Söin ravintolassa

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:^^Kyllä mä ennemmin söisin pitsaa rossossa. Mä haluan, että lautasella on ruokaa eikä pari heinää.
Tuon takiahan siellä fine dining mestoissa tilataan useampi ruoka? En ole tainnut viitta ruokalajia enempää koskaan ottaa, mutta leivän, juomien ja keittiöntervehdysten jälkeen tuossa on sitä 'mahan täytettä' enemmän kuin rosson pizzassa.

Kannattaa myös muistaa, että ravintolat ottavat vastaan toiveita. Esim. pääruan voi hyvinkin saada puolitoistakertaisena.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^^Kyllä mä ennemmin söisin pitsaa rossossa. Mä haluan, että lautasella on ruokaa eikä pari heinää.
Tuon takiahan siellä fine dining mestoissa tilataan useampi ruoka? En ole tainnut viitta ruokalajia enempää koskaan ottaa, mutta leivän, juomien ja keittiöntervehdysten jälkeen tuossa on sitä 'mahan täytettä' enemmän kuin rosson pizzassa.
Mä luulen, että kulinarismi ei vaan ole Daven juttu. Ruokaa syödään, jotta nälkä lähtee ja viinaa juodaan, jotta tullaan humalaan. Ei sen takia, että fiilisteltäisiin makuelämyksiä ja saataisiin niistä kiksejä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Jos rahaa piisaisi, niin ryyppäisin lähes ainoastaan fine dining ravintoloissa. Lähtisi nälkä ja tulisi humalaan.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

sivustahuutaja kirjoitti:^ Jos rahaa piisaisi, niin ryyppäisin lähes ainoastaan fine dining ravintoloissa. Lähtisi nälkä ja tulisi humalaan.
Miten tosta tuli Blues Brothersien värväystoiminta mieleen...
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja exsu »

sivustahuutaja kirjoitti:Jos rahaa piisaisi, niin ryyppäisin lähes ainoastaan fine dining ravintoloissa. Lähtisi nälkä ja tulisi humalaan.
Niistä perus viinipaketeista tulee kyllä ihan käsittämättömän humalaan. Sääli jälkiruoan kannalta.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vagabondo kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^^Kyllä mä ennemmin söisin pitsaa rossossa. Mä haluan, että lautasella on ruokaa eikä pari heinää.
Tuon takiahan siellä fine dining mestoissa tilataan useampi ruoka? En ole tainnut viitta ruokalajia enempää koskaan ottaa, mutta leivän, juomien ja keittiöntervehdysten jälkeen tuossa on sitä 'mahan täytettä' enemmän kuin rosson pizzassa.
Mä luulen, että kulinarismi ei vaan ole Daven juttu. Ruokaa syödään, jotta nälkä lähtee ja viinaa juodaan, jotta tullaan humalaan. Ei sen takia, että fiilisteltäisiin makuelämyksiä ja saataisiin niistä kiksejä.
Olet oikeilla jäljillä :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exsu kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Jos rahaa piisaisi, niin ryyppäisin lähes ainoastaan fine dining ravintoloissa. Lähtisi nälkä ja tulisi humalaan.
Niistä perus viinipaketeista tulee kyllä ihan käsittämättömän humalaan. Sääli jälkiruoan kannalta.
Sä oot vaan liian pieni ja tyttö. Mä kun en nykyään tykkää humalasta olotilana, niin on mukava, kun on sen verran massaa, että sopivan rauhallisella tahdilla pystyy nauttimaan pitkällä aterialla useamman lasillisen viiniä ilman, että sen vaikutusta itse huomaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti: Niistä perus viinipaketeista tulee kyllä ihan käsittämättömän humalaan. Sääli jälkiruoan kannalta.
Toi on varmaan totta. Nimittäin viinipaketit ovat alkumaljan kanssa aika sopivia tämmöiselle hyvin viinaa kestävälle keskikokoiselle miehelle. Jälkkäristä saa kaiken irti ja sitten pystyy drinkillä tai parilla heittämään kunnon humalan silmään.

Viinipaketin voi saada puolitettuna, mutta ei välttämättä ihan puoleen hintaan. Kannattaa kysyä tuollaista, jos tuntuu muuten menevän kännäämiseksi.
masa

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja masa »

Shame on you. Nyt tekee mieli mässäillä ja kännätä. Ja tupakoida tottakai.
masa

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja masa »

Onko http://www.meche.fi/ tuttu paikka?

Olisi tuolla tiedossa erään projektin puitteissa illallinen.
Avatar
Sleazoid
Elämätön Kitisijä
Viestit: 363
Liittynyt: 16.08.2005 3:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Sleazoid »

masa kirjoitti:Onko http://www.meche.fi/ tuttu paikka?

Olisi tuolla tiedossa erään projektin puitteissa illallinen.
On käyty, ei ollut huono muttei kovin ihmeellinenkään. Lista oli äärimmäisen suppea, vain kaksi vaihtoehtoa alkuun, pääruoaksi ja jälkkäriksi. Ruoassa ei ollut valittamista, mutta tarjoilu oli hidasta ja muutenkin epämääräistä. En usko meneväni uudelleen.

Parin korttelin päässä sijaitseva Aito on paljon parempi valinta. Aidossa kannattaa kuunnella sommelieria, koska viinien paritus annosten kanssa toimii loistavasti.
Loppuiko data & argumentit?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Sleazoid kirjoitti:
masa kirjoitti:Onko http://www.meche.fi/ tuttu paikka?

Olisi tuolla tiedossa erään projektin puitteissa illallinen.
On käyty, ei ollut huono muttei kovin ihmeellinenkään. Lista oli äärimmäisen suppea, vain kaksi vaihtoehtoa alkuun, pääruoaksi ja jälkkäriksi. Ruoassa ei ollut valittamista, mutta tarjoilu oli hidasta ja muutenkin epämääräistä. En usko meneväni uudelleen.

Parin korttelin päässä sijaitseva Aito on paljon parempi valinta. Aidossa kannattaa kuunnella sommelieria, koska viinien paritus annosten kanssa toimii loistavasti.
Justhan mä Masa sulle Mecheä suosittelin! Minusta se oli loistava. Tosin alkuaikoina se ratsasti aika lailla Pekka Terävän nimellä ja maineella, mutta nyt miehestä ei taida näkyä edes mainintaa ravintolan taustajoukoissa. Tokkopa kuitenkaan mihinkään vaikuttaa.

Lyhyt lista on ehdottomasti plussaa; valitsevat raaka-aineensa tarkkaan ja tulee tunne, että saa ruokaa, jota keittiömestarit juuri nyt haluavat tarjota. Minusta paikka on erinomainen, vaikka pelkistetty sisustus alkaa kyllä olla jo melkein liian karu.

Aito on kyllä myös ihan yhtä erinomainen, molemmat kuuluvat viimeaikojen parhaisiin ravintolakokemuksiin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja masa »

^ hö. Etsin meche-hakusanalla, mut en löytänyt. Taisin typottaa tjn.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Ravintola Kellohalli oli teurastamotunnelmassaan onnistunut valinta. Ruokalista oli askeettinen, mutta pihvi oli erittäin mureaa ja maukasta.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sticky fingers

Siivet olivat hivenen ylikypsiä ja kastikkeessa aivan liikaa etikkaa. Täytyy antaa toinen mahdollisuus myöhemmin.


American dinner

Pekonipurilainen oli oikein hyvä ja pannukakut maistuvia.

Plevna

Makkarapannu toimii aina.

Bunjab

Pita-kebab niinkuin sen kuuluukin olla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti:Harvinaisen kakat festarit ne olivat järjestäneet mansessa. Toivottavasti ensi vuonna on paremmat.
Bluntly kirjoitti:Siivet olivat hivenen ylikypsiä ja kastikkeessa aivan liikaa etikkaa. Täytyy antaa toinen mahdollisuus myöhemmin.
Sä olet kyllä ihailtavan armollinen asiakas.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pitäisi kai harkita sukupuolenvaihdosta niin voisin olla ihan helvetin hankala eikä kukaan ihmettelisi asiaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja exsu »

En syönyt vielä, mutta ostin just lipun ja ruokamarkkoja Taste of Helsinkiin ja odotan innolla.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Evästin jokunen päivä sitten ihan ravintolassa, jonka nimeä en jaksa edes mainita, koska tuskin sinne kukaan menee. Eniveis, tein jotain todella poikkeuksellista ja tilasin vegeburgerin. En ole koskaan syönyt vegeburgeria enkä burgereita noin muutenkaan. Ei tarvi toiste tilata, karseeta paskaa. Sisustuksena oli joku halloum-juustopala, kuivakka sieni ja pari rehua (plus jotain mönjää). Leivänkäntyn jätin syömättä kokonaan. Ranskiksia järsin jonkun verran, koska oli sairas nälkä. :x
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pikainen ruokailu ennen leffaa piti suorittaa ja päädyttiin laiskoina lähimpään vaihtoehtoon eli Sellon Il gabbiano.

En ole mikään makaroonin ystävä, mutta annos oli oikeastaan aika hyvän makuinen.

SPAGHETTI AI GAMBERONI
jättikatkaravut, pinaatti, chili, valkoviini, valkosipuli, tomaattikastiketta
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Kävin syömässä ravintola Olossa. Pöytien sijoittelu ei ollut mieleinen, mutta ruoka oli poikkeuksellisen hyvää ja palvelu pelasi moitteettomasti. Selkesti ansainnut tähtensä.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Lounas paikassa Dylan pink

- sipulikeitto oli keitetty öljyyn, taisi olla vähän vettäkin
- jauhelihapihvi ja lautasellinen jättikokoisia kasvisten paloja
- jälkiruokakahvin kaadoin pois kun oli aivan hirveää

Hinta : 10,40€

Tähtiä nolla
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Huima hei, kävin testaamassa Ragun Ludviginkadulla. Oletko jo käynyt? Sanoisin jopa, että pitkästä aikaa oikein innostava elämys! Erinomainen, omassa sarjassaan aivan kärkeä mielestäni.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja huima »

^Ah, en ole. Kiitti vinkistä.

Olen nyt tänään surrut lempparini Mange Sudin sulkeutumista.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Täytyy mennä testaamaan joku Sir Lancelotin menu.
Illalla meillä oli pöytävaraus suosittuun Sir Lancelot -ravintolaan, joka on teemaltaan keskiaikainen. Ravintolassa annoskoko on suunnilleen kolmen normaalin aterian luokkaa, tarjoilija sitoo kaulaan ruokalapun, haarukkaahan ei löydy ja käsillä syöminen on suositeltua :D Ravintolassa pyörii myös napatanssija, tulennielijä ja nähtiinpä siellä miekkailuakin. Sir Lancelot on vähän keskivertoa kalliimpi, mutta kannattaa ehdottomasti mennä jos vain on mahdollisuus
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin