Hurja muodonmuutos

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Hurja muodonmuutos

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Tämä taisi alkaa taas tänään. On muuten semmoinen ohjelma, että kyyneleet silmissä katselen ja eläydyn, kun alussa ihmiset kertovat kuinka ulkonäössä on sitä ja tätä vialla ja sitten saavat tietää pääsevänsä mukaan ohjelmaan. Parasta on, että näillä ihmisillä on oikeastikin jotain vialla, eikä vain amerikkalaisen pinnallisen mittapuun mukaan.

Tänään mukana on nuori neito joka näyttää lähinnä nelikymppiseltä transseksuaalilta, jolla on kalju päälaki. Neito on ammatiltaan näyttelijä, mutta ei ole saanut kuulemma rooleja. Miksiköhän... Toinen osallistuja on viulisti, jolla ei ole leukaa, jonka alla pitää viuluaan. Tämä ohjelma kyllä herättää itsessäkin kriittisen vikojen katsastuksen. Pitäisiköhän minunkin korjauttaa leukani? Tai tissit.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Noriyumi

Re: Hurja muodonmuutos

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

Onhan toi ollu telkassa koko aika...

Mutta ihan viihdyttävä toi ohjelma on. Ja kiva tosiaan että potilainen ei ole jotain nirppapissiksiä jotka valittaa 40-kiloisesta kropastaan että "yhyy ku oon läski", vaan siinä on ihmisiä joissa on useampi asia joita he tahtovat muuttaa ja ihan ymmärrettävistä syistä.
Turbohaltija

Re: Hurja muodonmuutos

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Lolita kirjoitti: Pitäisiköhän minunkin korjauttaa leukani? Tai tissit.
Ei tarvii korjauttaa mitään. Olet juuri hyvä tuollaisena ja jos joku ei sitä tajua niin tyhmä on.

No joo, mä olen joskus ajatellut että mulla vois olla vähän pienempi nenä. Toisaalta se kuulemma "sopii mun kasvoihin" ja "ei ole liian iso", kahden eri naisen mukaan. Ja sitten tietysti, iso nenä, iso... :wink:
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hurja muodonmuutos

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Turbohaltija kirjoitti:
Lolita kirjoitti: Pitäisiköhän minunkin korjauttaa leukani? Tai tissit.
Ei tarvii korjauttaa mitään. Olet juuri hyvä tuollaisena ja jos joku ei sitä tajua niin tyhmä on.
Mä olen itse samaa mieltä, mutta toi ohjelma on jotenkin aivopesevä. Siinä kun niitä helppoja muutoksia katselee alkaa puristella omaa vatsamakkaraansa. Ohjelma luo meille tarpeita, joita emme aikaisemmin ole osanneet kuvitellakaan, vähän niin kuin mainokset.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hurja muodonmuutos

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Ja ei Lolita, sinä et saa muuttaa mitään! Miten ihmiset eivät tajua, että juuri heidän vikansa ja epätäydellisyytensä tekevät heistä viehättäviä? Mulla oli esim. säpinää yhden pojan kanssa, jolla oli puolet naamasta paloarpea, elämäni suurimmalla rakkaudella taas rintakehässä. Mulla on yksi kaveri, jonka mielestä hörökorvat miehellä on suunnilleen seksikkäintä mitä voi olla ja itse pidän niitä esim. naisilla todella seksikkäinä, etenkin jos niissä on korvikset ja tukka on kiinni. Kävelyviat ja klenkkaaminen ja puheviat ovat myöskin mielestäni viehättäviä.
Viimeksi muokannut Keikaus, 26.04.2006 23:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kikkelis kokkelis.
AarneAnkka

Re: Hurja muodonmuutos

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Sattui kohdalle toi ohjelma kun katsoin telkkaria. Munkin oli pakko mennä sen jälkeen kylppäriin ja avata peilikaapin ovet sellaiseen kulmaan että voin kahden peilin heijastuksen välityksellä kauhistella profiiliani joka ei täytä euro-amerikkalaisia kauneusstandardeja. No, onneksi mun ei tarvi soittaa viulua. Lohduttaako? Ei kauheesti. Mutta ainoastaan yksi naispuolinen ystävä(?) on kauhistellut sitä ääneen.

Leukani pahentaa myös kuorsaustani kun purentalihakset rentoutuvat ja leuka painaa nielun lyttyyn. UltraMiehekkäällä SankariLeualla™, jollainen kaikilla Ihan Oikeasti Eikä Vaan Äidin Mielestä Komeilla Miehillä™ on, tällaista ei tapahtuisi. Eihän?
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hurja muodonmuutos

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

AarneAnkka kirjoitti:Sattui kohdalle toi ohjelma kun katsoin telkkaria. Munkin oli pakko mennä sen jälkeen kylppäriin ja avata peilikaapin ovet sellaiseen kulmaan että voin kahden peilin heijastuksen välityksellä kauhistella profiiliani joka ei täyttänyt euro-amerikkalaisia kauneusstandardeja. No, onneksi mun ei tarvi soittaa viulua. Lohduttaako? Ei kauheesti. Mutta ainoastaan yksi tyttöystävä(?) on kauhistellut sitä ääneen.

Leukani pahentaa myös kuorsaustani kun purentalihakset rentoutuvat ja leuka painaa nielun lyttyyn. UltraMiehekkäällä SankariLeualla™, jollainen kaikilla Ihan Oikeasti Eikä Vaan Äidin Mielestä Komeilla Miehillä™ on, tällaista ei tapahtuisi.
Sinä olet hyvä esimerkki siitä, kuinka joku oikeasti huomaamaton asia voi suurentua omassa päässä aivan vääriin mittasuhteisiin. Kyseessä on yksi ihminen, joka on sinulle siitä erittäin urposti huomauttanut ja mielestäni hänkin suotta. Voisitko nyt terapeuttisessä mielessä esim. katsoa pariskuntia ja heidän leukojaan, tai katsoa elämässään menestyneitä ja onnellisia ihmisiä ja heidän leukojaan. Tuskin sinä mitään mieletöntä korrelaatiota löydät minkään asian välillä.

Juu, ja muistaakseni sinulla on ollut ainakin kaksi viehättävää tyttöystävää elämässäsi, joten leukasi ei ole tainnut estää pariutumistasikaan. Vai piditkö vappunaamaria kun seukkasit heidän kanssaan?

Niin, ja jos kiinnostaa, minusta esim. Tauno Palon leuka on epäviehättävä. En sano kamala, mutta en kyllä lähestyisi sellaisen leuan omistajaa, jos voin valita vähemmän sankarillisen mallin.
Kikkelis kokkelis.
AarneAnkka

Re: Hurja muodonmuutos

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Keikaus kirjoitti:Juu, ja muistaakseni sinulla on ollut ainakin kaksi viehättävää tyttöystävää elämässäsi, joten leukasi ei ole tainnut estää pariutumistasikaan.
Siis juuri tämmöisten juttujen varaan olen itsetuntoni pönkittänytkin uusix. Toi ylläoleva kauhistelu on lähinnä kierrätettyä kauhistelua. Lähinnä tietoisuutta asiasta etten rupea kuvittelemaan liikoja itsestäni. Ei juttu niin kauheasti paina, mutta kiitos toki kannustuksesta. Toisaalta, jos joidenkin sattumien kautta minulle tarjoutuisi vaivattomasti kirurgisoida asia kuntoon, en puntaroisi asiaa viikkokausia.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hurja muodonmuutos

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

AarneAnkka kirjoitti:Toisaalta, jos joidenkin sattumien kautta minulle tarjoutuisi vaivattomasti kirurgisoida asia kuntoon, en puntaroisi asiaa viikkokausia.
Tämä on varoitus kaikille kasvojen plastiikkakirurgisia toimenpiteitä harkitseville! Ihmiset ihastuvat toisissa kasvojen tiettyihin piirteisiin, mittasuhteisiin ja kaariin, jotka ovat lähellä omia. Kun menet ronkkimaan näitä, ihastut ihmisiin, mutta he eivät ehkä sinuun. Luin jopa aiheesta kirjan. Kai sinäkin mieluummin haluat rakastaa ja tulla rakastetuksi kuin uuden leuan?
Kikkelis kokkelis.
AarneAnkka

Re: Hurja muodonmuutos

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Hmmm... no tuossa tulikin sitten miettimisen aihetta. Olen kuvitellut ihastuvani mahdollisimman erinäköisiin ihmisiin kuin minä itse, mutta... ehkei sittenkään? :think:
Turbohaltija

Re: Hurja muodonmuutos

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Lolita kirjoitti: Ohjelma luo meille tarpeita, joita emme aikaisemmin ole osanneet kuvitellakaan, vähän niin kuin mainokset.
Kuulostaa hyvältä syyltä olla katsomatta tuotakaan ohjelmaa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hurja muodonmuutos

Viesti Kirjoittaja Lolita »

No niin! Nyt se ohjelma teki sen Aarnellekin. Muuten symppis ohjelma, ja tosiaan itkeskelen aina siinä alussa, kun ne saa tietää pääsenvänsä ohjelmaan, mutta tuo omien vikojensa suurentelu ei ole kiva sivutuote. Aarne on ihan täydellinen, samoin minä, mutta tuo aivopesu.... Onkohan siihen ohjelmaan upotettuna jotain piilomainontaa, nopeita välähdyksiä, joita silmä ei ehdi huomata, mutta alitajunta rekisteröi.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Hurja muodonmuutos

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Lolita kirjoitti: Onkohan siihen ohjelmaan upotettuna jotain piilomainontaa, nopeita välähdyksiä, joita silmä ei ehdi huomata, mutta alitajunta rekisteröi.
Luultavasti siinävaiheessa, jossa mainostettiin sitä kotimaista esteettisen kirurgian lekurilaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hurja muodonmuutos

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

AarneAnkka kirjoitti:Hmmm... no tuossa tulikin sitten miettimisen aihetta. Olen kuvitellut ihastuvani mahdollisimman erinäköisiin ihmisiin kuin minä itse, mutta... ehkei sittenkään? :think:
Ei samat mittasuhteet ja kaaret vielä tee samanlaisiksi. Ei kyse ollut kaikista kaarista ja mittasuhteista. Selitän tarkemmin kun nähdään. Älä kuitenkaan koske naamaasi ennen sitä!
Kikkelis kokkelis.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Hurja muodonmuutos

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Ymmärtäähän sen tarpeen plastiikkakirurgiaan jos takana on onnettomuus tai henkilöllä on synnynnäisiä, erittäin näkyviä epämuodostumia. Vaikka ulkonäköönsä itse olisi tottunut, toisille selittely ja katseiden kestäminen voi olla ylitsepääsemättömän raskasta. Itse ohjelmaa en aio seurata, tulee vaivautunut olo kun päätehtävänä on kauhistella miten joku onkin ennen ollut kummallisen näköinen ja nyt - ta-daa! - melkein erottumaton.

Toisekseen tuosta tulee mieleen teini-iän traumaattinen suhtautuminen omaan vartaloon ja kasvoihin. Olin vakuuttunut että nenäni on poikkeuksellisen suuri, jopa niin suuri että se hiipii huoneeseen ennen minua ja näkyy peilistä ensimmäisenä kun vain astun kynnyksen yli. Näin aikuisena on vaikea ymmärtää miten luonnottomat mittasuhteet hieman suurehko mutta täysin normaali tuulenhalkojani joskus mielessäni saavutti.
Elämä kantaa, jos sen antaa
killkill

Re: Hurja muodonmuutos

Viesti Kirjoittaja killkill »

Joskus aikoja sitten katsoin Ykköseltä dokkarin. Siinä brittitiedemies esitti, että ihmisten kauniina pitämillä kasvoilla on tietyt mittasuhteet ja että nämä voidaan määritellä matemaattisesti - vähän niinkuin Kultainen Leikkaus kuvataiteen puolella. Ohjelmassa väitteet perusteltiin uskottavan tuntuisesti. Hassua kyllä, samat kaavat sopivat niin miesten kuin naistenkin kasvoihin yli roturajojen.

Joskus sivusilmällä on tullut seurattua noita muodonmuutossarjoja. Eniten niissä ärsyttää amerikkalainen tekopirteys ja hihhulointi tyyliin "nyt elämästäni tulee Täydellistä, kun naama ja perse on leikelty". Täysin vapaa turhamaisuudesta en ole - jos minulla on joskus reilusti ylimääräistä rahaa, laitattaisin hampaani kuntoon. Nykyisillä ei juuri kehtaa hymyillä. Toisaalta - yrmylook on merkittävä osa viehätysvoimaani!
nojoojust

Re: Hurja muodonmuutos

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Vaan minäpä olenkin joutunut plastiikkakirurgin pöydälle, liittyen yhteen kolariin, jossa nenä litistyi rattiin aika kivasti. Ensin minua juoksutettiin kerran päivässä polilla, missä molempiin sieraimiin joka kerta työnnettiin tamponit (sattuu muuten aivan helvetisti). Sitten ne lopulta tajusivat, että jatkuva nenäverenvuotoni ei lopu ilman toimenpiteitä, jolloin leikkauksessa huomattiin, että välirusto oli täysin säpäleinä, ja polttivat useita verisuonia umpeen. Ikävänä sivuvaikutuksena tamponeista nenässä toiseen sieraimeen alkoi kasvaa suuri arpikudosmöykky, jonka takia sitten päädyin plastiikkakirurgin hoteisiin, heillä kun ainakin pitäisi olla tietoa arpikudoksen käyttäytymisestä. Sen leikkauksen lopputuloksena paikalle kasvoi entistä suurempi arpikudosmöykky, joka on edelleen nenässäni, ja aiheuttaa vähänkin hengästyttäessä suun kautta hengittämistä, koska nenä toimii vain puoliteholla.

Sitä vain mietin, että tämä kyseinen kirurgi totesi ihmisen olevan arpikudosherkin kasvojen ja rinnan alueella olevan kärjellään seisovan kolmion sisäpuolella (eli tissit eivät ole niin pahoja). Arpeutuminen on myös erittäin yksilöllistä, mutta minä en ikimaailmassa uskaltaisi ottaa sellaista riskiä, että esim. kasvojenkohotus"saumojen" kohdat turpoaisivat pikkusormenpaksuisiksi möykyiksi. Mieluummin sitten vaikka vanha ja rupsahtanut kuin riski tulla rujoksi.
Exsat

Re: Hurja muodonmuutos

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Olen muuten miettinyt sitä, että onkohan muodonmuutokseen osallistujien jatkohoitoa organisoitu mitenkään? Kun suuri osa heille tehdyistä muutoksista on kuitenkin sellaisia, jotka tarvitsevat ylläpitohoitoa muutaman vuoden välein, ja osallistujat puolestaan niitä, joilla ei ole taloudellisesti mahdollisuutta toteuttaa näitä päivityksiä itse.
killkill

Re: Hurja muodonmuutos

Viesti Kirjoittaja killkill »

nojoojust kirjoitti:missä molempiin sieraimiin joka kerta työnnettiin tamponit... välirusto oli täysin säpäleinä, ja polttivat useita verisuonia umpeen.... kasvoi entistä suurempi arpikudosmöykky, joka on edelleen nenässäni..
Ikävä kuulla. Itsellä on operoitu välirusto sekä toinen poskiontelo tähystysleikkauksena [FESS]. Kipuja ei juuri ollut, koska olin homman aikana ja vielä sitä seuraavana päivänäkin "high as a kite". Toipuminen olikin sitten perkeleellistä piinaa. Tehtiinkö tuo sun hommasi julkisella puolella? Kannattaisi käydä ehkä yksityislääkärillä. Helvetin kalliitahan ne ovat, mutta tekevät usein jo ensimmäisellä kerralla kunnollista työtä. Oman operaation jälkeen ei ole ollut ensimmäistäkään nuhaa tai poskiontelontulehdusta.
nojoojust

Re: Hurja muodonmuutos

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

killkill kirjoitti:
nojoojust kirjoitti:missä molempiin sieraimiin joka kerta työnnettiin tamponit... välirusto oli täysin säpäleinä, ja polttivat useita verisuonia umpeen.... kasvoi entistä suurempi arpikudosmöykky, joka on edelleen nenässäni..
Ikävä kuulla. Itsellä on operoitu välirusto sekä toinen poskiontelo tähystysleikkauksena [FESS]. Kipuja ei juuri ollut, koska olin homman aikana ja vielä sitä seuraavana päivänäkin "high as a kite". Toipuminen olikin sitten perkeleellistä piinaa. Tehtiinkö tuo sun hommasi julkisella puolella? Kannattaisi käydä ehkä yksityislääkärillä. Helvetin kalliitahan ne ovat, mutta tekevät usein jo ensimmäisellä kerralla kunnollista työtä. Oman operaation jälkeen ei ole ollut ensimmäistäkään nuhaa tai poskiontelontulehdusta.
Tuo tamponipelleily tapahtui HYKSissä, kuten myös nuo varsinaiset leikkaukset, jotka tehtiin nukutettuina. Mutta tamponointi tosiaan tehtiin ilman mitään kivunlievitystä ja tamponit olivat kymmenen sentin pituisia ja yli sentin paksuisia. Itse kolari oli sen verran rankka kokemus, että kykyni itsepuolustukseen oli olematon, enkä todellakaan edes tajunnut, että hoitoa olisi voinut saada muuallakin. Hoitoni oli kokonaisuudessaan sarja käsittämättömiä idioottimaisuuksia, särkylääkkeiden tarvettanikin kysyttiin ensimmäistä kertaa vasta kolme viikkoa kolarin jälkeen...
killkill

Re: Hurja muodonmuutos

Viesti Kirjoittaja killkill »

nojoojust kirjoitti:... synkkää ...
Karua tekstiä. Ei ensimmäinen kertomus sorttiaan, kun puhutaan julkisesta terveydenhoidosta. Edelleen suosittelen konsultointia yksityissektorilta. Niistäkin Kela korvaa osan, kokonaiskorvauksen ollessa ehkä 40-50% operaation kaikista kuluista (sekä leikkaus- että ns. toimistokulut)
nojoojust

Re: Hurja muodonmuutos

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

killkill kirjoitti:
nojoojust kirjoitti:... synkkää ...
Karua tekstiä. Ei ensimmäinen kertomus sorttiaan, kun puhutaan julkisesta terveydenhoidosta. Edelleen suosittelen konsultointia yksityissektorilta. Niistäkin Kela korvaa osan, kokonaiskorvauksen ollessa ehkä 40-50% operaation kaikista kuluista (sekä leikkaus- että ns. toimistokulut)
Parempaa vaihtoehtoa ei kuitenkaan taida olla, sillä korjaavan leikkauksen kirurgi oli Rolf Nordström (kotimaisen plastiikkakirurgian kasvot). Hän myös oli sitä mieltä, että parantamaan tilannetta ei enää pysty, pahentamaan puolestaan kyllä vaikka millä mitalla.
killkill

Re: Hurja muodonmuutos

Viesti Kirjoittaja killkill »

Voihan paska. Ei tuohon oikein muuta voi sanoa. Sympat.
Elukka

Re: Hurja muodonmuutos

Viesti Kirjoittaja Elukka »

nojoojust kirjoitti:Parempaa vaihtoehtoa ei kuitenkaan taida olla, sillä korjaavan leikkauksen kirurgi oli Rolf Nordström (kotimaisen plastiikkakirurgian kasvot). Hän myös oli sitä mieltä, että parantamaan tilannetta ei enää pysty, pahentamaan puolestaan kyllä vaikka millä mitalla.
Tietysti jos ne eivät olisi ennen leikkausta hölmöilleet viikkotolkulla niiden tamponien kanssa, niin tulos olisi saattanut olla erilainen. :roll:
Mutta jos ja jos, minkäpä tuolle enää mahtaa.
Ihan nätin näköinen siitä nenästä kyllä kumminkin tuli. :wink:
nojoojust

Re: Hurja muodonmuutos

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Elukka kirjoitti:Ihan nätin näköinen siitä nenästä kyllä kumminkin tuli. :wink:
:P Mistä muistuikin mieleeni taas yksi omalaatuinen piirre ex-miehessäni. Hän tuli silloin sairaalaan kun minut oli kuvattu. Nenä oli kunnolla murtunut, joten lääkäri kysyi häneltä, että oliko nenäni jotenkin poikkeavan näköinen normaaliin verrattuna. Hän vastasi, ettei hän muista... :doh:
Vastaa Viestiin