa. Vai miten se nyt meni.
sanctus kirjoitti: Tooliltahan on ilmestymässä uusi levy, joka kantaa vielä nimeä "10,000 days". Odotettua disinformaatiota(ko)?
Juu, ei oikein kuulosta Toolin levynnimeltä. Bändin sivuillahan on "biisilistakin" luettavissa. Asioiden oikea laita selvinnee onneksi jo toukokuun alussa, eiköhän 2.5. lie melko lähellä oikeaa julkaisupäivää kun kiertue kerran saman kuukauden lopulla starttaa.
Exsat

Re: Ruisrock 2006

Viesti Kirjoittaja Exsat »

bedlam kirjoitti: No hei, sama matka kuin Helsinkiin. Miittimatkakin oli niin iloinen ja leppoisa. Vai miten se nyt meni.
Mutta helsinkiläiset puhuu sielleen söpön hintahtavasti, se turun kieli on aivan kammottavaa.
Filovirus

Re: Ruisrock 2006

Viesti Kirjoittaja Filovirus »

Hmm, mä kyllä puhun ihan normaalisti vaikka alkuperältäni turkulainen olenkin.
Exsat

Re: Ruisrock 2006

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Filovirus kirjoitti:Hmm, mä kyllä puhun ihan normaalisti vaikka alkuperältäni turkulainen olenkin.
Niinhän ne kaikki, omasta mielestään. Jostain syystä vain muu Suomi puhuu oudosti.. :roll:

Ei vaan, kai ne jotkut on sitten pahempia murrehirmuja kuin toiset. Parempi kuitenkin jäädä varuulta kotiin.
killkill

Re: Ruisrock 2006

Viesti Kirjoittaja killkill »

DANKO-FUKKIN-JONES!!!!

Selvä juttu -> Tuonne!
killkill

Re: Ruisrock 2006

Viesti Kirjoittaja killkill »

killkill kirjoitti:DANKO-FUKKIN-JONES!!!!

Selvä juttu -> Tuonne!
irmelianneli kirjoitti:Mietin myös Provinssia.. Siellä olis Korn
Mun on vaikea uskoa, että KoRn kuulostaa ilman Headia livenä niin hyvältä. Yhdellä kitaristilla tehty uusin platta oli imho aika heikko esitys. Toki voihan olla, että paikkaavat uskoon hurahtanutta kepittäjää kiertuekitaristilla tai backlinella..
bedlam

Re: Ruisrock 2006

Viesti Kirjoittaja bedlam »

killkill kirjoitti:Yhdellä kitaristilla tehty uusin platta oli imho aika heikko esitys. Toki voihan olla, että paikkaavat uskoon hurahtanutta kepittäjää kiertuekitaristilla tai backlinella..
Eiköhän noilla ole kiertuekitaristi mukana.

Minusta uusin Korn oli jos ei bändin paras, niin ainakin selvä kakkonen Untouchablesin jälkeen. Vaan itsellä ei kovin suurta intoa ole bändiä kyllä livenä todistaa.
Tsaari

Re: Ruisrock 2006

Viesti Kirjoittaja Tsaari »

Sanomattakin on selvää, että osallistun myös tänä vuonna ko kinkereihin. Saa nyt nähdä montako päivää vanhus jaksaa rokin räimettä, viinaa ja aurinkoa. Viime vuotinen kolmen päivän rupeama otti koville niin fysiikalle kuin kukkarollekin. Esiintyjälista on taas varsin mallikas. Onk onk.
killkill

Re: Ruisrock 2006

Viesti Kirjoittaja killkill »

bedlam kirjoitti:Minusta uusin Korn oli jos ei bändin paras, niin ainakin selvä kakkonen Untouchablesin jälkeen. Vaan itsellä ei kovin suurta intoa ole bändiä kyllä livenä todistaa.
Soundi oli kyllä muuttunut tavallaan mielenkiintoiseen suuntaan. Biisimateriaali oli mun mielestä vaan luvattoman keskinkertaista.

[kirosana] Danko on ollut [kirosana] EILEN TAVASTIALLA eikä mulla ole ollut aavistustakaan!!! [kirosana] [kirosana] [kirosana] On meinaan ensimmäinen "uusi bändi" josta olen 30 vuotta täytettyäni oikeasti innostunut. Kertoo joko a) uusia hyviä bändejä on harvassa b) minusta on tullut kranttu c) olen teini-ikään jämähtänyt, kesällä 37 vuotta täyttävä, alitajuisesti kadotettua nuoruuttaa metsästävä hyyppä :D
bedlam

Re: Ruisrock 2006

Viesti Kirjoittaja bedlam »

killkill kirjoitti:Soundi oli kyllä muuttunut tavallaan mielenkiintoiseen suuntaan. Biisimateriaali oli mun mielestä vaan luvattoman keskinkertaista.
Minusta soundi oli melkolailla sama kuin ennenkin (basso hieman alempana miksauksessa kuitenkin), mutta kovia biisejä löytyi ihan mukava nippu. Levyn neljä ekaa veisua sekä Open Up ovat ainakin todella hienoja vetoja, ainakin kun edellisen lätyn biisivalikoimaan vertaa. Levy kieltämättä laahailee välillä, rauhallisemmat industrial-vaikutteiset palat on aseteltu oudosti peräkkäin levyn keskelle.
ElanorRaven

Re: Ruisrock 2006

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

bedlam kirjoitti:Maailmassa on tällä hetkellä vain yksi bändi, jonka takia minun olisi aivan PAKKO raahautua satoja kilometrejä festariörvellyksen keskelle ja yllätyksekseni se nyt sitten Suomen Turkkuseen on kesällä tulossa. Toolin lisäksi myös Opeth on pakko tsekata.
:komp:
Tosin omalla kohdallani tuo kilometrimäärä on parinkymmenen paikkeilla :lol:
bedlam

Re: Ruisrock 2006

Viesti Kirjoittaja bedlam »

ElanorRaven kirjoitti: Tosin omalla kohdallani tuo kilometrimäärä on parinkymmenen paikkeilla :lol:
Jos Tool tulisi Oulun pesäpallostadionille, niin se olisi kenties jo liian helppoa. Pakkohan se vähän on kärsiä asian takia.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Ruisrock 2006

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

bedlam kirjoitti:
irmelianneli kirjoitti: Sä puhut kyllä vähän mutta asiaa!! Kauhistuttaa tuo matka todella. Muuten voisin kyllä Turussa mieluusti vieraillakin, on jäänyt ihan vieraaksi tuo kaupunki.
No hei, sama matka kuin Helsinkiin. Miittimatkakin oli niin iloinen ja leppoisa. Vai miten se nyt meni.
Totta, totta. Maantieto hakuses.. Se vaan tuntuu että se olis jossain perähikiän takana, kun ei mene junakaan suoraan sinne! Kaikki jotka poikkeaa pääradan varresta, on mulle perähikiän takana :) Iloisasti ja leppoisastihan tuo pikkarimatka meni juu. Sitten ois kaiken kukkuraksi vielä k e s ä!!! Eli matka kestäis vielä kauemmin, kun autossa on hiki, ja nurmella mukava kölliä tupangilla ja oluvella.

ElanorRaven kirjoitti:Tosin omalla kohdallani tuo kilometrimäärä on parinkymmenen paikkeilla :lol:
No haloo! Varo, voi olla Elanorin eteismatolle tunkua yöksi.. :) Mä en ainakaan tunne Turusta yhtään elävää sielua. Enkä mitään muitakaan.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Ruisrock 2006

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Exsat kirjoitti:Mutta helsinkiläiset puhuu sielleen söpön hintahtavasti, se turun kieli on aivan kammottavaa.
:finger:
ia kirjoitti:No älä muuta viserrä. Mutta voi helvetti, miksi juuri T u r k u u n kaikki nuo huiput pakko on änkeytyä?!
Lällislää :P


Mutta ketjua koNpatakseni totean että tänä vuonna tuo artistilajitelma on tarpeeksi vakuuttava jotta minäkin voisin harkita Ruissaloon menemistä.

Ja sanomattakin selvää että kauniisti vaatimalla voin tarjota majapaikkaa niin kauan kun nelöitä riittää.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Vastaa Viestiin