Söin ravintolassa

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
huima

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja huima »

Kävin syömässä paikassa, joka yllätti erittäin positiivisesti. Ruoka oli hyvää, riittävän kokoiset annokset ja palvelu oli äärimmäisen nopeaa. Sain myös nauttia erittäin monikulttuurillisesta ympäristöstä. Loistavaa! Käyn uudestaankin.
swirl

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja swirl »

^Mieki oon käyny Chillissä.
Yönmustaritari

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

pölkyt kirjoitti:^Blablabla pulipulipulipuli pölöpölö
Suurin arvoitus eli mitä se kaikki maksaa jää edelleen suuressa osassa arvoitukseksi. Olkoot elämys millainen tahansa mutta jos se on hiton kallis niin tekemättä jää sano.

Editoikaa "arvostelunne" ja lisätkää eurot perään.
ninnithequeen

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Yönmustaritari kirjoitti:
pölkyt kirjoitti:^Blablabla pulipulipulipuli pölöpölö
Suurin arvoitus eli mitä se kaikki maksaa jää edelleen suuressa osassa arvoitukseksi. Olkoot elämys millainen tahansa mutta jos se on hiton kallis niin tekemättä jää sano.

Editoikaa "arvostelunne" ja lisätkää eurot perään.
No arvostele itte se paras McDonalds missä oot käynyt :roll:
huima

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja huima »

swirl kirjoitti:^Mieki oon käyny Chillissä.
Hyvin arvattu.
swirl

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja swirl »

huima kirjoitti: Hyvin arvattu.
I'm psychotic.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Karljohan

Yrjönkadulla pieni ruokaravintola, josta en ole koskaan kuullut tai mainosta nähnyt. Kävin lounasaikaan ja söin lounaslistalta wieninleikkeen perunamuusin kera, seuralainen söi chilihärkää ja vaihtoi riisinsä keitettyihin perunoihin, amatööri. Annokset olivat valtavan isot ja erittäin maukkaat. Leike oli 13 euroa ja härkä 12 euroa.

Ravintola on viihtyisä ja tyylikäs sisäpuoleltaan ja mitä ilmeisimmin ilta-aikaan kunnon ruokaravintola lounasajan tiskiltä perusmättöjen tilaamisen sijasta. Haluan käydä siellä vielä katsomassa sitä a la carte -listaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Sannnu

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

Tampereen reisulla safkattiin Katupoika nimisessä ravintolassa, ja sain parasta kuhaa ever...juuri oikein kypsytettyä ei liian kypsää..sellaista mehukasta..mies veti pippuripihvin ja kehui myös!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Vadim kirjoitti:No siis - missä tämä kaupungin paras burgeri sitten luuraa? Hampurilaisten väärinkäyttäjänä haluaisin kovasti tietää.
Itäkeskuksen 2. kerros, Fonda's Cantina - Burgerit ovat upeita, isompikin mies tulee täyteen, ja tykästyy makuun. Tarjoillaan kaalisalaatin ja lankkuperunoiden kera. NAM! (ps. myös helvetin edullista, normaalit- ja kanahampparit 8,30 - 10,90€)
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Lolita kirjoitti:Karljohan
Yrjönkadulla pieni ruokaravintola, josta en ole koskaan kuullut tai mainosta nähnyt.
Sydämeni vuotaa verta. Olen paikkaa mainostanut jopa tässä samaisessa ketjussa, eikä Lolita ole silti koskaan edes kuullut. Tällaista se on ignore-listalla olo.
Sinkkumatti kirjoitti:Kuulostaa siltä, että wokkisi oli myrkytetty sitruunaruoholla, tuolla persliljaakin järkyttävämmällä rikkaruoholla. Oksetus.
Olen nyt pariin otteeseen illastanut Kruo Thaissa Mechelininkadulla. Olen ollut varovaisesti S-matin linjoilla sitruunaruohon suhteen, ja koska kyseinen kasvi näyttelee oppimattoman käsitykseni mukaan usein liiankin suurta osaa juuri Thai-keittiössä, olen myös suosinut muun Aasian keittiöitä Thairavintoloiden kustannuksella. Vaan Kruo Thai osaa käyttää maustetta niin kuin pitää ja minunkin on myönnettävä, että niin se vain sopii heidän pöperöihinsä. Suosittelemisen arvoinen etnopaikka Töölössä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

urpiainen kirjoitti:
Lolita kirjoitti:Karljohan
Yrjönkadulla pieni ruokaravintola, josta en ole koskaan kuullut tai mainosta nähnyt.
Sydämeni vuotaa verta. Olen paikkaa mainostanut jopa tässä samaisessa ketjussa, eikä Lolita ole silti koskaan edes kuullut. Tällaista se on ignore-listalla olo.

:shock:

En sitten ole osannut yhdistää arvosteluasi tuohon pieneen ulospäin hämyisen näköiseen ravintolaan, jonka olen toisella silmällä pannut merkille aikaisemminkin. Tosin ennen eilistä en varmasti olisi muistanut paikan nimeä. Tai olemassaoloa.
Riittävätkö selitykset ja nopea reagointi vakuuttamaan, ettet ole ignorelistallani? Nyt käyn lukemassa, mitä sanottavaa sinulla oli tuosta ravintolasta.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
MadameDeMeloni

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja MadameDeMeloni »

Mamma Maria Lahti

Kohtuullisen pieni italialaisravintola. Annokset minun makuuni valtavia, kaikkiin käsittääkseni kuuluu pieni alkusalaatti ja pala valkosipulileipää. Itse söin valkosipulista katkarapupastaa, 9 e. <3 Jälkkäriksi pitää saada ravintolan omatekemää jäätelöä, tyyliin sata viissataa eri makuvaihtoehtoa. Söin kirsikka-suklaa-vaniljaa pallon ja toisen pallon verran, yllätys, melonijäätelöä. Taivallista!! Ja koko lysti 11,30 e. Lompakkokin kiittää.

Santa Fe Lahti

Hämyisä ravintola torin laidalla. Palvelu nopeaa ja ystävällistä. Listalla paljon erilaisia vaihtoehtoja laidasta laitaan, tosin hinnatkin vaihtelivat noin kympistä kolmeen kymppiin. Testasin Beef Steak Zapatan, 250 g nautaa ja sörssöt päälle. Nami nami, ei jaksa syödä. Annos oli mallia jätti. Totta kai jälkiruokamaha oli tyhjä, eli päälle mud cake. 6,20 e jälkiruuasta on sikakiskurihinta. Tosin, se oli joka centin arvoinen! Übersuklainen kimpale kakkua, jäätelöpallo, suklaakastiketta ja hedelmiä. Kuolin. 25,10 e kiitos nam.
Bliss

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Vadim kirjoitti: Elviiran Grilli
Voi kuinka olemme tuota paikkaa kaivanneet.
Pitää käydä kokeilemassa, onko mainitsemasi Slussen edes sinne päin korvaava.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Bliss kirjoitti:
Vadim kirjoitti: Elviiran Grilli
Voi kuinka olemme tuota paikkaa kaivanneet.
Pitää käydä kokeilemassa, onko mainitsemasi Slussen edes sinne päin korvaava.
No, Elviirassa tuli lounastettua, Slussenissa istuu mielellään iltaakin, tuopposen ääressä siis. Tarkoitus on aavistuksen toinen, Elviirahan sulki jo kuudelta.

Olin ehkä hiukkasen pettynyt heidän hampurilaistulkintaansa eli Rödburgeriin, joka oli kyllä pieteetillä tehty, mutta vähän tylsä. Ja lisäksi sämpylä oli se sama sämpylä kuin kaikkialla muuallakin, vieläpä vähän kuivakin. Sen ohella olen syönyt heidän pyttipannunsa; ei tehnyt valtavaa vaikutusta, vaikka onkin myönnettävä, etten ole mikään varsinainen pyttipannumies.

Mutta se wienerschnitzel on kyllä hyvä, vaikkei ihan kosher olekaan. Jos kosherwienenleikkeestä lämpenee, paras toistaiseksi nauttimani lienee Kolmessa Kruunussa, joskin on sanottava, että Kosmoksen wienerleike yltää melko lähelle. Kävin tyyppaamassa Salven wienerleikkeenkin, mutta herra Sokos ei tälläkään kertaa oikein vakuuttanut.

Olen muuten taas lähdössä ulos syömään. Raportoin asiasta kun ehdin, mikäli ehdin - huomenna pitäisi kiiruhtaa taas lentokentälle.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Vadim kirjoitti:Olin syömässä tänään Serenassa, joka on jonkinmoinen keidas tässä autiomaassa, ainoa viiden tähden hotelli näillä leveysasteilla
Tuli kyllä totaalinen repskops, ajattelin sut espoolaiseen kylpylähotelliin :D Mietin miksi kutsuit Espoota autiomaaksi, vehreetähän siellä on, vaikkei ehkä kulttuurinälkääsi täysin tyydyttäisikään ;)
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Voisikohan tiskiainemaku tulla myös tuoreesta korianterista? Itse kyllä pidän siitä kovasti, mutta ehkä lievästi fairymainen saattaisi olla, jos näin viinitermein kuvailisi.

Tulipas muuten nälkä tätä ketjua lukiessa. Yöpalan aika?
:think:

Kruo Thai täytyykin käydä tsekkaamassa asap, ajelen siitä ohi päivittäin ja pohdinnassa on ollut pistäytyä aiemminkin. Lounassuraa huomenna, anybody?
Prepare for the worstest.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

nowaysis kirjoitti:Kruo Thai täytyykin käydä tsekkaamassa asap, ajelen siitä ohi päivittäin ja pohdinnassa on ollut pistäytyä aiemminkin. Lounassuraa huomenna, anybody?
Kävitkö? Itse sorruin taasen eilen illallistamaan tuolla. Tyytyväinen olin kyllä jälleen - kuin myös uintireissuun Hietsussa ennen ateriaa, pilvisestä säästä huolimatta.

Muita viime aikojen illalliskokemuksia on ollut Runeberginkadun Bar Teos, jonka tapakset eivät nyt niin erinomaisia olleet, mutta talon punaviinin hinta, 13 euroa pullo, oli.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Sleazoid
Elämätön Kitisijä
Viestit: 363
Liittynyt: 16.08.2005 3:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Sleazoid »

Oletkos urpiainen käynyt Töölön toisessa Thai-mestassa eli Kok Thaissa (Runeberginkatu 56) ja jos olet, niin kumpi ravintola on mielestäsi parempi? Mulla on aina välillä tapana käydä täällä, ruoka on erinomaista ja pääruoka-annoksesta riittää kahdelle, varsinkin jos ottaa alkuun vaikka keiton - esim. Tomkha Kai vie kielen mennessään! Hinnat on laatuun ja annosten runsauteen nähden todella kohdallaan, mikä näkyy mm. siinä, että paikka on melkein aina täynnä.
Loppuiko data & argumentit?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Sleazoid kirjoitti:Oletkos urpiainen käynyt Töölön toisessa Thai-mestassa eli Kok Thaissa (...) ruoka on erinomaista
Enpä kyllä ole käynyt - mutta tämän innoittamana pyrin käymään lähitulevaisuudessa! Kiitos vinkistä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

nowaysis kirjoitti:Voisikohan tiskiainemaku tulla myös tuoreesta korianterista?
Voi tulla myös sitruunaruohosta tai inkivääristä.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Oulun Amarillossa kävin (taas) ja ruoka oli hyvää, sitä oli myös tarpeeksi. Palvelu olisi tosin saanut olla himpun verran joutuisampaa, toisaalta joukkiomme oli hiukan suurempi ja se varmasti viivytti tilausten eteen saamista.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Voi olla, että olen löytänyt, sanoisinko jopa suosikkini, Helsingin ruokaravintolatarjonnasta. Kokeilussa siis Kruununhaan valloittava Kuurna.

Konseptihan on kutakuinkin niin, että valmistavat joka viikolle oman ruokalistan, jossa alkupala-, pääruoka- ja jälkiruokavaihtoehtoja on kutakin vain kolme, mutta sitten hienoista kauden raaka-aineista huolella tehtyjä. Eikä pettymyksiä tullut. Tunnelmaltaankin paikka on aika lailla yliveto. Tällaista on Helsinkiin kaivattu. Suosittelen varauksetta.

Ai niin, pöytävaraus välttämätön.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja nexie »

Eilen nautimme iloisista hetkistä täyteläisten makujen parissa Ravintola Kuussa. Kahden hengen testiryhmä tutustui läheisesti seuraaviin ruoka- ja juomalajeihin: lämminsavulohikeitto, graavikuhaterriini ja maa-artisokkapyree, tatti-mustajuuririsotto ja tomaatti-munakoiso-parmesaanisalaatti, talon valkoviini, shampanja sekä luumutorttu ja anisjäätelö.

http://www.ravintolakuu.info/
Don't Panic!
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Kävin eilen ravintola Yumessa, joka sijaitsee Hotelli Kämpissä. Varsin miellyttävä kokemus.

Söimme menun, jonka hinta oli 70 euroa per henkilö. Aloitimme alkupalalajitelmalla, johon kuului muutamia susheja ja sashimeja sekä maki. Silakkasushi ansaitsee erityismaininnan; oli varsin hyvää, muttei ehkä ennennäkemätöntä.

Seuraavaksi tarjolla oli kampasimpukkaa kolmella tavalla. Oikein herkullista. Sitä seurasi rauskunsiipi, joka oli sekin erinomaisen makoisa. Toisena pääruokana olikin sitten ankkaa, joka olematta mieliinpainuva oli kuitenkin oikein hyvää.

Jälkiruokana oli sitten omenaterriini, joka sekin oli makoisaa.

Kaiken kaikkiaan erittäin korrekti kokemus, vaikka ruokaorgasmeja ei näkynytkään. Nälkäisempää saattaisi haitata annosten koko, mutta eksessiivistä ruokailua usein seuraavalta ähkyltä toisaalta vältyttiin.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Olin ravintola SUBWAYssa.

Popsin ystäväni kanssa siellä ruokaa. Imin nestettä. Olin sitten kylläinen.
Ja tyytyväinen. Sitten mentiin pois. Sitten oltiin vaan.

NAMI oli hyvää. Kustannusta kukkaroon ei tullut centtiäkään koska ystävä maksoi kaiken, koska olen ollut niin...

aivan... MUKAVA !

Stadinarska
pummien kantaäiti, mukavuuden ruumiillistuma
Vastaa Viestiin