Loistavia brändileikkejä ja mainontaa
Loistavia brändileikkejä ja mainontaa
Markkinointiviestintä on iso osa nykypäivän kulttuuria ja voimia, jotka muokkaavat maailmankuvaamme. Tässä muutamia hyviä poimintoja ajatuksista, jotka saavat hyvälle tuulelle:
Kattojen ja pintojen käyttö markkinointiin ylilentäville lentokoneille:
http://www.brandinfection.com/2006/03/1 ... vertising/
Adicolor - värjää omat tossusi:
http://www.adidas.com/campaigns/adicolor/
Volkswagenin Gti-kampanja.
Unpimp your car - pretuned by german engineers. Puhdasta neroutta.
http://media.brandinfection.com/volkswa ... tapult.mov
http://media.brandinfection.com/volkswa ... _crate.mov
http://media.brandinfection.com/volkswa ... ngball.mov
Ja itse saitti, jossa pääsee itse varustamaan oman Golf GTi:n ja viemään sen koeajolle. Kokeilkaapa vaihtaa sisutukseksi nahka, ja huomatkaa koeajon aikana jotain säväyttävää.
http://www.vwfeatures.com/
Ja nerokkaita ulkomainoksia maailmalta:
http://billboardom.blogspot.com/
Esimerkiksi nännirengas koripallorenkaana:
http://photos1.blogger.com/blogger/353/ ... etball.jpg
Maalattuja puita WWF:n kamppikseen:
http://photos1.blogger.com/blogger/353/ ... _trees.jpg
3FM-radioaseman kamppis. Manholes as turntables:
http://photos1.blogger.com/blogger/353/ ... anhole.jpg
Nerokasta.
Kattojen ja pintojen käyttö markkinointiin ylilentäville lentokoneille:
http://www.brandinfection.com/2006/03/1 ... vertising/
Adicolor - värjää omat tossusi:
http://www.adidas.com/campaigns/adicolor/
Volkswagenin Gti-kampanja.
Unpimp your car - pretuned by german engineers. Puhdasta neroutta.
http://media.brandinfection.com/volkswa ... tapult.mov
http://media.brandinfection.com/volkswa ... _crate.mov
http://media.brandinfection.com/volkswa ... ngball.mov
Ja itse saitti, jossa pääsee itse varustamaan oman Golf GTi:n ja viemään sen koeajolle. Kokeilkaapa vaihtaa sisutukseksi nahka, ja huomatkaa koeajon aikana jotain säväyttävää.
http://www.vwfeatures.com/
Ja nerokkaita ulkomainoksia maailmalta:
http://billboardom.blogspot.com/
Esimerkiksi nännirengas koripallorenkaana:
http://photos1.blogger.com/blogger/353/ ... etball.jpg
Maalattuja puita WWF:n kamppikseen:
http://photos1.blogger.com/blogger/353/ ... _trees.jpg
3FM-radioaseman kamppis. Manholes as turntables:
http://photos1.blogger.com/blogger/353/ ... anhole.jpg
Nerokasta.
Re: Loistavia brändileikkejä ja mainontaa
Mastercardin Priceless-kampanjat.
Uusin vaihe, tee oma mainos - täytä vain tyhjät kohdat.
http://www.priceless.com/promo/e1.html
Uusin vaihe, tee oma mainos - täytä vain tyhjät kohdat.
http://www.priceless.com/promo/e1.html
Re: Loistavia brändileikkejä ja mainontaa
Tämä jälkimmäinen oli ihan loistava! Olis hauskaa jos Helsingin rautatieasemallakin meno yltyisi tuollaiseksi, pitäisköhän kokeilla...huima kirjoitti: http://video.google.com/videoplay?docid ... commercial
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Re: Loistavia brändileikkejä ja mainontaa
Onhan noita "sovinnaisuuden rajoja rikkovia" mainoksia kiva katsoa.
En pidä niistä siitä syystä, että niissä The Man on valjastanut käyttöönsä vastakulttuurien ja antimainonnan keinoja kuten "postmodernin ironian".
Suosittelen tutustumaan Adbustersin tuotantoon. Nämä ammattilaiset kaivavat brändistä sen ytimen ja tuovat sen esille vähemmän mairittelevassa valossa - siksi että sinäkin ajattelisit mitä tuotetta ja mitä siihen liittyviä arvoja OIKEASTI tuet ostopäätöksen tehdessäsi.
Adbustersin anti-mainoksissa on yksi haittapuoli. Ne keskittyvät vain varsin suppealle alueelle kuten alkoholi-, pikaruoka-, muoti- ja tupakkatuotemainontaan. Otollisia kohteita olisi paljon muitakin.
En pidä niistä siitä syystä, että niissä The Man on valjastanut käyttöönsä vastakulttuurien ja antimainonnan keinoja kuten "postmodernin ironian".
Suosittelen tutustumaan Adbustersin tuotantoon. Nämä ammattilaiset kaivavat brändistä sen ytimen ja tuovat sen esille vähemmän mairittelevassa valossa - siksi että sinäkin ajattelisit mitä tuotetta ja mitä siihen liittyviä arvoja OIKEASTI tuet ostopäätöksen tehdessäsi.
Adbustersin anti-mainoksissa on yksi haittapuoli. Ne keskittyvät vain varsin suppealle alueelle kuten alkoholi-, pikaruoka-, muoti- ja tupakkatuotemainontaan. Otollisia kohteita olisi paljon muitakin.
- Hallusinaatio
- Kitinän uhri
- Viestit: 681
- Liittynyt: 14.08.2005 18:54
- Paikkakunta: Internet
Re: Loistavia brändileikkejä ja mainontaa
Get a life. Ja ajatuksiakin.huima kirjoitti:Markkinointiviestintä on iso osa nykypäivän kulttuuria ja voimia, jotka muokkaavat maailmankuvaamme. Tässä muutamia hyviä poimintoja ajatuksista, jotka saavat hyvälle tuulelle:
........ Nerokasta.
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
-Quarter
Re: Loistavia brändileikkejä ja mainontaa
Adbustersien historia on kiintoisaa luettavaa, adbusterithan ovat muuttaneet toimintatapojaan ja strategioitaan vuosien varrella. Myös logottomat tennarit ja vaatteet (http://nosweatapparel.com/) ovat sukua asbusterseille samoin kuin nologoismille.
Mainosmiehet ovat nokkelia, ja kaikki kunnia heille, mutta adbusterismi on kyllä paljon kiintoisampaa.
Mainosmiehet ovat nokkelia, ja kaikki kunnia heille, mutta adbusterismi on kyllä paljon kiintoisampaa.
Re: Loistavia brändileikkejä ja mainontaa
Awwww....Gattaca kirjoitti: Get a life. Ja ajatuksiakin.
Relaa hieman.
Kokeile huulikiiltoa ja nauti hieman elämästä.
-
- Kitisijä
- Viestit: 5729
- Liittynyt: 15.08.2005 21:45
Re: Loistavia brändileikkejä ja mainontaa
Minusta nerokkuudesta voi alkaa puhua vasta kun mainonnassa on mietitty muutakin kuin pintaa. Esimerkkinä NYT-liitteen mainoselokuva kauan sitten, jossa ilkimyksenä pidetty mies osoittautuu suojelusenkeliksi. Nännirenkaasta voisi tehdä vaikka Saturnuksen kokoisen, saamatta kuitenkaan aikaan yhtä hienoa ja kannatettavaa elämystä.huima kirjoitti:...pintojen... Nerokasta.