Söin ravintolassa

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
ninnithequeen

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Käytiin taas Itiksen Fondassa eilen syömässä, isänpäivälounaalla.
Odotettavissa oli, ettei sellaisessa kiireessä mitään huippuateriaa saa, varsinkaan sieltä...

Tilasin grillipihvin valkosipuliperunoilla. Pihvi oli sitkeää, ja sen peitti lähes pihvin paksuinen ja levyinen valkosipulimaustevoi, joka sinänsä oli hyvää, mutta sitä oli liikaa. Rupesi öklöttämään. Valkosipuliperunat olivat taas jälleen kerran kylmiä. Miehen tilaama valkosipulihärkä taas oli niin onneton pikku köntti, ettei ukkoparka tullut kuin vihaiseksi. Tytön ranskalaiset ja lihapullat sen sijaan olivat buenot.

Jos nyt joku ihmettelee, miksi toistuvasti kuitenkin tuonne menemme syömään, siihen on aika hyvä syy: siellä on lapsille nurkkaus, jossa pyörii videoita ja on erilaisia pelejä. Ja mihinkään muuhun ravintolaan ei Itiksessä eilen mahtunut. Kiinalaiseen olisi mahtunut, mutta tyttö ei taas koskekaan niihin ruokiin.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

[quote="urpiainen] Kävitkö?[/quote]

Edelleenkään en, mutta tämän ketjun ansiosta ajattelen sinua joka kerta ajellessani kasilla tuon paikan ohi :) Siis aamuin illoin :roll:
Prepare for the worstest.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

nowaysis kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Kävitkö?
Edelleenkään en, mutta tämän ketjun ansiosta ajattelen sinua joka kerta ajellessani kasilla tuon paikan ohi :) Siis aamuin illoin :roll:
Niin. Samankaltainen tilanne tämän suhteen:
urpiainen kirjoitti:
Sleazoid kirjoitti:Oletkos urpiainen käynyt Töölön toisessa Thai-mestassa eli Kok Thaissa (...) ruoka on erinomaista
Enpä kyllä ole käynyt - mutta tämän innoittamana pyrin käymään lähitulevaisuudessa! Kiitos vinkistä.
Kruossa taas söin kyllä taasen pari päivää sitten. Yhä hyvä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
CandyMan

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Aion kohta mennä toista kertaa elämässäni Kabukiin, kovin tuntuu olevan täyttä kun varasin pöydän. Vielä kun muistaisin minkä kokoelmalautasen tilasin viimeksi, haluan saman (en uskalla kokeilla mitään uutta kun on kerrankin löytänyt jotain hyvää).

Jostain syystä en ole vielä kertaakaan käynyt Subwayssa tai Cafe Picnicissä, vaikka sinänsä en ole pikaruokaa vastaan. Jotenkin miellän kyseisten paikkojen "ruoka"listan samanlaiseksi kylmäsämpylävalikoimaksi kuin Esson baarissa, joten menen automaattisesti ennemmin hampurilais- tai pizzapaikkaan. Luulo puhuu, ei tieto.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Kerran raskaana ollessani aloin itkemään kun Cafe Picninin patonki oli niin mitättömän oloinen ja makuinen, ja maksoi omasta mielestäni ihan liikaa sisältöönsä nähden. Miestä hävetti. Raskaana olevat nälkäiset naiset on ihan joltain muulta planeetalta.. :roll:
Prepare for the worstest.
Kristus

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Kristus »

Ravintola Kuu tarjoili muun ohella erinomaisen maittavaa kuhaterriiniä maa-artisokkapyreellä. Erityisesti tuo miedosti sitrukselta maistuva pyre loihti miellyttävän selkeän, kalalle hyvin sopivan maun suussani ja välitti syöjälle tunteen siitä, että ravintolan keittiössä arvostetaan selkeistä raaka-aineista syntyvää nautintoa.
SingleMalt

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

120 eurolla perjantaina Rodolfossa. Ruoka oli täydellistä ja seura myös. Slurps.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Zetorissa oli kokous eilen. Hyvää ja riittävästi. Posittivinen ylläri. Jos itse olisi maksanut niin olisi saanut vielä S-pisteitäkin.

Toinen hyväksi havaitsemani (paljon kalliimpi) on Espan kahvilan alakerran ravintola. Kiva miljöökin.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Avatar
Sleazoid
Elämätön Kitisijä
Viestit: 363
Liittynyt: 16.08.2005 3:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Sleazoid »

urpiainen kirjoitti:Niin. Samankaltainen tilanne tämän suhteen:
urpiainen kirjoitti:
Sleazoid kirjoitti:Oletkos urpiainen käynyt Töölön toisessa Thai-mestassa eli Kok Thaissa (...) ruoka on erinomaista
Enpä kyllä ole käynyt - mutta tämän innoittamana pyrin käymään lähitulevaisuudessa! Kiitos vinkistä.
Kruossa taas söin kyllä taasen pari päivää sitten. Yhä hyvä.
Okei, menen sitten itse Kruohon vertailemaan :)

Täytyy muuten kiittää sinua tuosta Kuurna-vinkistä, itse olin autuaan tietämätön koko ravintolasta ennen suositustasi. Käväisin siellä jokunen aika sitten, onneksi. Paikka itsessään on kerrassaan ihastuttava ja ruoka oli taivaallista, en ole mistään saanut parempaa lammasta.

Ja koska luotan arvostelukykyysi, tahtoisin kysyä sinulta, mikä on mielestäsi Etu-Töölön paras kiinalainen ravintola?
Loppuiko data & argumentit?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sellon Basen seisova pöytä. Kaikki ruoka oli aivan mautonta ja plussana kummankin ruokailijan pötsi sekaisin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Eräässä Kebab-paikassa (ei varsinainen ravintola) Töölössä kävin vähän aikaa sitten. Tilaan aina samaa: Iskender-kebab ja vesi. Hyvää ja reilu annos.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Parolannummen muonituskeskus tarjosi perunaa ja lihaa sisältävää muonankuvausmassaa.
Suuhun meni ja mahan täytti, eikä maksanut edes mitään!
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Sleazoid kirjoitti:Täytyy muuten kiittää sinua tuosta Kuurna-vinkistä, itse olin autuaan tietämätön koko ravintolasta ennen suositustasi. Käväisin siellä jokunen aika sitten, onneksi. Paikka itsessään on kerrassaan ihastuttava ja ruoka oli taivaallista, en ole mistään saanut parempaa lammasta.
Niin, nyt minua jo suuresti harmittaa, että olen mennyt osaltani levittelemään Kuurnan ilosanomaa: kaksi edellistä kertaa sinne halutessani ei viikonloppuiltaan ole saanut pöytää viikon varoitusajalla. Kiusallista. Mutta on se vaan Helsingin mukavin paikka. Vaikka olisi paljon kalliimpikin. Hieno tunnelma ja loistavaa loistavaa ruokaa. Itsekin viimeksi siellä rakastuin nimenomaan lampaaseen (puhtaan gourmet-hengessä, pervot!).
Ja koska luotan arvostelukykyysi, tahtoisin kysyä sinulta, mikä on mielestäsi Etu-Töölön paras kiinalainen ravintola?
En tiedä. Olen sitä itsekin yrittänyt näillä sivuilla kysellä. Taka-Töölön puolella suosin usein Hong Kongia. Etu-Töölössä kätevästä sijainnista johtuen E-Hesperiankadulla tulee vierailtua ainakin take awayn hengessä. Minua lähin, Museokadun ja Runeberginkadun kulman kiinalainen, on jostain syystä vielä testaamatta uudistumisen jälkeen. Mutta Lönkan Mandarin Court lienee ns. parhautta, vaikka poissa koti-Töölöstä onkin. Ja se Tennarin kulmilla oleva, jonka nimenkin Fawkes jossain ketjussa muisti, on myös hyvä - ja lähempänä Töölöä (myös Lönkalta Fredalle muuttanut Satkar houkuttelee niille nurkille toistuvasti).

Itse ketjun aiheeseen: sorruin eilen jälleen Manalan yöpizzaan. Pahaa. Ja nyt maistuu valkosipuli aika voimallisesti. Mitä paikkoja ihmispolot suositte, jos tarvitsette ruokaa (aika nopeasti ja mielellään ei liian hintavasti) arki-iltaisin klo 22 jälkeen eikä McDonalds, Hesburger tai edes snagari nappaa?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja par-sky »

kävin tuossa lauantaina syömässä casa largossa.
Alkupaloiksi kylmä tapas-lajitelma, oli oikein maukas, vaikkakaan en pavuista yleensä oikein välitä.
Pääruokana naudan ulkofile punaviinikastikkeessa. pihvissä ja kastikkeessa ei mitään vikaa, mutta ei mitään uskomatonta ihastumistakaan. Lisäkekasvikset oli ihan älyttömän hyvät, kun taas perunat jokseenkin mauttomia ja jauhoisia.
Jälkiruoaksi tilattu juustokakku oli lähinnä mauton, mutta sen kyljessä tullut karhunvadelmasorbetti oli jotain ihanaa.

ruoat juomineen kahdelle 60€
Me transmitte sursum, Caledoni!
Sheetlord

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Sheetlord »

Tampereen WokWok, olikohan sijainti Aleksanterinkadun ja Verkatehtaankadun risteyksessä.

Hyvää wokki-shittiä, ruoka on kevyttä mutta täyttävää. Erikoisplussat siitä, että take-away on amerikkalaista leffoista tutussa tetra-pakkauksessa :D
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Suvinen kirjoitti:Jyväskylässä
Minulla on sellainen kutina, ja sen lisäksi muistikuva, että viimeksi Jyväskylässä käydessäni olisin syönyt jossain lähi-idän keittiötä, muistaakseni libanonilaista, edustavassa ihan kelpo ravintolassa sillä kadulla, jota pääsee yliopistolta keskustaan? Mitäs siitä pidät? Oli minusta aika hyvä - muutakin lähi-idästä kuin tusinakebabia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

urpiainen kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Jyväskylässä
Minulla on sellainen kutina, ja sen lisäksi muistikuva, että viimeksi Jyväskylässä käydessäni
Minulla oli lapsena kolme kaupunkia, joissa en ollut koskaan käynyt. 3 normaalia kaupunkia. Siis niitä maaseutukylälaupunkeja en laske.Näitä vanhoja hyviä kaupunkeja oli 3: Seinäjoki, Jyväskylä ja Joensuu. EN VIELÄKÄÄN ole ollut Joensuussa! Seinäjoella paljonkin jo. Jyskälässä muutamia kertoja ja söin siellä työpaikkaruokalassa.

Ainiin tää kedja! HELSINGISSÄ on monia viehättäviä ravintoloita. Erityisesti tykkään kiinalaisista, mutta mieleen tulee nimenomaa Thaimaalainen ravintola MaiThai. Suosittelen ihan totta, kaikille! Siellä ei tarvitse edes maksaa kahdelta 32 euroa. Voi ihan yksinäänkin laittaa 10 euroa ja saa aivan maittavan annoksen!Jos haluatte, niinkuin tietysti haluatte Stadinarskan seuran niin tulen kyllä mielelläni ja toimin täydellisenä Hesan oppaana.Oho, mikä tarjous!

Itse olen viimeksi käynyt opiskelijaravintola UniCafessa, uunilohi, raasteet, leivät,juomat 5,70 euroa ja kun yo-kunta täytti 138 vuotta oli maanmainio suklaakakku kahvilla kaupan päälle. Ja opiskelijoitten fiksussa seurassa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Suvinen kirjoitti:No sehän on se libanonilainen ravintola jonka nimi on osuvasti Libanonilainen ravintola.
Tämä on kyllä upean funktionaalista, korutonta nimeämispolitiikkaa. Olen aina ajatellut, että jos ihmisten nyt pitää niitä kliseisiä ydinmalliperheitä hankkia, niin voisi sitten lapsetkin olla nimeltään Poika ja Tyttö, lemmikkieläimet vastaavasti Kissa ja Koira. Onhan kliseeperheen asuinpaikkakin niin espoo kaupunki, että sen nimikin on Espoo.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Bliss

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Bliss »

urpiainen kirjoitti: lemmikkieläimet vastaavasti Kissa ja Koira
Äläs käy urputtamaan, meillä on ollut kissa nimeltä Kissa.
Dumari

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Bliss kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: lemmikkieläimet vastaavasti Kissa ja Koira
Äläs käy urputtamaan, meillä on ollut kissa nimeltä Kissa.
Nii ja yhes viihesarjas yhtä tolloa kutsuttiin Tolloksi, nih :wink:
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Niba »

Eilen 2 kanassa, juureskeittoa, peuranpaistia/paistettuja perunoita/vihanneksia/karpalohilloa, suklaakakkua. Oikein hyvä muuten, perunat pinnalta kovia..
Omat lisukkeet; kahvia, 3 olutta, V.S.O.P Remy Martin.

- Heiskasen väsy esitys..
Pyyhin Netikettiin..
aimohaiku

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Sikala (Sea Horse)

Etanoita alkuun, pääruuaksi sipulipihvi ja jälkiruuaksi lettuja jäätelöllä sekä kahvi. Kyytipoikana itsenäisyyspäivän kunniaksi piccolo cavaa ja iso tuoppi. Tunnelmaltaan että ruualtaan mainio. Toinen, eikä missään nimessä viimeinen visiitti.
Dumari

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Söin Mikonkadun Amadildossa. Palvelu oli hjyvää, mutta näin torstaina olis paree ollakin! Sapuska oli aika mitäänsanomatonta, mutta syötävää. Täytetyt jalapenot oli tyyliin täytetyt pepperonit. XXXL-burgerin majoneesi aika neutraalia, cokis-lasikin oli aika Basic. Jälkkäri-jätski näytti ihan ookoolta, ite en syönyt mutta ei seuralaiset sitä haukkunuut.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja ak »

Sellon Basessa: Savustettua lohta, sitruunaruoho-rapukastikkeessa.

Hyvää oli, mutta nälkä ei juurikaan vähentynyt.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Söin ravintolassa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Lolita kirjoitti:Itse olen parhaan schnitzelin (menikö oikein?) Helsingissä nauttinut ravintola Cellassa Kalliossa. Iso ja mehevä, ei kuivaksi paistettu eikä panerointi uinut rasvassa. Muutenkin Cellan annokset ovat reilun kokoisia ja kohtuuhintaisia. Annoksiin sai itse valita perunalisäkkeen.
Tälle voisin antaa täydet viisi tähteä.
Lauantaina korkekulttuuristelu Espoon uudessa modernin taiteen museossa sai aikaan kaipuun rosoisempaan kulttuuriin - ja nälän äijäruokaan. Joten ei kun Cellaan wieninleikkeelle, muusilla totta kai. Olen kyllä nyt Lolitan komppiryhmässä. Parhaita schnitzeleitä mitä mukavimmassa ympäristössä. Kokkikin on aika tapaus.

Unohdin myös raportoida juhlistaneeni itsepäisyyspäivää Töölön taiteilijaravintola Eliten itsenäisyyspäivämenulla. Aika hyvä, mutta tuolla hinnalla saisi olla *todella* hyvä. Mukava tunnelma kuitenkin, kuten Elitessä aina.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin